Inseminaatio

Ricoletto
Ilmoittautuu pohdinnan jälkeen mukaan.. =)

On pikku hiljaa alkanut tuntua ahdistavammalta ja ahdistavammalta tämä "projekti", joten ajattelin, että samassa tilanteessa olevien seura olisi parasta lääkettä.

Meillä on yritystä takana kohta 4 vuotta. Vuosi sitten lopulta lähdimme klinikalle selvittämään syytä lapsettomuuteen. Tähän saakka sitä on jaksanut suhtautua jokseenkin positiivisesti, mutta nyt jotenkin on mieliala alkanut laskea. Lie johtuu syksypimeestä..

No, kuitenkin, kaksi inseminaatiota on tältä syksyltä nyt takana. Molemmat tuloksettomia. Nyt loppuviikosta olisi kolmas kerta. En tiedä vielä sattuuko se torstaille vai perjantaille..selviää ylihuomenna lääkärikäynnillä.

Jatkosta ei ole tietoa, viimeksi lääkäri sanoi, että tahtoo vielä jatkaa "tällä hoitomuodolla". Me taas miehen kanssa ollaan tultu siihen tulokseen,että neljättä inseminaatiota lienee turha koettaa, jos kolmaskin epäonnistuu. Minkä sitten tietysti kerronkin lääkärille, jos tämän viikkoinen yritys jää yritykseksi.

Meillä miehen siittiöt on suht hyvät. Niissä taisi muistaakseni olla "vähän hyvälaatuisia", mutta kokonaisuutena ihan ok. Minulla taas ovis-ongelma ja kohtukin taisi olla jonkin sortin solmulla alkuunsa..mutta clomeilla ja menopurilla on saatu follikkeleista molempiin edellisiin yrityksiin yksi riittävän isoksi kasvamaan. Nyt eka kertaa lääkäri (oli eri kuin ennen) kertoi että follikkeleita oli tasakokoisia useita, mutta niitä nyt vielä kasvatellaan, josko sit joku kokisi loppuviikoksi kasvupyrähdyksen...ees yksi... :O)..

Minä en ihan tätä "termistöä" hallitse, mutta toivottavasti sepustuksesta saa selvää :O).

Tämä "apatia" joka nyt päässä vallitsee, johtuu varmaan osittain siitäkin, että tuttavapiirissä on tullut vauva-ilmoituksia lähiviikkoina ja vaikka sitä onnitteleekin ja hymyilee, niin silti jonkin sortin syyttävä olo tulee..että miksi meillä ei onnistu..vaan kaikilla muilla...
Vuosi sitten vielä en ajatellut noin, mutta en tiennyt näistä ongelmistakaan mitä on todettu.

Mutta näillä eväillä heittäydyn tähän terapeuttiseen sakkiin mukaan.
 
cristina kiitos! :) :hug: Kyl mä sit infoilen täällä aina että missä mennään.. :) tää on vaan niinkun varmasti jokainen sen tietää mutta pitää todeta vielä että niin rasittavaa tää odotus.. :/ mut mut kyl se tästä.. :)
 
Ricoletto lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani! :flower:

Teilläkin yritystä kauan jo takana, joten varmasti tunteet menee välillä apatian puolelle... Onnea teille kolmanteen inssiin, toivon todella, että että nyt onnistaisi!
 
itellä inssistä 6 pvä.... alkaa taas jo vähän jänskättää!pitäs aina yrittää tämä inhottava 2 viikkoa keksiä kaikennäköistä tekemistä, et ei miettis asiaa olenko raskaana vai en... ja etsiä muutenkaan kaikkea mahd. oireita!!!argh!menispä ny nopeeta tämä aika....
mites muilla piinailijoilla?
 
Otanpas osaa tännekin. Meillä siis huomenna eka inssi edessä. Yritystä takana jo 09/07 asti, elokuussa mentiin yksityiselle tutkimuksiin ja nyt kerran saatu ovulaatio aikaiseksi, nyt kokeillaan sitten vielä inssiä päälle, kun on niin työläs mulla saada noi munikset kasvaan, joten varmistellaan, että kaikki ainaki ois periaatteessa oviksen aikaan kohdallaan.

Mulla oli ultrassa eilen aamupäivästä johtofolli 16,5mm ja tänään illalla pistän Pregnylin. Onko toi folli teidän mielestä tarpeeksi iso irrotettavaksi? Minkäkokoisina teillä on irroteltu folli? No, täytyy vaan luottaa lekuriin, on alansa parhaita. Huomenna sitten mies menee aamusella hoitaan oman osuutensa ja mulla sitten aamupäivällä aika....vitsit et mua jännittää!!!Ihan hullusti toivon sitä onnea jo jo omallekin kohdalle.... :heart:
 
Jep, pomppaan tänne pinoon B)
Ovulaation induktio -pinoissa olen enimmäkseen pyörinyt, sitten on ollut pitkä tauko sekä palstalta ja hoidoista. vaan eipä tullut luomutärppiä vaikka "stressitilanne"oli hyvässä hallinnassa*huoh*
minulla on pco, uutena haittana todettiin miehen 100% epämuodostuneet simpat. Yksi luomuihme ollaan saatu, tällä ikää 3½v.
kirjoittelen taustoista hieman enemmän joku toinen kerta, nyt olen töissä.

Huomenna alkaa puregon piikittely.Kysymyksiä...

Millä annoksilla ja miten pitkään teillä on piikitykset kestäneet ennen inssiä?
Minkälaiset tulokset miehen simppatestissä on olleet ja miksi inseminaatio on valittu hoitomuodoksi?

meillä inssejä ei tehdä kuin yksi, tää on vähän tällainen kokeilukierros, että miten mun kroppa reagoi hormoneihin. Tammikuussa on sitten edessä kai ivf/icsi.
toiveet tärpistä ovat nollassa. harmittaa turha rahanmeno ja jatkuva aikataulujen sumpliminen :/
Illan jatkoja! :xmas:
 
Tuota kyselisin tuosta inssistä clomien kanssa.. Eli varsinkin jos kierto on ollut ihan mitä sattuu niin minä kiertopäivänä teille on tuo inssi tehty? Mulla oli viime kierrot molemmat 36päivää ja nyt alotan clomit huomenna.. niitä menee sit sunnuntaihin asti..
 
Ricoletto
Minun kroppa on kestänyt näitä lääkkeitä tosi hyvin, mitä olen vähän ihmetellytkin, kun olin ennakkoon ajatellut että kävisi ihan toisin, olen jopa ylittänyt itseni ja hoitanut pistokset alun kangertelun jälkeen mallikkaasti... Kierrot oli ennen näitä kuureja tosi pitkät ja nyt sitten molempien inssien jälkeen menkat onkin jo alkaneet kierron 34-36 pv eli kierto on lyhentynyt.

Insseistä eka tehtiin kierron 15. pv ja toinen 16. pv. mutta kait se oli vähän pakon sanelemaa, että folli saatiin riittävän kokoiseksi..toisella kertaa se muistaakseni oli jotain 18 mm. En tiedä sit onko se ok koko vai ei..

Ekan inssin jälkeen se kaksi viikkoinen odottelu tuntui pitkältä. Mutta toisella kerralla olikin se onni että töissä oli niin kiirettä, että ajatuksetkin pysyi kurissa. Edes se pettymys kun testasi negan, ei enää "järkyttänyt" mieltä, kun ei enää antanut itselleen sitä pientäkään mahdollisuutta toivoa että testais plussaa..niinkuin ekan inssin jälkeen. Silloin kyllä oli itkuinen olo pari päivää.

Huomenna aamulla on lääkäri ja kuullaan, onko niistä kuudesta follista mikään ottanut toivottua spurttia. Katselin aamulla hoitajalta saatua ohjetta maanantailta ja siihen oli kirjoitettu että 6 kpl folleja ja koko 8-10 mm eli pikkuriikkisiä ovat olleet :'( ja kaikki oikeanpuoleisessa munasarjassa...jostain syystä lääkärit ei ultraan koskaan tavoita vasenta munasarjaa, vaan se pakoilee minkä vain ehtii.

MM-72:lle vastatakseni, niin piikitetty on meillä tähän saakka 6:na ja 7:nä päivänä ennen inssiä ja nytkin näyttää että ainakin 6 piikkiä menee ellei se 7 riippuen onko inssi to vai pe.

Meillä miehellä oli simpoissa tilanne se, että hyvälaatuisia oli aika vähän, epämuodostuneita sit ihan senkin edestä, ekassa inssissä lääkäri sanoi myös että simpat oli "tahmeita" liikkumaan eikä se huuhtelu ollut meinannut onnistua, mut toisella kerralla en siitä kuullut mitään kommenttia, oli kyllä eri lääkärikin. Korjailkaa sit ihan vapaasti termistöä, kuten ekassa viestissä laitoinkin, niin se ei oikein ole hallussa...olen niin vähän paneutunut viralliseen sanastoon, osaltaan ihan senkin vuoksi, että tämä "projekti" ei tuntuisi työltä.. :)
 
Huomenta...

Mulla nyt siis pp12 ja kun olen malttamaton... ja täällä jo on kyseltykin multa oireita ja koska testaan.. niin tein testin.
Siihen tuli HAAMU! Testiajan puitteissa ja on se ihan sellanen, että tihrustamattakin näkee :eek:
Testi joku Dbest, sellanen kasettimallinen ja herkkä pitäs olla. Laskeskelin, että Pregnylin pistämisestäkin on jo 13vrk, joten viiva ei oikein siitääkään ois?
Mitä sanotte?
 
Astrid onnea :flower: :heart:

Stellina tervetuloa mukaan ja onnea inssiin =)

mm tervetuloa sinullekin =) Ja kysmyksiis yritän vastailla, eli mä pistin ekalla kerralla 5 päivää menopuria ( 75IU ) + tietty pregnyl ( 5000IU ) ja tällä toisella yrityksellä 7 päivää + pregnyl, sekä inssiin jälkeen sain vielä progesteroneita kierron tueks. Mihen "simpat" on erittäin hyväkuntoisia ja niitä on paljon ( 144milj./ml), eikä mustakaan vikaa löydetty joten selittämätön lapsettomuus on kyseessä meidän kohdalla. Sen takia inssillä lähdetään liikkeelle. Toivottavasti jotain apua oli =)
 
).( lyhyesti...

eli inssi tehty juuri, siittiöt oli pesun jälkeen priimaa ja saatiin perille asti :) (ei edes juuri tuntunut miltään, mun lääkäri on ihan huippu!!) Sitten vasta lääkäri katsoi follien tilanteen ultralla, sielä yllättäen olikin sitten kasvanut 2 rakkulaa, vaikka ma:na vasta näytti, ettei tuu kuin yksi. Eli vasemmalla oli pian irtoamaisillaan 19 mm:n folli ja oikealla 20mm!!!Eli ny jänskättää aikasta paljon =) Ainaki paremmat mahkut onnistua...nyt vaan alan taas piinaileen ja parasta toivoon. Mut voi siis lisätä piinailijoihin, pp 0 siis nyt. :heart:
 
Kiitos haamuonnitteluista täälläkin ketjussa!

Suhtaudun silti vielä skeptisesti kyseiseen tulokseen, kun pettymyksiä mahtuu tähän 3 vuoteen joka on lasta yritetty... Mutta toivon todella että viiva vahvistuu!
Lämmöt mulla on koholla ja välillä menkkatuntoja vatsassa (eilen jo ajattelin että nyt ne alkaa...) sekä nännit arat. Näillä mennään ja katsotaan loppuviikosta...

stellina kuulostaa hyvältä tuo sun inssi, toivottavasti onnistuu! Mulla oli muuten samanlaiset follit, kun inssi tehtiin, tosin molemmat samalla puolella.
 
Kertokaas että missä vaiheessa inssin jälkeen ootte ton haamun nähneet?? Eikös se haamu nyt tarkota sitä että raskaustestiin ei tule ihan selkeä plussa mutta jotain kuitenkin..?
Pitää vielä varmistaa..:)
 
Täällä pp7 ja ei mitään oireita. Paitsi alaselkä kipee ja munasarjat aina välillä niinku ennen menkkojen alkua. Mut menkkojen pitäs alkaa vasta ens to-la? Nyt jo sellanen olo, et ne alkaa kohta..

meea , Onkos sinulla jotain oireita ilmaantunut. Mikä pp sinulla menossa? Kaameeta tämä odottaminen.. Ja kun on aivan sellainen olo et ei ole tärpännyt.
 
meea ja sannuli -81:
Täällä piinaillaan 6:tta päivää. Onneksi tulee viikonloppu, toivottavasti se kuluu nopeasti. Mulla on "mukamas" nippailuja vatsassa. En oikein usko omia oireitani, kun niitä on ennenkin ollut, mutta raskautta ei. Koittakaa myös jaksaa, kyllä ne päivät tästä kuluu! Kohta ollaan voiton puolella =)
 
Täälläkin pp7 eikä oikeastaan mitään tavallisuudesta poikkeavia oireita... Mulla on yleensä aika voimakkaat pms-oireet, jotka ihan normaalissakin kierrossa pistävät kuvittelemaan kummia. Nyt kun vielä tarkkailen kehoani entistä tarkemmin, on kyllä helppo kuvitella kaikenlaista oiretta. Pp 5 mulla oli melkoista nipistelyä alavatsassa, muina päivinä ei ole ollut mitään tuntemuksia. Kasvoihin puskee ainakin miljoona näppyä, mutta se saattaa mulla kyllä johtua ihan puregonista ja pregnylistäkin. Rinnat on kipeät, mutta niin ne ovat aina tähän aikaan kierrosta.

Jastu eiköhän nippailu ole nipistelyä vatsassa, tai niin mä sen ainakin ymmärrän. =)

Kamalaa kyllä tämä piinailu ja odottelu, onneksi on niin kiireinen viikko takana, ettei paljoa ole jäänyt ylimääräistä ajatteluaikaa. Mitenhän sitä jaksaisi ainakin viikon eteenpäin...? Suunnittelin aloittaa testailut viikon kuluttua, ellei menkkoja siihen mennessä kuulu. Peruspessimistinä olen kyllä ihan varma, ettei tarvitse taaskaan käydä ostamassa testejä. Niin on "normaali" pms-olo tällä hetkellä, eli eiköhän ne sieltä kohta taas putkahda.
 
Mä en tajua mikä vaivaa ku välillä on pinna niin helvetin kireellä koko lapsi asiasta ja oikeestaan muutenkin.. Tänään on ollu jotenkin taas niin ihana päivä.. :) <3 Ja odottaa hirveesti ens keskiviikkoo kun on se ssg ja ultra ja odottelee et mitä kuulis taas uutta ym.. Mut mut.. eiköhän se tästä.. :) Kohta sitä alkaa tosiaan niiiin toivoon että todella saisi sen maailman parhaan joululahjan, jouluplussan.. <3<3 :)
 
Tervetuloa uusille =)

Testasin tänään ihan puhtaan negan :( Eli seuraavaa inssiä kohti mennään... Keltarauhashormoonit vaan pidentää näköjään mun kiertoa ( norm.kp26-28, nyt on 30 ) . Nyt toivoo vaan et menkat alkais mahdollisimman pian...
 

Yhteistyössä