Inseminaatio

Sarma
Täällähän on paljon inssiin menijöitä samaan aikaan mun kanssa.. Meillä kolmas inssi tulossa ja mä myös jännitän ehtiikö ennen pääsiäistä. Perjantaina meen myös minä ultraan ja inssi toivon mukaan on ti tai ke. Muuten ei onnistu, joten aika hilkulla on..

Mä oon vaan melkeen heittänyt pyyhkeen kehään näiden inssien kanssa. En oikeen enää jaksa uskoa, että se tehoais, mutta vielä tää yks ja viimeinen kokeillaan.. :(
 
Tupasvilla vastaan sulle tänne, tohon alotukseen minkä alotit tuossa.. Voi kuule on todellakin stressaavaa tää piinailu.. Meillä tehty jo kolme inssiä niin kyllä tää aina vaan on yhtä turhauttavaa ym. tää odotus!

Tänne nyt ei mitään erikoista. sitä samaa odottelua vain.. onneks nyt ei enää hirmusen montaa päivää oo perjantaihin :) tänään on taas vähä enemmän ollu maha kipee sillai ku aiemminki ennen menkkoja mut vieläkään ei rinnat oo kipeet oikeestaan ollenka.. sitä mä suuresti ihmettelen.. mutta mutta niin, eipä tässä auta tosiaan ku mennä päivä kerrallaan perjantai aamuun asti.. :) <3 toivoo parasta ja jälleen pelätä pettymystä..
 
Heips..

Uusi ilmaantuu joukkoon. Tänään takana ensimmäinen inseminaatio.
Huippu satsi kuulemma lähti matkaan...

Meillä takana lapsettomutta 2 ½ vuotta, kertaakaan ei ole testiin mitään ilmaantunut.
Minulle todettiin tossa vuosi sitten laparoskopiassa endometrioos joten siinä siis vika.
Samalla ollaan jonottamassa IVF-hoitoon joka siis vastassa syksymmällä jos ei sitä aiemmin raskaus onnistu.

:wave:
 
[/b]Inkku Tervetuloa joukkoon! Hirmuisesti yritän puhallella plussapuhureita sinne! =)

Tikutin sitten negatiivista jälleen kerran. Nyt vain odottelen kuukautisia. Huh, kun taas otti koville. Nyt vähän jo helpottaa kun sai täällä yksin raivota ja huutaa(naapurit varmaan kauhuissaan :LOL: ).

Soitin heti hoitajalle ja hieman kiukkuisena kyseenalaistin koko inssin! Mikä järki tässä rääkissä jos tuloksena on pelkkää kutinaa! :ashamed: Onneksi oli ymmärtäväinen kikuttelustani. Nyt sitten pidetään taas välikuukausi :/ ja sitten kolmas ja viimeinen inssi, jolta en odota YHTÄÄN MITÄÄN!
Toukokuussa siirrytään ivf-jonoon. Toivoa päästä kyseiseen toimenpiteeseen syksyllä...

Nyt mä yritän vain nostaa itteni täältä alakulon ojasta. Voidaan ottaa kesä nyt sitten seikkailumielessä. Moottoripyöräillään ja nautitaan toisistamme. Jospa pienet telttapupuilut tuottais luomutuloksen... ja vielä kun ei mietittäis koko asiaa. Mitenköhän se onnistuu?!!

Hirmuisesti toivon kaikille muille piinailijoille parempia uutisia!!! :heart:
 
Mulla on taas niin varma olo etten mä oo raskaana. se tulee aina päivää ennen ku pitäis testata niin varma olo siitä etten oo raskaana.. maha ja rinnat kipeet ihan niinku aiemminki ennen menkkoja.. ei vaan jaksais aina tätä rumbaa ja pettymystä.. :( no monet sanois et älä nyt vielä noin ajattele ku et oo testannu mutta niin, mä oon todella pessimistinen ihminen.. mut juu, mä ilmoilen sit huomenna et kuis kävi.. vaik kylläpä sen jo tietää.. :ashamed:
 
Negatiivinenhan se jälleen kerran oli.. :´( MUTTA :D ku mä olin koulussa ja puoliso oli kotona ni ku mä tulin kotiin ni tuo vaimoke pyysi mut vessaan ja piti sitä testiä kädessään ja mä olin niin et älä viitti, se on ollu siel roskissa jo vaik kuin kauan.. mut siis kyl siinä näky myös se plussan viiva, tosin se ei ollu sillai kokonainen et oli periaattees sellanen et molemmissa päissä oli vähän viivaa mut keskellä ei mitään, vaikee selittää.. ei ollu viiva siis yhtenäinen, mutta joo, tänään mulla pitäis menkat alkaa että odotellaan, jos ei ala ni testataan huomenna uusiks. kyllä mulla niin toivo heräs tosta roskis testistä taas :D mutta hetki kerrallaan.. jos en nyt oo raskaana niin pidetään taukoo tää kierto, ihan taloudellisista syistä ja jatketaan sit toukokuun kiertoon. mut katotaan :) Vaikka en tiedä et merkkaako se ihme "viiva" siinä testissä mitään ku se tosiaan oli siel roskissa monta tuntia testauksen jälkeen.. Clearbluen testi siis kyseessä..
 
Sarma
..Tai miten voi olla niin hölmö, että pistää neulan mahaan, mutta samalla huomaa, että unohtu annostella aine piikkiin..

Mä olen vaan nyt niin hemmetin kyllästynyt tällä hetkellä tähän kun ei tulosta tule. Mieskin sitten sanoi, että jos inssi on tiistaina niin hän ehdi silloin antamaan omaa panostaan.. Että mä kilahdin sille..! No, toivotaan et keskiviikkoon menis inssi, vaikka en kyllä usko.. Sekin on yhtä turhaantunu kun minäki ja sanoiki, et hän ei usko tähän hoitoon..
 
Mulla viimein kp1 niin pääsee taas keskittymään tulevaisuuteen eikä tarvii pitää sitä viimeistä toivonkipinää yllä, että jos vaikka oliskin testi näyttänyt väärin.

Antakaa anteeksi jos olen tänne tuonut hirveästi negatiivistä ilmapiiriä inssiä kohtaan! Varsinkin uusien yrittäjien kamala lukea tällaisia juttuja! Onhan se todella monilla toiminutkin, vaikka meillä ei! Tunnen ihan henk.koht. yhden pariskunnan!!! Tsemppiä kaikille! Eipä heitetä toivoamme! =) :heart:
 
Kirjoittelen nyt tännekin saman jutskan kun tonne OO:hon.
Viime viikolla soittelin polille ja oli vähän arpomista tehdäänkö mulle inssiä ollenkaan tähän kiertoon kun pääsiäinen sekoittaa pahasti suunnitelmat. Päädyttiin nyt kuitenkin erikoisjärjetelyyn ja tehdään kuitenkin, onneksi.
Sain gyneltä eriohjeet kun normaalisti. Aloitan clomien syönnin vasta kp6-10 kun normaalisti mulla oli kp3-7. Ultraus kp14 ja inssi mahdollisesti kp16. Näin tää ehkä vastaa paremminkin mun luonnollista kiertoa.

Saas nähdä meneekö tää homma putkeen mutta tää oli ainut vaihtoehto kun ei haluttu jättää välikiertoa.
 
taisi vain mennä plörinäksi kun munista ei enää näkynyt missään :( Tai oli siellä ehkä jotain jäänteitä, mut eipä kauheen lupaavalta kuulosta. Olisi vain pitänyt pitkittää Pregnylin pistoa niinkuin alunperin ajattelin. Harmittaa ett yksi inssi meni nyt sit tavallaan ihan hukkaan.
 
Hei kaikille,
tähän ketjuun en kait olekaan käynyt kirjoittamassa... (?) mutta lukemassa paljonkin. Nyt mielenkiinnosta kysyn teiltä joille on inssi tehty, että onko teillä inssiä tehtäessä munasolu jo irronnut vai onko vielä irtoamatta? Nyt siis kysymys niille, jotka eivät käytä irrottavaa pistosta. Itselle tehty 2 inssiä ja molemmilla kerroilla munasolu on ollut vielä kiinni mutta ovis tikku on näyttänyt että H-hetki lähestyy. Molemmilla kerroilla myös lääkäri on sanonut, että ajoitus on ollut tosi hyvä. Kertoilkaa mielipiteitä, kiitos.
 
Mulla oli ekassa inssissä munikset vielä paikallaa ja tässä toisessa irronnut. Muniksethan elää sen vuorokauden irtoamisen jälkeen joten ei se myöhäistä ole vaikka ne oiskin jo lähtenyt liikenteeseen. Pestyt simpathan taas ei elä minun tietääkseni kuin 6-12h, joten siinä mielessä varmaan parempikin että ois jo irronnut kun inssi tehdään. meillä tosin käytetty pregnyliä molemmissa 36h ennen inssiä.
 
Lapinmatkaaja, 05/07 tyttöä tehdessä munis oli jo irronnut ja ekasta silloin onnistui. Nyt sitten ensimmäisessä inssissä oli lähtenyt, toisessa oli piikit ja kerettiin näkemään munikset, kolmannessa piikit (ei orgalutrania) ja olivat jo lähteneet ja nyt sitten tällä kierrolla piikit ja 7 munista nähtiin..ja inssi peruttiin...nyt ollaan sitten luonnon armoilla josko kotona matkaan syötetyt simpat saisivat edes yhden hedelmöitettyä...ensi viikolla selviää. Itellä aika skeptinen olo.
jastu, minäkin sain joskus tuolla clearbluen testillä roskishaamun, kun erehdyin kurkistamaan jälkikäteen. Missäs teillä nyt mennään?
Onko niitä plussia nyt tullut kellekkään? Toivotaan että edes nyt tää kevät tois niitä tullessaan ison kasan! Harmi toi pääsiäinen, kun sotkee joidenkin inssisuunnitelmat se!
Minä olen rättiväsynyt. Lääkekuuri päällä poskiontelotulehdukseen taas vaihteeksi.
 
miiru Joo mä aattelinkin etten enää osta tota clearbluen testiä jos sillä on tosiaan tapana tehdä tota roskishaamuilua.. No kyllä mulla ne menkat sitten sunnuntaina alko.. Mutta pidetään tosiaan nyt välikiertoa ja nyt odotellaan sitten seuraavia menkkoja alkavaks ens kuun alussa ja sit tääkin asia pyörii taas! :) <3 Se on kumma miten sitä alkaa toivoon vaan enemmän ja enemmän sitä raskautta mitä kauemmin noissa hoidoissa käy.. en tie onko mulla vaan niin mutta kuitenkin..
 
Paikalla jälleen. Töissä meni tämä viikko, enkä ole siksi tänne ehtinyt. Hyvää kyllä työnteko teki, ei kerennyt omaa olotilaansa alvariinsa vatvomaan. Tänään olisi sitten raskaustestipäivä, mutta siirrän kyllä sen suosiolla ensi maanantaihin. Lämmöt ovat olleet loppuviikosta alkaen laskusuunnassa ja olen kyllä sitä mieltä, että kk:set alkavat nyt viikonlopun aikana. Miksi siis tehdä turhaan raskaustestiä? Ja toisekseen nyt kun pohtii tätä kaksiviikkoista, niin eipä kyllä mitään raskausoireita pahemmin tullut. Rauhaisaa pääsiäisen aikaa toivotan teille!
 
Pelkkää kriisiä , eikö se vuoto vois liittyä ovulaatioon?
Täällä on toivo menetetty tälle kierrolle...menkat alkoi tänään lugeista huolimatta! On kyllä ihme homma. Ei ennen oo ikinä alkanut. Kaks päivää vasta niiden lopettamisen jälkeen. Huomenna olis ollut testipäivä, mut eipä tartte testailla. :(
Tiistaina sit pitää soitella, et josko sais siirron kysille tuolta intiimistä sitä ivf:ää varten. Saapahan tässä välissä pitää vähän hormoonivapaata, kun ei tuo elimistö näy enää haluavan totella lugejakaan.
Jastu, eikös sitä sanota että nälkä kasvaa syödessä..niin kai siitä voisi kääntää sanonnan näihin hoitoihinkin. Sitä vaan toivoo ja toivoo ja odottaaa, että se pieni ihme tapahtuisi. MIks ihmeessä tän pitää olla niin vaikeeta? Keksisivät edes jonkun syyn miksei tapahdu mitään.
Pääsiäisen jatkoja kaikille.
 
Miiru Nii-i noinhan se just menee kun sä kirjotit.. eniten mua raivostuttaa kun kaverit ja tutut tulee raskaaks vaikkei edes yrittäis ja sit on toiset tällasia jotka joutuu vaik kuin kauan ootteleen ja toivoon sitä pientä ihmettä.. mä oon yrittäny ajatella koko lapsi asiaa tän kuukauden kun on tää välikierto.. mut kylläpä se mieles aina on.. :/
 
Oikeassa olin. Lämmöt siis lähtivät laskuun loppuviikosta ja kk:set alkoivat pe / la - välisenä yönä. Eipä tämä suuresti yllättänyt, tällaista tämä on ollut jo yli 3 vuotta. 2 viikkoa ennen kuukautisia alkaa kuvittelemaan ja toivomaan että jospa olisikin tullut raskaaksi. Sitten olen tehnyt jo pinkan turhia raskaustestejä, kaikki näyttivät negaa. Tällä kertaa - hoidoista huolimatta - en tehnyt testiä, kun ei tullut mitään raskausoireitakaan.
Kyllä vain vahvistuu entisestään tunne, että ensimmäinen lapsemme suurella todennäköisyydellä jää ainoaksemme ja hän on meidän pieni ihmeemme. Toista samanlaista ihmettä emme luultavasti koskaan saa kokea.
Nyt olen ajatellut pitää jo pienen hoitotauon, ehkä seuraavan kerran hoidot aloitamme elokuussa. Ensi kuussa ei voi hoitoja toteuttaa, kun mies on työmatkalla. Ja eiköhän käykin niin, että kesäkuukausina hoitoja ei tehdä?
 

Yhteistyössä