Inseminaatio

Täällä odotellaan edelleen niitä menkkoja! Hitto alkais nyt niin pääsis taas yrittämään.. Mun tuurilla ne ei ala teroluteista huolimatta ja kierto vain venyy ja venyy..

Raha asiat on kyl pulmallisia. Mekin kun yksityisellä ollaan niin ei oikein rahat riitä tosta vaan ivf:ään.
 
Moi vaan kaikille! Täällä uusi inssiläinen, ensimmäinen inssi siis tehdään tässä kierrossa!

Sinirusko: :hug: Niin kauan on toivoa, kun verta ei näy!

riksu82: Mikäs kp sinulla on menossa? Menkkojen puuttumiseenhan saattaa olla jokin yllättävä syy ;)

kipinäkenkä: Kallista puuhaa tämä toden totta on ja kuinka kalliiksi vielä tuleekin... :( Toivotaan, että nämä ovat viimeisen roposet jotka joudumme laittamaan tähän projektiin!

).( Taustaa meistä sen verran, että minä olen 25v ja mieheni 26, yritystä 2 vuotta takana, mutta epäonnea aikaakin enemmän. 2 ensimmäistä keskenmenoa olivat spontaaneja ja tapahtuivat rv5-7. Kolmas raskaus alkoi heti perään, mutta sykkeen näkemisen jälkeen rv11 meni sekin kesken (tästä kaavinta). Seuraava raskaus olikin sitten tuulimuna, joka tyhjennettiin lääkkeellisesti. Seuraava raskaus, nyt syyskuussa 2009, meni aivan alussa kesken ja vuoti itsekseen pois jo rv5. Meidät molemmat on tutkittu tarkkaan, eikä mitään syytä keskenmenoille ole löytynyt. Simpat tosin on tutkimatta, joten nyt samalla tässä inssissä se tapahtuu...

Nyt siis apuja mukana elintaparemontin, kaikkien mahdollisten vitamiinien lisäksi: kortisoni, clomit, divigel, disperin ja luget. Näillä siis mennään kohti ensimmäistä inssiä.

Kysymys nro1:
Onko kukaan muu samassa kierronvaiheessa kuin minä eli kp6? Olisi kiva jännäillä yhdessä!

Kysymys nro2:
Pitääkö miehen pidättäytyä laukeamisesta ennen inssiä? Ja kuinka monta päivää? (tämä jäi puhelussa kysymättä...)

Voimia taisteluun toivotellen:

-MeaMimosa-

 
Heish MeaMimosa, suositeltiin meidan klinikalla etta miehen pitaisi vahintaan 3 paivaa pidattaytya ennen inssia. Mulla kp 15, huomenna inssi - 3mas ja tokavika yritys.

Pahoittelen toistuvista km :( kuulostaa ihan samalta kuin eraan ystavani tapauksessa ; ei ollut haikkaa raskautumisessa mutta kesken meni tosi pian. Lopulta selvisi etta hanella oli kilpirauhasissa haikkaa, ja heti kun niiden arvot saatiin kohdalleen, niin vauva tuli. Vaan muistaakseni oli 5des km ennen kun lekurit edes ajatteli kilpirauhasia. pff...
 
meamimosa: Tervetuloa! Huhu huh minkälainen tarina teilläkin on. Minulla ollut juuri yksi keskenmeno kuukausi sitten ja sekin koville otti... Toivottavasti teillä löytyy jokin syy keskenmenoille niin osattaisiin sitten auttaa oikein.

Mulla ei oo ees hajua mikä kp on... Meidän tapauksessa en usko luomu yllätyksiin. Ja mitään oireita ei ole. Ne kun aina tullut heti voimaklkaana.. Pikainen laskutoimitus ja kp 30. Huomenna soitan klinikalle ja kyselen et kuinka kauan terojen jälkeen menkkoja voi odotella? Miten teillä on vuoto alkanut??

Kolme päivää pidättäytymistä oli meillekin ohjeena.

Mikäs lääke tuo divigel on?
 
Ibu
Pe tehtiin 1. IUI kaiken jännityksen jälkeen oli yksi 20 mm munis ja toinen oli 15 mm. Miehen simpat oli tosi hyviä! Nyt minua mietyttää sellainen, että kauanko pestyt simpat elää? Kun minulle pistettiin heti inssin jälkeen pregnyl, vasta tuolloin koska lääkäri ei uskaltanut määrätä sitä etukäteen ku tiistain ultrassa muniksia oli kolme ja eikä niistä yksikään ollut kasvanut toivottua vauhtia johtofolliksi.

Eli, kun ovulaatio tulee noin 36 h päästä pregnylistä ja inssi on tehty ennen pregnylin pistoa, niin onko toivettakaan että pestyt simpat eläisi tuon 36 h tai tietty toivois vielä pidempäänkin? Lääkäri käski varmistella myös luomuilemalla, mutta tähän mennessä luomuilu ei ole tuottanut mitään tulosta vaikka samat pistokset (menopur) oli viime kierrossakin.

Onko kenelläkään tälläisesta kokemusta, kun normaalistihan pregnyl pisetään inssi päivää ennen? Pelottaa, et menikö tämä hoitokierros ihan hukkaan..

Kiitos vastauksistanne!
 
Menkat alkoi tänään. Jännittää, eka inssi edessä. On niin lohduttavaa lukea täällä kohtalotovereiden tarinoita. Minä kierron päivänä inssi yleensä tehdään? 12 päivä taitaa olla meillä ultra (huomenna täytyy soittaa siitäkin). Jännitän vaan, tulisko sitten just inhottavasti viikonlopulle paras aika inssiin. Onko täällä muita ekakertalaisia kuin minä ja MeaMimosa?

Yritän nyt kaikin keinoin saada negatiiviset ajatukset pois ja luoda toivoa. Toivoa omasta lapsesta. Tänään sain olla sylikummina rakkaan ystäväni lapselle. Oli niin ihanaa pitää sylissä jotain niin kaunista. Toivottavasti joku kaunis päivä saan pitää sylissäni omaa lastani.
 
kozmic Mun kilpirauhasarvot oli ihan ok, kun testattiin joskus vuosi sitten. Et ei taida meidän keskenmenoille löytyä syytä... :( Tosin lääkäri sanoi viimeksi, että seuraava raskaus onnistuu todennäköisemmin kuin menee kesken, siihen kai täytyy uskoa ja luottaa.

riksu82 : Divigel on keltarauhashormooni(?)geeliä, jota levitetään kp7:stä ovulaatioon saakka alavartalon iholle. Sen tarkoitus on mun tapauksessa vahvistaa kohdun limakalvoa, koska clomit ohentaa sitä ainakin mulla. Niin ja sit mulla on menny jotain 3-4 päivää terojen lopetuksesta menkkojen alkuun... Toivotaan, että menkkoja ei näkyis eikä kuuluis ja pieni ihme ilmoittaisi tulostaan :)

Toivoton88: Tervetuloa mukaan :) Mulle annettiin tällaiset ohjeet: soita sitten klinikalle kun ovistesti (digitesti) näyttää plussaa, siinä puhelussa katsotaan aika seuraavalle päivälle inssiin. Näin kuulemma kerkee hyvin. Eli inssipäivä riippuu oviksen ajankohdasta...
 
Toivoton88: Millaiset lääkkeet sulla on? Minulla oli clomit kp3-7 ja kp8-9 pistettiin gonal. Sitten kp11 oli ultra,jossa katottiin follien koot ja lääkäri arvioi inssi päivän. Meillä 1.inssi oli kp13 ja 2.inssi oli kp14. Mitään ovis tikutuksia ei meillä olla koskaan tehty.

Tosiaan...OYS:ssa pistävät irrotuspiikin samassa yhteydessä inssin kans (ovat saaneet näin parempia tuloksia) ja ovat käskeneet tehostaa kotona lisäksi. "Mitä enempi on simppoja sisällä,sen parempi"

).( Nyt pp 10 ja ei vielläkään mitään tuntemuksia,paitsi kipeät rinnat...johtuu varmaan lugeista.
 
Ibu
Kiitos vastauksistanne Katjuska-79 ja Rinsessapa :flower:

Nyt on vähän helpompi ajatella, et mahikset vielä inssin onnistumiselle on! Viikonloppuna itse varmisteltiin vielä luomuna..

Nyt peukut ja varpaat pystyyn, kahden viikon päästä varmaan jo jotain tietää! Kunpa jaksaisin rauhassa sen ajan odotella.. piinaavaa..

tsemppiä kaikille yritykseen ja hoitoihin! :wave:
 
Sammale321
riksu82 kuulostaa tutulta :hug:

On: Inssi oli tänään aamupäivällä ja siitä lähtien ollu kovat kivut munasarjassa. En tiedä johtuuko ovulaatiosta vai inssistä nämä kivut. Lääkärin kanssa oli puhetta, että oisko nää kaksi inssiä tarpeeksi...
 
Heipparallaa! Ei joo onnistunut eka inssi,tänään alko sit vuoto,pp17.... :( Ei auta kun katsella taas ens viikkoon ja eka seurantaultra keskiviikkona...Onni on että näitä inssejä pystytään tekemään aina peräkkäisiin kiertoihin,ni ei tarvi ootella... :)
 
Katjuska-79 Niin onko monta inssiä takana? Tarviko teidän täytellä mitään lappuja siihen suostuuko ottamaan irrotuspiikin vasta inssin yhteydessä? Meidän piti erikseen täyttää suostumuslappu, ja siinä oli vielä niin, että arvotaan siihen ryhmään. Se on siis tutkimusasteella vasta. Alustavien tutkimusten mukaan näyttäisi olevan paremmat tulokset kun piikki annetaan vasta inssin jälkeen/yhteydessä kuin että piikki annettaisiin ennen inssiä.

Lääkkeina 1kpl clomi kp 3-7, puregon piikit kp 8-9. Ultra kp 10. Sen takia jo kp 10 ultra, että ehtii mätkiä lisää piikkejä jos tarvii. Tänään alkoi clomien syönti.
 
Toivoton88 Ei meidän pitäny mitään suostumusta siitä antaa ja kun LKS:stä lääkäri ultran jälkeen varasi ajan OYS:iin,niin ne sano heti että he pistävät piikin! Kummallakin kerralla näin.
Sinirusko ja Riksu82 Voi ei :hug:
Sammale321: Paljon tarrasukkia sinne =)

).( Rinnat ihan sika kipeet,mutta muuten ei mitään..välillä alavatsaa juilii niinku ennen menkkoja ruukaa tehdä .:ashamed: ..PP12
 
Heips! Täällä myös uusi inssiläinen ilmoittautuu :) vihdoinkin sain itseni tänne rekisteröityyn vaikka tosi pitkään taustalla lueskellut juttuja.

Kerronpas vähän taustojani. Olen 25-vuotias kahden lapsen äippä (9/03 ja 1/05). Kohdunulkoinen todettiin 07 jossa jouduin tähystykseen ja oikea munatorvi poistettiin. Pari kuukautta tämän jälkeen sain keskenmenon. Kesällä 09 taas keskenmeno. Että tällasia rankkoja kokemuksia kokenut. Ikionnellinen olen siitä, että minulla jo on 2 ihanaa lasta. Kuitenkaan lapsiluku ei ole vielä täynnä ja vauvakuume on ihan hirvittävä..

Nyt siis ensimmäinen inssi menossa. Kierron alussa clomifen+fostimon. Viime perjantaina tehtiin inssi ja pistettiin pregnyl (vai mikä olikaan :) ) ja nyt syön lugesteronia. Ens viikon lopulla ois lupa testailla..Kamalan jännää aikaa tää odottelu..Ei millään malttais odottaa..

Mukavaa seurailla muiden onnistumisia, mutta harmittaa joidenkin pettymykset. Pitää yrittää itsekin asennoitua niin, että voi olla että joutuu taas pettymään. Jospa sananlasku "vaikeuksien kautta voittoon"- kuitenkin kävis toteen :)
 
Sammale321
pikkumude tervetuloa seuraan. Ootko kuitenkin saanut kaksi aiempaa lasta ilman hoitoja?

Täällä suunnalla ei mitään uutta. Piinaillaan toista päivää ja tietenkään ei mitään oireita ole vielä, pelkkää odottelua vaan. Koitan olla ajattelematta koko asiaa - joo, todella helppoa..
 
Juu kyllä olen lapseni saanut ilman hoitoja ja vielä todella helposti raskauduin tuolloin..Se tässä ihmetyttääkin että viiden vuoden tauko ollut, eikä tuloksena muuta kuin keskenmenoja ja kohdun ulkoinen. Epäilevät lievää endometrioosia, sillä kaikilla siskoillani on myös tuo sama sairaus ja itselläni myös alamahakipuja ynnä muita sairauteen viittaavia kipuja ja oireita..
Mut jospa tää tästä :)
 
Sammale321
pikkumude luin vähän tarkemmin kertomuksesi niin sinäkö saat vedellä lugeja ihan suun kautta? Harvemmin vaan oon kuullu että hedelmöityshoidoissa otetaan luget suun kautta. Onkohan niissä sama teho kuitenkin? Itseäni ällöttää niitten käyttö alakautta ja jos ne kerta toimii suun kauttakin niin mitä turhia niitä alapäähän tunkemaan.
 
Sammale321 Juu ihan suun kautta ne määrättiin..2 aamulla ja 2 illalla. Sanoivat että jos tulee huono olo näistä lääkkeistä niin sitten alakautta. Näitähän määrätään myös endometrioosin hoitoon, joten näistä vois olla mulle suuri hyötykin..sen näkee sit ens viikolla ku testailen :)
 
Sammale321
En nyt tiiä onko tämä ihan oikea ketju kysellä tällästä, mutta kokeillaan jos tietäisitte :wave:

Eli kun jotkut puhuu hoitojen määrästä niin mitä se sitten tarkottaa? Onko julkisella joku määrä minkä verran ne suostuu tekemään hoitoja? Toki jossain vaiheessa täytyy vaan pystyä lopettaa, jos ei hoidot auta, mutta voiko hoitokerrat loppua kesken??
 

Yhteistyössä