Inseminaatio

Tervetuloa Sannuli-81 ja jastu!

Jastu: Mulla ei toimenpide tuntunut oikeastaan miltään ja se on tosi nopeaa ohi, sitä ei kyllä kannata yhtään jännittää! Greippimehua join aikoinaan kierron kaks ekaa viikkoa lasin aamuin illoin, näin muistaakseni oli "ohje" ;)

Täällä olisi illalla kolmas piikki vuorossa.. Ennätyskivuliaiden menkkojen jälkeen kivut vain jatkuvat ja endo lapsettomuuden syynä epäilyttää enemmän ja enemmän.. Haaveilen kipujen vuoksi niin jo elämästä ilman menkkoja ja ovista (=ilman kipuja), että ajatus e-pillereistä tuntuu houkuttelevalta, kun ei raskaus kerran tunnu alkavan kirveelläkään :/
 
Nyt on viikonloppu takana ja aikaa laittaa väliaikatietoja. Menin perjantaina testaamaan, mutta negaa näytti. Vielä ei ole vuotoa, joten jos huomenna tai tiistaina ei ole kk alkanut, niin uuden testin vielä teen.. sinne kohdunkaulan avaustoimenpiteeseen aikaa varaamaan, jos tulosta ei edelleenkään näy.. Mulle määrättiin kierron päiville 5-10 samantyyppistä kuin clomifen, jos siihen avaustoimenpiteeseen joudun, saas nähdä. Ei tämä luomuhomma ota näköjään tuulta alle, ei sitten milllään :( Onnea teille toiselle kierrokselle, kaikki positiiviset ajatukset sinne päin !!!! Palaillaan taas astialle!





Alkuperäinen kirjoittaja cristina:
GEMMA80 tervetuloa mukaan =)
Sullahan alkaa olee jännät paikat. Niistä supistuksista. Mulle tuli myös aivan hirvittäviä supistuksia inssin jälkeisenä päivänä. Kävin asiasta seuraavana päivänä lääkörillä, joka oli sitä mieltä, että kivut ja turvotus johtui pregnylistä. Eilen aloitin taas pistokset ja ens viikolla olis sit toinen inssi, kun eka ei valitettavasti onnistunut. Meillä on kyseessä selittämätön lapsettomuus, eli mitään "vikaa" ei kummastakaan löytynyt. Ollaan muuten suunnilleen yhtä kaun yritetty kun tekin. Toivotaan että teiän eka inssi on tuottanut tulosta
=) Koska sä meinaat testailla?
 
kjs
Heippa kaikille!

Nyt on ensimmäinen inssi takana, joka oli perjantaina. Toimenpiteenä ei kummoinen, pientä nipistelyä aiheutti ja verenvuodon kun kohdun suulle laitettiin jotkut pihdit. Mulle ei ole tullut mitään jälkioireita.

Nyt pitäisi saada oma mieli rauhoittumaan ettei koko ajan mieti niitä raskausoireita mitä tuli edellisellä kerralla. Vastahan se näinä alkuviikon päivinä kiinnittyy kohdun seinämään. Joten ei mitään oireita voi vielä ollakkaan.

Mutta kovasti jännittää :/
 
Jännittää jännittää.. Meillä on torstaina se psykologin käynti, jossa sitten saamme lopullisesti kuulla että sovellutaanko me vanhemmiksi.. :)
Hei mites se s-prog testin tulos, kun se näytteenottaja sano että soitelkaa tänne ja sit siitä vastaanotossa sanottiin että tulee postissa kotiin... niin nyt ei oikein tiedä kuinka ja koska siitä saa tietoo.. :O
 
Heippa!
Olen käynyt lukemassa päivittäin uudet kuulumiset mutta en ole itse vielä hirveästi kirjoitellut koska meillä inssihoito siintää vielä tulevaisuudessa. Yksityiselle on kyllä jo soitettu ja rahaakin säästetty =) Toivoisin että ensimmäiseen inssiin päästäisiin tammikuussa.
Tällähetkellä odottelen menkkoja alkavaksi tänään tai huomena ja pitäisi soittaa poliaikaa julkiselle. Olen siis ollut Taysissa tutkimuksissa mutta itse hoitoja meille ei sielä tehdä. Seuraavalla käynnillä selviää taas lisää koska epäilivät viimeksi että kohdussa olisi polyyppi. Nyt sitten tarkistavat tilanteen ja kuinka siitä sitten edetään. Jos sellainen löytyy ja poistetaan niin inssiin pääsy saattaa pitkittyä :/

Mietiskelin tässä itsekseni että kuinkahan paljon julkisella otetut verikokeet lasketaan eduksi yksityisellä? Minulle on tehty kyllä vain hormonikokeita. Mitä muita verikokeita pitää ottaa ennen inssiä?

Onnea plussanneille :flower: :heart: Toivottavasti hyviä uutisia tulisi paljon lisää teiltä jotka parasta aikaa jännäätte++++++++++ :heart:
Sekä teille joilla on juuri inssi edessä toivotan tärppionnea matkaan :heart:
 
Heipä hei!

Oireita kuulostellaan täälläkin vaikka ei saisi eikä todellakaan kannattaisi pp10 vasta menossa. Tissit on niiin kamalan kipeät että ei voi yöllä kunnolla edes nukkua ja valkkaria on tullu inssin jälkeen vaikka kuinka paljon. Itse vain ei oikein tiedä, kuinka paljon noista "oireista" voi johtua hormonihoidosta clom+pureg+pregn...osaakos joku teistä vastata tällaiseen kysymykseen?
 
Ilmoittaudun mukaan pinoon =)

Eli meilläkin eka inssi edessä ilmeisesti jo ensi viikolla, jos kaikki hyvin menee. Lyhyesti meidän taustaa: eli yritystä jo 09/07 saakka, Väestöliitolle tutkimuksiin nyt elokuussa, tuloksena mulla PCO-tyyppiset munasarjat ja ovuloimattomuus. Clomifenilla ei ollut toivottua vaikutusta, mutta Arimidexilla ja Gonal-F:llä saatiin viime kierrossa aikaan hieno 20mm folli, joka irrotettiin Pregnylillä. Kotioloissa pupuiltiin urakalla oviksen aikoihin, vaan ei tullut tulosta. Nyt siis reseptiin lisätään inssi, joka mahdollisesti ajoittuu ensi viikkoon. Tänään kp3, arimedejä syön kp3-9 ja kp10 on sitten ultra, jossa katsotaan jatkot.Hieman jännittää ja pieni toivonkipinä alkaa syttymään, josko nyt jo se plussa tulisi.... :heart:
 

Tervetuloa [/b]Sannuli, Jastu ja stellina =)

Puskatäti :hug: älä vielä luovuta, vaikka tiedän tunteen...

Sarah sulla on jännät päivät menossa ja lupaavalta kuulostaa oireiden puolesta. täällä pidetään peukut pystyssä d =) b

).( Tänään ois viimeinen menopur pistos, huomen aamulla pregnyl ja torstaina inssi. Sunnuntaina aloitan progesteron puikot kierron tueks, ku viime kierto oli liian lyhyt. Jotenkin usko on menny, mut onneks ees toivoa on vielä jäljellä :)
 
Heippa vaan kaikille.

Hanat aukesi tänään eli kp1 ja elämäni ensimmäistä inssiä kohti. UÄ ajan varasin kp 10 se ois ens torstaina nähdään follien tilanne ja et milloin pistän pregnylin.
En hirveästä kyl luota tähän inssiin mut kokeillaan nyt kun ei meistä mitään vikaakaan ole löytynyt.
Meillä inssi todennäköisesti 3.11 toivottavasti ei mene viikonlopulle..

Onko kenellääkään kokemusta clomit + menpur pistos kp 8-9 miten folli kasvanu kahdella piikillä?
 
Kiva kun tällä palstalla on vipinää. Nyt vain toivotaan, että olisi paljon plussiakin tiedossa.

Mulla oli kolmas luomu-inssi eilen eli silloin oli kp 14. Kaikki meni taas hyvin, joten nyt vain odotellaan taas.

Lääkäri suositteli miettimään IVF hoidon aloittamista, jos ei tärppää tämäkään inssi. Sovittiin, että jos ei plussaa kuulu, niin mennään ensi kierron alkupäivinä juttusille, jolloin voidaan keskittyä IVF:n ja kaikkeen siihen liittyvään. Juteltiin kyllä miehen kanssa illalla, että tehtäis vielä yksi inssi tänä vuonna ja IVF vasta tammikuussa. Marraskuussa ollaan kuitenkin lomalla, jolloin ei haluttaisi kauheesti stressata ja jännittää, ja joulu ei ehkä ole paras aika kasvatella munasoluja ja kärsiä mahdollisista sivuoireista.

Mutta jotenkin nyt on kauhean levollinen ja rauhallinen olo. Joten nyt vain odotellaan ja odotellaan...

Tsemppiä kaikille!
 
kjs
Täällä on menossa pp 5 eikä oireita suuntaan eikä toiseen. En tiedä mitä siitä ajatella. Olen jotenkin varma ettei onnistu. Mutta yritän pitää mieltä mahdollisimman positiivisena.

Puskatäti: koita pysyä positiivisena vaikka kuinka vaikeeta tekisi. Näissä hommissa ei kyllä voi ikinä tietää miten käy.

Sarah85: missä vaiheessa sinun rinnat kipeytyivät? Minullakin oli silloin kun tulin raskaaksi niin hemmetin kipeät rinnat, mutta en muista missä vaiheessa ne kipeytyi.
 
kjstuossa joskus viime viikonloppuna tärähti tissit kipeiksi. Oiskohan ollu 9 päivää inseminaation jälkeen. Tuntuu että ne painaaki aivan tajuttomasti. Toisaalta kyllähän tällainen kipuilu voi johtua menkoistakin.

Hyvin todennäköisesti täti kurvaa kylään. Tuntemukset masulissa on aivan samanlaiset kuin kaikissa muissakin kierroissa tähän saakka.
 
cristinalle tsemppiä huomiseen.

Sarahin oireet vaikutattavat aika lupaavilta. :)
Siis ainakin minulle, jolla ei yleensä ole kuukautisia ennen muuta kuin päänsärkyä.

Tänään on pp8 (kp21/26-28) ja aamupäivällä oli ikävä menkkamainen tuntemus alavatsassa. Vessassa huomasin pienen rusehtavan vuodon. Huoh.
 
Vuokko toivotaan että ei tarvi mennä ivf:n, vaan nyt inssi onnistu. Pidän peukkuja d =) b

kjs ei kai sitä vielä tossa vaiheessa tarvi oireita olakkaan ja jos ei kert menkkatuntemuksiakaan oo, niin toiveet on edelleen korkealla, eikö? =)

sarah sullakin on jännät paikat peukut pystyyn sunkin puolesta d =) b

puskatäti kiitos tsempeistä =) ja pahoittelut ja iso :hug: vaikka ei vielä saa luovuttaa kun eihän sulla oo viel kiertopäivät "lopussa"
 
Täällä ei sitten päästykään inssiin :( Jouduin pistämään 2 kertaa ylimääräistä Puregonia kun munarakkula ei 5x50 pistosten jälkeen ollut tarpeeksi suuri ja sitten toimenpide olisi osunut lauantaille. Ja yhden inssin ainakin haluavat ennen IVF-jonoon pääsyä vielä tehdä ja se välikierto vielä tietenkin väliin..

No, mutta onnea muille ja onhan meilläkin kai hitunen toivoa kotikonsteilla =)
 
Huomenna aika psykologin haastatteluun.. :) jänskää... samaten tänään soiteltiin klinikalta että spermaa olisi, katotaan tilanne huomenna et voidaanko me varata se jne.. Jos kaikki menee on, niin ens kiertoon sitten inssi tehtäisiin.... :) :heart: :heart:
 
Täällä tän kierron eka clomi tabletti syöty ja ens viikon torstaina ois ultra ja katsotaan follien tilanne ja sit lääkäri määrää pregnyl piikin. Mietityttää vain se et toivottavasti se ovis ei menis viikonlopulle. Jänskättää ja jotenkin mielikin on maassa, kun tietää että ei me sitä omaa vauvaa saada näyttävästi ikinä. Tai jos saadaan niin aika pitkän kaavan mukaisesti. No aivan sama jos se tulee jotakin kautta edes.

jastu , Mulla on sellanen olo et insseillä onnistumisprosentti on aika huono. Siks mulla ei olekkaan tähän hoitoon kovin onnekkaiset toivot. Mut kyllähän plussia aina joskus tulee inssilläkin. Nyt laitetaan tänne plussa aalto kehiin =) Eikös?

kjs , olikos teillä lääkkeelinen inssi vai luomukiertoon. Jos oli lääkkeitä niin mitä.

Milloin oletta pistäneet pregnylin kun on ollu inssi edellisenä ilta vai?

Mikä kokoiset teillä on ollut folli/follit kun on tehty inssi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli-81:
jastu , Mulla on sellanen olo et insseillä onnistumisprosentti on aika huono. Siks mulla ei olekkaan tähän hoitoon kovin onnekkaiset toivot. Mut kyllähän plussia aina joskus tulee inssilläkin. Nyt laitetaan tänne plussa aalto kehiin =) Eikös?

Mä olen kuullut, että onnistumisprosentit olis 25-40%, mutta varmaan lukua laskee, jos inssi tehdään vähillä siittiöillä, on naisella hormoniongelmia tms, ja päädytään lopulta rankempiin hoitoihin, jotta se, mikä onnistumismahdollisuus on, riippuu paljon vaivan laadusta.

Ja siis, terve vaan kaikille, olen uusi tässä pinossa, mahtuuko mukaan? Ollaan miehen kanssa valmistautumassa hoitoihin luovutetuilla siittiöillä ja homma on ihan alku vaiheessa, mutta inssillä tässä lähdetään liikkeelle. Ollaan psykologilla käyty ja nyt ootellaan kutsua klinikalle hoidon suunnitteluun ja tietoa siittiöiden saamisesta. Meillä jastun kanssa on se hyvä tilanne, että siittiöissä ei pitäis olla mitään vikaa. Se tietty lisää toiveita onnistumisen suhteen.
 
mussu , nuo prosentit kyl kuulostaa aika lupaavalta mut saas nähdä. MIstä olet nuo % kuullut? Ku yleensä se on 10-15 % per hoito kerta. Meillähän ei ole mitään syytä löytynyt. Minulla kaikki ok + miehellä normaali sperma. Jotain kait mahdollisuuksia on tälläkin hoidolla.

Evenstar , Mäkin olen nuo prosentit nähnyt ja nuo ei näytä kovin lupaavilta tai hoitoa kannattaa kokeilla useamman kerran. Me kokeillaan varmaan x2-3
 

Yhteistyössä