Inseminaatio

Ibu
kp 1... :ashamed: en testaillun kanssa pitänyt kiirettä, ehkä alkuviikosta oisin testannut jos ei ois alkanut. Viimeksikin alkoi tasan 14 pv päästä pregnylistä ja nyt sama. Huomenna alkaa menopurin pistäminen taasen.. huhtikuussa 2. IUI. Ollaan hoidossa julkisella.

 
Meillä on toinen inssi siis tulossa,ja tapahtui niin että tänään tuli ovisplussa ni huomenna tehdään inssi vaikka onkin sunnuntai. :) Pienellä paikalla kun asutaan ni aivan loistavaa palvelua yksityisellä... :heart: Joo irrotuspiikki on kotona valmiina,eli tänään laitan sen itse.Toivottavasti hallitsen tuon pistoksen... :eek:
 
Sinirusko: Ihanaa palvelua tosiaan! :heart: Onneksi tosiaan ne piikit ei aivan hirveästi maksa, jos sitä möhlii niin voi pika pikaa hakea äkkiä uuden (jos mahdollista) :)
Tänään illanviettoon, jos sitä sais hetkeksi vauva ajatukset sivulle... Mutta niiin vaikeata se on :ashamed:
 
Sinirusko: Hyvältä vaikuttaa sun tilanne, saat jopa tuplamahdollisuuden ;) Toi sunnuntai-inssi mahdollisuus on myös arvokas, meillä ei tuollaista ole vaikka yksityisellä olemmekin. Jos menisi viikonlopulle niin kotikonsteiksi jäisi! Tästä eteenpäin sitten jännätään!! Tsemiä piinapäiville :) Onnistuiko Pregnyl pistos hyvin?
nöppö: saitko ajatuksia ystäviin hetkeksi? Se tekee todellakin välillä terää vaikka onkin vaikeaa!
Toivoton88: Luget auttavat tosiaan siinä kiinnittymisessä, mutta jos limakalvo on sullakin todettu hyväksi niin tuskin tarvitset niitä tukemaan. Yksityisellä ne tuntuu aina Luget määräävän inssin perään, varmaan vain varmennus sillä ainakin oma lääkäri sanoi omankin limis tilanteen olevan kunnossa. Onhan tuo Lugeilu kauheaa sottaamista :)
Ibu: Pahoittelut täti punaisesta!

OmaaNapaa:
pp6, pientä nippailua mahassa, mutta johtunee inssistä ja Lugeista, jotka alkavat pikkuhiljaa tekemään niitä paljon puhuttuja "valeraskausoireita". Esikoisesta tiesin olevani raskaana jo ennen testailua, sillä aina nopeassa ylösnousussa tms tapahtui vihlaisu alamahassa. Tänään tuli myös, mutta näin aikaisessa vaiheessa se ei merkkaa mitään. Eikös mahdollinen kiinnittyminen tapahdu vasta noin pp5. Mutta aina voi toivoa, kunhan ei liikoja toivo :)
 
Heissan!

Meilläkin on edessä ensimmäinen inseminaatio ja Oys:ssa ollaan hoidoissa. Meillä on jo yksi lapsi mutta pikkukakkosta on yritetty käytännössä esikon syntymästä saakka,eli pari vuotta.
Meillä on se tilanne et mulla on hyvin epäsäännöllinen kierto.. välillä tuntuu ettei ole käytännössä kiertoa lainkaan. Ei kuitenkaan ole pco:ta. Miehen simpat ei ole priimaa joten näillä todennäkösyyksillä tuo esikko on oikea sissien sissi. :)
Kyselen nyt teiltä tosta terolut hommasta. Mulla nimittäin alkoin tänään menkat vaikka vielä tänään otin viimeisen teron. Kolmannesta kiertopäivästi pitäs niitä clomeja alkaa nappailla. Mut nyt mulla hämää että kun vieläolen tänään sen teron ottanut, et miten nuopäivät nyt laskisi. Vai odottaisiko suosiolla vielä yhden kierron ennen ku alkaa noita clomeja napsimaan? Onko kellään kokemusta tällaisesta?

T: Kiitollinen
 
Heips! Mulla Luget siirtäneet menkkojen alkua jo 5-6 päivää |O ! Perjantaina tein raskaustestin, negatiivisen tietysti :( ...

Eilen tosiaan viimeinen Luge, otin varman päälle ettei menkat ala ainakaan viikonloppuna, koska sit menis seuraava inssi ohitse. Saa nyt nähdä kuinka sekaisin muuten kierto menee näistä... Kyl nää hormonit vaan on ihania... :kieh:
 
Sammale321
Tänään tehty nega r-testi. Eipä kyl ollu yllätys. Harmitti kyl aika paljon silti :'( Ja vielä enemmän harmittaa nyt kun soitin lääkärille asiasta, hän oli sitä mieltä, että samalla kaavalla jatketaan vieläkin..eli vielä kolmas inssi tulee. Ja muutapa ei sit varmaan nyt keväällä keretäkään.
 
Sinirusko: HIeno homma!! Mulla on kans Pregnylistä muisto etusormessa, haavan siis sain kans pulloja availlessa :) Nyt onnea jännäilyihin!! Pidetään liput korkealla vaikka on paljon negoja tälle palstalle tullu! Nyt kaivataan sitä plussaaaa!! :heart:
Matroskin: Tervetuloa palstalle! Terolut aloittaa kuukautiset, kun menkat alkavat, oli sitten Terolut kuuri päällä tai ei, siitä lasketaan aina ensimmäinen uuden kierron kp1 päivä. Jos Terolut kuuri on päällä, voi sen lääkärini mukaan lopettaa kun kuukautiset alkavat. Tämä yleensä tarkoittaa sitä, että kuukautiset olisivat ilman Terolutejakin alkanut. Tästä päivästä sitten lasket ja kp3 aloitat Clomit. Onnea kiertoon!
Terhi-76: Pahoittelut negasta :hug: Mulla on sama, menkat siirtyvät hurjasti Lugejen käytön jälkeen. Liittyykö kenties siihen, että Luget parantavat limakalvoa ja menkoissahan limakalvokin alkaa ohenemaan. Teillä ilmeisesti alkaa heti perään uusi inssikierto? Millä lääkityksellä?
Sammale321: Pahoittelut negasta :hug: Aloitatteko inssikierron heti perään? Nyt pidetään vielä peukkuja jottei tarvitsekaan lähteä muihin hoitoihin!! :heart:

Omaa napaa:

pp7, ei oireita.
 
Sammale321
Adalaine Kyllä tarkoitus olisi nyt heti perään aloittaa kolmas inssikierto. Kaksi ekaakin on tehty peräkkäin. Olet muuten oikeassa, että täällä on aika paljon negoja ollut nyt. Toivottavasti joku edes plussaisi.
 
no niin, palasin sitten tänne inssiketjuun.
käytiin tänään Naikkarilla muka IVF-suunnittelukäynnillä. mutta ei ne päästäneet meitä edes jonoon. sanoivat, että kolme vuotta pitää olla aktiivista yritystä, että huolivat jonoon! meillä yritystä vasta 15 kk.

yksityisellä meille sanottiin, että lapsettomuuden syy on sperman vasta-aineet. julkisella sanottiin, että ollaan selittämättömiä (vaikka lääkärillä oli ne spermakokeen tulokset siinä paperilla edessään).
voi hitto, kumpaa tässä nyt pitää uskoa??? kun toinen hoputtaa hoitoihin, että oma klinikka saa tuloja, ja toinen ei päästä hoitoihin, koska julkiset rahat on minimissä. kumpikaan ei ole puolueeton! oli taas aikamoinen pettymys. eli pitää vielä kaks vuotta tahkota luomuna, ennen kuin ne uskoo siellä julkisella puolella, että lasta ei meille tule. ja ikää on jo nyt 33 vuotta. :headwall:
 
Sammale321
Kaarne Minäkin alan olla aika täynnä julkista puolta. Harmi ku itellä on lähin yksityinen parin sadan kilsan päässä, muuten varmasti menisin sinne hoitoihin. Minustakin tuntuu, että julkisella puolella vaan väittävät, että olemme selittämättömiä, vaikka syy on varmasti jokin selkeä ja ei varmaan ole mitään hyötyä näistä insseistä. Inssejäkin jossain paikoissa tehdään vaan kaksi, mutta meillä tehdään VÄHINTÄÄN kolme..just joo.
 
Moikka!! Pahimman pettymyksen yli päästy ja nyt taas positiivisella mielellä kohti toista inssiä :) Kävi hyvä tuuri ku ei pääsiäinen sotkenutkaan mun tän kierron inssiä..Eli ylihuomenna alotan clomit ja sit fostimoniruiskeet. Ens viikon keskiviikkona ultra ja sit loppuviikosta hyvällä tuurilla jo inssi :) Viime kierrossa mulle määrättiin aika laimeesti noita clomeja eli vaan kierron 3, 5 ja 7 päivä 1 tbl päivässä..nyt antovat luvan syödä 5 päivää putkeen niitä..josko nyt alkas mun follit kasvaan paremmiksi :)

Ja tervetuloa uusille inssiläisille ja haleja pettyneille inssiläisille :hug:
 
Tyhmä Tyhmä Tyhmä -minä!!
Nyt pp 7 ja menin testaamaan liuskatestillä johon tuli haamuviiva, punainen sellainen.
8pvää Pregnylin ottamisesta, joten voipi olla ainakin pari päivää vielä Pregnyl haamu. Nyt siis vain seurataan tilannetta. Toivottavasti vahvistuu plussaksi, tai sitten haalenee Pregnyl haamuksi. Sekavat fiilikset :headwall:

Toivoton88: Päivät ne vain vierii sieläkin :) Tsemiä piinailuun!!
kaz: onnea IVF hoitoihin, hyvä että pääsette nopeasti siirtymään järeämpiin hoitoihin jotta saatte tulosta aikaiseksi!!
Sammale321: Onnea kolmanteen inssiin!!
 
Sinirusko Sanopa muuta..katotaan sit ku itellä on kaikki maailman lapsettomuushoidot tehty niin sitten kehitellään sellanen hoito jolla tärppää heti eka yrittämällä :/ toivottavasti toinen inssi mulla onnistuu..tympiää varmaan jonotella koeputkihoitoihin :/
 
Meille kerrottiin nuo inssin onnistumisprosentit kun aloitettiin hoidot, ei ne kauhean korkeita kuitenkaan olleet. Ensimmäisellä kerralla luokkaa 20% ja siitä sitten madaltuvat. Kuka tietäisi?

Ei meilläkään onnistunut toinen inssi, nega tuli viime viikolla :( Tänään kp5 löytyi (taas!!) liian iso follikkeli, joten on kuulemma turha aloittaa pistelemään Menopuria, ja jää siis inssi kokonaan tekemättä tähän kiertoon.

Kai me yritetään vielä kolmatta inssiä kuukauden päästä. IVF hoidot ovat kuitenkin rankempia, ja jo nyt on ollut pinna kireällä loppukierrosta.
 
Ibu
Ainakin minulle sanottiin, että hoitotulokset ovat puolittuneet uuden hedelmöityshoitolain myötä, koska ennen tähdättiin munasolujen kasvatuksessa 4-5, nyt inssiä ei saa tehdä jos on enemmän kuin 2 johtofollikkelia. Ennen varmaan on monikkoraskauksiakin ollut enemmän, ja niissä omat riskinsä.. Mut tyhmää tämäkin että hoitotulokset ei ole enää hyviä! Luotan itse enemmän IVF hoitoihin, jotka meillä syksyllä tulossa. Kuitenkin ensin käytävä tämä inssivaihe läpi. IVF varmasti alkaa syitäkin selvitä, jos oikeasti jotain syytä voi löytyä. Eli esim. onko muniksen sisällä solua.. hylkiikö siittiöt munasolua.. jne.

Kaarne Millä paikkakunnalla olette hoidossa? Kuulostaa uskomattomalta ja oudolta, että käsekään 3 vuotta yrittää ennen IVF hoitoja. Ja kuitenkin ikääkin jo on.. Meillä takana 1 v 9 kk yritystä ja nyt jo lukee papereissa, että taustalla pitkä lapsettomuus. Hoidoissa ollaan julkisella ja olen tyytyväinen saamaani palveluun. Kaikki on tapahtunut joustavasti ja viime kierrossakin kun meinasi viikonloppu sotkea inssin, niin keskusteltiin kaikenlaisia vaihtohetoja (olisin ollut valmis käymään konrtolli ulrtassa vaikka yksityisellä kunhan inssi vaan saatiin tehtyä ). Koska tahdoin niin vahvasti hoitoon, enkä suostunut ehdotukseen että siirrettäisiin inssiä kuukaudella, järjestivät he ultrille ym. aikaa. Ihan ystävällisesti asian ilmaisin. Ja helmikuussa pyysin, että voisiko meidät laittaa IVF jonoon varuilta, niin laittoivat elokuulle meidät. Tuntuu, etteivät he ehottele niinkään itse ajoissa, vaan itse pitää olla aktiivinen. Tuli nyt tälläinen selostus.. voimia asian kanssa!
 
Tänään oli ultra. Siellähän oli hyvä rakkula ja samantien annettiin pregnyl pistos. Huh, ei tarvinu onneksi kotona alkaa pistelemään :) Huomenna on sitten ensimmäinen inssi, ja jänskättää.. hyvällä tavalla :heart:

 
Sammale321
Paljon on eroavaisuuksia meijän hoidoissa. Joillain tehdään vaan pari inssiä, joillan enemmän. Joillekin annetaan pregnyl inssin yhteydessä, joillekin vuorokausi ennen inssiä ja meillä se annetaan 36h ennen inssiä. Aika kokeellisesti tuntuu lapsettomuushoidot menevän..joka paikassa toimitaan siten ku siellä olevat lääkärit on tottunut tekemään. Ainakin tuntuu, että niin on..On ihan sellanen olo, että ainakin julkisella puolella mennään liukuhihnalla, kaikille tehdään samalla tavalla ja joillakin sit tärppää ja joillain ei. Voi kun täällä ois yksityinen lähellä niin mielellään menisin sinne saamaan yksilöllisempää hoitoa :ashamed:

Täällä koitetaan kerätä voimia seuraavaan inssikiertoon...ja odotellaan vuotoa alkavaksi minä hetkenä hyvänsä.
 
Joo meilläkin lääkäri sano et n.10-20% mahollisuudet raskautua aina yhellä inssikerralla,eli ei kyl mitkään huiput!No toivotaan et tää toinen inssi tois toivotun tuloksen... :heart: Mulla oli eilen jo puhjennut kaksi munarakkulaa kun inssi tehtiin,lääkärin mielestä ajotus kyllä kohallaan,tiedä sitten... :eek:
Onnea huomiseen inssiin Nöppö :heart:
 
Ihanaa Sinirusko, kuullostaa mielettömän hyvälle!! :heart:
Tässä ollaan pähkäilty, että jos sitä inssiä ei teekkään ja yrittäis luomuna tämän ensimmäisen kierron ... niin milloin kannattaa ajoittaa yhdyntä pregnyl pistoksen jälkeen? Onko haittaa vaikka samana iltana??
Voi, voi saakohan tästä mitään selvää :whistle:
 
Sammale321
nöppö Minä ku pistän pregnylin aina 36h ennen inssiä, ni viime inssissä ei ollu vielä ollut ovulaatio ku ultrattiin inssin yhteydessä..että taitaa vähän vaihdella millon on ovulaatio pregnylin jälkeen. Mutta kannattaa samana iltana ja seuraavana ja seuraavana jne heilutella peittoja ni tulee varmasti ajoitus kohilleen ;)
 

Yhteistyössä