Inseminaatio

:flower:
Ihana kuulla, että kaikki on hyvin Rinsessapalla!

Nyt vietetään monen osalta vissiin aika hiljaista vaihetta, kun on joulutauot meneillään. Toivottavasti teillä kaikilla raskautuneilla menee kaikki hyvin loppuunasti :heart:
 
Onnea ultrassa käyneille!
Itselläni alkoi vuoto tiistaina, ja eilen aloitin Puregon pistokset IVF-hoitoa varten.

Että tälläi nyt sitten, seurailen taustalla, jos sopii.
Kiva olla kuitenkin vielä tässä joukossa, ja kuulla kaikkien kuulumiset.
Tsemppiä Kaarnelle ja Peppiinalle ultraan! :wave:
 
Peppiina77 Kiitos! Oliko mukava neuvola täti? Itseä niin kauhistuttaa ku kuullu että omassa neuvolassa kuulemma inhottavia tanttoja.

bubbeli Voi että.. Koitahan jaksaa! (pistä se miäs tossunalle ;) ) no eikä x) Onnea koti yrityksiin ja toivottavasti se mies suostuis sit hoitoihin jos ei muuten onnistu..

Onni ja toivo millon se ois sitte se itse IVF?
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2010

Rinsessapa :LOL: Pitänee pistää mies kuriin ja järjestykseen.
Yksi inssi meillä on takana ja se oli todella vaikea paikka miehelleni. Hän karsastaa tällaisia asioita, "laboratorio"-juttuja, kuten itse sanoo.
Onneksi pääsimme nyt siihen, että seuraavassa kierrossa on ensimmäinen kotiyrityskerta. VIHDOIN :LOL:

 
Plussan täyteisiä uuden vuoden toivotuksia täältä!!!

Tämä tyllerö kärvisteleen täällä oudon olon kanssa. Arvasin, ett kuvittelen tän olon raskaudeksi.. Eli nytten on 10 Pregnylin pistämisestä, ei oisko nytten PP8 ja se mokoma lääke huijaa mun kroppaa. Mulla on koko ajan paha olo, mahaa juilii ja tissit on ihan kipeet ja turvoksissa. Ei voi olla miettimättä, ett mitä jos sittenkin on raskaana. Muuten ei mitään oireita oo, lämmöt vielä koholla, kun on yli puolen välin. Tuleeko muilla moisii oireita Pregnylistä? Onneksi mä oon päässyt eroon jo niistä kaksi viikkoa sitten piinanneista itkukiukkufiiliksistä.. :D
 
Juuh, niin se mokoma vaan huijas. Menkat alkoi eilen ja ihan liian aikaste.. Ois pitänyt vasta ti tai ke alkaa. Pregnylistä johtuen tissit edelleen kipeet.. Kiukuttaa niin paljon. Kuinka sitä oppis olemaan niin, ettei kaksi viikkoa kuukaudesta kyttäis koko ajan mitä se kroppa sanoo? Nooh, seuraavaan hoitoon sitten vasta maaliskuussa, joten ehtii kroppa "puhdistumaan" ja uudet hormoonit sisään.. Ja sitten toivottavasti siihen yhdistyy se inssikin.
 
Smirg Voi menkat sentään! Kehtasivatkin tulla sinua kiusaamaan!
Oliko teillä tässä kierrossa kotipupuilut vai inssi? Jotenkin ymmärsin kirjoituksestasi, että kotiyritys?

Kotiyrittäjille kysymys
Onko teistä monikin yrittänyt ovulaation induktion avulla kotona? Miten lääkitys, lääkärikäynnit, ovulaation tikutukset..? Käytetäänkö kotiyrityksessä pregnyliä tai vastaavaa irrotuspistosta?
Tiedän, että niistä saa ohjeet lääkäriltä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksianne!

Kaarne ja Peppiina Tulkaahan huomenna kertomaan meille teijän ultrakuulumisianne :)

Ja pregnyl on kyllä semmonen huijari, että edes pahimmat pelimiehet eivät pysty sellaisiin suorituksiin :LOL: :LOL:
 
Bubbeli ja rinsessapa:
olen nyt piikittänyt itseäni tiistaista 30.12. lähtien Puregon pistoksilla joka ilta.
Niiden tarkoituksena on estää munasolun valikoituminen, eli nyt kaikkien munasolujen jotka on tällä kierrolla munasarjassa pitäisi kasvaa, eikä vaan yhden, ns"johtofollikkelin", kuten normaalisti käy.
Tänään mulla on kymmeneltä ultra, jossa katsotaan tilanne.
Toivottavasti follikkeleja on nyt monta kasvamassa.
Tällä viikolla aloitetaan myös niin sanotut jarrutuspistokset, jotka estävät munasolujen liikkeelle lähdön.
Ens viikolla varmaan pistän sitten pregnylin, ja munasolut imetään katetrin avulla talteen.
Maljalla ne hedelmöitetään, ja parin päivän päästä siitä alkiosolu (jos niitä on kehittynyt) siirretään kohtuun, ja toivotaa :) että se kiinnittyy.
Jos jää alkoita, ne pistetään pakkaseen talteen.
Ihan tarkkoja päiviä en siis vielä tiedä, aika monessa ultrassa pitää loikkia tässä välissä tarkistuksissa. Että tälläinen rumba!
 
onni ja toivo Tsemppiä kasvatteluun ja muutenkin IVF:n pariin! Millaiset on nyt teillä fiilikset, kun siirryitte nyt rankempiin hoitoihin?
Kiitos, kun kerroit noin tarkasti IVF:n kulusta - olen monesti miettinyt näitä asioita, lähinnä lääkkeistä.

Onko myös Annabell-77 siirtynyt IVF-läisten pinoon? Kun eikös hänkin täällä hetki sitten vielä kirjoitellut..?
 
bubbeli:
Kiitos onnentoivotuksista!
Fiilikset on tosi hyvät, jotenkin tuntuu että olisin voinut ryhtyä tähän vaikka heti ilman inssejä. Olemme yksityisellä, joten se olisi ollut mahdollista. Silloin híeman pelotti, nyt tuntuu että aivan turhaan. Saas nähdä, mitä mieltä olen viikon kuluttua, kun hoito etenee.
VOihan olla, että tulee sivuoireita tms. Nyt on ollut hieman vatsan jomottelua ja päänsärkyä.

Nyt kymmeneksi uä:een, kerron sitten lisää, jos haluat kuulla.
 
Bubbeli, kyllä tahattomaksi kotiyritykseksi meillä meni, koska mun munikset eivät kasvattaneet tarpeeksi isoa joulupalloa.. :D Eli normikierron mukaan mun ovis ois pitänyt olla 23.12, mutt noi Puregonit ei kasvattanut tarpeeksi follikkelia ja sain laittaa Pregnylin vasta niin, ettei päästy inseminaatioon. Vähän oli kuitenkin toiveet yllä, ett jos noi ois auttanut kotikonsteillakin, muttei ne auttaneet. Alkaa iskemään oikeesti epätoivo ja jo nytten välähtää aika-ajoin mielessä, ett luovutan koko hommassa. Mutta nytten kun pari päivää mennyt siitä kun menkat alkoi, niin vähän kiukku helpottaa ja ollaanhan me vasta alussa tässä projektissa. Toisaalta olen ihan tyytyväinen tähän pariin kuukauteen ilman outoja olotiloja ja maaliskuussa siis uuteen taistoon! :D
 
onni ja toivo Mukava kuulla, että olet uudella innolla lähtenyt IVF:ään! Toki suuremmilla ja vahvemmilla lääkemäärillä tulee enemmän sivuoireita, mutta mitä sitä ei lapsen eteen tekisi!
Onko IVF:ssä munisten kasvattelu siis pitempiaikaista kuin esim inssissä? Vai olenko ihan väärässä?
Ja mielelläni kuulen kuulumiset ultrastasi!

Smirg Älä heitä kirvestä kaivoon, vaikka mieli tekisi.. Kierron ensimmäiset päivät on ainakin minulla "masiskausi", kun pettymys on vallannut taas ajatukset.
Teilläkö alkaa pienehkö paussi tässä?
Meillä on ollut luomuyritystä inssin jälkeen, eli marraskuusta. Nyt menossa kp23 ja seuraavassa kierrossa kotiyritys clomien avulla.

"Masiskaudesta" vielä. Itselläni alkaa onneksi nopeasti ajatukset siintämään tulevaisuuteen, joten nopeahkosti pääsen (vielä ) yli menkoista. Clomit kun alkaa kp3 niin heti tuntuu, että taas mennään askel lähemmäs plussaa :)

Ystävistä
Kertoisiko joku viisaampi, miksi itsekin lapsettomuudesta kärsinyt ihminen ei ymmärrä minua?!
Hyvä ystäväni on raskaana, puolessa välissä, ja oli miettinyt yhteiselle ystävällemme, miksi en ole iloinen itseni..
Ps ystäväni. En jaksa keskustella kanssasi koko ajan vauva-asioista ja kuunnella kuinka vauvapotkii "ja ihanaa ihanaa ihanaa.."

Mutta hassua on, että esimerkiksi täällä "kasvottomassa" keskustelussa esimerkiksi nyt plussanneiden kuulumisia on mukava kuulla!
Johtuuko tämä siitä, että tämän ystävän luulisi ymmärtävän, että en jaksa kuunnella pelkällään vauvajuttuja?

 
Bubbeli, jooh meillä alkaa välikierto nytten, kun niin ne tahtoo noitten pistosten jälkeen. Mutta laskin juuri, ett jos yhtä lyhyt kierto on seuraavakin, niin nää pääsee helmikuussa jo koittamaan. Meillä on reissu siinä helmikuussa ja ovis meinas olla juuri siinä reissun aikana ja kavereiden läsnäollessa ei oo kivaa sitä lasta tehä, vaikka ne kyllä tietää meidän projektista.

Meillä siis läheisimmät kamut tietää, missä mennää ja oon saanut hurjan paljon tukea niiltä. Onneksi! Mutta suuren tuen ja avun oon saanut myös täältä ja totta, itekkin olen iloinen kun joku täällä saa plussan, mutta pelkään omaa reaktioo, jos joku kaveri raskautuu. Varsinkin sellainen, joka tulee "helposti" raskaaksi. Hetken on tosi paha olla, kunnes pääsee sen yli. Mutta ymmärrän varsin hyvin sua Bubbeli.

onni ja toivo, tehäänkö teillä toi IVF lyhyellä kaavalla?? ( en siis tiie muuta kuin, että niitä on lyhyttä ja pitkää.. :D). Jaksamista piikittelyyn ja niiden tuomiin inhoihin oireisiin!
 
Moikka!
Olin siis tänään uä:ssä, ja hyvin olivat follikkelit kasvaneet kummassakin munasarjassa!
Ihanan iloinen olo!
bubbeli: en tiedä, koska mulla ei koskaan inssissä käytetty puregonia. Mutta ehkä annokset on suuria, (hevoskuuriluokkaa), koska Puregon 900 IU pistän 250 yksikköä joka ilta.
Huomenna aloitan rinnalle Orgalutanin eli jarrutuspiikit. Saas nähdä, miten ne vaikuttaa.
Ei pitäis follien päästä irtoilemaan karkuteille..

Smirg:Lyhyellä kaavalla mennään. Tosi lyhyellä, koska punktiota suunniteltiin alustavasti jo ensi maanantaille. Perjantaina kyllä vielä uä välissä. Punktiossa siis imetään munasolut katetrilla.

Toivottavasti kukaan palstalaisista ei vedä hernettä nenäänsä, vaikka kirjoittelen täällä IVF-hoidosta ja tää palsta on insseille. Mutta kun mulle tehtiin kuitenkin kolme inssiä, ja nyt haluaisin vielä hetken aikaa olla teidän kanssanne. On kiva huomata, että nääkin asiat kiinnostaa kuitenkin teitä, ja empatiaa edelleen riittää.
Kaikille oikein hyvää päivänjatkoa! :heart:
 
Smirg Sulla on siis ollu suuremmat hormooonit kun meikäläisellä. Täällä oli käytössä vain clomit+pregnyl.
Juuh, vähän aika sitten tuttavapiiriissä tuli tämmönen vahinkolaukaus-raskaus. Mutta sekään ei ketuttanut niin paljon, kuin tämä hyvän ystäväni hehkutus.. Johtunee siitä, että hyvä ystäväni tietää mutta tämä "vahinkolaukaus" ei.

onni ja toivo Minä ainakin haluan kuulla kuulumisiasi! Ja täältähän tullaan perässä IVF:ään, jos ei inssilla onnistu. Me emme sinne asti jatka mutta mielenkiinnosta haluan kuulla miten kaikki etenee :)

Oma Napa (tai pää, kummin ottaa) Hävitin terolut ja diformin reseptit, jotka sain viime ultrauskäynniltä. Jouduin nyt soittamaan uudet reseptit (ja se maksaa n.25e..). Samalla kysyin, että mille päiville terot määrättiin, kun sitä muutettiin. Kp 20-29. Ei pirulainen sentään! Nyt on jo kp23 ja tämä rouva oli aloittamassa niitä vasta ylihuomenna, eli kp25!
Nappasinkin äkkiä yhden naamaan..... Hyvä minä :LOL:
 
meille tuli surullisia varhaisultrauutisia, kuten pelkäsinkin. kaikki mun tuhruvuodot ja oireiden vähyys enteili siis todellakin varhaista keskenmenoa. siellä näkyi ruskuaispussi ja pieni 2 mm kuollut alkio. klinikalta sain lähetteen kättärille, ja siellä istuin ja itkin muutaman tunnin päivystyksessä. sain mukaani tyhjennyslääkkeet, ja ne laitan loppiaisena, kun mies on sillon kotona ottamassa mut kiinni jos pyörryn...

ei meille tullutkaan elovauvaa. tai ylipäätään vauvaa tänä vuonna.

tyhjennyksen jälkeen ootellaan yhet menkat, ja sitten taas uutta inssiä. mutta siihen menee siis aikaa... kaks-kolme kuukautta. katotaan nyt miten kroppa alkaa toimia.

siirryn nyt täältä joksikin aikaa taustalle.
parempaa plussaonnea muille, ja kiitos kaikille teille kun olette olleet tukena! :hug:
 
Kaarne.voimia kovasti...sitä tarvittsette.....kyllä se vielä onnistuu,vauva kotiin,kerran nytkin oli yritystä...tiedän ei lohduta...mutta iso hali ja onnea matkaan....

täällä tuhruttaa ja menkat alkaa joko huomenna tai ylihuomenna...huomenna soitan polille iui aikaa...jos nyt sias onhan tässä jo syyskuusta asti soiteltu..aina jokin este...prkl
 
:hug: kaarnelle, voi surku! Kovasti voimia teille!

IVF-rintamallikin tapahtuu, hieno juttu! Ei minua ainakaan haittaa jos "vanhat inssiläiset" vaihtaa kuulumisia hoidoista. Tsemppiä ja plussa kovasti toivotan teille.

Täällä on niin paljon tullut telstiä että tarkempan kommentointiin ei nyt kykene :wave:


(.) ultrassa käyty aamulla ja kaikki oli hyvin:) Yksi pienokainen siellä köllötti ja sydän jumpsutti, koko taisi olla 11,3mm ja kiinityspaikka takaseinässä. :heart:
Tunne on aika ihmeellinen, mutta olen silti entistä levollisempi. Nautin vain olotilastani ja onnentunteesta.

peppiina +Möykky 7+5
 

Yhteistyössä