Inseminaatio

vattula Oon niiiin iloinen teidän puolesta!! Lähetän ison onnittelu halin!! :hug:
SeaBlue Munisten tilanne oli vasemmalla 17 ja 18mm jotain sellasta.. ja oik. vähän pienemmät pari kappaletta. Simpat ei ollu niin hyvät kuin edellisissä kerroissa.

ON:
Kp23 ja pp14. Välillä on nipistänyt alavatsasta, mutta laitan kaiken harhaluulojen piikkiin. Testata en uskalla/ enkä ehkä vielä viitsi, koska on vasta kulunut 5pv viimeisestä puolikkaasta pregnyl annoksesta.. voi tulla ehkä vielä väärää tulosta.
Oltiin viikonloppu reissussa, ja oikeasti vaan nautin ja en murehtinu mistään. Otin muutaman lasillisen alkoholia ja mitä sitten... Ei sitä vaan voi elää elämää jos täytyy itseltä kaikki kieltää :)
Pelottaa jo ajatus, että menkat alkaa ... huoh.
 
nöppö Saanko kysyä, miksi sulla käytetään pregnyliä vielä inssin jälkeenkin? Tukeeko jotenkin mahdollisesti alkavaa raskautta? Hienoa että oot pystynyt nauttimaan elämästä piinapäivistä huolimatta. Niin sitä pitää! :)

Vauvakuumetta Missäs vaiheessa teillä mennään? ;)

ON: Ei mitään raskausoireisiin viittaavaa, tietenkään. Sen sijaan kaikki negakierron tyypilliset oireet, päällimmäisenä pms-ketutus. Alkais nyt jo ne menkat, että pääsis taas uuteen yritykseen. Vajaa viikko pitää kuitenkin vielä odotella. *huokaus*
 
Lääkäri sanoi, että tukeakseen tätä kiertoa tjn. Kun ensimmäisessä inssissä mulla alkoi jo verivuoto kp20 ja se oli ihan kunnollista silloin. Sen takia tuo pregnyl vielä myöhemmin ..
Niin toivoton olo tän koko homman kanssa. Pelottaa jo soittaa lääkärille ja kertoa huonot uutiset, kun oikeasti olen niin varma, että ei se nyt vaan ole onnistunut.
Sitten sitä ihan oikeasti täytyy alkaa miettiä ivf hoitoa.
 
Nöpölle pahoittelut negasta! Olo on varmaan toivoton ja ymmärrän kyllä hyvin, itseäkin kauhistuttaa se iso askel kohti mahdollista IVF:ää. Kovasti tsemppejä täältä!

Mitenkäs vauvakuumetta teillä mennään eteenpäin? Itse olen nyt kohta viikko inssistä sitä mieltä että ei ole tärpännyt... ei ole sen kummoisempi olo kun aiemminkin. henkisesti siis varautunut seuraavaan inssiin.
 
Vauvakuumetta
Tosi ikävää nöppö:hug:. Onhan se kuitenkin vieläkin mahdollista, että tulis plussaa. Mun sisko (jolla on monta lasta ja raskautuu jo siitä kun kävelee miehensä ohi) sanoi, että ei oo koskaan nähnyt plussaa ennen ku menkat on olleet myöhässä.

Olen lähes varma, että ei täällä(kään?) onnistuttu. Ei ole ollut mitään klassisia raskausoireita, tuttuja menkkaoireita kyllä, kouristelut ja kitutukset.

Tänään kp 27/28-30.
Ihan on taas mieli maassa, ja välillä tekee mieli luovuttaa hoitojen suhteen. Meillä ei kyllä muutenkaan ens jaksossa tapahdu mitään. En mitenkään jaksa uskoa, että tässä koskaan raskaudutaan:'( Tuntuu uskomattomalta, että jotkut tulee raskaaksi tosta vaan, tai ylipäätään.

Toivon nyt kovasti, että te Jonnuli ja Kaarne plussaatte oireettomuudestanne huolimatta. Aika monellahan kuitenkaan ei ole oireita ennen kun raskaus on vähän pidemmällä.

Ilmoittelen sitten kun oon testannut sen negan....:headwall:. Yritän kuitenkin venyttää perjantaihin, jolloin inssistä on se 2 vk.
 
Harmittaa tosiaan ihan suunnattomasti. Ja se miten jotkut tosta noin vain raskautuu! Tänään lueskelin hölönpölö palstoja, ja siellä moni kerto just niin tyypillisiä "Ei edes keritty yrittämään kun jo heti ekasta tärppi tuli!" Kyllä ketuttaa!!
Joo en ole sitä ajatusta vielä pois sulkenu, että vielä ois mahiksia plussaan kun vasta tosiaan kp24 menossa.. mutta silti:'(
 
Vauvakuumetta
:LOL: Mä kävin just myös jostain kumman syystä lukemassa jotain "kuinka raskauduit" tms palstaa. Kannatti tosiaan, kun siellä jutut meni suurin piirtein näin: "ei ees yritetty", "jätin pillerit pois ja heti tärppäs", "ei edes hyödynnetty ovista, mut silti tärppäs". No hyvä niin, eihän täällä ketään olis jos se olis kaikilla niin vaikeaa kun mulla;). Mutta kyllä tämmöisinä hetkinä (ja välillä muinakin) masentaa kun itse on niin toivoton tapaus tässä suhteessa.
 
nöppö ja vauvakuumetta: ei kannata lukea noita "normaalisti" raskautuvien juttuja ollenkaan, ne saa kyllä mielen niin mustaksi keltä vaan. Kovasti jaksamista toivotan muillekin. On tää vaan ihmeellistä kuinka elämässä on jaettu niin eri kortit meille jokaiselle.

Täällä taas epätoivoisena olen minäkin.:| Ei se kuulkaa plussakaan mitään auvoa tuo tullessaan! Tein testin uudeleen tänään aamuna (nyt sellainen halpistesti). Ja tuli tosi haalea viiva. Sitä sitten tässä kauhistellu pitkin päivää. Klinikalla sanoivat että pitäis mennä sinne johonkin verikokeeseen jotta katottais hcg arvo. Siitä kai näkis sitten jotain?! Että onko siellä mitään tapahtunu vai onko jääny ns. kemialliseksi raskaudeksi. Ja en pääse mitenkään sinne klinikalle enää tällä viikolla. Voi p...le!

Että plussan sain mutta ei paljoa lohduta. Tietty vielä menkatkin tulee kruunaamaan tän paskan. Arvasin että jotain tämmöstä tästä tulee kun liian aikasin testasin. Pahinta on epätietoisuus vaikka periaatteessa olen plussannut. Kauhea valitusvirsi tästä sitten tulikin:ashamed:
 
Vauvakuumetta
Toivon koko sydämestäni vattula, että kaikki on kuitenkin hyvin. Olihan se kuitenkin vielä plussa. Onhan testeillä eroa, joillainhan näyttää samana päivänä toinen plussaa ja toinen negaa. Kiitos vielä tuesta! Ja voimia Sinulle:heart:

Testasin aamulla sen negan...28/28-30 (hyvä itsekuri...). Eli ei toivoa, kipuja kyllä, vaikka menkkoja ei näy. Sitten vielä kaiken päälle joutuu kestämään menkkakipuja tavallista pidempään. Myös nännit on vieläkin valtavan arat. Luin jonkun kertomuksesta joskus, että hänelle clomit aiheuttaa tota. Onko muilla näin? Vai eiköhän mulle vaan sovi ne?

Nythän meillä on edessä "välikuukausi", kun kohtu ehkä putsataan keittosuolalla, ja mietitään jatkoa. Kauheasti mietityttää, että kannattaako nämä inssit, vai pitäiskö siirtyä koeputkihedelmöitykseen. Tuntuu, ettei ainakaan tällä tavalla mitään tapahdu. Kysyn ainakin siitä kortisonista, jos oliskin kiinnittymisessä vikaa. Pahoittelut tästä valittamisesta, joskus sitten taas positiivisemmalla asenteella.

Lopuille piinailijoille toivon onnistumisia!!!
 
Hei, täällä ollaan hengessä mukana!

vattula: mä olen kuullut noista halpistesteistä, että näyttävät usein haaleeta viivaa alkuviikoilla. Toivottavasti viiva vahvistuu.

vauvakuumetta: saanko udella onko teillä monta inssiä jo takana? Kurja kuulla negatiivisesta raskaustestistä!

nöppö: itsekin olen noista helpoista raskautumis-keskusteluista pahoittanut mieleni. Itse olen paljon miettinyt, miks just minä kuulun siihen vähäiseen prosenttimäärään joka ei raskaudu vuoden yrittämisen jälkeen. Tuttavapiiri ja kaverit raskautuu todella helpolla. Sekin tekee vähän kipeää.
 
vattula Älä vielä sano mitään ärripurria, haalea viiva on kuitenkin HAALEA sentään! :) Toivon että testi vahvistuu!
vauvakuumetta Ite en ole enään viittiny testaa sen viimeisen jälkeen. Itseasiassa testit loppuivat kesken ja on enään yksi digitaalinen clearbluen testi jäljellä ja sen aion säästää jos sellainen päivä joskus koittaa että se on todellakin tarpeen! Saanko kysyä, minkätakia sun kohtu ehkä putsataan keittosuolalla? Kun en ole vielä moisesta kuullut :)

ON: Kp26 ja ei vielä mitään menkkaoireita. Ei edes rinnat kipeänä.. Pahimpaan kuitenkin jo oon varautunut. Viimeinenkin kierto venyi taivaisiin (kp34).
 
No voi teitä, älkää käykö lukemassa niitä raskautumistarinoita! Niitähän saa kuulla ihan liikaa livenäkin :D

vattula Kyllähän haaleakin viiva on ihan oikea viiva. Ja jos se kerran tuli halpistestiin, en olis kauhean huolissani viivan haaleudesta. Mutta epätietoisuus on kyllä raastavaa. Toivotaan, että pieni pitää lujasti kiinni! :heart:

Vauvakuumetta Eikös arat nännit voi olla myös raskausoire? Jospa testi ei vaan vielä näyttänyt oikein?

ON: kp 25/27-31. Aion testata negan jo huomenna, jotta voin lopettaa luget tältä kierrolta. Alkais sit ehkä ne menkatkin jotenkuten ajallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vattulalle pidän minäkin peukkuja että kaikki olisi hyvin. Oletko ajatellut odotella klinkan verikoetta vai satsata kalliimpaan testiin? Eihän sinulla vuotoa ollut kuitenkaan ollut. Uskon että kaikki johtui halpistestistä!

Miten Mariqin ultrailu ja munisten kasvattaminen edistyy? edit: hienostihan tuo näyttää edistyvät, huomenna inssiin vai mitä? tsemppiä!

Kaarne sinähän uskallat testata aikaisin! Pidetään peukkuja että ei olisi negaa tulossa. Satsaatko testiin vai onko halpis käytössä?

Oletteko te kovia testaajia vai niin kuin minä, ette testaa lainkaan? Menkat alkaa aina niin säännöllisesti etten ole tuhlannut testeihin varmaan puoleentoista vuoteen! Valitettavasti olen CB:n ovistestien kylkiäisenä saanut lähes aina raskaustestin, niitä taitaa olla kaapissa kolme jo. Toivottavasti niille tulee käyttöä :whistle:

Nöpölle ja vauvakuumelle tsempitykset että menkat ei ala ja plussa pamahtaa vielä testiinne!
 
Viimeksi muokattu:
Myönnetään :ashamed: olen hirmu aikainen testaaja. Ja kyllähän niitä testejä palaakin ihan kiitettävästi. Mutta halpistestejä vaan!
Haluan siis testata siksi ajoissa, että voi hyvällä omallatunnolla lopettaa lugesteronin käytön. Muuten luget siirtää kuukautisten alkamista muutamalla päivällä, enkä todellakaan halua nyt pidempää kiertoa. Eikä ne luget niin ihania ole muutenkaan...
 
Vauvakuumetta
mariq, outoa, mutta luottaisin clearbluehin, sitä ainakin meille suositeltiin.

Jonnuli Kiitos:heart: Testailen yleensä, mutta nyt testasin vaan sen ovistestin mukana tulleen ilmaisdigiraskaustestin. Mies vähän toppuuttelee, kun on aikansa katsellut mun nega-ahdistuksia:ashamed:. Huomiseksi aamuksi menaan ostaa testin, mies oli sitä mieltä, että odotetaan ens viikkoon...:rolleyes:. Olis kyllä varmasti viisainta...

Kaarne, Kiitos kannustuksesta! Olen vähän skeptinen niiden kipujen suhteen, kun joillekin clomit aiheuttaa niitä lukemani mukaan, ja viime kuussakin oli, enkä ollut (obviously;) raskaana.
Mutta kp 26/27-31 nega voi olla myöhäisempi plussa, tai sitten sulle tulee se plussa heti, toivotaan!!!

nöppö samat sanat, viime kierto venyi, ja tunsin sellaisen pitkään "möykyn" vasemmalla alavatsassa. Se oli tosi outoa, (ei varmasti mitään normaalia), kun esim oikealla kyljellä nukkuminen tuntui huonolta kun "möykkyyn" tuli "painetta". Tosi vaikeeta selittää. Sitten kun menkat vihdoin alkoi, n. 5 pv myöhässä, oli tosi rajut, ja -yök- tuli kauheasti kudospaloja tms, ja isoja juttuja. Olemme lääkäreidenkin kanssa sitä mieltä, että siellä olis voinut olla joku alotusyritys. Noh, kun olin inssissä, niin lääkäri bongas jonkun tummentuman kohdusta, ja sanoi, että viime kierron jälkeen kohtu olis pitänyt ultrata, ja että voi olla, että ei oo muuta kun limistä, kun oli niin super paksu, 17 mm (liian paksu??), että joku tosi paksu kohta saattaa näkyä tummempana. Mutta joka tapauksessa määräs, että ens kuussa ei voida tehdä mitään, koska kohtu on tutkittava ja putsattava keittosuolaliuoksella, jos siellä vielä näkyy jotain.
Sulla on nöppö ainakin pitkä luetaalivaihe, mikä on tosi hyvä, mitä oon ymmärtänyt. Kun sullahan oli inssi kaks viikkoa sitten tiistaina, eli 17 pv sitten? Ja jos ei ole menkkaoireitakaan, niin hyvältä kuulostaa!

Dijana, meillä on nyt kolme vuotta luomuyritystä, ja kaks inssiä takana, eikä ikinä haamun haamua. Onko teillä nyt hoitoja menossa?
 
Kiitos kaikille tsempityksestä!
Nöppö:Minkä pituinen kierto sulla olis niinkö luomukierrossa? Voishan sulla olla kuiteskin vielä toivoa =) Koska jos mäkin oisin tehny sillon lauantaina sen halpistestin niin se ois näyttäny negaa ihan varmasti.

Kaarne, aiotko huomenna testata? Pidän peukkuja!!

Vauvakuumetta: kuulostaa hurjalta toi tuntemasi "möykky"! Eikö lääkäri sanonut mitä siellä voisi olla? Ei kai pelkkä limis? Ihmeellisiä nää naisten "vaivat" kyllä on. En ihmettele ettei kaikki miehet ymmärrä meidän tuntemuksia ja tunteita, pääsevät kyllä ihan liian helpolla:D Kroppaa kuulostelee ihan väkisinkin koko ajan näiden hoitojen aikana. Mutta tärkeintä: toivoa on vielä sullakin tässä!

Itellä tänään ehkä vähemmän "oireita". Hajut kyllä tekee pahaa, ajelin asfalttityömaan ohi ja huh että teki pahaa. Aiemmin oon "tykänny" siitä hajusta.:confused: Huomenna aamulla teen apteekin oman testin ja sitten ens viikolla verikokeeseen jos jotain häikkää vielä testeissä.
 
vauvakuumetta Ymmärsin hyvin! :)
Mulla on normi kierto ollu sellanen 28pv, tosi säännöllinen kuitenkin aina. Viime kierto oli ilman inssiä ja se venähti hassun pitkäks.. tais olla kp34. Tosiaan täytyy *koputtaa* kun ei ole vielä alkaneet, ja pp17 meneillään jo. Oikeassa olit :) Mutta nyt en enään testaa. Harvemmin oon joutunut testejä käyttämään kun menkat saapuneet aina ajallaan.

Te olette kaikki ihania! Täällä on mukava aina purkaa tunteita, kun tuntuu että niin yksinäinen olen tämän asian kanssa.. Vaikka tietenkin toinen osapuoli on tukena, mutta silti. On tämä niin erilaista kirjoitella tänne :)
Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä