Inseminaatio

Vauvakuumetta
Kaarne, todella ikävää! Meilläkin oli monta munasolua inssissä, ainakin kolme isoa, ja monen monta vähän pienempää, ja silti tehtiin inssi. Tosi harmi, että sitä ei tehty sulle. Ja sitten vielä peärään sanoivat, että voi luomuilla vasta-aineiden vuoksi. Tälläin maallikkona luulis, että sama juttu pätee inssiin, että vasta-aineiden vuoksi mitä suuremmalla todennäköisyydellä ei kuitenkaan tulis monikkoraskautta. Vai onko teillä todettu jotain erikoista vasta-aineiden suhteen? Paljonko niitä muniksia oli? Mutta nyt niitä siis on, ja oliskin mahtavaa jos tärppäis luomuna!!!!

lapseton81, missä ootte hoidossa, jos saa udella? Me ollaan naikkarilla, ja siellä myös sanottiin, että menee puol vuotta ivf jonossa. Kysyin vielä (tältä kireeltä lääkäriltä;), että onko mitään toivoa, että pääsis lyhyemmällä ajalla, niin tää taas tiuski, että "no kyllä se vie sen puoli vuotta, teitä on täällä niin paljon. Jos et jaksa jonottaa, niin mene yksityiselle".
 
lapseton81 Samaa ihmettelen, missä ootte hoidossa, jos teillä ivf-jono on noin lyhyt? Me ollaan Naikkarilla, ja jono on tosiaan puoli vuotta. Eli ivf:ään ei voi hypätä inssistä, vaikka tuliskin hyvä munasolusaalis.

Vauvakuumetta Haa, taidan tietää sen lääkärin, josta puhut. Nimiä mainitsematta. Luultavasti sama rouva, joka meitä Naikkarin ensikäynnillä kyykytti niin että multa pääsi itku. Joo, se otti luulot pois heti alkuun ("Ja meillähän ei sitten mitään inseminaatioita tehdä, jos ovulaatio osuu viikonlopulle!" jne.) Ja kysyi suoraan, että miksette mene yksityiselle, eikö teillä ole rahaa (!). Tavallaan kyllä pätevän oloinen lääkäri, mutta itse tykkään enemmän niistä muista lääkäreistä, joiden kanssa voi vähän myös keskustella omasta tilanteestaan ja esittää toiveitaan tuntematta itseään ihan dorkaksi. Vaikka niitä toiveita ei sitten huomioitaisikaan.

Mulla muniksia kasvoi tässä kierrossa kolme, ja mahd. neljäskin on kirimässä muita kiinni.
Täytyy nyt vaan siis luomuilla. Ja yrittää ottaa rennosti. Sehän on tunnetusti se paras lääke lapsettomuuteen, kun lopettaa asiasta stressaamisen! Hah :D Nyt kun tarpeeksi rennosti otetaan, niin eiköhän me saada vielä neloset tästä aikaiseksi!

Tsemppiä muille inssirintamalla ;)
 
kaarne ja vauvakuumetta ollaan lpks:ssan hoidossa, kyllä minuaki ihmetyttää tuon jonon lyhyys, olin siinä luulossa että vähintään puoli vuotta menis. Ja viimeksi kun meillä oli inssissä 3 isoa munasolua ja vähän pienempiä niin se lääkäri sano että voitas hypätä ny ivf:ään ja tehdä punktio.
Se on vissiin niin eri systeemit, ja onhan teilläpäin varmasti enemmän asiakkaitakin.
Kuulostaa kyllä tosi tylyltä lääkäriltä : /
 
Vauvakuumetta
Kaarne, varmasti puhutaan samasta lääkäristä:). Hoitaa hommansa hyvin, mutta tuo henkinen puoli on vähän haukusessa... Onneksi meillä on ollut aina ihan mahtavat sairaanhoitajat tuolla.
Musta se vastaanottoaika menee aina niin nopeasti, ettei siinä paljoa ehdi kyselemään. Viimeksikin kyselin jo sieltä hoitopöydältä käsin että ehtis edes joitain epäselvyyksiään selvittelemään:p . Silti joka kerta unohdan kysyä jotain, nytkin heitin sitten tonne kysy asiantuntijapalstalle kysymyksen kun en muistanut ottaa puheeksi lääkärillä.

Lapseton81, voi kun pääsisittekin nopeasti! Varmaan tosiaan täällä Helsingissä julkisella on kaikkein pisimmät jonot. Ja hirveän hintaisia on ivf:t yksityisellä!
 
Voi että Kaarne, harmi ettei suostuttu tekemään inssiä! Itsestä tällä hetkellä tuntuu, varmaan kuten sinustakin, ettei ole edes yhtä mahdollista saada niin miten niitä useampi voisi tulla!?! Mutta ymmärrän lääkäreitä, eivät he riskiä voi ottaa vaikka todennäköisyydet monikkoraskaudelle puhuu toista. Miten tästä eteenpäin? Minulle lääkäri ei antanut lääkkeitä inssiin (ei edes irrotuspiikkiä) tuosta monirakkulamahdollisuudesta johtuen.

Vauvakuumelle onnittelut kohdun hyvästä kunnosta, en tainnut vielä tsempitellä teidän huuhtelun jälkeen. Toivottavasti tulee tulosta pian!

ON: Päätin että tämä kierto luomuillaan, ovis on varmaan parin päivän sisään. Töissä on niin kova hässäkkä etten viitsi elämää sekoittaa enempää. Ehtii sitten marras- ja joulukuussa vielä tehdä pari inssiä.

Oltiin tänään kyläilemässä ystävillä, joilla on IVF:llä syntynyt poika, hän on nyt 10kk :heart: he olivat ensin julkisella jonossa ja siirtyivät melko nopeasti yksityiselle. Antaa uskoa kun toisillä on tärpännyt.

Tsempitykset inssiin menijöille ja piinailijoille!
 
Pah, miten turhauttavaa oli saada tänään kirkas ovisplussa tikkuun. :headwall: Nyt olis ollut niin hyvä päivä inssille. Mutta menee siis epätoivoiseksi iltapuhteeksi.

Ketäs piinailijoita täällä on tällä hetkellä?
 
Hui ku jännittää, huomenna olis inssi aamupäivällä, tänään pistin töissä Pregnylin. Inhottavaa kun sattui tuo Pregnylin eli irrotuspiikin pistäminen työaikaan niin piti ampullien kanssa puuhata wc:ssä :O
Mutta siitä selvittiin kunnialla ;)

Tosiaan, pistin Pregnylin klo 12 maissa ja alkuillasta on tänään vihlonu kovasti munasarjoihin niin vasemmalle kuin oikeelle. Vähän pelottaa että se ovis tapahtu jo, kun munasolu elää kuitenkin vain sen 12-24h niin sehän vois olla jo mennyttä kamaa ennen inssiä :/ en tiiä mitä muuta tuo munasarjojen vihlonta sitten vois olla... Kun viime viikon ke eli kp 11 suurin rakkula oli kooltaan 12mm... sen jälkeen ei oo ultrattu että toivoa vaan sopii että inssi tehdään hyvässä aikataulussa...

Eli mun piinailu alkaa kohta :)
 
Heippa!
Ekaks omaa napaa. Inssi meni ajotukseltaan putkeen (lääkärin mukaan), munarakkula oli ihme kyllä pitkän hormonikuurin ansiosta kasvanut, mutta miehen siemennestenäyte oli pesunkin jälkeen suoraan sanottuna surkea. Lääkäri sanoikin, etteivät he normaalisti tee näin huonoilla arvoilla inssiä, siemennesteen määrä oli vähäinen, liikkuvia vähän pesunkin jälkeen, mutta teki sen inseminaation kuitenkin. Olis pitän olla enemmän siittiöitä.

Toimenpiteenä inssi oli kivuton ja helppo. Mutta olen todella pessimistinen tulosten suhteen. Jotenkin masentunut fiilis tuosta lähinnä. Siemennesteen laatu oli 2 kertaa heikompi kuin keväällä, vaikka silloinkin se oli surkeaa laatua. En tiedä, jatketaanko meillä enää inssejä tämän jälkeen.

Mutta mites lapseton81 sun inssi meni?? Muita piinailijoita?
 
Meillä inssi meni ihan hyvin nyt kaks viikkoa ootellaan, ei ole kyllä mitään piinapäiviä mulla kun tietää että pääsee varaileen ivf aikaa kun tämä on ohi. Ihanaa kun saa olla ilman lääkkeitä muutaman kuukauden (puuta koputtaen), olo on pikkuhiljaa normalisoitunu.

Tosi kurjaa dijana teidän tilanne, toivotaan kuitenkin että yks pieni siellä onnistuis uimaan loppuun asti!
 
Ihanaa piinailua teille molemmille!
ON:
kp 15 ja eilen oli ovistuntemuksia. Niin kovasti kolotti, hyvä että pystyi istumaan. Siinähän kävi muuten niin.. en käyny ostaa ovistikkuja kun pirun hiivatulehdus taisi iskeä viikonloppuna.. elämäni ensimmäinen :mad: Pupuilut jäi vähäisiksi, mutta eilen taas pystyi ja toivon että ovis oli silloin tai ainakin tuloillaan oireista päätellen.
 
Mäkin liittyisin mukaan tänne piinailemaan ja tsemppailemaan. Vielä ei kokemusta inssistä, mutta tänään kävin folliultrassa ekan clomikierron päälle ja siellä oli selvä johtofolli 22-24mm kooltaan.
Nyt vain jännitetään tuleeko ovistikkuun plussa huomenna vai sunnuntaina. Jos sunnuntaina, niin sitten maanantaina inssiin. Meillä puutosta ainakin siittiöissä, normaalimuotoisia ja liikkuvia vain muutama prosentti.

Dijana saako udella lukemia noista teidän huonoista tuloksista.. mietin vain että millä tuloksilla lähdetään inssiä tekemään.
Yritys ollan aloitettu 04/09.

Onko teillä muuten kellään kokemusta, että miehelle olis syötettu clomeja siittiöitä parantamaan?
 
Dijana ja lapseton81 Tsemppiä molemmille piinailuun! Pidän peukkuja!
nöppö Peukut on pystyssä myös sulle, luomuplussa tulossa ;)

Jessie82 Tervetuloa mukaan! Ainakin sopivan kokoinen folli oli sulla, toivottavasti se enteilee hyvää :) Toivotaan että ovisplussa antaa odottaa itseään sunnuntaille asti, että pääsette maanantaina tositoimiin.
 
No niimpä siiinä sitten kävi, että selvääkin selvempi ovis plussa tuli lauantai iltana. Tosin klinikalta käskettiin testata aamupissasta, vaikka testeissä niin kielletäänkin. La aamuna oli suhteellisen vahva viiva ja tänään sunnuntaina enää vain heikko. Eli taitaa jäädä inssi tekemättä tässä kierrossa, ärsyttää suunnattomasti.. ja tuo folli on niin iso että särkee ja jomottaa suunnillee koko ajan varsinkin liikuessa. ei auta kun yrittää kotikonstein..

Miks aina käy näin 2 kiertoa menny jo hukkaan inssistä. Eka kierto olis ollu mahis tehdä luomukiertoon, mut ultraava lääkäri ei uskonu et ovuloin vasta kp.20 niin sano et turha seurata enää, että ens kiertoon clomit... on tää niin turhauttavaa.. no aina on toivoa..
 
Heippa kaikille! Täällä mennään pp 6 ja tänään nippaili vähän vatsasta mutta mitään muuta ei oo kyllä ollu, edes tissejä ei arista niinkuin muissa insseissä.
Vaikka en ole mitenkään piinailevalla päällä niin tosi paljon tällä hetkellä ahdistaa tämä lapsettomuus, ja ärsyttää niiiin sunnattomasti ne ihmiset jotka ei tajua ettei se ole niin itsestäänselvyys.
Jessie82 tuo on niin kurjaa että aikataulujen takia joutuu pettymään, ois niin ihanteellista että olisivat vuorotyössä ihan vaan meidän takia :) Toviottavasti ens kerralla sitten, peukut pystyssä..

Nöppö toivotaan että oli sulla ovis oikeaan aikaan ja 9 kk päästä simsalapim!

Dijana mites sinun piinailut, onko tullut toiveita?
 
lapseton81 Kuullostaa siltä, että pienet juilimiset enteilee hyvää :p
Jessie82 Harmi!!! Mulla ois ollut yhdessä kierrossa myös ovis viikonloppuna ... Tähän lääkäri sanoi, että sitä voidaan myös "jarruttaa" ettei inssi mene hukkaan. Niin ei silloin tehty kun oltiin reissussa... Mutta näköjään sellainenkin on mahdollista.

ON:
Kp20. Nännejä aristaa jo parin päivän ajan. Enteilee taas aika vahvasti menkkoja. En ole edes klinikalle soitellut .. jatkoa ajatellen. Jotenkin sitä tahtois vielä sen yhden inssin tehdä, ennen ivf. .. Kyllä ahdistaa, todennäköisesti mennään sitten julkiselle jonoon. On tää niin vaikeata saada se yks maaginen positiivinen tulos siihen testiin.
 
Täältähän löytyi hyvä aktiivinen ketju, voisin ilmoittautua mukaan juttelemaan:)

Eli mulle tehtiin toinen inseminaatio eilen ja vieläkin vähän "kauhuissani" olen kokemuksesta ja naikkarin lekurista! Sattui siis, ei se metalli-vehkeen laittaminen vaan pisti sen "ruiskun" ilmeisesti niin nopeasti sisälle että vatsan pohkukassa "räjähti" (mielenkiintosia termejä mut jos ymmärrätte). Hoitaja koitti tsempata ja olla ystävällinen kun silmät kostu mutta lääkäri torui ettei saa liikkua kun metalli-vehje voi tehdä tuhoja! Nice mutta inseminaatio siis tehtiin onnistuneesti mutta nyt on edelleen vatsa hieman arka. Onko teillä muilla samoja tuntemuksia ollut heti inseminaation jälkeen?
Mulla ensimmäinen inssi ei tuntunut missään.

No sitten oli vielä ilmestynyt jokin kysta vasemmalle puolelle eli ens kierto olis luomukierto; katsastetaan tuon kystan tilanne ja mietitään lääkitys uudestaan, eli tällasta...
Meillä siis yritystä takana 2,5 vuotta, 3-kymppisiä ollaan ja selittämättömiä.

Mukava (tai siis kurja) lukea muiden kokemuksia kun samassa veneessä ollaan!!
 
Jessie82, kun kyselit noista huonoista tuloksista niin meillä oli siittiötiheys joku 20milj./ml mutta pesun jälkeen liikkuvia oli vaan 0,6milj. /ml! :/ Lääkärikin siihen tosiaan kommentoi että liian vähän, eikä normaalisti tee näin vähillä siittiöillä. Sanoi jonkun raja-arvonkin inssin tekemiseen, mutta en nyt sitä muista, oli niin kamala pettymystilanne. Tuntuu että joka käynnillä aina vaan huonompia uutisia. Mutta tosi kurjaa jos teillä ei pääse inssiä nyt tekemään, peukut pystyssä kuitenkin jos onnistaisi!

Lapseton81 toivottavasti nuo tuntemasi nippailut johtuisi raskaudesta! Peukut pystyssä sinnekin suuntaan! Mulla ei ole mitään oireita jotka poikkeaisi negakierroista, elikkäs välillä mahassa nippailuja ja rinnat ovat olleet ajoittain arat, tämä voi johtua myös Pregnylistä kun se sisältää istukkahormonia. Hmm, muakin ahdistaa tää lapsettomuus, kerroin tässä yhdelle kaverille tilanteesta ja hän voivotteli sen jälkeen, että hänellä on sellainen ongelma että pelkää tulevansa raskaaksi kun ei halua enää lisää lapsia. Ajattelin hiljaa mielessäni, että pitikö siitä nyt heti minulle kuuluttaa, kun juuri olen kertonut omasta vaikeudesta raskautua.

Johkunen olipa sulla kurja inssi-kokemus :( Mulla ei ollut mitään tuntemuksia (vatsan arkuutta tms) tai kipuja inssin aikana tai jälkeen. Varmaan aika yksilöllistä. Toivottavasti inssi toisi teille halutun tuloksen!
 
Vauvakuumetta
Täällä onkin ollut vähän hiljaisempaa. Nyt on kyllä tosi monella ollut ihme välikuukausi, kurja Jessie82, että sinullakin meni inssi ohi:(. Kuukausi on ihan riittävän pitkä aika odottaa kun on hoitoja tehty, saati sitten kun on jää hoidot väliin.

Johkunen, luulen, että meillä oli tuo sama lääkäri viime kerralla. Ja se sama? kapistus sattui myös, jolloin lääkäri huusi, että OLE IHAN RENTONA!!! :LOL:. Muuten tämä lääkäri on saanut hommat hoidettua nopeasti ja kivuttomammin kun muut lääkärit. Mun inssit onkin tavallista hankalampia, yksi kesti tasan tunnin, siis olin kamat alakerrassa tunnin siinä pöydällä, ja kipuja piisas. Silloin oli eri lääkäri, joka sitten tunnin yrittämisen jälkeen ja hoitajan ehdotuksesta pyysi talon kokeneimman lääkärin apuun. Ihanat hoitajat tuolla Naikkarilla muuten, varsinkin se yks tumma nuori tyttö.

Dijana, joskus ihmiset on kyllä oudon ajattelemattomia. Mulle tehtiin tässä "välikuukautena" kohdun putsaus koska ultrassa näkyi jotain "epäselvää". Mun kaveri sanoi, että jospa se on syöpä:LOL:. Ja nauru sen vuoksi, että kukaan ei oikeasti VOI sanoa kenellekään mitään tommosta!!!

Ihan hirrrrrrrrrrmuisesti tsemppiä kaikille piinareille!! Nyt niitä plussia tähänkin ketjuun!!!:flower:
 
Tsempityksiä välikiertoileville ja tervetuloa Jessie ja johkunen. Harmi että sinun oviksesi ajoittui viikonlopulle, niin tyypillistä kun itselläni meni myös aikataulu tässä kierrossa puihin. johkuselle taas kestämistä sinne klinikan lääkärin kanssa, muistan kyllä kun vauvakuumelle oli samoja kokemuksia!

Nöppö toivottavasti teillä olisi luomuna onnistanut, samoin myös Dijanalle ja lapsettomalle peukutukset piinapäiviin. Toivottavasti joku tässä kierrossa plussaa! Oletteko vauvakuumetta luomuilleet kuitenkin?

Piti vielä mainita Jessie82lle miehen tuloksista, meillä määrä on ok mutta nopeasti liikkuvia alle 8% ja hyvinmuodostuneita noin 7% . Ekan inssin aikaan lääkäri sanoi että pesun jälkeen liikuvia oli 70% jollen ihan väärin muista. Olen vakuuttunut että näistä huonomuotoisista ja vähän liikkuvista lapsettomuus pääasiassa johtuu. Mutta olen kuullut että huonolla spermalla ei inssit niin hyvin tärppää. Tiedä sitten mikä (liike, muoto, määrä) on merkittävin tekijä. Onko kellään tietoa?
 
Helou :wave:
Täällä myös välikiertoillaan, joten ketjuun osallistuminen on ollut passiivisempaa. Käyn kuiteski lukemassa aina muiden kuulumisia, plussien toivossa :)

johkunen Tervetuloa mukaan ja tsemppiä piinailuun! Ihme että toisilla inssi sattuu ja toisilla ei. Ja että samallakin ihmisellä voi eri kerroilla voi sattua eri lailla, hmmh? :confused: Taitaa olla enemmän kiinni lääkäristä kuin asiakkaasta.
Vauvakuumetta Olen samaa mieltä, että Naikkarin hoitajat on aivan ihania ja empaattisia! Ja suurin osa lääkkäreistäkin on kyllä ihan jees. Täytyypä joskus antaa ihan palautetta sinne.
Jessie82 Hitto mikä tuuri sen oviksen kanssa, höh : / Mullakin meni keväällä monta kiertoa hukkaan vastaavasta syystä. Toivotaan kuitenkin että kotikonstit tuovat teillä tulosta.

ON. Tässä kierrossa clomit on tehneet sellaisen outouden, ettei ole tullut vielä yhtään tiputteluvuotoa, vaikka on jo kp 23/28. Yleensä mulla tiputtelee viikon ennen menkkoja. Tietenkin alkaa typerä toivo taas herätä, mutta yritän vaientaa sen järjen äänellä. Ylihuomenna lääkärin soittoaika, jolloin selviää meidän jatkosuunnitelmat.
 
Omanapainen tilannepäivitys: Lääkäri soitti ja antoi mun valita, mennäänkö suoraan ivf-jonoon vai tehdäänkö vielä yks inssi puregonilla + pregnylillä. Ja minä jänishousu menin valitsemaan inssin :)
Se on sitten kuudes ja vihoviimeinen inssi. Jos sekään ei tuota tulosta, sitten alkaa puolen vuoden ivf-jonotus.
Pistelyhommat alkaa siis n. viikon päästä, hui!
 
Hyvä kaarne! Itsekkin oisin jänistänyt myös :) Me taas pähkäillään ja tuumitaan. Joko ivf tai sitten se viimeinen inssi, jos suostuvat tekemään. Aika alakuloinen olo, ei ole edes jaksanu soitella klinikalle ja varailla aikaa ...

On:
Näin aivan hirveätä unta viime yönä. Olin raskaana, ja kotisynnytys oli käynnissä.. ei tosin ollut edes meiän koti vaan joku aivan muu. Siinä unessa vauva syntyi kuolleenna. Aivan hirveä painajainen!! Taitaa stressi tehdä taas kepposia unissakin.
 
Minulle tehtiin eilen kolmas inseminaatio. Tein ovul.testin edellisen päivän aamuna ja näytti selvää plussaa. Inssissä kävi ilmi, että rakkula oli jo puhjennut vähän aikaa sitten ja nyt pelkään niin kovasti, että mahdollisuudet romahti vieläkin..

Olen yrittänyt saada netistä kokemuksia/tietoa siitä, kuinka paljon on naisia jotka OVAT tulleet raskaaksi irtoamisen jälkeen, mutta tietoa on melko vähän.
Eipäs nyt muuta, kun ootellaan taas kerran.. ensikerraksi lääkäri suositteli Femalit mukaan. Että sillälailla Meillä.: /
 

Yhteistyössä