Inseminaatio

Onnea sinulle bittersweet :heart: :heart: Aina plussat antaa itselle toivoa....
Ja kerroppahan meille oireista jos sulla on sellasia ollut,niitä on aina kiva "verrata" mahdollisiin omiin oireisiin! :)
Tänne ei uutta,rinnat arat ja ajoittaisia vihlasukipuja eipä muuta,plääh...ja siis pp9
 
Mitäs piinailijoille kuuluu? Onko kenelläkään uusia ihania uutisia? :) Pyhät ois voinu jatkua vaikka kuinka pitkään... Mutta pakko se on vain palata taas arkeen.
Itellä menossa pp 9, ja ei mitään outoja oireita. En viitsi testaillakkaan, kun vasta ne menkat on oikeasti myöhässä.
 
Sammale321
bittersweet Onnea hurjan pajon :heart: :flower: Tulispa tänne nyt kunnon plussa aalto :wave:

On: tällä viikolla uä. Toivottavasti olis kaks tai kolme johtofollia nii olis vähän paremmat mahdollisuudet. Tosin oon jo omalla kohdallani menettänyt uskoni näihin insseihin..vaikka niinhän sitä sanotaan, että kolmas kerta toden sanoo...
 
Onnea kaikille plussanneille. Tuo niin paljon toivoa omaan yritykseen :)

Toivoton88 Tee varmuuden vuoksi vielä uusintatesti muutaman päivän päästä..eihän sitä ikinä tiiä :hug:

Omaa napaa: Tänään viimeinen pistelypäivä. Huomenna ultra. Luultavasti perjantaina toinen inssi. Eli taas alkaa raivostuttavat piinailupäivät jotka menee mielettömän hitaasti :) Mut onpahan taas jotain mitä odottaa.. :) toivottavasti tän kuun testit ois kunnossa ja näyttäis sitä plussaa :)
 
Hei vaan kaikille!!
Ajattelin liittyä myös mukaan keskusteluun...
Meillä oli 1. inssi tänään ja nyt sitten alkoi tietenkin odottelu että voi tehdä testin..
Vähän ehkä pessimistisesti suhtaudun tähän asiaan ja mietin että ei se meillä voi kerrasta onnistua.. :| Toivottavasti olen väärässä!!

Onnea kaikille plussanneille!! :heart: =)
 
Tervetuloa TanZZZku! :)

Tein typeränä testin tänään.. (pp9) ja negaa se tietenkin näytti! :ashamed: Tosiaan Femar ja Pregnyl oli tässä kierrossa tukemassa ensimmäistä kertaa ilman inssiä. Jos ei tosiaan nyt ole tärpännyt, niin sitten inssi seuraavaksi!
 
Taas yksi uusi tulokas, tervehdys vain!
Jotenkin sitä vaan kaipaa muita jotka tietää tunteen. Pitkään jo lukenut näitä viestejä, ja nyt uskaltautui itsekin.
Meillä oli eka inssi viime kuussa, ja tänään sit menkat alko ilmottelee itestään :'( . Vaikkei sitä pilvilinnoissa ole ollutkaan tätä aikaa, niin kyllä se vaan nyt viiltää syvältä. Ei kai se auta kun yrittää uudelleen, jospa se aurinko hymyilis tännekin joku päivä.
Halauksia ja plussia toivottaen! =)
 
Onnea kaikille plussanneille minunkin puolestani! :heart:

Olen itse ollut taka-alla välikierrolla.... Nyt olen taas pistellyt Puregonia tänään 5. päivää ja huomenna ultraan katsastamaan onko mitään tapahtunut.
Kolmanteen inssiin olisi tarkoitus mennä, jos ei satu ovis viikonlopuksi, sitä kyllä pahoin pelkään! Edellisissä insseissä munis on kerinnyt jo irrota aikaisemmin, ihmettelen kovin, jos nytkin käsketään piikittää se 36h ennen inssiä... Kun kumminkin joka kerta käsketään pidättäytyy 2-5 vrk, spermantuotannon takia..

Plussatuulia meille kaikille!!
 
Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat (toivottavasti ei tarvitse kauaa palstoilla viipyillä) ! :)

Jos haluatte, niin olisi mukava kuulla teidän taustoista? Kauan teillä on ollut yritystä takana jne.?
Mitenkäs te muut, kartatteko te tiettyjä juttuja, esimerkiksi ruokavaliossa? Ja teettekö asioita toisin kun yritys on käynnissä? :)
 
Sammale321
nöppö Olen miettinyt tuota ruokavaliota, että auttaisikohan sen muuttaminen..ois omassa ruokavaliossa varaa parantaa, ku välillä tulee herkuteltua ja syötyä valmisruokia. Teenkö asioita toisin..hmm, tuntuu että koko elämä on toisin nyt ku hoidot on päällä. Kartan vauvoja ja varsinkin raskaana olevia naisia, en jaksa pitää ystäviin yhteyttä kun on vaikeaa olla iloinen ku on jatkuvasti surun murtama. Töitäkään en kunnolla jaksa tehdä, johtuu lähinnä näistä perheellisistä ihmisistä joita täällä toimistolla on ympärilläni..Kaikki asiat muistuttaa omasta vajavaisuudesta..joten oon sit aika lailla eristäny itteni kaikesta sosiaalisesta kanssakäymisestä tai no, koko elämästä. Anteeksi kauhea valitusryöppy, on vaan niin surullinen ja epätoivoinen olo :ashamed:
 
sammale321: toi kuulostaa niin tutulle! Mua varsinkin ärsyttää kaverit, jotka tietää tästä "ongelmasta" niin ne kertoo niitä ihmeparannustarinoita, että "oli sanottu, ettei tuu saamaan lapsia, ja sit kun lopetti yrittämisen, niin lapsi tulikin".. Juu, ei auta eikä helpota oloa yhtään.
Mun tarina lyhyesti on, että sain jo 4vuotta sit tietää, että lapsien saaminen tulee olemaan vaikeeta. Sillon en vielä tutkimuksiin mennyt (nyt harmittaa kun en menny jo sillo). Viime syksynä menin yksityiselle ja diagnosoitiin pcos, ja kaiken lisäks miehessäkin on pientä vikaa, ettei hyviä siittiöitä ole kunnolla. Lääkäri sano heti, ettei luomusti tule onnistumaan. Nyt sitten takana kolme kiertoo clomeja ja kahet menopurit. Viime kierrolla oli siis eka inssi. Meijän inssi poikkes teijän muiden kertomuksista, että pistin pregnylin sillo inssi-aamuna, 7h ennen toimenpidettä...
 
Tietenkin aina sitä on parantamisen varaa asiassa kuin asiassa. .. Mutta itse en jaksa enään sen kummemmin olla kriittinen joka asian suhteen, terveellisesti muuten kyllä eletään. Jos tekee mieli juhlia niin sitten juhlitaan, en jaksa miettiä että "voi ei, nyt join liikaa" juttua. Liika itsensä moittiminen ei tee hyvää :)
Tosiaan raskaita ollaan mekin jo alettu karttamaan hieman. Ei jaksanut edes lähteä sukulaisille kylään, kun siellä oli eräs ihanasti raskaana... Ja toki perään ois tullut kauheasti tyypillisiä kyselyitä, argh.

 
N. 1,5-2 vuotta lapsettomuutta takana. syy on meikäläisessä, toinen munanjohdin tukossa, joka laparoskopiassa poistettii. Toinen on toimiva, mut jotenki sekää ei oo enää ihan normaali, mut toimiva kuitenki.. "Toimiva" munanjohdin ei ollut vissiin aikoihin ovuloinut, ja nyt clomit on auttanu siihen.
Viime kierto yritettiin spontaanisti clomeilla, ja tässä kierrossa siis clomit+ inseminaatio, 1. inssi oli eilen.
Elämäntavoista, nii mun pitäs tehdä ruokaremonttia, mulla on ylipainoa. Alkoholin olen jättänyt pois kokonaan, en pelkästään tämän asian johdosta, vaan muutenkin koen sen tarpeettomaksi..
Edellytykset eilen olivat kuulemma hyvät: 1 johtofolli (tarkoittaax se muuten yhtä riittävästi kypsynyttä munasolua??), kohdun limakalvo oli kolmikaikuinen ja riittävän paksu ja miehen "pojat" olivat reippaasti liikkuvia ja niitä oli riittävästi.
Aiemmin mainitsin, että olen hieman pessimistinen tän asian suhteen, mutta kokeillaan nyt. Kaikki tehdään mikä voi auttaa oman pienen saamiseen!! =)
Meillä olis tarkotus tehdä 2 inssiä, ja sen jälkeen siirtyä IVF hoitoihin. Meillä yritetään siis 1. vauvaa. :heart:
Toivottavasti selvittäis täl inssil, et ei tarvis lähtee IVF:n.. Oon käsittäny et se on vähän rankempaa...

Plussatuulia kaikille meille!! :)
 
Onnea bittersweet!!

Tervetuloa uusille! Tässä minun taustani kopsattuna:

Meidän tarina on tämä:
2006 aloitettu yritys
2007 gynelle, clomi x3 kiertoa -> tays (inssi)-> väestöliittoon (inssi, joka käännettiin ivf:ksi)
02/2008 prinsessa syntyi

Elikkä nyt olisi pikku kakkosen aika. Minulla taustalla paha keliakia, joka nyt ollut jo 12v hoidossa. Lisäksi minulla on matala LH taso eikä kuukautiskiertoa ole ollenkaan. Mies on ok. Paljon ongelmia oli 1. yrittäessä (aivoverenkierto häiriöitä clomeista, munasoluja tuli liikaa, mutta olivat liian pieniä, limakalvo ei kasvanut, alkiot oli huonoja...) Mutta joka tapauksessa juhannuksena 07 minulle siirrettiin kaksi huonoa alkiota, joista toinen jatkoi kasvua. Pakkaseen ei saatu mitään :( Raskaus oli myös hankala ja synnytys päätyi kiirelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... Olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin teholle. Tyttö syntyi hieman ennenaikaisena. Mutta tästä kaikesta on selvitty!

Itse oon ollu taka alalla näiden välikiertojen ajan, mutta nyt vihdoin ja viiemin keskenmenon jälkeen ja monien troppien jälkeen saatiin ne kuuluiset menkat alkamaan! Eli eilen oli kp1. Huomenna on sitten tarkistus ultra ja nyt tytöt peukut pystyyn että se kysta on lähtenyt hiivattiin et mekin päästään taas tosi toimiin!

Elintavoista... alkoholia en käytä, mutta en käytä sitä siis muutenkaan! Ruokavaliossa olisis parantamisen varaa. Viimeksi kun olimme hoidoissa hetken aikaa karppasin, kun luin että se auttaisi jos on pco. Sitten kun minun diagnoosini vaihtuikin muuhun niin karppauskin jäi.
Raskaana olevia ihmisiä välttelen... Muistuttavat liikaa siitämitä meillä ei ole...
 
Sammale321
MarJoh-83 joo voin vaan kuvitella miten paljon tollaset tarinat ottaa päähän. Me ei olla kerrotu kellekään, että lasten saannissa on ongelmia, en vaan halua että kukaan tietää kuinka vaikeeta meillä on. Ulkopuolisen silmiin meijän elämä näyttää varmasti täydelliseltä, mutta eivät tiedä totuutta,...meijän talossa elää pariskunta joilla on sydämet hajalla ku ne niin kovasti toivoo ihmeen tapahtuvan omalle kohdalleen.

Kiva saada paljon uusia juttelukavereita tänne :wave: Toivotaan, että pääsemme kaikki piakkoin siirtymään odottajien puolelle.
 
Moikka kaikille uusille inssiläisille :wave:

Alanpa heti kertoon omia juttuja :) Eli tänään oli ultra. Oikealla puolella oli tosi hyviä, pyöreitä ja isoja folleja, mutta lääkäri ei saanu vasemmalle puolelle näkyvyyttä ollenkaan. Kuulemma suolet peitti näkyvyyden tai jotain..en tiiä..eli sielläkin puolella voi siis olla hyviä ja sitä toivoisinkin. Mä vähän epäilen, että onko niistä oikeenpuolen munarakkuloista mitään hyötyä, sillä oikeen puolen munatorvi on poistettu..eli raskaudunko sitte niistä ollenkaan..

Perjantaina ois sit toinen inssi..Jänskättää :) Varasin viikonlopuksi mulle ja miehelle mökin, jossa saadaan rauhassa peittoja heilutella lääkärin määräyksestä. Pitkästä aikaa kahdenkeskistä aikaa murun kans :) Muutenki tosi hyvä mieli :) ja tosi toiveikas oon taasen kerran..ei pitäs olla, jos joutuu taas pettyyn :/
 
Sammale321
pikkumude Mukavaa kun olet noin iloisella tuulella ja hyväthän nuo oli ultra kuulumiset :) Mökki viikonloppu kuulostaa kyl ihanalta. Tunnetko sinä, että kummalla puolella johtofolli kasvaa? Ku minä tunnen ihan selvästi sellasen jomottavan kivun sillä puolella missä se folli pullistelee, eli tiedän jo ilman ultraakin, että missä on johtofolli. Tosin ilman lääkkeitä en ole koskaan tuntenut mitään ovulaatioon viittaavia kipuja, mistä sitten johtunee että niitä ei tunnu ilman hormoneja.


On: Tänään UÄ, inssi varmaan ensi viikolla.
 
No vasemmalla puolella on tälläkin hetkellä pistelykipua..eli jospa se ois merkki siitä että siellä se johtofolli lymyilee :) Mut voi kyl olla ettei mun vasen puoli oikeen osaa tehtailla parempia folleja ku oikee puoli. Viime inssissäkin oli oikeella parhaimmat follit..Mut lääkäri kyl totes että mulla on mahdollisuus raskautua myös oikeen puolen kauttakin vaikka munatorvi poistettu..mä en kyllä tajua et miten :eek:

Ja meillä Sammale321 näyttäs olevan yhteiset piinailupäivät, paitsi et mulle tehdään inssi jo huomenna. :)
 

Yhteistyössä