Hei kaikille!
Meillä ovat tutkimukset (viimein!) edenneet siihen vaiheeseen, että aletaan puhua itse hoidoista. Inssi näyttää olevan se vakioaloitus, ja siitä lääkärikin jo ehti mainita, mutta pari juttua jäi vaivaamaan ja kuulisin mielelläni teidän kokemuksianne asiasta:
Tehdäänkö inssiä, jollei aukiolotutkimusta ole ensin tehty?
Minulle kun ei sitä tehty. Miehen ensimmäisen testin tulokset olivat niin kehnot, että sanottiin, ettei mitään aukiolotutkimusta tarvitse tehdä. Mistä pääsemmekin toiseen kysymykseen...
Kuinka huonoilla siittiöillä inssejä edes tehdään?
Meillä siis ensimmäisessä näytteessä pari miljoonaa kaveria, joista 14% hitaita, nopeita ei lainkaan ja 100% epämuotoisia. Toinen kerta meni vähän paremmin, 10 miljoonaa siittiötä ja kokonaista 1% nopeita, tosin jälleen kaikki epämuotoisia.
Olemme julkisella (Naistenklinikalla), joten vähän alkaa tuntua siltä, että sitä inssiä tyrkytetään meille ilman kovin kummoisia onnistumisen mahdollisuuksiakin vain koska se on niin halpa. Itse olin pienillä naisen aivoillani kuvitellut, että meidät pistetään suoraan IVF tai ICSI-jonoon, mutta ilmeisesti ei...
Tuntuu vaan niin turhauttavalta, jos nyt vielä joutuu tuhlaamaan aikaa ja toivoa kenties neljäänkin inssiin, kun on jo mennyt täydet 10 kuukautta pelkkiin tutkimuksiin! Sanoisin, että hoitotakuu ei nyt aivan vastaa nimeään :headwall: