Inseminaatio

1nainen Hyvälle kuullostaa! Onko muuten kallista pakastaa "annoksia"? :) Meillä klinikka lähellä, niin mies on aina vienyt aamulla "annoksensa" ja minä sitten perässä.

vauvakuumetta:hug: Ei voi muutakaan, nyt vaan rohkeasti uuteen kiertoon ja plussatuuliin!!
vattula Oon erittäin iloinen puolestas, hyvä jos on kääntyäkseen parempaan suuntaan! Tuuhan heti kertomaan uutisia meille. Oon hengessä mukana!

(.) Ei sitten vieläkään ole täti tullut kyään. Ei mitään tuhruvuotoa, ei sitten mitään! pp21 ja kp30, en ymmärrä ... ja testiä en tosiaan mene ostamaan, ennen kuin kierto menee äärimmäisyyksiin :)
 
1nainen Tsemppiä piinapäiviin! Hyvä että ajoitus on ainakin kohdallaan, sehän on inssissä kaiken aa ja oo :)

vattula Hienoa kuulla parempia uutisia! Nyt vaan ei kai auta kuin odotella, mitä tuleman pitää. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty... Pidä meitä ajan tasalla, täälläkin jännätään sun puolesta.

nöppö Huhhuh, mitkä piinapäivät jo meneillään. Oot tosi rautahermo, jos pystyt olemaan testaamatta. Itse testaisin varmaankin joka päivä :D

lapseton81 Missäs vaiheessa siellä mennään..?

ON: Tänään kp 1. Ylihuomenna aloitan ekan clomikuurin. Vähän jännittää. Kertokaapa kokemuksianne, millaisia sivuoireita ootte saaneet clomeista?
 
Vauvakuumetta
vattula, tosi mahtavia uutisia sieltä!

Kaarne, ekasta clomikierrosta ei tullut oikeastaan mitään sivuoireita. Tokasta kuumia aaltoja, ei muita clomifenin "sivuoire listalta". Jotain omia arvailuja on, kuten että kierrot tuntuu olevan pidempiä, ja ovistuntemuksia on enemmän, mutta sehän johtuu siitä, että folleja kehittyy enemmän (ja kasvaa isommiksi?). Niin, ja loppukierrosta on kummallakin kerralla ollut nännit kipeet. En syö juuri koskaan mitään lääkkeitä, joten ekan clomitabletin ottaminen tuntui pelottavalta, ihan kun olisin ollut jotain syaniidia syömässä:LOL:

Nyt vielä yritetään toipua pettymyksestä. Olo on ollut sekä henkisesti että fyysisesti tosi kurja, ja mieli ihan maassa. Nyt kun joutuu vielä odottamaan pari kuukautta ennen kun mitään taas tapahtuu. Kai yritän vielä työntää itseni uuteen inssiin, jos se vaan hoitohenkilökunnalle sopii.

Kauheasti tsemppiä testailijoille, ja nöppö, voiiii kun tulis se plussa. Saisko palasen sun itsekuria?
 
Vattulalle kovasti tsempityksiä ja toivon että siellä olisi joku oikeassa paikassa! Mahtaa olla piinaviikko sinullakin menossa.

Nöppö, aivan uskomatonta, jotainhan siellä on oudosti, toivottavasti olisi se positiivinen asia! Alan kyllä kohta luottamaan jo plussaasi... milloin kerrot miehelle? minun ainakin tekisi mieli paljastaa mutta ymmärrän jos ei halua sitä toisen taakkaa ja jännitystä kestää.

1naisellekin tsemppiä piinailuun! oliko tämä eka inssi ja ilman lääkkeitä?

Minulla on tapana katsoa 4 tähden illallinen lauantaina putkeen, viime viikko oli ihan hulvaton. Toivottavasti tämäkin viikko tarjoaa hyvät naurut :D syytäkin olisi sillä olen ihan varma että menkat alkaa itselläni keskiviikkona tai torstaina... tänään pp12. Melkein toivon että ne alkaisi jo keskiviikkona niin seuraavaa inssiä olisi helpompi ajoittaa. Muuten se taitaa mennä viikonlopulle.
 
Meillä asuu "isä" ulkomailla, sen takia tämä pakastus-show on päällä:) Pakastuksen hinta oli muistaakseni 300 €.. niin ollaan yksityisellä. Kyllähän sitä rahaa palaa, yksi inssi maksaa meillä 240 €.
Jonnuli-77, tämä oli toinen inssi, molemmat ilman lääkkeitä.
Voi kun pääsis jo testailee!!!! :)
Ja minähän olen oikein kärsimättömyyden huippu!
 
Taitaa käydä niin, että menen apteekin kautta kun pääsen töistä.. vaikka tiedän tasan tarkkaan, että testiin pamahtaa puhdas nega. Onpahan ainakin testailtu!
Sitä on niin paljon vouhottanu tästä asiasta miehelle, etten halua pettymyksiä sille... sen takia oon vielä ihan hhsss.
 
nöppön joko testasit? Huii.... hengessä mukana! Miten pystyt oleen kertomatta miehellesi, mä en ikinä pystyis... Miten Jonnuli, onko mitään "fiiliksiä"?

1naiselle kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa piinaaviin viikkoihin!

Sain eilisen hcg-arvon ja se oli noussu tosi hyvin, oli jo yli 2000. Hoitaja sanoi että jos pelkkää arvoa katsotaan niin vaikuttais enemmän "oikealta" raskaudelta kun kohdunulkoiselta. Mutta perjantaina ultraan jos siellä vihdoin olis hyviä uutisia.
 
vattula Ihanaa, riemuitsen jo, ja perjantaina voi sitten ehkä riemuita vielä enemmän! :heart:
1nainen Ollaan myös yksityisellä. Sen takia kyselin, kun kuullostaa kätevälle että voi myös pakastaa :)

Puhdas nega tuli. Heti kun olin pissinny siihen tikkuun ja pyyhin.. niin sillä hetkellä tuli paperiin niin pieni määrä ruskeata.. piti tihrustella. Se hetki... aargh! Ensin ootat sitä jännittävää, ja sitten kun pyyhit niin *puff* turha iloita!
Kyllä mä toki kaiken yleensä kerron miehelle, mutta nyt vaan jotenkin aattelin ettei sekään nyt vaan putoa korkealta. Mutta aion kyllä tästä kertoa..
 
Vauvakuumetta
nöppö todella surkeeta ja epäreilua noin pitkä piina, kun tuossa ajassa ehtii jo toivo nousemaan monta kertaa :hug:. Ja tietenkin just testauksen jälkeen :mad:. Paljon voimia, ja toivoa uuteen yritykseen! Mitä hoitoja teillä olikaan takana ja miten hoidot nyt jatkuu?

vattula hyvä hyvä!!! Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa, uskon niin=)

1nainen paljon onnea piinapäiville! Ja muillekin piinailijoille!
 
Tämä oli kolmas inssi. Lääkärin mukaan ei kannattais enään jatkaa ja pistää rahaa hukkaan. Suositteli seuraavaksi ivf. Silti jotenkin tahtoisin vielä toivoa sen neljännen inssin! On nimittäin vielä kahdelle kierrolle femariakin jäljellä : /
Selittämättömiä kun vielä ollaan .. Ei kummassakaan vikaa. Tietenkin miehen "aarteissa" hyviä ja välillä ei niin hyviä näytteitä, mutta silti normaaleja nekin, että "luomunakin" pitäisi onnistua.
Jotenkin vaan ahdistaa koko asia, jos siihen ivf:ään täytyy siirtyä. Varsinkin rahallinen puoli myös huolestuttaa. Ja iät, minä 24 ja mies 31. Saako udella muitten ikää?
 
Vattulalle kestämistä perjantaille, tosi hienoa että arvo oli noussut!

Nöpölle taas halitukset, tosi outoa tuollaiset venyvät kierrot! Meillekin lääkäri sanoi että kolmen inssin aikana tärppää jos on tärpätäkseen. Mutta olen kyllä kuullut niistä myöhemmistäkin onnistumista. Ymmärrä hyvin mitä mietiskelet. Jotenkin kauhistuttaa kovemmat hoidot mutta sitten taas ajatellen tuloksia niin ne mahdollisuudet on paljon paremmat. Inssi on kustannuksenakin (230e meillä ilman lääkkeitä) aika pieni siihen IVF:n verrattuna.

ON: Olen ihan varma että menkat alkaa huomenna, kaikki loppukierron oireet on päällä... kohti toista inssiä siis mennään.
Iästä: Minä olen jo 32 ja mies 36, hurjaa kun olin 30 kun yritys alkoi!
 
LISTA:
mariq..........3xiui (-) 4.s iui 09/10(epäonnistui,ei siittiöitä) YK 41
Nöppö.........2xiui(-) 3.s iui 7.9.10 YK 28
Kaarne........5xiui (4-, 1+ ->km), 6. iui 10/10 YK 21
vattula.........1. iui 7.9.10 YK 38
Jonnuli.........1. iui 14-16.9. YK n. 25
 
vattula Ihana kuulla, että hcg oli noussut normaalisti. Toivottavasti kaikki on siis kuitenkin kunnossa. Tsemppiä perjantaiseen ultraan!

nöppö Pahoittelut negatestistä ja alkavasta (?) vuodosta. Kurja homma :hug:
Kyllähän inssejä voi jatkaa niin kauan kuin haluaa. Sulla ei vielä ikäkään tule vastaan, joten voitte kai jatkaa kevyemmillä hoidoilla, jos ivf ei vielä tunnu hyvältä vaihtoehdolta.
Itse odotan ivf:ää kuin kuuta nousevaa :) Siis että pääsis ees siihen jonoon...

Meillä ikää molemmilla 33. Alkaa siis olla kiire. Sehän tässä niin rassaakin, kun aika vaan kuluu, kuukaudet menee hirveen nopeesti ilman että mitään tapahtuu, biologinen aikapommi tikittää.
 
Ihana kuulla vattula pitää varmaan huomenna useasti käydä kattoon ootko päivitelly :flower: Meillä ei tämä inssi onnistunu, mutta seuraava alotellaan jo huomenna clomien merkeissä. Mulla on hirveä kiire saada inssit pois että päästäis siihen piiitkään ivf jonoon, en usko pätkääkään näihin insseihin. Vaikka nämä onki halvempia niin silti tuntuu siltä että heittää rahaa hukkaan näin pienillä mahollisuuksilla.
Viimeksi kun oli ultrassa katottuna kolmosraskaus mahollisuus niin lääkäri soitti väestöliittoon että pitäsköhän tulla punktioon ja siirtyä ivf:ään, niin siellä tohtorit suunnilleen nauro että ei mitään tsäänssejä saada kolmosia jos on melkein 5 vuotta yritetty, että niin ne lääkäritki vannoo inssien nimeen..
Mutta meitähän on täällä niin monta että väkisinkin jollaki onnistuu, ja toivonki onnea ihan kaikille ja ihan hurjasti!
 
Niinkuin arvasin jo odottaa, kp1. Ei muuta kuin panacodia naamaan, ja miettimään jatkoa. Kurja olo! Soitin tänään klinikalle, ja kyselin, että oisko mitenkään mahdollista vielä sitä yhtä inseminaatiota tehdä. Tottakai se varmasti onnistuu, mutta tietenkin lääkäri suosittelee jo sitä ivf hoitoa.
lapseton81 Oot ihan oikeassa, että inssit ei tosiaan tuota kovinkaan hyviä tuloksia... Mutta jotenkin vaan tahdon vielä sen yhden kerran yrittää:)
Onko kenelläkään kokemusta puregonista? (Muistaakseni se oli puregon, lääke joka pistetään??) Puhuin hoitajan kanssa, kun haluaisin vaihtaa toiseen lääkkeeseen, jos se viimeinen inssi sitten tehdään. Nyt on vaan pakko ryhdistäytyä, ei tässä muukaan oikein auta! Tämä kierto jää nyt hoitojen suhteen väliin. Tekee itseasiassa ihan hyvääkin hetken huilaus.

Mitäs vattula?
Ja mikä tilanne Jonnuli-77? Toivottavasti menkat eivät ole alkaneet!
 
Vauvakuumetta
Itselläni usko inssien onnistumiseen meidän kohdalla on tooosi pieni, ja koska meillä on miehen kanssa ikää jo 38, niin ei ole liiemmin aikaa mitä tuhlata. Tuo ikä on nyt kyllä tosi ahdistava juttu. Meillä nyt siis 2 inssiä takana. Alun perin suunitelma oli, että 2 katotaan ja sitten ivf. Mutta kun sinne on niin kovat jonot, ja on paljon? rankempaa, niin pistää miettimään, josko katsois sen kolmannen inssin ensin. Vaikeeta, kun ei tiedä tuhlaako vaan aikaa.

Olen ottanut asian kerrallaan, ja en siis tiedä paljoakaan vielä miten meillä ivf menisi. Siis tiedän tietenkin perus asiat, mutta mitä kaikkea lääkehoitoa siihen kullakin liittyy. Onko aina pistelyjä?
En ole mitenkään jaksanut ajatella kovin paljon pidemmälle.

Tällä kierrolla on niin paljon epäonnistuneita inssejä tällä palstalla, että luulis, että jo tilastollisesti jonkun olis PAKKO onnistua. Eli nyt lopuille tämän kierron piinailijoille hirmuisesti onnea!
 
Vauvakuumelle janöpölle välikiertoon malttia ja kaikkea ihanaa! Ei mene kauaa ennen kun asiat etenee.

Ikävä ettei lapseton teidänkään hoito onnistunut! Alkoiko sinun menkat jo vai voiko ne clomit aloittaa aiemmin?

vattula on toivottamasti onnistunut tästä kierrosta, jännittää todella kovasti huomista, peukkuja!

ON: ei ole menkat vielä alkaneet mutta on jo kolmatta päivää menkkaolo vatsassa... eli kohta se täti kaartaa varmaan paikalle. On sama olo kun nöpöllä aiemmin. Nyt siis pp15 ja jos ovis edes oli silloin kun oli inssi niin huomenna ne viimeistään alkaa, ihan perinteisesti. Tylsää kun toivonkipinä nostaa päätään kun vielä on toivoa, tipahtaa vaan korkammalta :(
 
Täytynee alkaa tähän palstaan iskemään itseään... Maanantaina on soittoaika lääkärille ja silloin sitten varmaan päätetään se inssi juttu. Kaikki on nyt tutkittu ja hutkittu. Kohtu tähystetty, munajohtimet reerassa, ovulaatio onnistuu ja kaikki hormonit oikeilla kohillaan. Isäntä on hyvinvoiva ja samoin hänen siimahäntänsä. Mikään ei siis ole pielessä.... Ööööö.... eiku....

Minulla on kuulemma "poimuinen kohtu" sanoi tähystänyt lääkäri. Kilpirauhasen vajaatoimintaa on tasapainoteltu 10v ja ovulaatio tuppaa tulemaan aina kp18 ja vuoto alkaa tuhruttelulla jo 8 päivää sen jälkeen. (se on mun ajatuksissani ongelman ydin)

Nyt siis yksityiselle yksi inssi vetäsemään ennen kun joulun tienoolla siirrytään tyksin asiakkaiksi. (huomatkaa tosi positiivinen asenteeni)
 
Piinat jatkuu.. kun mistään en osaa mitään lukea.. Siinä mielessä, että minulla saattavat olla alkuraskauden oireet samanlaiset kuin ennen kuukautisiakin. Elikkä mielialanvaihtelua. rinnat kipeät, kylmänväreet, ruokahalu nousee huomattavasti jne.. Eilen illalla oli kuumetta +37,2 C, mikä oli kyl vähän outoa.. koska minkäänlaisia flunssanoireita ei ole. Muutenkin sairastan yliharvoin.. Toisaalta taas en ole kyllä koskaan mitannut lämpötilaa ihan muuten vaan.. Voi olla, ett onkin ennen menkkoja vähän koholla. Normaalisti kuitenkin 36,6 . Niin, ja tänään aamulla oli taas normaali elikkä 36,7 .
Sen ehkä voin mainita, että MAHDOLLINEN alkion kiinnitys olisi voinnut tapahtua juuri eilen, koska inssistä tuli viikko täyteen...

Olenko ymmärtänyt oikein sen, että lämpötilaa pitäisi mitata aamuisin.. että se EHKÄ voisi kertoa jotain..?

Varmaan olen kuvitellut itselleni jonkunlaista pientä vihlontaakin alavatsaan.. tuntemukset ovat olleet hyvin pieniä, mutta jotain kuitenkin. Kuvittelua:)?
Väsymystäkin on ollut.. no se nyt ei kerro kyllä juuri mitään.

Elikkä näillä mennään;)
 
Vauvakuumetta
Kaikkea kanssa! Nyt sitten soitettiin se 3 vk inssistä-puhelu, ja kuulin kummia.
5.10 menen sinne mahdolliseen putsaukseen, mutta nyt soittaja (hoitaja?) luki papereista, etä lääkäri epäili jotain sanahirviötä, ja (ei siis endometrioosi, vaan jotain ihan muuta, mutta en millään muista) jos mulla on semmoista, niin laitetaan leikkausjonoon :O. Jos ei, ja keittosuolaputsaus riittää, niin sitten joko uus inssi, ehkä pistohoidot mukaan :O, tai ivf jonoon. Koska mun inssi oli niin horror, niin putsaus sessiota varten pitää ottaa kaks 400sta ja yks panadol :O.
Ei lääkäri meille mistään mahdollisista sanahirviöiden olemassaoloista puhunut...
 

Yhteistyössä