Inseminaatio

Viol kiitos haleista =) Toivottavasti sulla kävi kuitenkin paremmin. Jotenkin vielä pisteenä i:n päälle sain eilen kuulla anoppilassa isänpäiväkahveilla, että miehen veljen vaimo on raskaana, toinen tulossa niille. Ei jotenkaan pystyny olee onnellinen heidän puolesta, vaikka tietty pitäis....
 
Tervehdys vaan kaikille,

ohrasestihan siinä kävi sitten lopulta... Eli plussan (joka ei koskaan vahvistunut hirveän vahvaksi, mutta näkyväksi kuitenkin) testiin sain,vieläpä kaksi kertaa, mutta eilen alkoi kovat vatsakivut ja yöllä runsas vuoto. |O
Oisko sitten joku kemiallinen tms., mutta jokatapauksessa ketuttaahan se vietävästi.

No, uuteen yritykseen lähdetään heti tässä kierrossa...
Jättäydyn nyt nuolemaan haavojani vähäksi aikaa..

Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja piinassa vielä eläville plussaonnea!

cristina pahoittelut sinulle :hug:

 
christina Miten monta päivää inssin jälkeen sulla meni kunnes menkat alkoivat? En jaksa lukea ketjua taaksepäin (mistä varmaan selviäisi), tehtiinkö sulle luonnolliseen kiertoon vai hormooniavusteisesti? Ikävää että alkoivat... Haluaisitko itse uuden inssin vai ivf:ään?

Mulla on NIIN paska fiilis ettei rajaa... Pp11 menossa ja en käsitä miten jaksan vielä odottaa. Eilen kaiken lisäksi törmäsin exään (ei olla puhuttu kahdeksaan vuoteen). Olin siinä sitten rikki kaikkien vanhojen tuttujen lapsisaldoista, 1-3 lasta joka ikisellä, paitsi minulla... Tuli niin riittämätön olo, en ole saanut mitään todellista aikaiseksi tässä elämässä. Harmittaa ja itkettää...
 
christina , Pahoittelut menkoista.

Täällä pp11 ja menkkoja odotellaan raastavaa tää viimeinen viikko. Ei mitään oikeita oireita kun tissit vähän kipeet mut aina ennen menkkoja, mahaa juilii vähän, alaselkä ollut kipeä jo heti inssin jälkeen. Ruokahalukin kummallinen, mut johtuu varmaan syysmasennuksesta. No perjantaina testaan jos ei ole alkanut menkat.

Miten muilla jännääjillä.? Onkos mitään oireita?
 
Ricoletto
Hali Cristinalle täältäkin.
Viol, sinulla onkin kohta H-hetket-peukkuja pidellään.

Meille tehtiin eilen 3. inseminaatio. Nyt lääkäri kysyikin, että josko tahdomme koettaa tätä hoitoa vielä 4. kerran, koska vasta tammi-helmikuussa on mahdollista aloittaa ifv tms. hoitoa.
alustavasti pohdin että joskos sitä sit kokeilisi, jos tämä kolmaskaan ei tuota tulosta..ei jäisi ainakaan tälle syksylle yhtään kuukautta, etteikö olisi jotain asian eteen koettanut tehdä.. :) mutta mies on vielä kahden vaiheilla, kuten jo aiemmin taisin kertoa, niin hänen mielestään tämä 3 yritys on viimeinen tätä lajia..mutta katsoo nyt. Onhan tässä parisen viikkoa aikaa asiaa pohdiskella =)
 
:hug: negan testanneille. Itse 3½v. pelkkää negaa testanneena totean, että yhtä pahalta tuntuu joka kerta. :'( Astridille erityis-tsempitykset, raakaa on, ensin annetaan toivoa ja sitten vedetään matto kylmästi alta.

Kp11 tänään, eilen ultra. Ei YHTÄÄN MITÄÄN ollut folleissa tapahtunut. Eli 5 päivää Puregonia (naurettavalla) 50iu annoksella ei tuntunut missään. Ja samalla jatketaan :LOL:
Tosin mulla oli omituisen pitkä menkkavuoto, vielä kp9 oli nähtävillä pientä tuhrua.
Lekuri oli sitä mieltä, että luultavsti nyt alkaa vasta kasvu alkaamaan. Pe seuraava ultra ja sitten annoksen nosto vasta.
Mulla on melko skeptinen olo tämmöiseen follien monen viikon väkisin kasvattamiseen.

En kauheen pikälle tätä pinoa ole lukenut, mutta onkohan kukaan plussannut ekasta/tokasta inssistä?
Meillä ei tehdäkään kuin tämä yksi. Ivf/icsi on sit vuorossa, toivottavasti pääsisi heti tammikuussa aloittamaan ne "oikeat hoidot"
 
En sitten jaksanut enää piinailla. Testasin tänään (pp12) ihan puhtaan negan. Ei haamun haamua, ei vaikka kuinka olisi yrittänyt kuvitella. :'( Tuntuu taas tosi pahalta. Toki onhan tässä vielä häviävän pieni mahdollisuus että kuitekin olisi tärpännyt, aika epätodennäköistä kyllä kun olo on ihan ninkuin aina ennen menkkoja.

Alkais ne menkatkin, että päästäis kohti seuraavaa hoitoa. Meidän hoitopaikassa haluavat pitää kierron verran taukoa inssien välissä. Taitaa tulla joulu pahasti väliin ja tammikuun alussa ollaan lähdössä reissuun. Eli taitaa taas mennä monta kuukautta eteenpäin. En vaan kestä tätä ainaista odottamista. Ja sitten kai tokan inssin jälkeen olisi tarkoitus mennä IVF jonoon, eli sitten onkin jo kohta se 4v yrittämistä takana. :'( :'(
 
Kiitos kaikille haleista ja pahoitteluista :) Kyllä tää tästä taas alkaa helpottaa...

Osiris tällä toisella yrityksellä meni 19 päivää inssistä ennen ku menkat alkoi. Tosin käytin keltarauhashormoonia kierron tukena kaks viikkoo ( kp:t 16-29 ), jotka pidens mun kiertoa. Ekan yrityksen jälkeen alkoi jo 8 päivää inssin jälkeen, minkä takia sain ne keltarauhashormoonit... Ja kummatkin inssit tehtiin piikityksien avulla ( menopur+pregnyl ).
Soitin eilen Fertinovaan ja lääkäri oli sitä mieltä et viel yks inssi samoilla "aineilla". Sopii mullekin, kun jotenkin ei mielellään haluis rankempiin hoitoihin. Ja jos se sanonta "kolmas kerta toden sanoo" pitäis paikkansa
:LOL:
Ompahan ainakin kuukaus aikaa valmistautua ivf:n...
 
Heippa,

ajattelin nyt kans liittyä teidän seuraan kun pistin eilen ensimmäisen Puregonin, ensimmäinen inssi siis edessä.
Yritystä takana aika tarkalleen vuosi, PCO todettu. Yritystä Clomeilla > ei mitään vaikutusta. Tällä hetkellä syön myös Glucophagea, josta ei myöskään mitään vaikutusta. Miehellä pientä liikkuvuus häikkää siittiöissä.

Mun kysymys liittyy tuohon Puregoniin, eli miten isoilla annoksilla teillä se aloitettiin ?
Kun mä pistän VAIN 33IU nyt aluksi 6 päivää, eikös tuo ole äärimmäisen vähän ?
Onko kellään tullut mitään tuloksia noin pienellä annoksella ?

Maanantaina on ultra, sittenhän sen näkee. Näitä asioita vaan tulee jännitettyä jo etukäteen niin älyttömästi, onko tapahtunut yhtään mitään... Niinkun kaikkki varmasti tietää.

 
Heippa,

täällä pettymyksestä on jo toivuttu ja uusi yritys käynnissä. Ensi viikolla sitten taasen folliultraan...

jastu onnea tulevaan inseminaatioon! Jänniä aikoja ja toivottavasti onnistuisitte nyt heti ekalla yrittämällä! =)
 
Jastu, miten sä jo nyt tiedät, että inssi on maanantaina? Aattelin vaan, että miten ne pystyy ennustamaan 5 päivää aikaisemmin, että folli on kypsä? Mulla kun metsästetään ovisplussaa ja siitä seuravana päivänä vasta on inssi.
Miten muilla on ?

Ansu82, :wave: Mulla on aloitus ollut 50iu. Vai pienenmpääkin käytetään....
Vaan sitähän ei tiedä miten tää lääke just sulle toimii. Siksi siinä on melko pian ultra, että nähdään onko mitään tehoa vaiko liikaakin.

(.)
Mä päätän ensi viikon tiistain jälkeen kannattaako koko inssiin ryhtyä. Oli nimittäin melko kylmää kyytiä ultrassa...johtofollia ei vieläkään. :'( Nyt on kp14
Ekan viiden pistospäivän jälkeenhän folleissä ei ollut tapahtunut mitään. Sitten pistelin 4 vai 5 päivää lisää, niin nyt oli yksi folli kasvanut nihkeet 2mm. On nyt 11mm |O |O Eli vielä kaukana ollaan tavoitteesta.
Oikealla oli 10mm suurin.
Ja toi vasen munanjohdin on mulla kaiken lisäksi tukossa..... *vetti

Lekuri sanoi, että voi käydä niinkin että follit ei enää kasva tässä kierrossa. Sit hän ehdotti että jatketaan samalla 50iu annoksella, JOS NE VAIKKA RIEHAANTUVAT KASVAMAAN :LOL: Pahastihan se näyttää siltä.
No, annos on nyt 75iu.

Kyllä on itkua riittänyt kun pääsin kotiin.
 
Hei!

Meillä on eka inssi käynnissä tai siis oli tähän päivään asti. Tänään käytiin ultrassa kp 13 ja sieltä löytyi kolme saman kokoista rakkulaa kooltaan 14mm. Inseminaatiota ei kannata kuulemma tehdä, kun siinä on riski monisikiöiseen raskauteen. Suoraan sanoen mua v.... ja itkettää ja harmittaa ihan älyttömästi. Mä en usko hetkeäkään että sieltä oikeasti lähtisi kasvamaan niin montaa, kun kaksi vuotta on yritetty ja kaksi keskenmenoa
saatu :(
Onko muilla tällaisia kokemuksia? Minä olisin kyllä ollut valmis ottamaan sen riskin. Nyt harmittaa että jää irrotuspiikki, inssi ja loppukierron hormoonit kokeilematta eikä saa tietoa miten ne olis tehonnut. Tästä ilosta sai maksaa lääkeiden kanssa noin 600 euroa yksityisellä. Lääkäri sanoi, että voidaan kuitenkin yrittää kotona... Mulla meni vaan nyt niin maku koko tähän asiaan ja usko siihen, et koskaan mitään hyvää meille sattuisi.
Anteeksi tämä vuodatus. On vaan tällä hetkellä niin paha olla.
 
Toiveikas77, millä klinikalla sä olet hoidossa, kun mun mielestä aika monessa tehdään vielä inssi kolmella follilla. Mahdollisuudet, että kaikki hedelmöityyvät ja kiinnittyvät on ilmeisesti sit aika pienet...
No, kotihommina sitten vaan ;)
Mutta ymmärrän täysin tuon turhautumisen, kaikki vaivannäkö ja rahallinen satsaus, turhaan... |O

Itellä taitaa olla tiistain jälkeen samat fiilikset. Oikella munasarjassa tuntuu jomottelua tämän tästä, mutta tuntui sitä ennen tuota edellistä ultraakin ja 0mm oli kasvua silloin. Tuo kipuilu on just sellaista kun follien kasvukipu on ollut aiemminkin.

Jastulle peukutukset inssiin!!Tulehan kertomaan miltä se tuntuu!
 
Pp12 ekan inssin jälkeen ja tein herkän testin aamuvirtsasta: nega :( Olipa taas ylläri joo. Ei hemmetti tästä tuu oikeesti koskaan mitään. :'( Ja pahinta oli, että näin just viime yönä unta, että tein plussatestin ja sit sain kertoo kullalle ilouutiset....ku heräsin ja tein oikeesti testin, niin sitä taas tömähti karusti tähän todellisuuteen.Paskat.
 

Yhteistyössä