Inseminaatio

Sannuli-81 mä pistin Pregnylin tänään klo 12 ja inssi on huomenna samoihin aikoihin. Eli mulla ainakin noin 24h ennen inssiä. Tuota Pregnyliä on kahta voimakkuutta; 5000IU, joka "toimii" 24h pistämisestä ja 10000IU, joka "toimii" 36h pistämisestä. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa toki jos väärää tietoa...

Voisinkin liittyä tähän pinoon myös. Huomenna siis ensimmäinen inssi,lapsen kaipuuta takana muutama vuosi... Jännittää!
 
kjs
Sannuli81: Minulle tehtiin inssi lääkkeelliseen kiertoon. Puregonia olen pistellyt. Pregnylin laitoin kp 15 jolloin follit (2 kappaletta) oli 18 ja 17mm. Tai itseasiassa laitoin pregnylin kp 15 ja 16 välisenä yönä klo 01.00. Josta oli tasan 36 tuntia inssiin.

En tiedä yhtään oliko liian myöhään. Toinen folleista oli varmasti irronnut jo toisesta ei osannut sanoa oliko irtoamassa vai kuihtumassa pois.

Tämä odottaminen on tuskaista aina välillä. Nyt minua on palellut eilisen ja tämän päivän sekä väsyttänyt. Mutta näistä ei vielä voi sanoa juuta eikä jaata. Täytyy sitkeästi odotella.

 
Hei kaikille!

Meillä ovat tutkimukset (viimein!) edenneet siihen vaiheeseen, että aletaan puhua itse hoidoista. Inssi näyttää olevan se vakioaloitus, ja siitä lääkärikin jo ehti mainita, mutta pari juttua jäi vaivaamaan ja kuulisin mielelläni teidän kokemuksianne asiasta:

Tehdäänkö inssiä, jollei aukiolotutkimusta ole ensin tehty?
Minulle kun ei sitä tehty. Miehen ensimmäisen testin tulokset olivat niin kehnot, että sanottiin, ettei mitään aukiolotutkimusta tarvitse tehdä. Mistä pääsemmekin toiseen kysymykseen...

Kuinka huonoilla siittiöillä inssejä edes tehdään?
Meillä siis ensimmäisessä näytteessä pari miljoonaa kaveria, joista 14% hitaita, nopeita ei lainkaan ja 100% epämuotoisia. Toinen kerta meni vähän paremmin, 10 miljoonaa siittiötä ja kokonaista 1% nopeita, tosin jälleen kaikki epämuotoisia.

Olemme julkisella (Naistenklinikalla), joten vähän alkaa tuntua siltä, että sitä inssiä tyrkytetään meille ilman kovin kummoisia onnistumisen mahdollisuuksiakin vain koska se on niin halpa. Itse olin pienillä naisen aivoillani kuvitellut, että meidät pistetään suoraan IVF tai ICSI-jonoon, mutta ilmeisesti ei...

Tuntuu vaan niin turhauttavalta, jos nyt vielä joutuu tuhlaamaan aikaa ja toivoa kenties neljäänkin inssiin, kun on jo mennyt täydet 10 kuukautta pelkkiin tutkimuksiin! Sanoisin, että hoitotakuu ei nyt aivan vastaa nimeään :headwall:
 
Inssin onnistumistodennäköisyyshän on melko huono ja minulla on ikääkin jo 40 vuotta, mutta tulin kuitenkin raskaaksi kolmannesta inssistä (km rv12). Siksi kokeilemme sitä vielä tämän kerran ja ehkä vielä viidennenkin, jos lääkäri on samaa mieltä.

Me olemme siis yksityisellä hoidossa. Lääkityksenä on ollut joka kerta Puregon (50IU/vrk) ja Pregnyl. Pregnylin pistin maanantai aamuna klo 07, ovulaatio tapahtui seuraavana yönä noin klo 01 ja inssi tehtiin tiistaina klo 12. Lugesteronit aloitin pp2.

Siittiöiden laatuasiaan en osaa kommentoida, koska mieheni tavara on ihan huippua eikä siitä ole tarvinnut huolehtia. Jotain häikkää meidän yhteistyössä kuitenkin on koska sitä vauvaa ei tule. Olisikohan helpompaa, jos tietäisi missä vika on? En usko.



 
Vieläkö mukaan mahtuisi?! :)
Ikää minulla 28v ja miehellä 25v. Yritystä takana reilu kaksi vuotta. Kaikki tutkimukset tehty ja syynä ovulaatiohäiriöt, miehellä kaikki ok. Puolisen vuotta mentiin clomit+terolut yhdistelmällä mutta ne ei tuottanut tulosta. Siirryttiin siitä inseminaatioon. Aluksi puregon+pregnyl, yksi munarakkula kasvoi hienosti ja nyt maanantaina tehtiin eka inssi. Toimenpide oli suht kivuton ja nopea. Nyt siis piinaillaan ja jännitellään! =)

Haluisin kuitenkin kysästä, että onko kellään tullut mahakipuja inssin jälkeen? Eilen illalla alkoi särkeä alavatsaa, ihan kuin menkkakipuja. Makuuasennossa on hyvä olla mutta kävellessä kipu kovenee.,ei mukavaa! Soittelin lääkärille ja määräsi virtsatestiin ja verikokeisiin. Tulehdusta ei ollut ja lääkäri sanoi, että jos kivut kovenee, pitää lähteä päivystykseen. Toivottavasti olotila paranee..

astrid: Kovasti onnea huomiseen inssiin!! =) Tuuhan kertomaan miten meni!

Kaikille kovasti plussatuulia!!

-Tanny-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannuli-81:
mussu , nuo prosentit kyl kuulostaa aika lupaavalta mut saas nähdä. MIstä olet nuo % kuullut? Ku yleensä se on 10-15 % per hoito kerta. Meillähän ei ole mitään syytä löytynyt. Minulla kaikki ok + miehellä normaali sperma. Jotain kait mahdollisuuksia on tälläkin hoidolla.
Mä en kyllä yhtään muista, mistä olisin kuullu noi mun prosentit - olisinkohan nähny jonku toive unen ? :/ Mutta toivotonta se nyt ainakaan ei ole :D

 
Tanny tervetuloa mukaan :flower:
Mulle tuli ekan inssin jälkeen aivan hirvittävät vatsakivut ja otettiin myös verikokeet, joissa ei näkynyt mitään. Meni seuraavana päivänä onneks ohi ja lääkäri oli sitä mieltä, että johtuu pregnylistä...
Nyt mulla oli eilen toka inssi, eikä mitään kipuja ole tullut . Toivottavasti sullakin menee ohi. Niin ja onnea ja piinailuun. Toivottavasti plussataan kaikki :D Mulla olis testauspäivä isänpäivä =)
 
cristina kiitos vastauksesta! Olo on jo parempi mut kyllähän se pistää pelottamaan, kun ei yhtään tiiä mikä on normaalia ja mikä ei. Hei, mahtava päivä testaukselle ja plussalle!! =) Mä saisin vissiin testailla 3.11. jos ei menkat ala ennen sitä..toivotaan, et pysyy poissa! Suuria odotuksia ei kyl ole tän hoidon suhteen mutta onhan tässäkin ketjussa plussia nähty joten pidetään peukkuja pystyssä!

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Tanny-
 
Heippa,

eka inssi tehtiin tänään ja se meni ihan mukavasti. Nyt sitten vaan ootellaan,cristina meillä on samoihin aikoihin sitten jännät ajat, lääkäri sanoi mullekin testauspäiväksi juuri tuon isänpäivän! =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tanny sullahan on enää viikko piinaa jäljellä =) Onko ollu viel minkäänlaisia tuntemuksia? Muuta kun se inhottava vatsakipu....

astrid Hyvä, että inssi sujui hyvin. Yhdessä sit jännäillään saako meidän miehet parhaimman isänpäivälahjan =)
 
cristina Voikohan niitä oireita vielä edes olla.. =) Mut olen todella väsynyt, voisin vaan nukkua koko ajan. Ehkä se väsymys kuitenkin johtuu tästä flunssasta, joka on vissiin tulossa ja rankasta työviikosta. Mahakipuja on edelleen munasarjojen ja nivusten kohdalla, varsinkin liikkuessa enemmän. Ei kiva..Rinnat on tosi kipeet mut niin ne on aina ennen menkkoja. Joten kaikkiin tuntemuksiin löytyy hyvä syy! ;) Onko mahakivut pysynyt poissa?

astrid Hienoa, inssi tehty ja nyt pääset jänskäilemään!! =) Onko olo ihan hyvä?

Läheneekö kellään testauspäivä ja onko mitään oireita?! :)

Nyt siivouksen kimppuun, jos vaan löytyis voimia siihen..

-Tanny-
 
Heippa!

Tanny, olo on ihan ok, hiukan on ollut noita mainitsemiasi tuntemuksia/kipuiluja alavatsan seudulla, mutta ei häiriöksi asti.. =)
Tunteet vaihtelee toivon ja epäuskon välillä, joten tulee raskaat piinailuajat varmasti..

Kuinka teillä muilla menee?
 
kjs
Huomenta!

Tällä viikolla se sitten selviää ollaanko raskaana vai ei. Nyt menossa pp10 eikä vieläkään mitään oireilua. Olen kyllä jotenkin luovuttanut plussa mahdollisuuden, kun on niin erilainen olo kuin silloin kun tulin raskaaksi.

Mutta muutama päivä vielä ennenkuin teen testin. Mites Puskatätillä ja Sarah85 menee? Joko olette testanneet?
 
Tanny noista oireista on tietty vaikea sanoa, onko raskaudesta, menkoista vai mielikuvituksesta johtuvaa. Mä kun olen joka kuukaus raskaana, aina menkkoihin saakka :LOL: Toivon täällä sormet ja varpaat ristissä, että sulla johtuu kaikki oireet raskaudesta =)

puskatäti tuu sit heti kertomaan tulos =) Jännää....

kjs jännittelen täällä myös sun puolesta :D
 
Puskatäti pahoittelut :hug: :( Oliko tämä kuinka mones inssi teillä?

Iik, tosi monella jännät ajat menossa =) Toivottavasti saisimme lisää plussia antamaan toivoa onnistumisesta++++++++++++++++++++ :heart:

Tuli mieleeni että onko teille kaikille tehty aukiolotutkimus ennen inssiä?
Minä kun oon käynyt nyt julkkisella niin ovat olleet vähän sitä mieltä että ei tarvitse tehdä koska kaksi lasta jo on! Siirryn kuitenkin kohta yksityiselle ja olen alkanut miettiä laittaako ne sielä tuohon tutkimukseen? Eli kannattaisiko vaatia että julkinen tekisi sen niin pääsisi halvemmalla? :whistle: ;)
Ihmetyttää sekin että viimeksi polilla suoraan sanoi että minulla on ovulaatio-ongelma mutta sanallakaan eivät puhu esim. clomeista tmv. Meillä kun kuitenkin on myös luomuyritys käynnissä!
No huomena olen menossa taas ultrattavaksi joten täytyy kysellä nuista lisää. Pelottaa että löytävät kohdusta polyyppeja ja inssi siirtyy vielä kauemmaksi kuin olin mielessäni suunnitellut :ashamed:
 
Voi puskatäti,olen niin pahoillani :hug:

Mä kävin tänään polilla ja kaikki loistavasti...paitsi ovulaation suhteen joka tulee joskus ja jouluna :kieh:
Mulle tehtiin aukiolotutkimus sekä kohdun tutkimus ja kaikki oli hyvin. Putket auki eikä polyyppia ollutkaan!! :D
Tää kierto menee nyt luultavasti ohi mutta ensikierto on ensimmäinen clomiavusteinen ja vielä luomuyrityksellä...tammikuussa suunnitelmissa sitten ensimmäinen inssi,ainakin toivotaan näin!! =)
 
Vituttaaa.... nyt mennään kp31.ssä eikä menkkoja näy ei kuulu.... ja hei missä vaiheessa kiertoo clomit alotetaan? kun ymmärtääkseni syön sitten myös niitä. klinikalta tosiaan sanottiin että soittelevat meille päin mutta joo senkun näkis että soittaisivat... aargh...
 
Jastu mä aloitan clomit ensikierrossa ja syön kp 3-7 eli 5päivää. Sitten pitäis varata ultra-aikaa kp 11-13 välille ja katsovat tehoaako ne mulle vai ei. Pitkä aika tulee vaan odotella koska nyt meen vasta alkukierrossa tätäkiertoo |O Mutta positiivisin mielin yritän olla kumminkin =)
 
Tänään ja eilen pistetty menopur piikit ja huomenna ois ultra ja katsotaan milloin on eka inssi. Jänskättää huominen onkos mitään erikoista tapahtunut. Clomien aikaan oli munasarjojen kohdalla pinetä kipua, mutta nyt ei kyll ole mitään. Toivotaan kuitenkin että siellä olisi iso johtofolli.

puskutätä , pahoittelut :hug:

Onkos jollakin muullakin lähipäivinä inssi?

kjs , Mitäs sinne kuuluu? Milloin on testipäivä?

astrid , Miten siellä menee?

Sekoilen koneen kanssa...

Tulen huomenna sitten kertomaan ultra kuulumiset.
 
Pahoittelut Puskatädille :hug:

Jastu mä söin clomeja kierron 3-7pvänä.

Jennyli mukava kuulla, että tutkimukset meni hyvin! =)

Itsellä vähän on usko mennyt tähän inssiin (pp5 nyt), koska kuultiin tänään, että miehen simppanäytteessä oli bakteereita!!? Mitä, en tiedä mitä ajatella, mutta heti tuli mieleen, että vaikeuttaakohan ne bakteerit sitten hedelmöittymistäkin? TIETÄÄKÖ KUKAAN?
Antibioottikuurille joutui mies, hyvä tietty, että selvisi asia, mutta...
 

Yhteistyössä