Ainakin minulle sanottiin, että hoitotulokset ovat puolittuneet uuden hedelmöityshoitolain myötä, koska ennen tähdättiin munasolujen kasvatuksessa 4-5, nyt inssiä ei saa tehdä jos on enemmän kuin 2 johtofollikkelia. Ennen varmaan on monikkoraskauksiakin ollut enemmän, ja niissä omat riskinsä.. Mut tyhmää tämäkin että hoitotulokset ei ole enää hyviä! Luotan itse enemmän IVF hoitoihin, jotka meillä syksyllä tulossa. Kuitenkin ensin käytävä tämä inssivaihe läpi. IVF varmasti alkaa syitäkin selvitä, jos oikeasti jotain syytä voi löytyä. Eli esim. onko muniksen sisällä solua.. hylkiikö siittiöt munasolua.. jne.
Kaarne Millä paikkakunnalla olette hoidossa? Kuulostaa uskomattomalta ja oudolta, että käsekään 3 vuotta yrittää ennen IVF hoitoja. Ja kuitenkin ikääkin jo on.. Meillä takana 1 v 9 kk yritystä ja nyt jo lukee papereissa, että taustalla pitkä lapsettomuus. Hoidoissa ollaan julkisella ja olen tyytyväinen saamaani palveluun. Kaikki on tapahtunut joustavasti ja viime kierrossakin kun meinasi viikonloppu sotkea inssin, niin keskusteltiin kaikenlaisia vaihtohetoja (olisin ollut valmis käymään konrtolli ulrtassa vaikka yksityisellä kunhan inssi vaan saatiin tehtyä ). Koska tahdoin niin vahvasti hoitoon, enkä suostunut ehdotukseen että siirrettäisiin inssiä kuukaudella, järjestivät he ultrille ym. aikaa. Ihan ystävällisesti asian ilmaisin. Ja helmikuussa pyysin, että voisiko meidät laittaa IVF jonoon varuilta, niin laittoivat elokuulle meidät. Tuntuu, etteivät he ehottele niinkään itse ajoissa, vaan itse pitää olla aktiivinen. Tuli nyt tälläinen selostus.. voimia asian kanssa!