Inseminaatio

Sammale: ollaan julkisella hoidossa ja täällä tehdään neljä inssiä ja sen jälkeen neljä IVF:ää. Sen jälkeen muuttuu omakustanteiseksi kokonaan, enkä tiedä tehdäänkö sitten enää julkisella lainkaan.

Meillä toisesta inssistä tuli eilen viikko aikaa eli pp 8 eikä mitään tuntemuksia. Viimeksi tässä vaiheessa oli rinnat jo tosi kipeät, mutta nyt sainkin (omasta pyynnöstä) luget käyttöön (200 mg iltaisin alakautta) ja tuntuvat hyvin vievän pms-oireet pois! Mitään sivuoireita ei ole tullut näistä enkä koe hankalana niiden käyttöäkään ;)
 
mua ei oo nuo luget väsyttäny mitenkään erikoisesti..päätä särkeny ja nälkä kasvanu..en tiiä johtuuko ees noista hormoneista :) ja miten on ku mulla siis takana eka inssi..tänään pp 6..pitäskö olla jo jotain tuntemuksia??mulla mahaa nipristelee ikävästi..tänään aamusta alko tuntuun..välillä tuntuu että jollain terävällä ronkittais tuolla kohdunsuulla..ikävästi pistelee..onko ihan normaalia vai pitäskö olla huolissaan??
 
Mun käsityksen mukaan julkisella meillä päin tehdään 3 inssiä ja 3 ivf ja sit ne on siinä.

Tervetuloa pikkumude ja onnea piinapäiviin!

ON: Klinikalle soitin ja nyt sitten TAAS välikierto, koska menkkoja ei saatu teroilla aikaiseksi. Ottaa niin pirusti päähän!!! Eli nyt syön kuukauden taas vaihdevuosilääkkeitä ja sit toivotaan et ne menkat alkaa... Tää on niin turhauttavaa, kun ei pääse edes yrittämään. Toiset saa yrittää vuodessa x12 ja me varmaan x3. Syvältä! Tekis mieli heittää pyyhkeet kehään...
 
PP14 ja ei vielläkään tietoa menkoista =) Välillä vihloo samalla tavalla kuin ennen menkkoja ja tuntuu,että jotain nyt lorahtais,mutta ei mitään (luget sieltä vaan tulee)!! Ei edes niitä "alkumönjiä"!!! =) Ei kyllä uskalla siltikkään toivoa,että nyt se ois tarrannu kiinni...odottelen viellä ja testaan sitten lauantaina =)

Meillä päin tehdään vaan kaksi inssiä,mutta IVF-hodoista en sitten tiedä..
 
Katjuska-79 =) Pidän sulle peukkuja!! Oletteko eläneet ihan normaalisti kun olette alkaneet syödä/pistellä noita hormoneja? Oletteko vältelleet esim. raskasta liikuntaa? Tai jättäneet alkoholin täysin pois? Ei saunasiideriä tms.?
 
mä kerkesin jo mennä kehaiseen ettei nuo luget väsytä ollenkaan..tää loppupäivä on menny niin sumussa että ihan hirvittää..ei oo ollenkaan voimia ja vois nukkuu koko ajan..huipannu myös ja olo ollu ihan epätodellinen..voih..jospa nää oireet alkais helpottaan :/

Katjuska-79 Mä oon ihan kade sulle ku oot jo tuossa vaiheessa että saat alkaa testaileen..lycka till!!..mä en millään jaksais oottaa vielä viikkoa et ite pääsis tikulle pissaan..huoh..Ja meillä päin kans tehdään eka 2 inssiä ja ivf-hoitoja sit tarpeen mukaan..
 
KP5 eikä minkäänlaisia tuntemuksia noista clomeista. Eka ilta oli vaan omituinen, itkin tunnin putkeen ilman sen kummempaa syytä. :ashamed: Saattoihan se tietysti olla sitäkin, että reagoin vaan alitajuntaisesti siihen, kun vihdoin edes jonkinlaiset hoidot ovat alkaneet. Millaisia vaikutuksia niillä on ollut muihin?
 
Itse jätin oikeastaan alkoholin runsaamman käytön pois jo pari vuotta sitten,mutta kyllä olen saunasiiderit ottanu näiden hoitojen aikaan =) Clomit aiheutti mulle ainakin aika rajua yöhikoilua,ukko tärisi vieressä kylmyydestä ja mie olin hiestä märkänä :)

Clomit otin samalla kun söin aamupalan ja piikitkin pistin aamulla.
 
onko nuo elämäntapamuutkokset merkittävämpiä koeputkihoidoissa vai pitäskö inssin vuoksi myös alkaa kattoon miten elelee??tietenkin oon alkanu jo inssin vaiheessa vähentään alkoholia ja yritteleen lopettaa tupakinpolttoa..mut aattelin vaan ku kuitenki saunasiiderit on täälläkin juotu joten tuskin niistä kauheesti inssissä on haittaa??ei viittis kuitenkaan alkaa hirveesti stressaan näillä asioilla jos stressaaminen vaan huonontaa tilannetta..harmi vaan ku tupakista en oo vielä täysin päässy irti..jos nyt plussan meen viikon päästä tekemään niin sillon se loppuu ky välittömästi..on aikasemmissakin raskauksissa loppunut :)
 
Sammale321
Toivoton88 Mä olen ottanut clomit heti aamusta, ku joku sano että sillon ei yöllä tule niin kovia kuumia aaltoja...no päivällä ne tulee sit kuitenkin.. Menopurin, eli ne hormonipiikit oon iltasin laittanu, ihan siks että lääkäri määräs ne illalla otettavaksi. Varmaan ku seuranta UÄ:t oli aamupäivisin ni sit ei liikaa tullu piikitettyä.

Alkoholia ja tupakkaa käytän sillai enemmälti vaan sillon kun menkat alkaa - eli kun vituttaa oikein paljon. Tupakkia saatan poltella pari päivässä, paitsi sitten kun inssi on tehty niin pari viikkoa menee terveellisesti, ilman tupakkaa ja yhtään alkoholia. Ku tietää, että raskaus on saattanut alkaa ni itellä ei anna omatunto tehdä sitä, että tahallisesti vahingoittaisin EHKÄ alkanutta raskautta saunakaljoilla tai tupakanpoltolla. Mutta jokainen tavallaan :) Rakkaan harrastukseni,thainyrkkeilyn, jätin tauolle hoitojen ajaksi, joten raskasta liikuntaakaan ei tule hoitojen aikana harrastettua.
 
).( Voi hele....!!! Ette siis arvaa!! Mä tyhmä oon laskenu kiertopäivät aivan päin persettä tässä kierrossa!! Jostain syystä oon klinikallekin ilmotellu kp1:ksi ensimmäisen clomipäivän, joka on oikeasti jo kp3! Eli tänään olen elänyt kiertopäivää 9, kun oikeesti on jo 12!! Mulla tulee ovis aina kp13 ja 14, jotka sattuu nyt siis lauantaille ja sunnuntaille!! Joten ei vielä tässäkään kierrossa onnistu inseminaation tekeminen ja siittiöiden tutkiminen!! Aargh!! Ei tämä voi olla totta!! :headwall:

Ääh, kiva viikonloppu tulossa, joo... :'(
 
MeaMimosa :hug: Tosi harmittava erehdys,mutta nyt vaan kovaa pupuilua kotosalla!! Voihan se sieltä tarrata kiinni kuitenkin :)

).( PP15 ja v... :x ...!!!! Ei mitään tietoa vielläkään menkoista ja tein aamulla testin....yksi viiva vaan ruudussa :ashamed: Mutta en käsitä tätä: MISSÄ MINUN MENKAT!! Ennen ovat alkaneet just eikä melkein!!

Tuolla jossain muualla puhuttiin,kuinka kaverit eivät ymmärrä. Me ei olla edes kenellekkään kerrottu tästä ongelmasta ja näistä hoidoista. Meistä se loisi vaan entistä enemmän paineita.
 
Sammale321
Katjuska-79 Mekään ei olla kellekään kerrottu. Kukaan ei edes tiedä, että yritetään vauvaa, saatikka että hoidoissa joudutaan käymään. Tää on niin henkilökohtainen asia, että ehkä sitten kerrotaan läheisille jos joskus saadaan vauva..Mulle riittää hyvin kun saan täällä teidän kaa jutella ja sit kotosalla miehen kanssa. Ja meidän lääkäri ja hoitajat on niin ihania, että niille voi kyl purkaa sydäntään näistä asioista.
 
Itse olen polttanut muutaman tupakan, jos on tehnyt mieli. Parina iltana olen juonut yhden lasin viiniä. Jospa nämä hoidot ei niiden takia epäonnistu.

Sammale321 Itse jouduin myös luopumaan kuntonyrkkeilystä. Pomppiminen saattaa pamauttaa kasvatetut rakkulat. Onkohan esim. kuntosalilla käynti kuitenkin OK? Ja muutenkin liikunta yleisesti, jos se ei sisällä älytöntä pomppimista tai maksimisyke treeniä?

Huomenna olisi sitten eka piikkipäivä. Olen niin kauhean piikkikammoinen, ukko saa pistää.
 
Sammale321
Toivoton88 en usko, että normaalista liikunnasta olis haittaa, ku ei vaan tosiaan liian kovaa treeniä tee. Ite käyn kuntosalilla normaalisti, tosin vältän liian kovia painoja ja muutenki tulee aika kevyesti tehtyä..kunhan jotain, että pysyy peruskunto yllä. Mikä piikitys sulla on? Onko ihan neula vai se joku kynä-juttu? Minäkin vähän epäilin, että mitenkä osaan itteäni pistää neulalla, mutta ihan hyvin se on menny, ku ei vaan liikaa ajattele sitä asiaa vaan pistää vaan - se on nopeesti ohi, eikä koske just yhtään.
 
Toivoton88 Mulle lääkäri sanoi, että liikuntaa saa ja kannattaakin harrastaa kohtuullisesti, jos niin on tottunut tekemään, tosin hiukkasen keventäen oviksen jälkeen. Rankat treenit on kuulemma hyvä jättää väliin hoitojen aikana. Liikuntahan kuitenkin lisää hedelmällisyyttä!

Sammale321 ja Katjuska-79 : Kumpa mekään ei oltas kerrottu kenellekään yrityksestä! Mut silloin kun ensimmäisiä tärppejä oli tullut niin mä innoissani kerroin suunnilleen kaikille tutuille... :( Mikä harmittaa nyt tosi paljon, kun en millään jaksaisi selitellä miksei meillä ole vielä 2 vuoden yrityksenkään jälkeen lasta tai että, mikä tilanne milloinkin on. Nykyään olen kaikille sanonut, ettei me enää yritetä :'( Kaikista harmittavinta on sääli, tyyliin: "en oikein ole osannut ottaa yhteyttä sinuun, kun meillä on niin hyvin asiat ja teillä noin huonosti" (tämä siis viesti vanhalta kaverilta, kun niille on tänä samana aikana syntynyt tyttö ja pian syntyy poika).

).( Mitäs ihmettä, just pääsin manailemasta oviksen ajankohtaa, mut eipäs sitä tänään ollutkaa! Joten jos se ovis huomenna tulee, niin kaippa sen inssin vielä maanantaina kerkee tekee?! Nyt vaan tuli mieleen, et mitäs jos koko ovulaatio jää tulematta - ihan kostoksi, kun kerkesin parkumaan ajankohtaa, joka kuitenkin on pikkuseikka... Blaah!!

Hitsit kun tekis mieli ihan rehellisesti bilettämään huolettomana!! Mut ei vaan voi...

Kivaa viikonloppua kuitenkin kaikille!!! :flower:
 
Kaipa sitä sitten uskaltais tänne näin itsekkin tulla. Kaksi vuotta pian yritystä takana, ja tammikuussa vihdoin rohkaistuttiin aloittamaan hoidot yksityisellä!
Selittämätön lapsettomuus, eli ei kummassakaan vikaa löytynyt. Pakko sanoa, että osa suuresta taakasta on hartioilta pois :)
Mukava lueskella, kuinka muut täällä ovat ensimmäiset hoidot aloittaneet. Ite aloitin parhaillaan femar kuurin ja myöhemmin pregnyl. Niiiin sitä plussaa kun toivois tulevan!!
 
Sammale321 Puregon 75 IUI kp 8 ja 9. Semmonen kynäsysteemi. Ukko sai pistää tänään. Ei musta olis ollut siihenkään.

MeaMimosa Meillä sama juttu. Ehdin hehkuttaa lapsentekoa silloin vajaa pari vuotta sitten kun yritys alkoi. Nyt kaduttaa. Olisi niin paljon helpompaa, jos ei olisi kenellekään kertonut. Kyselyjen tulva on loputon.
 
Huomenta kaikille!! Mä en ala..nyt ois pp10 ja pahasti näyttää siltä että menkkaoireet alkavat..alaselkä on niin jumalattoman kipee niinku aina yleensä ennen menkkoja..kuitenkin vielä vähän toivoa jäljellä vaikkakin vähän epäilyttää..

Miten Katjuskalla?? Onko menkat alkanu?? toivottavasti sulla vielä se toinen viiva siihen testiin ilmestyy :hug: Ja voimia kaikille muillekin joilla epätoivo vaivaa ja pettymyksiä on joutunu kokeen!!
 
Vielä sellasta piti kysymän että onko muilla plussanneilla ollu menkkamaisia oireita??eli tarviiko mun olla vielä huolissaan?? Siitä mä oon ihmeissään ku yleensä AINA viikkoa ennen menkkoja rinnat tulee niin kipeeksi, ettei pysty ees mahallaan nukkuun..nyt vaan sellasta kylmäkipua niinku aikasemmissakin raskauksissani..en tiiä..kauheesti sitä yrittää valaa uskoa ja toivoa että tärppäis..en tiiä miten päin olis jos nega tulee..ei siinä, onhan tää vasta eka hoito ja varmasti voi mennä vielä vuosia ennen ku tärppää mut onhan tuota vuosia jo yritettykin..aina ne pettymykset kirpasee ja kovaa..no perjantaina testailen joten sitten nähdään pitääkö itkeä vai nauraa vaiko molempia :)
 

Yhteistyössä