Ensimmäinen inseminaatio tehtiin eilen ja löytyi toiselta puolelta follikkeli kokoa 19mm ja toiselta puolelta kokoa 20mm. Kysyin lääkäriltä, että onko nyt riski kaksosraskauteen? Lääkäri tuumasi vain, että riski on pieni - yleensä irtoaa vain 1 follikkeli. Lisäksi lekuri sanoi, että nestettä on tullut joko kohtuun tai vatsaonteloon - en nyt muista kumpaan ja siitä lekuri vain sanoi, että ovulaatio on tapahtunut tässä ihan hiljattain.
Ennen inseminaatiota tuli kamala jännitys, mutta onneksi toimenpide oli melko nopeasti ohitse. Spekula tuntui hieman epämiellyttävältä aluksi, mutta pian se tunne onneksi meni pois. Katetri ei tuntunut miltään. Oli myös hyvin normaali olotila toimenpiteen jälkeen. Jonkun tunnin päästä tms. hetken aikaa särki alamahaa ja sitten myöhemmin illalla, mutta tänään on ollut taas ihan hiljaiseloa vain.
Vähän kyllä nyt jännittää tuleeko tästä mitään? Ei muuta mutta tunsin keskiviikkona jo päivällä kuukautismaisia alamahakipuja ja tuli ihan pieni tippa vaaleanpunertavaa vuotoa. Pelottaa nyt, että olisiko ovulaatio jo tapahtunutkin keskiviikkona ja sitten tämä inseminaatio menee ihan pieleen? Tosin siis lekuri oli sitä mieltä, että ovulaatio on tapahtunut vasta perjantaina hieman ennen inseminaatiota.
Tosin olen kyllä täysin varautunut negaan tulokseen parin viikon päästä, kun olen jo tässä yli 3 vuotta odottanut ja toivonut toista nyyttiä - tuloksetta. Olen tuntenut kaikenlaisia muka - raskausoireita ennen kuukautisia ja tehnyt turhia testejä, kaikki ovat negaa näyttäneet.
Tässä illallakin kun mittailin lämpöjä, niin tuttu lukema taas tuli - 35,9 astetta. Ei kyllä näytä yhtään hyvältä. Muutenkin on tuntunut, että eipä lämmöt ole koko viikolla pahemmin nousseet - korkeimmillaan on ollut vain 36,2 astetta ja inssipäivän aamuna taas lämpö oli kanssa 35,9 astetta.
Menisi tämä 2 viikkoa nopeasti ja pääsisi tästä turhasta vatvomisesta eroon. Tosin sen tiedän jo nyt, että pääsiäisestä ei tule kovin kivaa, kun testi näyttää suurella todennäköisyydellä negaa. Saatan olla hyvin kiukkuisella tuulella koko juhlapyhän ajan.