Inseminaatio

Inssejä takana 2, jälkimmäisessä pp10... Ekasta inssistä paljon vatsakipua eli luulin, että nyt tärppää. Joo, ei tärpänny. Sit tästä jälkimmäisestä inssistä ei siis mitään oikeestaan. Eilen vähän rinnat kipeet, siis tosi vähän. Hassua miten erilaiset tuntemukset?!

Täällä saa periaatteessa tehdä 3-4 inssiä, jos hyvät simpat. Me tehdään viel yksi tämän jälkeen ja jäädään huhtikuulta IVF-jonoon. Jonossa joutuu kuulemma olemaan 4-6 kk. Meillä on yritystä tosta 2000-luvun alusta, että ihan helevetin pitkä aika... Täällä mennään Tampereelle tekemään IVF, eli satakunnan keskussairaalassa käydään vaan seurantaultrassa ja suunnittelukäynnillä. Muut toimenpiteet, mm. punktiot ja siirrot tehdään Tampereella..
 
Mä en toisessa inssissä edes viittiny miettiä et onko nyt jotaki oireita. Olin satavarma epäonnistumisesta ja mietin vaan tulevaa ivf hoitoa ja sen rahoitusta. Sit pp16 tein testin ku kuukautiset oli kaks päivää myöhässä vaikka oli perus kk oireet eli maha- ja tissikipu. Sehän näyttikin kahta viivaa ja muutaman päivän sisällä alkoi kamala turvotus.. Eli suosittelen että ei kannata kytätä niitä oireita.. Ressaa vaan itteesä liikaa.. Ja ajallaan sitten näkee tuleeko se mailman ihanin yllätys.. Pahoinvointi alkoi joskus viikolla 6 jne. Että ei kannata odotella niitä oireita tyyliin pp2 ja surkutella ku mitään ei tunnu ;)

(ps. tiedän että voi olla hankalaa olla miettimättä koko ajan...)
 
Mulla oli kans ekasta inssistä tosi vahvat oireet, mahan nippailua ja rintojen aristusta. Siitä tuli nega. Toisessa inssissä olin ihan varma negasta, kun ei ollut mitään oireita. Ja yllätys oli suuri kun tulikin plussa.
Kolmannesta inssistä ei taaskaan juuri mitään oireita. Nyt menossa pp 12. Ylihuomenna testi, joka siis tän logiikan mukaan pitäis olla plussa =)
 
Vika terolut tänään otettu ja nyt sit odotellaan et ne menkat alkais. Sit luvassa ultra ja toivotaan et se kysta on hävinnyt niin päästään uuteen inssiin! Tää odottelu on niin peestä..

Onko kukaan muu kuin Kaarne testailemassa lähipäivinä? Mariq?
 
Kaarne toivottavasti logiikka pitää kutinsa :)

Minulla oli ongelmia viime kierrossa Lugesteronin kanssa kun vuoto ei meinannut alkaa. Tänään kp9 kävin ultrassa ja siellä näkyi 20mm follikkeli. Lääkärin mukaan on mahdollista että Lugesteron siirtää joillain naisilla vuotoa, muttei ei kiertoa. Huomenna sitten inseminaatioon.
 
Huomenta :wave: Tänään pp10 eikä ainakaan vielä mitään ihmeempiä "oireita"... :) Rinnat edelleen super arat ja ajoittain alamahassa viiltelyä kun tekee äkkinäisen liikkeen! Eli odotellaanhan edelleen,jännäksi menee... :heart:
 
no niinpä kävi taas, että menin testaamaan jo päivää ennen testipäivää, ja tyylipuhdas negahan sieltä tuli. :headwall: tuskinpa se siitä enää plussaksi muuttuu 24 tunnissa.
vielä ei vuotoa kuulu, mutta eiköhän se kohta ala.

eipä sitten muuta kuin ivf:ää odottelemaan.
parempia plussatuulia teille, ja kiitos tuestanne! :hug: :heart:
 
Sammale321
Rinsessapa kiitos, kun yritit luoda meihin toivonkipinää. Jotenkin vaan vaikeeta uskoa, että toinekaan inssi toisi plussaa, ainakaan minun tapauksessani :ashamed:

Kaarne ja mariq olen niin pahoillani teidän puolesta. Tietysti pitäis sanoa, että niin pitkään kun ei vuoto ole alkanut on toivoa. Mutta ku en usko enää niin. Jos testipäivänä ei oo plussa ni se ei sit oo plussa.

On: Tää on taas pelkkää odottelua. Huomenna ultra ja sit alkaa pistokset. Tekis mieli vaan hakata päätä seinään :headwall:
 
Sammale321
Hitto näitä ultra päiviä. En kykene keskitttymään töihin kun koko ajan on mielessä tän päivän lääkärissä käynti. Oon ihan murtumispisteessä, varmaan alan pillittämään siellä lääkärin luona. En vaan jaksa tällästä epätietoisuutta ja turhan toivon elättelyä.
 
Pahoittelut negoista Kaarne ja mariq :hug:

Meillä oli koti-inssi (Clomit ja Menopur) ja nega tänään dpo 14. Soitin jo polille ja samalla mennään seuraavassakin kierrossa, tosin tähän kiertoon tehdään varmaan inssi polilla.

Lopetin Luget, eilen illalla laitoin viimeiset ja nyt sitten vaan odottelen vuotoa alkavaks. Miun tuurilla siinäkin tietysti menee helvetin monta liian pitkää päivää...

Sammale321 Tsemppiä kovasti sinne lääkäriin! :hug: Itke jos siltä tuntuu. Ei näitä tunteita tarvitse hävetä, eiköhän meistä jokainen jossain vaiheessa tunne olevansa ihan loppu näiden asioiden edessä.
 
:/ :hug: kaikille!! Vitsi ku tiedän niin tuon epätoivon ja turhautuneisuuden tunteen :( Haluan silti yrittää lyödä toivonkipinää.. Ite uskoin kuitenkin salaa kaikesta huolimatta että ennenpitkää se pikkunen meille suodaan ja uskon että teille myös (niin moni lapsettomuudesta kärsivä kuitenkin nyky lääketieteen avulla saa lapsen, enkä usko että ne harvat jotka ei saa ovat kaikki eksyneet just tälle keskustelupalstalle). Onneksi on olemassa nuo ivf hoidot missä pystytään tekemään vielä tarkempaa työtä.
Ja onhan niitä tapauksia missä testi näyttää negaa vaikka kk on jo myöhässä jne. Tutullani myös kävi näin että meni tosi pitkä aika ennenku testi näytti pos. Tiedä sitten mistä sellanen johtuu..
Minä ainakin pidän peukut niin pystyssä teidän kaikkien puolesta ja toivon että se helvetti ois pian ohi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sammale321:
Hitto näitä ultra päiviä. En kykene keskitttymään töihin kun koko ajan on mielessä tän päivän lääkärissä käynti. Oon ihan murtumispisteessä, varmaan alan pillittämään siellä lääkärin luona. En vaan jaksa tällästä epätietoisuutta ja turhan toivon elättelyä.
voimia ja itke se helpottaa......

 
kiitos teille ihanat lohdutuksesta :hug:
täällä kirves ei lentänytkään ihan kokonaan vielä kaivoon: nyt pp 15 eikä vieläkään tuhrun tuhrua. toisaalta inhoan tätä itsessäni kun alan taas elätellä turhia toivoja... huomenna uusi testi. sittenpä näkee.

voimia kaikille :hug: epätietoisuus on kaikkein pahinta. aina uudelleen toivo herää ja sitten sammuu. tää on niin kuluttavaa elämää. niin, miksei me kaikki voitais vaan nyt onnistua?!
 
Sammale321
Kiitos kaikille :hug:

Eilen oli UÄ ja yllätyksenä selvisi, että ovulaatio tulee ehkä jo päivän parin päästä. Eli tällä kertaa riitti pelkät clomit. Viime kierrossa clomien lisäksi piikitin monta päivää menopuria, ennen ku saatiin follit kasvamaan. En silti elättele turhia toiveita. Otan nämä inssit sellaisena pakollisena välietappina kohti rankempia hoitoja.


mariq on se kyl niin väärin, että lääkkeet maksaa niin paljon, ettei meillä kaikilla ole niihin varaa :/ Meilläkin on monta vuotta säästetty "pahan päivän varalle", mutta ne säästöt taitaa mennä kaikki näihin hoitoihin.
 
Voi mariq :hug: Kun voisin jotenkin auttaa...

Sammale321: Hieno juttu, upeita uutisia! Nyt on kuitenkin toivoa olemassa, kun johtofolli löytyy! Pidän peukkuja!

Siniruskolle tsempit, pysyköön täti muualla! Kumma juttu se vaan on, että itelläkin oli ja on tässä ei tärpänneessä kierrossa sellanen tunne, että ei onnistunut ja sillon syksyllä kun plussa tuli testiin, sen tiesi jo ennen testausta.

Kaarne Pahoittelut tuhruilusta. Nyt saa vituttaa ja olla pahalla päällä.

Tuosta raha-asiasta. Mie laskin, että kunhan ostan lääkkeet tähän seuraavaan inssiin, miun lääkekatto alkaa olla puolessa välin. Eli jos keväällä ei insseillä plussaa tuu, ja syksyllä meille alotetaan ivf, lääkkeet tulis kustantamaan sen lopun katosta, eli jotain 350?... Iso raha kerralla maksettavaks. :| Kyllä näitä on tavallisen työläisen pakko miettiä.
 

Yhteistyössä