Inseminaatio

Mä nyt soittelen huomenna klinikalle.. ja varmaan sitten kun olemme maksaneet tuon sperman varaus maksun ym. ja kun nuo menkat alkais niin sais alotettua clomit, tosin niistäkin täytyis lääkäris käydä juttelemassa kun ei tiedetä niistä muuta kun nimi! :O sit tosiaa ssg ja inssi. eli jos oikein oon laskenu niin marraskuun lopussa sais testailla.. jotenkin vaan kuulostaa niin epätodennäköseltä ym. mutta kyl se täst! :)
 
Puskatäti todella suuret pahoittelut!!! :( On tää elämä välillä niin epäoikeudenmukaista..

astrid ikäviä uutisia tollaset..mulla ei ole mitään tietoa asiasta mut toivotaan ettei ne
bakteerit vaikuta hedelmöittymiseen.

cristina miten siellä voidaan? Onko mitään tuntemuksia? =)

Osaiskohan joku vastailla seuraavaan..eli miten teillä muilla on alkanut menkat inssin jälkeen?
Onko kulunut se parisen viikkoa, mikä yleensä ovulaation jälkeen kestää ennen kun menkat alkaa vai mitenkä? Kun mulla oli ovulaatio ja inssi vasta kp20, joten odottelenko niitä nyt alkavaksi vasta kp 34 tai myöhemmin vai pitäiskö niiden alkaa normaalisti kuten aina
(kp 28-30)? Saikohan kukaan selvää, mitä yritin kysellä.. =)

Plussatuulia!!!
-Tanny-
 
Tanny en osaa sanoa, onko mitään tuntemuksia, kun niitä on olevinaan joka kuukaus :LOL: Välillä tuntuu siltä ettei tämäkään inssi tuottanu tulosta, välillä taas ihan varma et nyt kyllä onnistu... Menee vaan nää päivät liian hitaasti... Tosta kun kysyit menkoista inssin jälkeen, ni mulla alkoi ekan inssin jälkeen viis päivää etuajassa (minkä takia siis nyt joudun käyttää niit keltarauhashormooneja tän kierron), mutta oikeestaan oon kyllä huono vastaamaan tohon kysymykseen. Sorry ei musta ollu apua :ashamed: Onko sulla ollu mitään tuntemuksia?
 
kjs
Moi!

Niin se meni miten arvelinkin. Ti iltana alkoi menkat ja ke aamuna tein nega testin. Toisaalta testipäivä olisi vasta perjantaina, mutta kyllähän nuo kuukautiset kertoo jo kaiken.

Mä olen niin kiukkunen ja suruissani kun ei tämä tunnu reilulta sitten yhtään. Puskatäti kuinka sinä olet jaksanut keskenmenon jälkeen. Meillä on aika lailla samanlainen tilanne. Meilläkin kokeillaan vielä kierto tai kaksi Puregon+inseminaatio yhdistelmää ja sit siirrytään jonottamaan ivf:ää.

Täytyy tänään ruveta soittelee Naikkarille :'(
 
Liitynpä minäkin tähän pinoon.
Voimia sinulle [/b]kjs :hug:

Meidän ensimmäinen inseminaatio clomeilla vahvistettuun kiertoon tapahtui lokakuun alussa, toivottua tulosta ei tullut. Tämä kierto mennään luomuna, koska todennäköisenä ovulaatio ajankohtana olen työmatkalla, joten inssi ei todennäköisesti onnistuisi. Seuraavasta kierrosta kuitenkin sitten taas clomit ja toinen inseminaatio.
 
heippa vaan!
olin eilen ensimmäisessä inssissä :) mut olin niin ihmeissäni, onnessani koko ajan ja huomasin vasta kotona et luge annos 400 (ennen ollu 200), joten jos teilä jollain on samate niin otatteko kaks aamulla ja kaks illalla!?!

varmistusta haen omaan ajatusmaailmaani! =)
 
kjs voimia sinulle :hug: Tuntuu välillä niin epäreilulta tää homma!

Heippa Irene80 :wave:

Sairaanhoitajan kanssa juteltuani olo tuon eiliesen bakteerijupakan osalta on positiivisempi. Ei pitäisi suuremmin vaikuttaa inssin onnistumismahkuihin. Noita bakteereita on kuulemma oikeastaan kaikilla miehillä spermassa, mutta ilmi se tulee sitten usein näiden hoitojen yhteydessä, kun näytteitä annetaan.

Meea millainen olo sulla on ollut tuon inssin jälkeen?
Noista lugeista en osaa sanoa mitään...

 
Heippa. Täällä nyt vain omaa napaa: Nyt käyty ultrassa ja follit oli oikeall 20mm ja vasemmalla 18mm ja huomenna on sit inssi. Oikealla puolella kaamee kipu munasarjojen kohdalla. Limis oli hyvä. Tänään pistin pregnyl piikin. Toiveita taas itselle nostatan ja kohta tulee sit pettymys ehkä kenties.
Huomenna siis mies menee antaan näytteen aamulla ja mä meen perässä klo. 10 =)

Meea : Meille tehdään varmaan kaks tai kolme inssiä. Tää on nyt eka, jänskättää.
 
astrid mulla on ollu tosi hyvä olo, ei ainakaan mitenkään paha... ehkä hieman oli jotain outoa tunnetta alavatsalla, mut luulen et se oli ihan norm. nyt jännittää vaan niin hirmusesti!!!entä sulla?
 
Nyt on sit käyty ekassa inssissä. Hyvin meni. Nyt odotellaan kaks viikkoa. En kyllä jotenkin jaksa uskoa et tärppäis nyt, mut eihän sitä ikinä voi tietää. Miehellä oli sperma nyt huonompaa ku silloin vuosi sitten ku kontroloitiin, mut pesun jälkeen oli hyvä tulos. Kuulema miehillä vaihtelee kuukausittain sperman tulos.
Mulla oli oikealla 21mm folli irtoamaisillaan ja vasemmalla 18mm ehkä irtoaa tai sit ei. Jännät ajat menossa. Pitää huomen aamulla vielä varmsitella, aamujumppaa siis tiedossa =)

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Heippa!

Meea mulla on kanssa ihan hyvä olo, rinnat on tulleet kipeäksi tässä parin päivän aikana. Vatsassa kanssa erilaisia tuntoja, mutta kaikkihan nuo voi olla muistakin syistä, joten en uskalla hirveästi spekuloida vielä...
Töissä on onneksi usein niin kiirus etten ehdi ajatella koko asiaa ja musta tuntuukin, että tää viikko on mennyt hirmu nopeasti!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
mulla tuli tänään paperiin punaista kun kävin pisusella, mut kai se kuuluu asiaan, onhan sitä alapäätä nyt sorkittu inssin aikana!onko muilla tullu... ???se oli tosiaan ihan vähäistä, mut huomattavaa... vähän säikähin!enää ei tule!
 
Piinapäivä 0. Inssin oli pikainen ja kauheasti lääkäri ei kertonut follin koosta, limakalvoista yms. Ei se nyt toisaalta haittaa, mutta ois kiva vähän kuullä mitä siellä näkyy.

Meea: Kun palasin kotiin, niin pikkareissa oli verta. Tunsin kyllä selvästi, kun katetria yritettiin viedä kohdunsuulle. Tuntui menkkakipuna. Itsekkin yllätyin verestä, mutta se taitaa olla todella normaali ilmiö. Nippailuja on vatsassa heti, mikä johtuu toimenpiteestä. Meillä siis eka inssi. 3-4 on ollut puhetta. Luomuna tehdään. Ongelmana vasta-aineet, jotka putsataan vain pesuissa.

Meitä on nyt monta jännääjää!!
 
Täälläkin yksi ensimmäisen inssin piinailija (pp2). :wave: Täällä on ilmeisesti monta muutakin samoihin aikoihin piinailevaa (inssi tehtiin perjantaina). Meillä tehtiin puregon + pregnyl vahvisteisesti ja kaikki sujui ihan suunnitelmien mukaan. Oikeat annokset löytyivät heti ja ajallisestikin kaikki meni nappiin. Tässä kun tuntuu aina olevan niin monta muuttuvaa tekijää, että on aina tuurista kiinni päästäänkö hoitoja tekemään...

Tarkoituksena olisi kokeilla 2-3 inssiä ja sitten mennä IVF-jonoon. Voi kuinka toivoisinkaan ettei järeämpiin hoitoihin tarvitsisi mennä... Ja tätä aikaakin tässä kuluu jatkuvasti. Yritystä on takana yli kolme vuotta ja olen vaan niin kyllästynyt ainaiseen odottamiseen ja pettymyksiin. Vaikka sama tilanne se taitaa olla meillä täällä kaikilla...

Tanny tuolla ylempänä kyseli tuosta että milloin on menkat alkaneet inssin jäleen. Mulla pyörii päässä vähän samanlaiset kysymykset. Pitäisikö laskea pari viikkoa eteenpäin irrotuspiikistä (ovulaatiosta), vai sen oman kierron mukaan? Mulle ovis indusoitiin pikkusen etuajassa, eli oma luonnollinen kierto olisi oikeasti vähän pidempi kuin (ehkä?) tämä nyt odotettavissa oleva. Olisi kiva tietää milloin tässä pitäisi piinailla...?
 
Hei!

Ilmoittaudun uutena tähän keskusteluun. Olen kirjoitellut aiemmin toiselle palstalle. Oma tausta on 2 vuotta yrittämistä ja kaksi luomuplussaa, joista kaksi keskenmenoa viikoilla 5 ja 10. Nyt alkoi tänään menkat ja tarkoituksena olisi tässä kierrossa tehdä eka inssi väestöliitolla. Meitä on tutkittu vasta vähän, mutta ne mitä on tutkittu oli tulokset ok. Odottelu ja pettymykset on niin raskaita, että siksi päädyttiin inssiin. Joulukuun alussa olisi aika naikkarille tarkempiin tutkimuksiin, jos inssi ei onnistu.
Jännittää ja mukavaa, että saa konkreettisesti tehdä jotakin tämän lapsiasian suhteen. Mulle on jo kirjoitettu reseptit lääkkeisiin. Ilmeisesti ne kannattaisi jo käydä ostamassa...? Lääkäri sanoi, että pitäisi käydä vastaanotolla 3-5 kiertopäivänä niin näyttävät miten piikitys tapahtuu.
Mukavaa oli lukea, että täällä on osaa onnistanut tämä hoito. Itsellä odotukset ovat aika realistiset, mutta mahdollisuus se on pienikin mahdollisuus :)

Tsemppiä kaikille piinailuun tai hoidon aloituksiin!
 
Maanantaita kaikille!

osiris ja toiveikas tervetuloa joukkoon!

Täällä on mukavasti jännäilijöitä... Miten kaikilla menee?

Mulla pp10, rinnat kipeät, vatsaa hiukan vihlonut/jomottanut/kipristellyt.. Kaikenlaista, mutta totuus selviää tällä viikolla sitten.
 
Huomenta!

Tanny joko oot testannu?

Astrid sullahan kuulostaa hyvältä oireet =)
Mulla ei oo mitään muuta ollu ku vatsan nipistyksiä ja enemmänkin menkkoja edeltäviä oireita (pp11) Joten empä oikein jaksa uskoa, että tämäkään inssi onnistuu :(
 
Tervetuloa joukkoon osiris ja toiveikas!


Kiva huomata, että muitakin jännäilijöitä on paikalla. Mulla on pp14 ja jännittää pirusti.

Lauantai-iltana oli sellainen olo, että menkat alkaisi ja oli ihan vähän vaalenapunaista vuotoa. Eilen ei vuotoa ollut, mutta aamupäivällä automatkalla tuli aivan mahdottomat menkkakivut. Siis pahemmat kuin koskaan tai ainakin tosi pitkään aikaan. Vihloi selkään ja alavatsa kouristeli ja supisteli ja kipu säteili nivusiin ja reisiin. Mies ajoi ja oli huolissaan ja minä vedin panadolia naamaan. Kipu hävisi puolessa tunnissa ja kotiin päästyämme olin varma, että vuoto olisi alkanut. Mutta ei alkanut, eikä ole alkanut vieläkään. Mulla on raskaustestit loppu enkä viitsisi ajella tänään täältä maalta apteekkiin, joten nyt vain odottelen joko niitä menkkoja tai sitten jotakin, jota en uskalla sanoa edes ääneen :)
Jos ei huomenna ole menkat alkaneet, niin sitten on lähdettävä raskaustestin ostoon.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja inssin odottajille!

 
kp36 menossa ja eilen tuli pientä tuhruttelua että eiköhän ne menkat tänään sitten jo kunnolla ala.. ainakin maha on kipee vähän väliä.. sitten onkin reippahat pari viikkoo kun alotellaan clomit,on ultraa ja ssg.tä ja sit viel inssi.. :) <3 luoja vaan miten toivoo että onnistuis jo ekalla!! hmm.. noh nyt ei muuta kun ootellaan ja sillai.. :)
 

Yhteistyössä