Inseminaatio

Vitsi mä kyllä niin toivotan sydämen pohjasta onnea kaikille :heart: Tämä odottaminen ja pettyminen on jotaki aivan kauheeta. Toivois elämän olevan "normaalia" ja että ei tarvis miettiä et miks minä. Ei tarvis vältellä äitejä ja vauvoja ja vauvajuttuja. Loppuis tämä jokapäiväinen ahdistus ja itku..
 
tervehdys!

Tsemppia Sartsa83 tulevaan inssiin!


En ole "jaksanut" käydä täällä, kun ahdisti kun oma yritys tauolla. :LOL: Tää likka on ruvennu välttelemään lapsettomuuspalstoja ja mammoja+vauvoja :LOL: :LOL: Ei hyvin mene!
No, leikki sikseen :)
Meillä alkaa uusi yritys alkuvuonna. En tiedä mitä se tarkalleen tarkoittaa mutta jotain sinnepäin menevää olisi luvassa.
Kävin lääkärissä kp14 ja ihan alkukierron näköistä oli eikä johtofollia ollenkaan. Kp20 alkaa terolutit, jotta menkat tulis edes joskus.
Ilman lääkitystähän mulle ei tule kuukautisia eikä ovulaatiota. Miten mahtava tilanne siis :)
Hoitosuunnitelmamme on max. 3krt ajoitetulla yhdynnällä ja sitten olisi inssien vuoro taas.
Saa nähdä siis tuleeko meille toista vauvaa ollenkaan, kun mies ei halua inssiin.
Aika näyttää ja saattaahan se miehenkin mieli muuttua :)

Ihan oli vain omaa napaa, kun piti saada "jollekin" kertoa :D
Taustailen täällä aina silloin tällöin ja joskus saatan kirjotellakin!
Paljon plussatuulia teille kaikille!!

Bubbeli


 
HEI KAIKILLE nytse plussa tuli siihen ovikseen :D :D :D aamulla sain sen bongattua kasettimaisella testillä ja päästiin tänään sitten ekaan inssiin nyt alkaa se 2 viikon piina sartsa se muo ihmetyttää kun muo ei sen koomin ole ollenkaan tutkittu senkun vaan heitettiin inssiin ei mitään seurantaa ultralla tai millään ei ole tehty edes muna johtimien auki olo tutkimusta HEI MUUTEN KAIKKI ONKO SE NORMAALIA ETTÄ OLI VAAN YKSI MUNA SOLU OIKEALLA PUOLELLA JA VASEMMALLA EI YHTÄÄN meillä ole simppa testissä 5mlj kaveria oliko se liijan vähän ja vaan 18% suoraan eteneviä lääkäri sanoi että hyvä oli tulos ja lapsussa lukee näyte täydellinen pidetään peukut pystyssä että nyt tuottas tulosta (hieman oma napainen viesti))) sorry kaikille
 
Sartsa83
bubbeli kiitos. :) ...kuulostaisi siltä että sullakin on nyt munasolunirtonemishäiriö kun kuukautisia ja ovista ei tule ilman lääkkeitä. Sama ongelma siis ja siksi hoidoissa. Tsemppiä sinne myöskin! :)

onnellinen onneton aina saa omaaki napaa vähän hehkuttaa. :) Juu, kyllä tuo on ihan normaalia. Mulla sama homma tässä kierrossa. Vain yksi munis jota lähdetään siittämään. Miehesi simpat ovat oikein hyvät. Toivotaan sinnekin parasta. Todella outoo vaan ettei sulle tehty ennen inssiä noita tutkimuksia. Mutta jospa tuo inssi kuitenki tuottais tulosta. Tsemppiä!
 
Sartsa83
onnellinen onneton mulle tehään toinen inssi. Eka ei tuottanu tulosta vaikka kolmea munista yritettiin silloin siittää. Ja tuon 2vkon aikana voit tehdä kaikkea mitä tekisit normaalistikin.. mitä enemmän et mieti koko asiaa, sen vähemmän stressaat ja onnistumisprosentti on korkeampi. Joten: paljon tekemistä ja menoa niin ne 2vko menee nopeesti.
 
sartsa ymmärsinkö oikeen kun luin noita sun kirjoituksia myös että vaan yksi munis oli ja se oli huono juttu siis onko se noin huono juttu onko mussa vikaa kun ei tuu kun 1 munis mitä lääkkeitä saat että niitä tulisi enemmän kun lääkäri sanoi mulle kun kysyin että oliko niitä jiijan vähän niin sanoi että parempi yksi kuin niitä olisi liikaa että hyvät olisi muka onnistumis mahikset en sitte tiijä mutta oli miten oli nii yritän nytte jättää ne ajatukset vähän taa sen kysysin vielä että millon sen nytte pitäs kiinnittyy et osais kattella itteesä että millon niitä kipuja tuntus :LOL: :p
 
Tervehdys!

onnellinen onneton:
Aina ei kehity kuin esimerkiksi se yksi munasolu. Parempi sekin kuin ei mitään :) Mahdollisuudet onnistumiseen on, kun on se yksikin munis! Tsemppiä ja paljon tarrasukkia sinne, että onnistuis teillä!

sartsa: Mulla on PCO, eli häiriötä on muniksen kehittymisessä :D

Kyselin lääkäriltä kaikenmaailman juttuja ja mm. onnistumisprosentteja.
Inssin onnistumismahdollisuudet on 15-18% ja tavallisella kotiyrittämisellä n.20% JOS munis kehittyy ja irtoaa normaalisti ja JOS simpat on priimatavaraa.
Eli meillä on supersuuret onnistumis mahkut kotikonstein :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Kiukkuamista!

Pitikin kysellä teiltä kanssasisarilta olenko ihan typerä..
Olen siis pitänyt tietoisesti välimatkaa yhteen ystävääni.
He joutuivat odottelemaan ensimmäistään vuodesta kahteen vuoteen. Kotikonstein ei heillä onnistunut mutta 2x IUI tuotti molemmat tulosta, toinen meni kesken ihan alkuunsa.
Syy miksi olen pitänyt etäisyyttä on seuraava:
Olen vihainen ja katkera, koska heillä onnistui niin helposti. Asia ei silti ole näin yksiselitteinen, että olisin vain onnistumisesta katkera ja pettynyt.
Suurin syy on, että erittäin hyvä ystäväni lähes petti miestään ensimmäisen hoitokerran aikaan. Hän oli aivan rakastunut erääseen mieheen ja suunnitteli jo tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Noh, mikäs siinäkään jos rakkaus ei omaan mieheen riitä. Mutta! Hän suunnitteli tulevaisuutta näin "Herra X ei halua lapsia mutta on valmis huolehtimaan lapsesta, jos raskaudun" " Ei haittaa yhtään, vaikka jäisin yh:ksi, kyllä pärjään, haluan vain tätä lasta niin paljon..."
Nyt, heille on tulossa lapsi ensi vuoden puolella ja taas alkoi "sama laulu". Hän ei jaksa miestään ja lastaan samaan aikaan, kaksi lasta yhtä aikaa talossa..

Sanokaapa olenko siis hirveä epäreilu, kun en jaksa kuunnella "heidän onneaan" ja hehkutusta raskauden kulusta?? Tuntuu niin typerältä, kun heillä onnistui "noin vain" mutta onnesta ei silti osata olla onnellisia. Tuntuu kuin olisin hirmu petturi ystävääni kohtaan. Olenko?! Kertokaa te viisaammat...
 
Sartsa83
onnellinen onneton ei se yksi muniskaan huono juttu ole. Omalla kohdalla se oli vaan pettymys kun viime kierrossa sentään oli kolme ja nyt vain yks. Yksihän riittää hedelmöittymiseen, mutta mikään ei varmaa niin kuin epävarmaa. Eli tuurista on kiinni, onko ovulaation ajoittuminen ja siittiöiden laatu+määrä ja kaikki osuneet kohdilleen. Kiinnittyminen tapahtuu yleensä n. viikko hedelmöittymisen jälkeen, mutta kiinnittyminen voi alkaa tapahtumaan heti ovulaation jälkeen, jos munis on hedelmöittyny.

Tsemppiä siis piinailuun.

bubbeli Oookei, nonii.. olin mä sitten oikeessa, että sullakin siellä häiriöitä muniksen kehityksessä. :)

Tuota.. periaatteessa meillä on juuri vastaavanlainen tilanne kun ystävälläsi, mutta me olemme mieheni kanssa onnellisesti naimisissa ja haluamme lasta yhtä paljon.. okei, minä naisena vielä enempi, mutta mieheni haluaa sitä minun kanssani ja suunnitellaan paljon yhteistä tulevaisuutta perheenä. Ja en ole raskautunut vielä ekasta inssistä ja saa nähä kui käy tän toisenkaan. Mutta koska heillä on tuollainen tilanne, niin ystävälläsi on periaatteessa "väärät perusteet" hoidoissa ja lapsen hankinnassa, joten sä et ole siinä mielessä epäreilu vaikket jaksakaan iloita heidän "onnestaan" kun tiedät kolikon kääntöpuolenkin. Ystäväsi on todella epäreilu miestään kohtaan ja heidän olisi pitänyt päättää yhteinen elämä paljon ennen lapsen hankintaa. Jos olet oikein läheinen ystäväsi kanssa, voithan koittaa sanoa hänelle kuinka sinun mielestä hän tekee väärin koko ajan. Että nyt kun lapsi kerta on jo tuloillaan, hänen kuuluisi selvittää välinsä miehen kanssa ja yhdessä heidän päättää mitä tehdä suhteelle. Tuommoinen on nii väärää toista kohtaan. Ja tämä siis on minun mielipiteeni. Pyysit kertomaan.. en nyt tiiä oonko sen viisaampi mutta näin mä näkisin tän.
 
Tervehdys!

Sartsa:
Jeps, olen kanssasi samaa mieltä! Olen sanonut ystävälleni ihan suorin sanoin,että pitäiskö laittaa suhde tai lapsen teko jäihin. Ei, koska hän haluaa lasta niin paljon. Ja JOS hän vihjaakaan tauosta alkaisi mies heti epäilemään jotain ja jäisi se kauan kaivattu lapsi saamatta.. Koska ystäväni on varmaankin hyvin pitkälle painostanut miestä, niin olisihan se mies jotain epäillyt, että miksis nyt tauko.
 
Sartsa83
bubbeli justii... jessus mikä idiootti. Samanlainen kun tuttavapiirissäni oleva nainen. Täräytti miehelleen päin naamaa:"Jos et sä anna mulle spermaas, mä hommaan sperman jostain muualta sisääni." :LOL: :headwall: huhheijaa...
 
Sartsa83
onnellinen onneton kaikki on hyvin. Odota nyt vain rauhassa se 2 viikkoa että voit tehdä testin. Kuukautiset voivat alkaa jo ennen sitä testiä, jolloin saat tietoon ettet ole raskautunu.. ettei siis sitä tarvitse ihmetellä. Eikä inssin tarkoitus ole irroittaa rakkulaa. Inssissä vain ruikataan siittiöt kohtuonteloon lähemmäksi muniksia, miten normaalissa yhdynnässä ei pysty tekemään. Pregnyl piikki irroittaa yleensä munasolun 36 tunnin kuluttua pistoksesta. Joten.. odottele nyt ihan hissuksiin se 2 viikkoa. Kaikki kunnossa!
 
Sartsa83
onnellinen onneton pistettiinkö suhun se pregnyl? ..Mulle tuo aine tekee ainakin etovaa oloa koska se sisältää istukkahormoonia eli hcg:tä, jolla mitataan siis raskaustestissäkin onko raskaana. :) ... Että se voi johtua siitä.. mutta voi olla että on tärpännykin. Ja tätähän me toivotaan.

Mä itse täällä tuskailen huomista ja että onko mahdollisesti ovis meneillään vai jo menny ja että voiko enää inssiä huomenna tehä. Hope so et kaikki on vielä mahdollista.

Niin, mariq on oikeassa.... joten onnellinen onneton.. muista: normaalia elämää inssin jälkeen.
 
Kiitos kaikille tsemppaamisesta, toivottavasti kaikki saadan plussat ja voidaan vaihtaa keskustelun aihetta B)

Nyt on melkein viikko kulunut inseminaatiosta ja toivottavasti toinenkin menee nopeasti, eikä menkat ala. Viikon aikana on ollut melkein joka päivä enemmän tai vähemmän mahakipua.
Olen vähentänyt reilusti kahvin juontia ja itseasiassa sitä ei edes oikeastaan tee mieli. En tiedä johtuuko kahvin vähentämisestä vai mistä, mutta minua vaivaa janoisuus.

Viikon saldo: ikkunoiden pesu sisältä ja ulkoa (asutaan omakotitalossa), auton pesu, joulukorttien ja lahjojen ostaminen, joulusiivouksen suunnittelu, käsitöiden teko ja loputon netissä roikkuminen. Kyllä energiaa on (vaikka kaamos väsyttääkin).

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Sartsa83
Kultapanda Kuulostaa hyvältä. :) Mulla oli kans mahakipua ekan inssin jälkeen. Ja janosuus vaivas koko ajan. Toivotaan että siä päässä ois tärpänny. :)

Hyvin sä oot painanu siellä. Mahtavaa!!!
 

Yhteistyössä