Inseminaatio

vaana Mulla sattunut Pregnyl kummallakin kerralla. Se on aivan normaalia, mua siitä varoitettiin jo etukäteen! Ei siis johdu neulasta, vaan aineesta...

Inssi olis sitten huomenna. Pienoinen paniikki päällä. Tämä tuli aivan yllättäen. Piti olla tänään aivan normaali kontrollikäynti clomien jälkeen, mutta siellä oli niin kypsää että heti huomenna saa mennä! Käynpä huomenna kertomas kuinka kävi...

Katariina Tervetuloa joukkoon!
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista :D

Tuosta pregnylistä, mulla se ei sattunut juuri yhtään. Lääke tietysti kirveli mutta ei sit pahempaa. Mies joutui laittaan piikin kun itse menin lukkoon. Se ei paljoa arkaillut vaan laittoi rauhallisesti mutta varmasti piikin mun mahaan, olin kyllä siitä ylpeä. Itse kun niin jänistin :/ Seuraavana parina päivänä kohta oli vähän kosketus arka mutta ei pahemmin, odotin huomattavasti pahempaa.
Tein vielä inseminaatio päivänä ovistestin ja hyvinhän se piikki oli toiminut kun kerta ovisplussa testistä pärähti. Ihmelääke kyllä ei muuta voi sanoa!!

Itse inssi oli kyllä niin helppo kun olla voi. Mut kutsuttiin sisään huoneeseen ja sanottiin että tohon voi jättää pöksyt ja ei kun lauteille. Samantien lääkäri otti ultran käteen ja sanoi että kaikki on kunnossa että laitetaan siittiöt sisään. Samantien otti katetrin ja humps vaan homma oli jo tehty. Minkäänlaista kipua en tuntenut, ihan perus papakokeen ottamiseen verrattava toimenpide. Itseasiassa vielä paljon kivuttomampi kun papa on joskus vihlassut. Sitten pötköttelin n. 3 min ja sen jälkeen ylös ja housut jalkaan ja menoks. Tosi nopeaa toimintaa, olin varannut koko iltapäivän vapaaksi ja homma kesti n. 20 min ilmoittautumisineen kaikkineen. Hyvä niin.
Olen luomukierroistakin ovulaation joskus tunnistanut mutta inssipäivän iltana oli kyllä tosi ilkeet vatsan väänteet jotka epäilin johtuvan oviksesta. Ihan järkky mahakipu :| Sitten se vaan loppui ja nyt ei ole muutamaan päivään ollut mitään.
Kun vaan jaksais odotella tässä sen kaks viikkoa:whistle:
 
Nonniin inssi kuulumisia.. Ihan hyvin joo meni, ei kait ihmeitä.. siittiöistä niitä nopeesti liikkuvia vai miten se oli ni 61% mulla suurin munasolu 16,8mm ja pari muuta oli 13,6mm ja 11,8mm , et paremminki kai vois olla, en tie.. Mut lääkäri sanokin et jos nyt ei tärppää ni ens kerralla nostetaan mulla clomit kahteen tablettiin.. Nyt vaan niin toivoo että onnistuis mut silti jotenki takaraivossa on jo nyt ettei onnistu.. huoh.. no nyt vaan sit kuuluisasti piinaillaan!! Mietin vain tota mun follien tilannetta että onko sitä edes mahdollisuutta tulla raskaaks.. noh mutta sitten parin viikon päästä taasen testaillaan..
 
jastu Mun tietääkseni follien pitää olla ainakin 12mm. Sun tilanne siis mun käsittääkseni ok, vaikka sais isompiakin olla.

Mun ekassa inssissä suurin oli 14mm eikä lääkäri ainakaan tuumaillut siitä mitään. Nyt kyl sitten oli heti 21mm (ilmeisesti tupakoinnin lopettamisen ansiosta!).

Mulla kanssa nyt sitten piinailut meneillään. Yritän nyt vain ottaa rauhallisesti ettei tippuis yhtä korkealta kuin viimeksi! Mun tilanne oli parempi, mutta miehen satsi aika laiha kun ei ehditty säästeleen. Onneksi pesun jälkeen kuitenkin liikkuvia 90% vaikka määrä ei ollutkaan huippu. Eihän sinne "kotiin" tarvitse selviytyä kuin yhden... =)
En kyllä vaan ymmärrä, että millä ihmeaineella ne sitä spermaa käsittelee, kun kummankin inssin jälkeen hiivatulehduksen oireita. Haisee ainakin etikalle... :$ Siis se aine! ;)
 
Peukkuja taas piinailijoille, teitä onkin täällä useampia :)

Minä täällä pähkäilen näiden ovistestien kanssa, kun ei ihan niinkuin olisis vielä tänään, vähän haileaksi tuo viiva jäi, mutta jos huomenaamulla vahvistuu, niin kannattaakohan meidän maanantaina suunnata inssiin?

Elenia ajattelin muuten ihan samoin viimeksi, että sellaisia hiivatulehduksen tyyppisiä oireita oli täälläkin inssin jälkeen, aika erikoista.

:hug: Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä toinen seurantaultra takana ja suurin folli oli kooltaan 15mm. Nyt vielä 2 päivää pistelen Puregonia ja irroituspiikki on edessä keskiviikkona. Inseminaatio on perjantaina. Sitten onkin edessä 2 viikkoa jännitystä. Tosin tyytyväinen olen, että tällä toiselle hoitokierroksella on vaste hoitojen suhteen ollut selvästi parempi kuin vuosia sitten kun olimme ensimmäisellä hoitokierroksella. Lisäksi meillä on toinen lääkärikin mitä ekalla kierroksella ja tuntuu, että tämä lääkäri on jotenkin paremman / asiantuntevamman oloinen mitä ekalla kierroksella oli. Sain myös lisäksi tänään kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkettä, kaipa tuostakin voi olla apua näihin lapsettomuusongelmiin. PCO vaivaahan minulla jo on.

Elenia, tulivatko nuo hiivatulehduksen oireet päivän tai parin päästä inseminaatiosta? Oliko kutina sietämätöntä? Käytitkö hiivalääkettä varmuudeksi? Kauanko moista vaivaa kesti sinulla?
 
Tervehdys pitkästä aikaa, meillä oli tänään toinen inssi, ja nyt jännitellään taas pari viikkoa.
Follien kokoa ei pystytty mmäärittelemään, kun ovulaatio oli tapahtunut ja rakkulat olivat jo lähteneet liikkeelle, mutta lääkäri sanoi, että muutoin kaikki näyttää hyvältä ja kuulemma erinomainen, huippulaatua oleva siemensaalis... Noh, mies tietenkin ylpeänä, mutta minulle riittää, kun sieltä löytyisi se yksi reipas kaveri.

Lisäksi lääkäri kertoi jo ivf-hoidoista, jotka voisivat olla meille se avun tuova vaihtoehto, mutta tämän jälkeen nyt kuitenkin vielä jäljellä yksi inseminaatioyritys ja sen jälkeen ivf-jonon jatkoksi Hgin naistenklinikalle.
 
Noniin nyt vain Plamsu toivotaan onnistumista..
Tänne ei kuulu oikein mitään.. maha kipee aina välillä ihan ku ennen menkkoja.. mulla on jotenki niin varma olo ettei onnistu niistä mun munasolujen koosta johtuen mut nii tiedä sit.. noh ilmoilen jos tässä nyt jotain erikoisia tuntemuksia tulee suuntaan tai toiseen :D
On tää piinailu vaan niiiin puuduttavaa, mullakin vasta pp3 ja tuntuu paljon pidemmältä ajalta.. huoh.. noh nyt se on vaan jaksettava odottaa, jälleen kerran..
 
Tupasvilla Heti seuraavana päivänä alkoi lievät oireet. Yritin heti hoitaa lactalilla, koska se on aika vaaraton. Ekan inssin jälkeen lactal ja maitohappobakteerit suun kautta auttoi, toisella ei mitään hyötyä ja oireet paheni. Kärsin koko viikonlopun! Eilen soitin omalle hoitajalleni, hän tarkasti lääkäriltä eli on ihan ok laittaa reseptivapaa hiivalääke. Suun kautta ei mitään missään tapauksessa!

Plamsu Jaksamista ja hirveästi + onnea!

jastu Sama täällä! Mielestäni oon piinaillu jo monta päivää ja vasta neljä menny! Ja nyt tuntuu, että rintoja aristaa niinkuin aina ennen menkkoja. Ei sais heittää toivoa, mutta välillä tämä koko inssitouhu tuntuu niin ajan ja rahan haaskaukselta! Noh... täytyy nyt vain ottaa iisisti! Onhan niitä onnistumisiakin nähty! :)
 
Tervetuloa uudet tulokkaat!
Täällä kohti viimeistä (neljättä..) inssiä ollaan matkalla. Huomenna jälleen ultra ja sitten torstaina tai perjantaina on inssi. Sitten jonotetaan kysille ivf:ään...Kuulema puol vuotta on jonoa, että sitten kai se odotus taas alkaa..mutta ei raski yksityisellä tuohon lähteä. Nyt olen kp6 alkaen pistänyt menopuria ja orgalutrania ja jatko selviää huomenna. Ihme kyllä ei vielä suuremmin tuntemuksia ole, vaikka eilen ultrassa sattui vasemman puolen kuvaaminen kun joutui painelemaan. Jospa sieltä löytyis kutakuinkin valmis folli!
Jastu, minulla kaikuu mielessä, että lääkäri sanoi joskus, että pitäis olla 18mm munasolut, mutta sanoi myös, että kyllähän ne siittiöt siellä odottelee jonkun päivän, jolloin munasolut kerkiää valmistumaan.
Palailen varmaan huomenna kertomaan kuulumisia!
 
No niin. eipä sitä vielä tällä viikolla päästykään inssiin. Oli kaksi munasolua 13-14mm:siä, joten piikittelyä jatketaan. Lauantaina ennen puolta yötä piikki ja ma aamuna sitten inssi. Nyt sitten mietin, että jos näin hitaasti lääkkeillä kasvaa (aikaisemmin ei ole ultrattu näin tiheään), niin onkohan ne munasolut ees kasvaneet siellä. Toisessa inssissä se nähtiin samojen piikkien ansiosta, mutta kun ovis tuntuu luomusti tapahtuvan kp9-11 ja inssiä on tehty 11 ja 12 ja munasolua ei enää ole näkynyt..pisti vaan epäilemään, että josko se ei malta edes kypsyä loppuun..en tiiä ymmärtikö kukaan mitä ajattelin. Noh, nyt täytyy toivoa, että tää nyt tuottais tulosta ja maanantaina siellä olis sitten kans kaksi nättiä "palleroa".
Tuossa kävin pikaisesti lukemassa tuota vehnänalkioöljy-ketjua. Pitäisköhän sitä noihin kikkoihin vielä lähteä mukaan? Kyllähän sitä tuli kokeiltua edellistä muksua tehtaillessa kokeiltua monia juttuja, muttei ne auttaneet. Oletteko te kokeilleet mitä konsteja? Siellä mainittiin toi greippi, niin tuli mieleen, että monesti kierron puolen välin jälkeen mulla on hirvee appelsiini ja greippihimo, niin sehän johtuu tuosta greipin limakalvoa paksuntavasta voimasta. Se kun on tahtonut olla ohut.
Ilmotelkaahan kuulumisianne! Nyt tää emäntä lähtee nukkumaan!
 
Täällä sitä vain odotellaan malttamattomana.. Maha on kipee ollu sillai ku aiemminki ennen menkkoja mutta rinnat ei.. eikä oo itseasiassa ollu ennen näitä hoitojakaan mutta clomien ansiosta kai sitten sekin, mutta nyt oon ihmetelly kun ei sitä ole.. en tosin tarkkaan muista että koska se on alkanutkaan aiemmissa kierroissa.. eilen oli valkovuoto kirkasta ja sellasta nestemäisempää, ettei sellasta "klönttimäistä" mutta tiedä sit voiko siitä oikeesti päätellä mitään.. että ei auta muuta kun vaan odotella ja toivoo et päivät menis nopeesti.. huoh..
 
Ensimmäinen inseminaatio tehtiin eilen ja löytyi toiselta puolelta follikkeli kokoa 19mm ja toiselta puolelta kokoa 20mm. Kysyin lääkäriltä, että onko nyt riski kaksosraskauteen? Lääkäri tuumasi vain, että riski on pieni - yleensä irtoaa vain 1 follikkeli. Lisäksi lekuri sanoi, että nestettä on tullut joko kohtuun tai vatsaonteloon - en nyt muista kumpaan ja siitä lekuri vain sanoi, että ovulaatio on tapahtunut tässä ihan hiljattain.

Ennen inseminaatiota tuli kamala jännitys, mutta onneksi toimenpide oli melko nopeasti ohitse. Spekula tuntui hieman epämiellyttävältä aluksi, mutta pian se tunne onneksi meni pois. Katetri ei tuntunut miltään. Oli myös hyvin normaali olotila toimenpiteen jälkeen. Jonkun tunnin päästä tms. hetken aikaa särki alamahaa ja sitten myöhemmin illalla, mutta tänään on ollut taas ihan hiljaiseloa vain.

Vähän kyllä nyt jännittää tuleeko tästä mitään? Ei muuta mutta tunsin keskiviikkona jo päivällä kuukautismaisia alamahakipuja ja tuli ihan pieni tippa vaaleanpunertavaa vuotoa. Pelottaa nyt, että olisiko ovulaatio jo tapahtunutkin keskiviikkona ja sitten tämä inseminaatio menee ihan pieleen? Tosin siis lekuri oli sitä mieltä, että ovulaatio on tapahtunut vasta perjantaina hieman ennen inseminaatiota.

Tosin olen kyllä täysin varautunut negaan tulokseen parin viikon päästä, kun olen jo tässä yli 3 vuotta odottanut ja toivonut toista nyyttiä - tuloksetta. Olen tuntenut kaikenlaisia muka - raskausoireita ennen kuukautisia ja tehnyt turhia testejä, kaikki ovat negaa näyttäneet.

Tässä illallakin kun mittailin lämpöjä, niin tuttu lukema taas tuli - 35,9 astetta. Ei kyllä näytä yhtään hyvältä. Muutenkin on tuntunut, että eipä lämmöt ole koko viikolla pahemmin nousseet - korkeimmillaan on ollut vain 36,2 astetta ja inssipäivän aamuna taas lämpö oli kanssa 35,9 astetta.

Menisi tämä 2 viikkoa nopeasti ja pääsisi tästä turhasta vatvomisesta eroon. Tosin sen tiedän jo nyt, että pääsiäisestä ei tule kovin kivaa, kun testi näyttää suurella todennäköisyydellä negaa. Saatan olla hyvin kiukkuisella tuulella koko juhlapyhän ajan.
 
Mulla alkaa ottaa nämä piinailut taas oikein urakalla aivoon! Pari päivää sitten oli kohtu kipeä (luulisin että kohtu), se ei kouristellut niinkuin ennen menkkoja vaan oli jatkuva puristava tunne. Kesti vuorokauden ja sit ei mitään. Nyt sitten on rinnat niin kipeet, että tekis mieli laittaa laastarit! :LOL:

Mutta mutta... niinkuin jastukin totesi, nuo clomit hämää. Samojen oireiden jälkeen yleensä alkanu menkat, viimeksi ei mitään oireita ja ne alko! Eli mihinkään ei pidä luottaa vähimmissäkään määrin! Nyt alan oleen vahvasti sitä mieltä, että perjantaina taas itketään...

Tervetuloa Tupasvilla piinailijoiden joukkoon. Toivotaan, että tärppäsi! :flower:
 
Hei inssi-pinoon!
Olen kirjoitellut tuolla odotuksen odottajissa, mutta sopinee että piipahdan täälläkin, kun tuo inssi on on ollut ajankohtainen.

Pidän Tupasvilla peukkuja täällä sinulle, että "taivaalliset treffit" ovat onnistuneet!
Ja jastulle sekä Elenialle piinailuun tsemppiä! Aika matelee ja itsensä tutkiskelussa menee hermot ;) Plussasadetta toivon teille kaikille!

Omaa napaa:
Inssi oli torstai-iltapäivänä, mikä meni lähestulkoon kivuttomasti (vain pieni nippaisu tuntui). Ainoastaan "hyvää meininkiä" latisti se, että pesun jälkeinen simppamäärä oli huolestuttavan alhainen. Mutta miljoona laitettiin matkaan ja yksihän riittää... Nyt vietetään sitten piiiiiiiinapäiviä.
Vointi on normaali, ainoastaan rinnat aristaa ihan hennosti. Lämpöjä olen mittaillut ennen ja jälkeen inssin, ja on ollut noususuuntaa havaittavissa.
Huoh, nyt täytyy vaan keksiä kaikenlaista puuhaa, ettei vaan katsele kalenteria koko ajan ja mieti oireilujansa :kieh:
No, huomenna on työpäivä (eka talviloman jälkeen), joten eiköhän sen ajaksi ajatukset mene ihan muihin asioihin!
Ensi viikolla ajattelin paljastaa vanhemmilleni tämän meidän hoitotilanteen... Eivätpä ihmettele enää sen jälkeen, miksi ollaan jouduttu lykkäämään visiittiä muutamaan otteeseen.

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Täällä toka inssi ilmeisesti ensi viikolla. Perjantaina meen ultraan, jolloin katsotaan keretäänkö inssiin ennen pääsiäistä. Jos menee samaa tahtia kuin ekassa inssissä niin pitäisi keretä, mutta mun tuurilla menee kuitenkin joku vikaan.
 
Olikos sulla myös ekat inssi kuviot samoihin aikoihin eli viikolla 7 vai muistanko väärin? Mullakin perjantaina aika Tayssiin ja inssi pitäis olla ehkä keskiviikkona, mikäli olen oikein laskeskellut. Vielä kun usko onnistumiseen löytyisi, niin hyvä olisi :ashamed:
 
Pelkkää kriisiä vähän muistelen että samaan aikaan oli viimeksikin =). Aika realistisesti miekin näihin insseihin suhtaudun paljon suurempi mahdollisuus on kuitenkin epäonnistua kuin onnistua, mutta katsellaan.
 
No niin. Eilen oli sitten se "inssipäivä", joka meni ihan plörinäksi. Munasoluja oli tullut aivan liikaa...seitsemän kpl...joista kaksi oli kypsiä ja loput lähes tulkoon. Ei suostunut tekemään issiä. Ensin meinasi imeä liiat pois, mutta sanoi, että jätetään luonnon armoille...Edellisen kerran simpat on päästetty lauantai iltana matkaan, niin sanoi, että nyt sitten pihtaillaan loppu viikkoon asti ja kaksoisraskausriski on nyt suuri, jos luonnollisesti tapahtuu. Toivoi vaan, ettei loput kerkiä mukaan, jolloin tilanne olisi toivoton. Eilen sitten neljä tuntia olikin sitten ovulaatiokivut aivan sietämättömät! Ja varpaillaan pitää olla jos nyt parin päivän aikana tulee kipuja tai muuta, sillon on mentävä...Toivon nyt sitten, että ne kaksi sieltä irtosivat, ja toinen sitten hedelmöittyis kotikonstein. Tekeeköhän se pregnyl rinnat kipeeksi? Ei aikaisemmin ole ollut, mutta nyt on nännin alueet kosketus herkät.
Vaanalle oikein rentouttavaa reissua ja jospa siellä saisi muuta ajateltavaa!
 

Yhteistyössä