Tosta pregnyl-lääkkeestä.. minulle tehtiin keskiviikkona ensimmäinen inssi ja minulle laitettiin vasta sen toimenpiteen jälkeen toi lääke.. ensin mietittiin miehen kans, että oisko sittenkin pitänyt laittaa etukäteen se lääke, mutta toisaalta silloin olisi voinut olla vaarana, että ovulaatio ois mennyt ohi ennen inssiä.. minulle kyllä puhelimessa sanottiin, että sen lääkkeen voi laittaa joko vasta siellä tai sitten 20 tuntia ennen inseminaatiota.. ei puhuttu mitään 24-36 tunnista, vaikka kirjallisissa ohjeissa niin sanottiin.. huomasin kyllä sitten inssin jälkeen, että alavatsa oli pari päivää kipeänä.. taisi munasolut kypsyä ja irrota..
alkoholista sen verran, että itse olen ottanut nyt alkoholittoman linjan.. kävin juuri työkavereiden kanssa syömässä ja join sitten vain appelsiinimehua.. onneksi porukassa oli muitakin, jotka eivät juoneet alkoholia, joten en erottunut joukosta.. sitten vasta jos menkat alkavat eli inssi epäonnistuu, otan yhden oluen.. en ota mitään riskejä.. ennen, kun yritimme luonnollisesti, joinkin alkoholia ja ajattelin, että jätän alkoholin vasta, kun menkat ovat myöhässä.. mutta nyt kun olemme hoidoissa otan varman päälle..
sitten inssien määrästä.. meille sanottiin heti aluksi, että inssejä tehdään kaksi, jonka jälkeen voidaan kokeilla ivf.. kait niitä hoitoja ei tehdä julkisella puolella kuin vain ne kaksi.. ajattelimme, että jos ei nyt onnistu, kokeilemme heti uudestaan toisen kerran ja jos sekään ei tuo tulosta, kokeilemme ivf syksyllä..
niin ja voisiko joku kertoa, että mitkä ovat luget? meille ei ole puhuttu mitään tommoisesta lääkkeestä.. nyt alkoi mietityttämään, että jäikö meiltä nyt joku lääke saamatta.. mikä sen tarkoitus on? minun tarvi ottaa vain clomit + puregon + pregnyl..