Inseminaatio

Hei kaikille!
Ensin toivotan jaksamista uuteen yritykseen kun monellahan jo seuraava kierros menossa. Voimahali:hug:

Etkö Jonnuli aio testata? Mistä tuommoisia hermoja saa? Voi kun osuis kohilleen nyt!
1nainen:lupaavat oireet sulla, mulla oli ainaskin n. viikko inssistä vähän lämpöä ja testasin siitä viikon päästä plussan:whistle: Plussan jälkeenkin on aika usein iltaisin ollut reilut 37.

Nyt uskallan jo vähän iloita:D Ultrassa näkyi pieni möllykkä ihan oikeassa paikassa! Lääkäri tihrusteli ja epäili että sikiökin näkyi siellä ruskuaispussissa (vai mikä se nyt oli...) mutta ei uskaltanut vielä varmistaa. Viikon päästä sitten "vika" kontrolliultra ja sitten toivottavasti näkyy syke...
 
Jonnuli77 juu menkat alko keskiviikkona ja heti soittelin uutta inssiaikaa ja sitten clomien kimppuun. Testailin muuten sunnuntaina kaks plussaa, haaleita viivoja mutta ihan nähtävillä, siis ei todella kannataa luottaa predictorin testeihin..
Nöppö mulla on ollu puregonit kaks kertaa, ei oo kyllä mitään oireita aiheuttanu, ja tosi hyvin on follit kypsyny!
tervetuloa 83yrittäjä!!
Ihanaa vattula ihanaa! Toivottavasti saat parhaita uutisia ensviikolla!!
 
Vattulalle kovasti onnea tässä vaiheessa hyvistä ultranäkymistä. Toivotaan että kaikki jatkuu näin hyvin!!:heart:

Lapsettomalle tsemppiä uuteen kiertoon, onpa erikoisia nuo testit, luulisi ettei ne valehtele kuitenkaan!

ON: ei tarvinnut testata kun eilinen kääntyi kp1 eli tänään jo kp2 menossa... ihan odotettavissakin. Seuraavan kierron inssi vaan on vähän epävarma kun se voi osua viikonlopulle kp9-10. Jos sattuisikin niin onnellisesti että ovisplussa on kp 11 niin viikon päästä maanantaille saadaan inssi ajoitettua. Seuraava päivä kp12 minulla on työmatka eli sekin kariutuisi siihen. Kun se ovis on joka kierrossa eri päivänä ja kierron pituudet heittää niin olen jo vähän skeptinen tämän ajoituksen suhteen. Voipi olla että luomuillaan.

83yrittäjälle tervetuloa joukkoon ja tsepit piinapäiviin!
 
lapseton81 ja Jonnuli-77 :hug: tsemppiä uuteen yritykseen!
vattula Ihania ultra-uutisia sulla, onni olkoon myötä jatkossakin :flower:
83yrittäjä Tervetuloa mukaan jännäilemään!

ON: Clomit on nyt syötynä. Ei onneks tullut pahempia sivuoireita :) Toivottavasti niistä on silti jotain apua. Viikon päästä kuudes inssi. Sitä odotellessa... Tää koko homma on kyllä yhtä odottamista :D
 
lapseton81 Oliko sulla sellainen puregon "piikkikynä"?
Just tajusin, että eihän mulla ole enään ovistikkujakaan jäljellä tähän luomukiertoon. Täytyy näköjään taas tehdä tilaus :)
Mulla oli tosi oudot menkat nyt. Ensimmäisenä päivänä tuli vaan "klimppejä" ei oikein sellasta kunnon vuotoa(anteeksi jo etukäteen kun selitän) ja kolmantena päivänä hikisesti jotain ruskeaa vuotoa. Todella lyhyet menkat!
 
nöppö on mulla se puregonkynä, ihan helposti menee sillä kunhan vaan uskaltaa pistää :)
Huija kaarne kun teillä on paljon inssejä takana, toivottavasti alkais jo onnistuun!
Nyt kun olen clomeja popsinu niin on tullu tavallista enemmän kuumia aaltoja, yöt menee hikoillessa ja palellessa. Perjantain ultraa odotellessa.
mariq :hug:
 
Vauvakuumetta
Terveisiä lääkäristä :wave:.
Kohtu ultrattiin, eikä siellä mitään ollut, mutta putsattiin kuitenkin keittosuolaliuoksella. Lääkäri sanoi, että putsataan nyt kuitenkin, kun oot tänne tullut:O. Toimenpide oli melko kivuton (verrattuna viimeisimpään inssiin), ja nopeasti ohi.

Ens kiertoon tehdään kolmas inssi, jolloin tosiaan tulee ne pistoshoidot irroituspiikkeineen. Eli täällä ei sitten sen kummempaa. Kolmannen inssin jälkeen menen roikkumaan ivf jonoon:). Puoli vuottahan siellä saa jonotella, mutta, jonotus on maksuton, det kostar ingenting at köa...:LOL:

NE ne vasta piinakuukausia on, kun ei mitään tapahdu. Tämä meidän tämänpäiväinen lääkäri on vähän kireän oloinen hoidoissa, tai jos kysyn jotain, niin tulee aika tiukat vastaukset. Esim nyt mainitsin sen uusimman koeputkihedelmöitys kehityksen, missä munasolut pystytään tutkimaan etukäteen, että kannattaako edes siirtää, kun kuulemma isolla osalla ei ole edes mahdollisuutta kiinnittyä:confused:. Noh, lääkäri sanoi aika tiukkaan sävyyn, että "EI KANNATA LUKEA MITÄÄN!!" Heh. Ja toiseen kysymykseen, että: "SIITÄ MINKÄLAITSTA KK VUOTOA TULEE, EI VOI PÄÄTELLÄ MITÄÄN, EI ETTÄ ONKO HEDELMÖITYS TAPAHTUNUT". Ja vielä. "KORTISONIN APUA MUNASOLUN KIINNITTYMISEEN EI OLE MITENKÄÄN TODISTETTU. Heh. Aika tiukka täti, mutta aina kun sessio on ohi, ja ollaan lähdössä, (meillä on siis ollut tämä sama nainen aiemminkin), niin sanoo jotain mistä tulee hyvälle tuulelle. Jotenkin pidän tuosta lääkäristä, vaikka onkin "kireä". Tuntuu osaavan asiansa, ja keskittyy oleelliseen. Nyt siis sanoi jotain semmoista, että ehkä teille ei tarvitse tehdä kolmatta inssiä, jospa tärppää ennen sitä. Määä siihen, että, no, se usko on mennyt jo vuosia sitten. Lääkäri sanoi, että kyyyyllä kuule monella on tärpännyt hoitoja odotellessa. Tuli hyvä mieli=). Vaikka en jaksa uskoa tuohon, niin kieltämättä on lohdullista kun lääkärin suusta kuulee tuommoista.

1nainen mitä piinailulle kuuluu?

Kaarne Kohta teillä on inssi edessä. Paljon onnea siihen ja piinailuun! Aika monta inssiä takana, mutta onko tämä vasta ensimmäinen missä lääkitys apuna?

Vielä pieni juttu, että lääkäri sanoi nyt, että tällä hetkellä ei ole näkyvissä mitään isoja munasolun kehittymisiä, kun olen ollut ilman clomeja. Että ehkä niistä lääkkeistä on mun kohdalla hyötyä.
"Selittämätön" lapsettomuus kuulostaa niin hankalalta, koska luulis, että kuitenkin suurimpaan osaan lapsettomuuksista on JOKU syy, jos vaan osattais löytää se??? Sehän tässä koko ajan vähän pelottaakin, että joku päivä tulee se "tuomiolause", että katoppas, sun elimistössä onkin tätä ja tätä, että ei ole mitään mahdollisuuksia raskautua:|.
 
Noniin, kirjoitin piiiiitkän tarinan ja se sitten hävisi jonnekin teille tietämättömille! : /

vauvakuumetta Teilläpäs on ihanan vakava lääkäri! Hyvä kun pääsit sinne putsaukseen. Itelle tulis ainakin sellainen olo, että nyt se vois varmasti tärpätä :)

Onkos ketään täällä piinailemassa?
Täällä menossa kp6, ja luomuillen etiäpäin!
 
Noniin, kirjoitin piiiiitkän tarinan ja se sitten hävisi jonnekin teille tietämättömille! : /

vauvakuumetta Teilläpäs on ihanan vakava lääkäri! Hyvä kun pääsit sinne putsaukseen. Itelle tulis ainakin sellainen olo, että nyt se vois varmasti tärpätä :)

Onkos ketään tällä hetkellä piinailemassa?
Täällä menossa kp6, ja luomuillen etiäpäin!
 
Täällä ei tuonnut toinenkaan inssi tulosta :(
Kuukautiset pitäisi alkaa huomenna.
Minkäänlaisia raskausoireita ei ole ollut. Testin tein pari päivää sitten ja näytti negaa.
Elikkä suunnittelen jo kolmatta inssiä.. ei tässä mitään muuta voi.
Ei tule ainakaan kesä-vauvaa kun sitä niin toivosin..
Voimia kaikille, ihanat naiset!!! :heart:
 
1naiselletsemppejä täältä! Harmi ettei toinen inssi tehonnut. :heart:

nöppö me ollaankin samoissa kp:ssä, tänään kp6 menossa ja ovis on varmaan la-ti akselilla. En jaksa uskoa että se maanantaille osuisi ja pääsisimme toiseen inssiin. Voi siis mennä luomuiluksi. Tiistaina ei omien aikataulujen puolesta onnistu enkä sitten halua pihdata viikonloppua kun se olisi turhaa jos maanantaina ei vielä tulekaan ovisplussaa. Eli rennoin mielin ;)
 
Kyllä Jonnuli-77 "rennoin" mielin ;) Meiän puolesta on nyt menossa luomukierto. Huomenna on pakko muistaa käydä ostamassa niitä ovistikkuloita! Haluan kuitenkin bongata ovulaation tässäkin lääkkeettömässä kierrossa.
1nainen Pää pystyyn ja tsemppiä uuteen yritykseen! :heart:
 
1nainen voii harmistus! Toivottavasti ens kerralla onnistuis, onko teilläkin 3 inssiä suunniteltu?
jonnuli-77 eikö teillä ole pregnyliä käytössä jolla voi ajottaa ovulaatiota?
Meillä ultra perjantaina ja pahoja aavistuksia, viimeks kun oli perjantaina ultra niin ylläripylläri olikin kemisti maanantaina pois niin ei voinu inssiä tehdä.
Haluttas jo siihen saamarin ivf jonoon kun ei oikein positiivisuus riitä insseihin, ja tällä kertaa lääkityski aiheuttanu sellaset olot että piti ottaa pari päivää vapaata kun ei meinaa kestää.
Onkos teillä kellään menny sitä 600 euroa rikki nuissa lääkkeissä, mietin vaan että miten se lääkekatto juttu hoidetaan, pitääkö olla kuitit tms.?
 
Olen seuraillut tovin sivusta tätä palstaa. Hieman aiemmin myös jotain kirjoitin. Nyt pari luomukiertoa takana ja kolmannesta inssistä ei olla vielä päätetty. Mutta, ihan pakko purkaa tätä piinailua. Sain bongattua oviksen kp17, mikä on tapahtunut hyvin harvoin. Esikoisen kohdalla sain viivan ovistikkuun. Nyt on kp 32 ja tätiä ei vain kuulu.....Luulin jo, että on vihdoin tärpännyt ja jopa luomusti (olemme selittämättömiä), mutta tämän aamun raskaustesti näytti niin puhdasta kuin olla voi. Mitään voimakkaita raskausoireitakaan ei ole. Joskus harvoin mulla on menkat alkaneet kp31, mutta tämä on jo ihan ennätys. Olen ihan neuvoton.... Jos se täti on sieltä tulossa, niin tulis edes ajoissa! Vai voiskohan olla vielä mahkuja, että pullat oliskin uunissa?
 
Niin piti vielä sanoa vauvakuumetta tuosta selittämätön lapsettomuus jutusta, ennen tutkimuksia toivoin että oltaispa me just niitä selittämättömiä niin ois toiveita luomusta, mutta sitten kun tuli se selittämättömiä päätös niin se olikin kova paikka, eikä todellakaan usko enään luomuiluun =) nyt sitä vaan aattelee että lääkärit ei vaan oo hoksannu jotain ja jos ne viittis tutkia niin äkkiä kaikki hoituis.
Noh kuitenkin me kaikki onnistutaan jossain vaiheessa manaan minä.
 
Vauvakuumetta
lapseton81 :hug:. Ihana loppukommentti! Niin, siis eikö ole kummallisia ajatuksenjuoksuja. Mulla ainakin, ja menee just noin kun kuvasit. Siksi juuri pidänkin tuosta viimekertaisesta lääkäristä, kun jotenkin aina pysäyttää ne epätoivoiset ajatukset, hetkeksi, kunnes taas kehitän ne takasin:ashamed:.

Nöppö, harmi kun tekstit hävis:(. Mietin, että jotenkin osaat olla niin rauhallinen ja tasapainossa kaikesta huolimatta.

Sea Blue, on kyllä inhottavaa kun kierrot venyy silloin kun se viimeksi "sopisi", mutta toivotaan kovasti, että odotus palkitaan!

1nainen, tuleeko teidän kolmas inssi heti seuraavaan kiertoon? Vaikka eihän se ole vielä kirkossa kuulutettu, että ei olis nyt tärpännyt...Pidätetään vielä hengitystä...

Jonnuli-77, mutta viikossa on vaan yks "paha" ovispäivä ja kuus hyvää, niin enemmänhän on mahiksia että osuu "oikeaan" päivään! Kun oviksen ajankohdatkin voi olla eri aikaan eri kierroissa. Joillain on kai joka toinen lyhyempi, ja joka toinen pidempi ovisväli (aliarvioimatta omia kokemuksiasi, mutta toivon nyt teille vaihelua). Hirrrrrrrrmuisesti onnea teille, täällä peukut pystyssä!
 
vauvakuumetta minäkin tykkäsin meän edellisestä ultralääkäristä vaikka se hyvinki käskytti minua tupakin poltosta, tuli ihan 16 -vuotias olo ja muutenki tuli tiukkaan kaikki kysymykset, esim käytänkö saippuaa alapesuun, no en sanoin ja no sää oot varmaan istunu se sano, meinas päässä nauru että Ei Ihan Totta, vastahan 5 tuntia töissä istuskelin :)
Mutta kuitenki hoiti hommat tosi ammatttaitosen olosesti, esim. kun huomas että oli kolmosraskausriski niin samantien soitti väestöliittoon eikä kyselly muilta tai muuten vaan pähkäilly mitä tehdä =)
 
Heippa.

Meillä inssi edessä ensviikolla. Todella surullisia sen suhteen, että vaikka piikitin Puregonia niin munasoluissa ei näyttänyt tapahtuvan juuri mitään. Lääkäri ihmetteli, että näillä annoksilla olisi jo pitänyt tapahtua. Sanoi, että harvoin näin nuorella naisella (ikää mulla siis 26) on näin "uinuvat munarakkulat, kun mitään ei näytä tapahtuvan". Mulla jatkuukin sitten puregon piikitykset yhteensä 11 päivän ajan (kuuden päivän sijasta). Sitten pregnyl ja inssi. Katsellaan ja kuulostellaan, mitään suuria toiveita ja odotuksia ei juuri ole. Lähinnä ahdistaa olla näin nuori mutta munasolut ei kypsy.

Lääkäri sanoi, että kaikki inssit voidaan halutessamme tehdä putkeen. Itse olen sillä kannalla, sillä puregon nostattaa KAMALIA, RUMIA, ISOJA ihonalaisia finnejä koko naamaan ja itsetunto aika nollilla - sellanen fiilis että tämäkin vielä! Pistämäni hormonit tehoavat todellakin - naama kukkii rumasti mutta follikkelit sen kun uinuvat :(
tälläisin fiiliksin lähden töihin.
ainiin ja vielä ensviikosta- mun pitäis pistää pregnyl sellaseen aikaan että olen töissä. En keksi muuta paikkaa pistää kuin meidän ahtaan wc:n ja sitten pitää alkaa siellä rikkoa ampulleja ja sekotella aineet ennen pistosta. puregonilla on niin helppo pistää.
 
menkat taas vaan tuhruttaa...tänään alkaa varmaan vasta kunnolla eli kp1 ootellessa..tänään laski lämmöt menkkatasolle, että eiköhän tänään ole sitt vihdoin se kp1.....taas alkaakin yk 42:mad:

kaikille haleja ja kyllä se joku onnistuu......me ei......
 
vauvakuumetta Voi kun pitäiskin paikkansa. Aika masennus olo ollut jo pitkään, mutta silti pyrin siihen, että ei ihminen voi joka päivä vaan murehtia ja märehtiä. Pakko vaan tsempata itseensä! Edes jotenkin .. Vaikka on jo huomannu, että ei tähän raskautumiseen itse oikein voi mitenkään enään vaikuttaa.
mariq :hug: Sano tädille ettei tarvii tulla kylään!
Asiasta kukkaruukkuun, onko pahaksi jos pesee "tuolta alhaalta" saippualla tai millä lie?

Mutta joo, ihanaa viikonloppua kaikille! :rolleyes:
 
Heippa

Tsemppiä dijanalle ja muillekin inssiin menijöille. Ja tietysti toivotaan parasta myls luomuyrittäjille!

Haluan nyt kertoa oman juttuni jos vaikka valaisi teihin uskoa onnistumiselle:hug: Elikkäs käytiin miehen kanssa tänään kontrolliultrassa kun mulla epäiltiin sitä kohdunulkoista ja ties mitä muutakin huolta tässä ollut. Nyt kohdussa kuitenkin matkassa 6+3 viikoilla 6,1 mm sintti:heart:. Ja sydän sykkii jo! Lääkäri toivotti onnea matkaan ja varasin ajan neuvolaan. Ja tämä kaikki sai alkunsa inseminaatiosta 7.9. Jännä juttu että klinikan lääkäri oli sitä mieltä ettei inssiä ehkä kannata tehdä kyseisessä kierrossa koska follikkelit oli "väärällä" puolella. Ilmeisesti kuitenkin röörit oli auki koska tärppäsi kaikesta huolimatta:D. Että onneksi pidin oman pääni... Alan ehkä katselemaan tuonne odotuspuolelle, toisaalta voi olla että palstan lukeminen jää vähemmälle koska tää uus olotila vaatii veronsa. Ei oikein riitä energiaa töiden lisäksi mihinkään muuhun. Lisäksi kuvotus aiheuttaa mulla sellasen tilan ettei tee mieli kauheesti ajatella raskausasioita ollenkaan. Ja muutenkin kun on niin alussa vielä on kivempi pitää matalaa profiilia vähän aikaa.

Toivon sydämestäni teille kaikille plussa-tuulia ja varmasti käyn täällä välillä kurkkaamassa.
 
vattula Voi kuinka ihanaa, että näitte jo pikku sydämen sykkeen :heart: Kaikki on siis kunnossa. Onnellista raskausaikaa!

ON: Tänään oli elämäni ekan clomikierron seurantaultra. Ja huonostihan siinä kävi. Muniksia oli kasvanut liikaa, joten inssiä ei päästä tekemään :headwall: Monikkoraskausriski. Periaatteessa on myös yhdyntäkielto, mutta lääkärikin oli sitä mieltä, että vasta-aineet on kyllä aika hyvä ehkäisykeino. Kun tuskin tärppää kuitenkaan, saatikka että riittäis siittiöitä useammalle munasolulle... Ottaa NIIN paljon päähän. Tässä kierrossa siis vain epätoivoista luomuilua. Jatkosta ei mitään tietoa. Lääkärit neuvottelee meidän tilanteesta ja ilmoittaa myöhemmin, miten edetään. Haluisin jo niin päästä ivf-jonoon.
 
Ihanaa vattula onnea matkaan!
Voit itku kaarne, ompa huono onni, eikö ne ehottanu ivf siirtymistä ollenkaan kun oli niin paljon muniksia?

Eilen oli ultra ja inssiin päästään tiistaina, se onkin sitten meidän viiminen. Jos ei onnistu niin saadaan soitella aikaa ivf keskustelu tuokioon :) Ihan hurmioissaan, lääkäri ehotti että voitais tehä vielä yks inssi (koska mulla ei kuulemma ole kiire..HAH) niin että ei tarvis tälle vuodelle tehä ivf, sanoin että eikö siihen ole ainaki puolen vuoden jono niin se meinas että 2 kuukautta! Vähän epäilyttää mutta olis se hienoa.
 

Yhteistyössä