Inseminaatio

onni ja toivo: onnea huomiseen punktioon (varmasti jännittää?)!

Mä oikein odotan, että koska menkat alkaa (kerrankin näinpäin), jotta pääsisin toiselle inseminaatiokierrokselle. Tosin en oikein usko sen hoidon onnistumiseen.
Mielenkiintoinen juttu, että "kaikki" kaverit ja tuttujen tututkin tuntuvat tulevan raskaaksi ja useimmat tuostavaan :headwall:
Mikä tietenkin on hienoa =)
 
En tiedä onko oikea paikka kirjoittaa, mutta rohkaistuin viimein. Olen aiemmin vauvakuume palstalla seikkaillut ja palstaillut vuoden. Meillä tilanne se, että reilu vuosi sitten jätettiin ehkäisy kokonaan pois ja sitä aiemmin se oli aika huteralla pohjalla. Nyt on ehditty tutkia ja miehen siittiöissä pientä vikaa todettu. Huomenna olen menossa siihen aukiolo tutkimukseen ja jännittää kamalasti, kun olen kuullut että se voi tehdä tosi kipeää. Olen erittäin herkkä kivulle. Inseminaation aika on meillä helmikuussa eli jo ihan pian ja siksi lähdin tähän kirjoittamaan apein mielin. En olisi kuvitellut löytäväni itseäni täältä :(
 
kaz
mariq :hug:

marrr
Minä oli samoilla aatoksilla kanssasi syksyllä. Aukiolotutkimuksen kivuliaisuus on niin tapauskohtaista. Mikäli olet kipuherkkä, suosittelisin ottamaan muutaman 400mg buranan ennen toimenpidettä tai mikäli olet allerginen, niin jotain sinulle sopivampaa..Minulla tutkimus oli todella inhottava, eikä kyllä inssitkään ole aivan tunnottomia olleet, vaikka niin kipuherkkä en olekaan. Toivotaan, että sinulla on putket auki, että inssejä voidaan kokeilla :D

onni ja toivo Miten meni punktio?
 
marr ei varmastikaan kukaan haluaisi löytää itseään täältä. Mutta onhan sekin jotain, jos (edes) hoitojen avulla saisi vauvan.

Mä olen kanssa tosi herkkä kivulle, mutta aukiolotutkimus ei ollut läheskään niin kauhea kuin odotin (pelkäsin sitä kovasti). Hyvissä ajoin ennen tutkimusta otin särkylääkkeen, koska lääkäri niin käski. Toki aukiolotutkimus tuntui epämukavalle, mutta ei niiiiiiiiiin kauhealle. Onnea matkaan =)
 
Hei kaikille! Mahtuuko mukaan?

Tänään alko uus kierto ja tähän olisi tarkoitus tehdä eka inseminaatio. Kaks kiertoa olen jo popsinut clomeja tuloksetta.

Meillä yritystä 3/08 alkaen. Miehen näytteistä puuttuu nopeat kokonaan, vaikka viimeksi hitaita oli 54% edelliskerralla 39% toivotaan, et pesu parantais tuloksia. Mulla kierrot välillä kovin lyhyitä eli 23 päivää ja luteaalivaihe n.12 päivää..ovuloin luomusti, mutta lääkärit epäilee, et siin on jotain häikkää..(esim. Terolut kierrossa loppukierron S-PROG oli 22,5, joka on kyl aika matala)

Meillä siis on tähän mennessä löytyny niin pieniä vikoja, et kovasti toivon ovulaation induktion ja inseminaaton olevan meille sopiva vaihtoehto.. Meillä on mahdollisuus tulla myös luomusti raskaaksi, mut en jaksa uskoa enää ihmeisiin.. viikolla 19 eka IVF/ICSI, jos ei sitä ennen oo raskaus alkanu..inssejä tehdään odotellessa kolme

Hyvää ja onnellista alkanutta vuotta kaikille! Toivottavasti kaikki siirrymme pian tavalla tai toisella tonne odotuspuolelle!
 
Heippa!

Täällä myös olisi yksi uusi mukaan tulija!

Meidän tarina on tämä:
2006 aloitettu yritys
2007 gynelle -> tays (inssi)-> väestöliittoon (inssi, jokakäännettiin ivf:ksi)
02/2008 prinsessa syntyi

Elikkä nyt olisi pikku kakkosen aika. Minulla taustalla paha keliakia, joka nyt ollut jo 12v hoidossa. Lisäksi minulla on matala LH taso eikä kuukautiskiertoa ole ollenkaan. Mies on ok. Paljon ongelmia oli 1. yrittäessä (aivoverenkierto häiriöitä clomeista, munasoluja tuli liikaa, mutta olivat liian pieniä, limakalvo ei kasvanut, alkiot oli huonoja...) Mutta joka tapauksessa juhannuksena 07 minulle siirrettiin kaksi huonoa alkua, joista toinen jatkoi kasvua. Pakkaseen ei saatu mitään :( Raskaus oli myös hankala ja synnytys päätyi kiirelliseen sektioon pahan raskausmyrkytyksen vuoksi... Olin tosi huonossa kunnossa ja jouduin teholle. Tyttö syntyi hieman ennenaikaisena. Mutta tästä kaikesta on selvitty! Uusi raskausmyrkytyskyllä pelottaa..

Nyt sitten alkaa uusi yritys. Maanantaina kävimme ovumiassa ja heti alkoi inssi. Tänään kp 7. Kp 5 lähtien olen pistänyt menopuria. Perjantaina on ultra. Maanantaina munasarjat näyttivät huonoilta. Lääkärit ovat sanoneet, että toiminta on loppumassa kokonaan :( Viimeisiä hetkiä vedellään vaikka ikää on vasta 27v. Synnytyksen jälkeen söin vaihdevuosilääkkeitä..

Sekava tarina, mutta toivottavasti jaksoitte lukea!
 
kaz
Paljon plussaonnea onni ja toivo :heart: Jospa ne kivut johtuu siitä, kun ne alkiot etsii sitä parasta paikkaa olla seuraavat reilut kahdeksan kuukautta :)

Heh. Minä en edes ole jaksanut laskea, että mikä kiertopäivä nyt on :LOL: Kiinnostaa kuin pieniä kiviä :D Enkä kyllä taida laskeakaan. Onpahan sekin miettiminen vähempänä.

Tervetuloa uusille :)
 
Kultapanda kiitos! Mikäs olikaan teidän tilanne?

mariq :hug:

onni ja toivo toivottavasti pienet tarraa tiukasti kiinni:)

riksu toivottavasti seuraavassa ultrassa tulee parempia uutisia :)

kaz jospa tolla asenteella tärppäiski ;) mitäs sun mies on nykyään ollu mieltä näistä hoidoista?

on: clomit on syöty eli mä söin nyt vaan kp3 ja kp4...nyt sit vaan odotellaan ovistestejä postista ja ruvetaan ensviikolla testailemaan..
 
kaz
HaLLeBeRRy Miestä on lähinnä hävettänyt kiikuttaa sitä purkkia sinne labraan. Ei meillä mitään muuta enää nykyään ole ollut ongelmana, mutta siis on vienut purkit kuitenkin. Ihan hyvin suhtautuu noihin hoitoihin ja manaa itsekin, että "on se kumma kun ei millään onnistu" :headwall: Toivottavasti teillä onnistuu nyt hormoniavusteisena :)
 
HaLLeBeRRy Me ollaan yritetty lasta n. 2 vuotta; eka vuosi itseksemme, 1/2-vuotta jonotimme Taysiin ja omasta hidastelusta johtuen eka inseminaatio tehtiin vasta marraskuussa 2009. Toki oltaisiin menty yksityiselle hoitoihin jos rahaa vaan olisi. Nyt on kärsivällisyys vähissä, vaikka sitä eniten tarvittaisiin :headwall: Onneksi (ainakin vielä) maailmassa on muutakin mielenkiintoista kuin ipanat =)

riksu82 toivottavasti piikittelyt auttavat.

onni ja toivo pidetään peukkua!

Minä en kanssa tiedä, että mikä kiertopäivä on menossa, mutta kunpa ne menkat alkaisivat jotta voisi valmistautua seuraavaan inseminaation. Tai voihan sitä tietysti toivoa, että olisi "luomusti" onnistunut..
 
terve kaikille nyt on meikäläisellä kp 12 ja aloitin tänään tikuttamisen tuli haamu uskon että parin päivän sisällä bongaan oviksen ja päästään yrittämään toista inssiä ihme kyllä jotenkin ei enään jännitä ja ole pakkomieltä seurailla kehoa koko ajan toivottavasti nyt sitten tärppää olen sivusta katsellut jonkun verran kirjoituksia onko tullut uusia plussia onni ja toivopidetään peukkuja että sinne pientä elämää masuun saadaan oletko julkisella vai yksityisellä hoidossa kaikille ++++++++++++++++ |O tuulia puhaltelen
 
Moi!
Oon täällä kanssa uusi, lukenut kyllä ahkerasti mutten "uskaltanut" kirjoittaa :)

Meillä siis tilanne se, että mulla PCO ja miehen siittiössäkin häikkää (normaalimuotoisia 0%). Tässä kierrossa aloitettu clomit, mutta ei juurikaan munia kasvattanut joten lisäksi puregon-pistokset. Nyt kp15 ja ultrassa näkyi n. 16mm folli. Vielä tänään viimeset puregonit ja huomenna irrotuspiikki, torstaina sitten ensimmäinen inssi! Täytyy myöntää että vähän jännittää...

Kuinka kauan siinä inssissä kestää? Ja vaikuttaako jotenkin vointiin tms?? Mulla olis iltavuoro ja mietin että voinkohan mennä vai...??
 
kaz
Tinttara83 Tervetuloa! Inssissä itsessään ei mene kuin hetki, jonka jälkeen pitää 10-15 minuuttia maata siinä pöydällä. Eniten aikaa meni siihen miehen näytteen odotteluun. Mulla pitänyt olla paikalla 1,5 tuntia ennen itse operaatiota. Sanoivat, että parempi odottaa siittiöitä, kuin kohdetta, sillä siittiöt ei jaksa odottaa :LOL: Mulla ekan inssin jälkeen pientä kipuilua alavatsassa, toisen jälkeen ei mitään. Molemmissa tuli vuotoa. Töissä olen molempien inssien jälkeen käynyt.
 

Yhteistyössä