Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Piu_pau: Pahoitteluni negasta! :( Mä taas ihmettelin että miksi mulle tehtiin aukiolotutkimus ja kaikki verikokeet ym. koska mussa ei ollu mitään vikaa. Mutta mulle taas sanottiin että aina jos tehdään inseminaatioita tai mitä tahansa hedelmöityshoitoja, vaikka vika olis todistetusti miehessä aina varoks katotaan että nainen on varmasti kunnossa ettei tartte jälkeenpäin ihmetellä miksei onnistu. Ite sain tämän vastauksen aikoinaan suht kärttyisästi jopa, vaikka ihan tyhmyyttäni kysyin kun en voinut tietää! Ja julkisella olemme me siis hoidossa. Jännä miten hoidon "taso" voi vaihdella paikoittain :(
Loppuen lopuks olin kyllä tyytyväinen että mulle tehtiin kaikki, oompahan ainakin koko ajan tiennyt sen että mussa ei todistetusti ole mitään vikaa! :)
 
Moa2012 Voi ei, toivottavasti hcg lähtee nousuun : / Tulehan kertomaan kuulumisia kun tiedät enemmän!

piu_pau Pahoittelut negasta :( Aika erikoista ettei aukiolotutkimusta tehdä, meillä se ainakin kuului ihan perustutkimuksiin ennen kuin edes clomeja alettiin kokeilemaan...

Mä kävin tänään ultrassa ja aika huonoja uutisia saatiin; folleja olikin kehittynyt noin 10!! Pistin Menopuria siis suoraan isommalla annoksella (112,5iu), niinkuin oli lääkärin kanssa sovittu, koska edellisessä kierrossa follien kasvu oli heikkoa. No nyt ne sitten reagoi vähän turhankin tehokkaasti, inssiä ei tietenkään voida tehdä ja saatiin yhdyntäkielto (tai sit kondomi käyttöön).

Puhuttiin sitten lääkärin kanssa jatkosta ja tämäkin lääkäri oli sitä mieltä, että nää inssit on meille aika turhia. Näissä insseissä on vielä kuulemma huomattu, että miehen siemennesteen viskositeetti on huono ja pesu ei paranna sitä laatua...Kysyin lääkäriltä, että onko sitä neljättä inssiä pakko tehdä ja lääkärin mielestä ei ole, jos en halua. Hän laittaa nyt raportin keskussairaalalle, että inssejä on turha enempää tehdä ja päästään toivottavasti vihdoin siihen ivf-jonoon! :) Tässä tuleekin nyt piiiiiiiitkä tauko ennen kuin mitään tapahtuu, jono on ilmeisesti sen puoli vuotta. Käyn varmasti välillä täällä lueskelemassa teidän kuulumisia, tsemppiä kaikille! :)
 
Kiitos kaikille valittamisesta! Niin siina kavi etta mulla oli loppujen lopuksi kemiallinen raskaus. Edelleen vuodan vain vahan ruskeaa nestetta, toivottavasti menkat alkaa pian ja paastaan kokeilemaan jos kolmas kerta toden sanoo!!! Mutta sen ma opin etta EI kannta testata ennen kun oviksesta on ne kaksi viikkoa, tai voi kayda niinkuin mulle. Suuri iloinen yllatys joka paattyy suurempaa surulliseen yllatykseen....

No ei auta kun yrittaa toipua pettymyksesta ja kokeilla uudestaan.

Aukiolotutkimuksesta, kylla se kannattaa tehda, muuten voi kayda hoitoja ja elatella toiveita tietamatta etta onnistumisen mahdollisuus on nolla.

Onnea kaikille piinaajille... Toivotaan etta plussaa tulee pian!!!
 
Moa2012 - Voi harmi!! Joo ei todella kannata testata liian ajoissa, tulee vaan turhia pettymyksiä. :|

Mulle tehtiin tänään kolmas inssi.
Kaikki meni tosi hyvin ja nytpä taas vaan odottamaaaaan... :rolleyes:
Viikon päästä kuitenkin vielä "kiinnityksen edistämislääke".

Lapsettomuusutkimuksista: meillä kuului aukiolotutkimus ihan ensimmäisiin rutiinitutkimuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei! Täällä huutelisi 22 -vuotias naikkonen, jos vaan saan tunkeutua joukkoonne..

Meillä on yritystä nyt täynnä pikkasen reilu vuosi. Lapettomuustutkimuksiin päästiin kesäkuussa, kun yritystä oli takana reilu 9kk. 4 clomikiertoa takana, ei yhtään ovulaatiota, vaikkakin folleja ollutkin - ovistesteihin ei vaan yhtään oikeaoppista plussaa.. Kohdun limakalvo aina tosi ohut ja oheni entisestään clomien aloituksen jälkeen.. Otettiin punaviini käyttöön, joka on kyllä parantanut limakalvon paksuutta!

Eilen mulle tehtiin aukiolotutkimus. Kivuliain opertaatio ikinä. Itkin, huusin, valitin ja anelin tutkimuksen lopetusta. Munajohtimet olivat auki, myös muu värkki täysin normaali. ovulaatiohäiriöitä selvästi siis.
Mies vie ensi viikolla simpat tutkittavaksi ja marraskuussa viimonen clomikierto 2tabl/pvä ja joulukuussa sitten tämän mahdollisen negakierron jälkeen aloitetaan pistoshoidot ja inssi.
Aukiolotutkimukseen päästiin ihan julkiselle puolelle - minä vaadin sitä. En suostunut syömään clomin puolitastakaan, josseivät suostu tutkimaan.

olen ollut hurjan tyytyväinen kotikaupunkini naistenpolin henkilökuntaan, kuinka he ottivat meidät vastaan, vaikka yritystä ei ollut vielä sitä vuotta. Tosin asiaa vaikutti varmasti se, että vuonna 2009 mulla on todettu PCO ihan vuosittaisessa tarkastuksessa.

Olen ollut nyt hurjan väsynyt tähän kaikkeen. Ja asiaa ei todella helpota se, että mun anoppi 46v. odottaa lasta. LA on jo ensi kuun puolessa välissä. Kerrottiin anopille meidän yrityksestä heti, kun saatiin kuulla nuo uutiset, eli n. kk takaperin!
Mulle aina niin läheinen anoppi lopetti yhteydenpidon viime helmikuussa ja nyt vasta kertoi vauvauutisista.

Mahdollinen tuleva inssi sai minut itkemään, ahdistuin.. Eikö me tosiaan voida millään muulla keinolla saada lapsia? Ystävät yrittivät helpottaa, että sitten se vauva ainankin tulee. Mutta miksi netissä inssin onnistumis% on 10-15%??!


Kyselisinkin nyt teiltä, millaisia ajatuksia teillä oli, kun kuulitte tulevasta inssistä? Helpotusta, ahdistusta, mahdottomuutta?
 
Mä lopetin pillerit 8/2011 ja varsinainen yritys alkoi 12/2011-1/2012 tienoilla. Pillereiden lopetuksen jälkeen paria poikkeusta lukuunottamatta menkat on tullut vain primojen avustuksella. Mulla on todettu pco, mutta miehen simpat on priimaa. Ensikäynnillä Ovumiassa odotin saavani clomit ja pääseväni jatkamaan yritystä ihan kotona. Tämän sijaan lääkäri totesikin, että pco tapauksilla raskautuminen ilman hoitoja on harvinaista, seurantaultrista + clomeista ilman inssiä on kauheesti vaivaa ja suositteli meidän menevän suoraan inssiin! Olin siis aika järkkyttynyt, mutta lääkäri osasi perustella asian hyvin ja vakuuttavasti. Kun olin asiaa hieman miettinyt, mulla oli puhelinaika toiselle saman klinikan lääkärille ja hän oli samaa mieltä, kun asian vielä varmistin. Siis vastauksena kysymykseesi Pamsku, hyvin ahdistunut olin. Tuntui siltä, että asiat täytyi olla tosi huonosti, kun meidät laitetaan näin pian inssiin. Nyt asiaa hieman pidempään miettineenä ja sulatelleena luulen, että se on meille hyvä vaihtoehto. Vastustus ja paha mieli on enemmänkin muuttunut jännitykseksi. Jännittää, että voisiko vihdoin meillekin se vauva oikeasti tulla. Tuolla ensikäynnillä myös primot päätettiin vaihtaa teroihin ja nyt odotetaan taas jos niiden avulla menkat alkais muutaman päivän päästä. Nyt menossa yk 7, yk 8 alussa menen aukkariin ja sitten yk 9 clomit+inssi. :) Hurjaa! :)

Lisäys. Käsittääkseni inssin onnistumisprosentti on samaa luokkaa kuin luomuraskauksissa, kun hommat on ajoitettu juuri oikeaan kohtaan ja kroppa pelittää. Inssin onnistumiseen vaikuttaa lähinnä miehen simppojen laatu pesun jälkeen. Inssi ei kai siis varsinaisesti paranna raskausmahdollisuutta, mutta jos esim. kohdunkaulanlimojen kanssa on ongelmia, siitä on hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans yks malttamaton joka testas jo liian ajoissa! Tänään pp13 ja aamulla tikutin negan... nyt ihan semmonen olo että eiköhän se negana pysy, miten se muka yhdessä päivässä muuttuisi plussaksi? No teen huomenna uuden ja sitten soittoa polille ja jatkoa suunnittelmaan....

Mun täytyy sanoa, että toisaalta oon tykännyt näistä pp:stä : tässä on ollu edes se mahdollisuus että SAATAN olla raskaana. Musta on ainakin ollu aika kivaa ajatella moneen otteeseen ja monessa tilanteessa että "hihi, empäs tiedäkään olenko raskaana mutta saatan olla;)". En osaa sen paremmin selittää, ehkä tää johtuu siitä kun tää oli vasta eka yritys eikä ole turtunut tähän vielä.
Nyt musta tuntuu tosi pettyneeltä ja ja vihaiselta kun huomisen jälkeen multa otetaan se mahdollisuus pois että "voin olla" kun tikutan sen negan.

Ymmärsikö kukaan mitään? :D
 
Moa2012 Pahoittelut kemiallisesta :hug: Mutta toisaalta nyt ainakin tiedät, että hedelmöittyminen on onnistunut, toivotaan että seuraavalla kerralla pikkuinen tarraa tiukemmin kiinni...

Pamsku Mulle tieto inssistä oli helpotus, että asiat vihdoin edistyy. Meillä on tutkimukset ja hoidot edenneet hitaasti, siinä vaiheessa kun inssit aloitettiin oli yritystä 2,5v. takana. Toisaalta tavallaan se oli myös aika turhauttavaa, koska meille oltiin jo ehditty puhua suoraan ivf:ään siirtymisestä ja sitten kuitenkin jouduttiinkin vielä insseihin ensin. Inssit tuntu vaan pakolliselta välivaiheelta enkä niillä uskonut plussaa tulevan...

Adela Pahoittelut negasta :(

Lapseton81 Mikä sulla on tuo "kiinnityksen edistämislääke"? Lugesteron tms. kapseli vai ihan joku muu? Tsemppiä ja toivotaan, että nyt saisit pysyvän plussan :)

Meille tuli polille seuraava aika, vasta marraskuun lopussa. Eli mun käsittääkseni vasta sen käynnin jälkeen se ivf-lähete lähtee eteenpäin ja siitä puoli vuotta jonotusta...Sithän siinä tuleekin melkein heti polin kesätauot, saa nähdä päästäänkö me ennen ens syksyä minnekään hoitoon :(

Mulla oli ke-to ovisoireita ja tässä on nyt vähän jännät kaks viikkoa edessä...Me ehdittiin sunnuntaina hommailla kun ei vielä silloin tiedetty, että folleja on 10. Ne siittiöthän voi olla selvinny hengissä ovispäivään asti...Tosin aika epätodennäköseltä tuntuu, että se just nyt osuis kun ei sais, kun tässä on kuitenkin jo kolme vuotta yrittämällä yritetty : /
 
Kiitos pahoitteluista! :)

Tänään tosiaan varmistui, ja negahan sieltä aamulla aikaisin tuli ja hetken päästä siitä alkoi vuoto. Soitin klinikalle ja parin viikon päästä on jo IVF-suunnitteluaika, ja ilmeisesti marraskuulla jo ensimmäinen yritys sitten. Ei onneks pitkää jonoa.

Seurailen varmaan täällä teidän muiden inssiläisten onnistumisia silti, tsemppiä tasapuolisesti kaikille! :)
 
dani84 - kiinnittymislääke on Gonepeptyl-pistos. Lääkäri määräsi sen otettavaksi 7 päivää hedelmöityksestä eli ensi viikolla.
Mutta...viime yönä saattoi ehkä tulla kiinnitysvuotoa, joten otan pistoksen varmuudeksi jo huomen aamulla. ;)

Aika hanurista, että joudutte noin pitkään odottelemaan mahdollisia seuraavia hoitoja.
Kurja, mutta vähän hauskakin juttu (*anteeksi*) että niitä folleja oli 10 kpl. Huh! :rolleyes:

Mulla oli tällä kerralla vain 1 kpl, miehen simppoja 30 milj, munasolu juuri irtoamassa ja kohdun limakalvo sopivan paksu. Hyvät puitteet siis. :)
Oli vähän ikävän tuntuinen inssi kun ei meinannut mennä katetri oikeaan osoitteeseen. :x
 
Lupaavalta vaikuttaisi tissien arkuus...
Yleensä turvotus ja arkuus tulee muutamia päiviä ennen menkkoja, mutta nyt jo paljon aikaisemmin. Voi olla että hormonilääkityskin saattaa vaikuttaa.
Lisäksi nännit koko ajan pystyssä ja nipukat suurentuneet pieniksi vadelmiksi. ;) (mies tykkää) :rolleyes:


Tein huvikseni ovistestin:



:popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut neganneille :hug:
Olisi mukava lukea iloisia uutisia. Niistä saa itsekin toivoa.
Pidän peukkuja sulle Lapseton 81. :)

Mielenkiintoista...eka inssi takana ja nega tuli niin arvelinkin. Tänään alkaa valmistautuminen toiseen.

Soittelin klinikalle ja kyselin aukiolotutkimuksesta. Mullehan sitä ei ole tehty. Hoitaja sanoi että sitä ei automaattisesti kaikille tehdä. Jos taustalla on lantionpohjan tulehduksia, klamydiaa tms. niin sitten on syytä epäillä että jotain on tukossa.

Aika jännää. Ei ole tullut ketään muuta hoidoissa olevaa vastaan jolle sitä ei olisi tehty. Vai onko täällä samanlaisia tapauksia? Pitääköhän käydä yksityisellä mutka...
Kyselin aikaisemmin tuosta aukiolotutkimuksesta. Oli tänään uä ja kyselin vielä lekurilta tutkimuksesta. Käyn OYSissa hoidoissa ja ovat siellä kuulemma vähentäneet aukiolotutkimuksen tekemistä. Ovat tutkineet ainakin viim. 10 vuoden ajalta että toimenpide on usein turha. Vahvisti tuon mitä hoitajakin sanoi eli tutkimus tehdään jos on ollut lantionpohjan tulehduksia, klamydiaa tms.

Ihan järkevältä kuulostaa. Toivotaan että tietää mitä tekevät. :)
Huomenna toiseen inssiin sormet ja varpaat ristissä.
 
Niitä hyviä uutisia kun toivottiin, niin tässä varoivaisesti yksi sellainen. Sain tänään kaksi viivaa raskaustestiin!! Eipä ole tarvinnut koskaan edes testailla, joten tähän toiseen inssiinkään en ladannut mitään kovin suuria odotuksia. Vaan kuinka ollakaan, tänään PP14, lääkärin ohjeistamana testipäivänä sain plussan! Olen tosin ehtinyt tässä työpäivän aikana alkaa pohtia jos testi olikin viallinen (teen huomenaamuna uuden), ja myös sitä, että jos kuitenkin se Pregnyl vaikka näkyy vielä. Mutta eihän se voi enää näkyä, kun tänään on lekurin ohjeistama testipäivä, vai..? Viiva oli vahva ja lämpö on ollut korkealla. Hui kauhistus, päivä on ollut melkoita myllerrystä :)
 
Paljon onnea Arizona!! :flower:
Ei voi enää näkyä Pregnyl testissä. Ihan korkeintaan 12 päivää, riippuen annostuksesta ja sittenkin ihan haaaaaamuna.


Itse pitäisi odottaa r-testausta lääkärin antaman ajankohdan mukaan vielä reilu viikko.
En varmaan odota! =)
Hemmetti kun häiritsee jatkuva viiva ovistestissä. Tänään ihan tasavahva viiva kontrolliviivan kanssa.
Netistä löytyy roppakaupalla spekulointia ko. tapauksisa, muttei mitään kunnon faktaa.
Toista ovista kun ei kuulemma voi olla samassa kierrossa kahdesti, paitsi jos kaksi munarakkulaa puhkeaa melkein samaan aikaan, jolloin väliä olisi korkeintaan 1-2 päivää.
Joku sanoi hyvin, että onko joku kuullut kaksosista, joiden lasketut ajat ovat 3 viikon välein. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset onnitteluista Ihanat!! :heart:
Toivottavasti inssiläiset saavat tästä toivoa! Itselle tuli netissä enemmän vastaan ei-onnistuneita inssejä, joten siinäkin mielessä omat odotukset olivat melko vähäiset. Varovaisen toiveikkaana tästä eteenpäin. Plussaonnea kaikille, aina on toivoa!
 
Arizona - onko sulla ollut minkäänlaisia raskausoireita? Niitä on aina kiva lukea täältä. :)



Sitten yleinen kysymys kaikille:

Onko teidän lääkäri antanut minkäänlaista yksilöllistä onnistumisprosenttia inssistä?
Meille ei mitään, mikä vaikuttaa vähän kummalliselta kun eihän se kaikilla voi olla tasan 15%, mikä luku tuntuu olevan netistä löydettävä yleisin tieto. :|
Täytyypä varmaan ensi kerralla kysyä lääkäriltä, jos ei tämä inssi ota onnistuakseen.
 
Lapseton 81 - Mitään erikoisempia raskausoireita en ole vielä huomannut, ainoastaan tuo koholla ollut lämpö (37,3) muutaman päivän ennen testaamista oli sellainen mihin kiinnitin huomiota. Menopur-pistoksista alkaen tuntui, että on olen saanut juosta pissillä tavallista useammin, ja se jatkuu edelleen. Muuten olo tuntuu fyysisesti ihan samalta kuin ennenkin. Tein muuten uuden testin ja yhtä hieno viiva sieltäkin tuli. Kai se on sitten uskottava...

Mitään yksilöllistä onnistumisprosenttia inssiin me emme ainakaan saaneet. Kysyin suoraan kyllä tällä toisella yrittämällä, että onko tällä mitään mahdollisuuksia onnistua, vai kokeillaanko tätä nyt "huvin vuoksi" ennen järeämpia hoitoja. Lääkäri vakuutti, että mahdollisuudet on tälläkin, kerran mitään suurempaa vikaa ei kummassakaan ole. Olen kyllä todella helpottunut, että näillä näkymin ei tarvitse järeämpiin hoitoihin turvautua. Ja vielä vähän "teknisiä tietoja", eli inssin aikana oli irtoamassa yksi ainoa 20 mm follikkeli ja pesun jälkeen 6 miljoona häntäheikkiä lähti liikkeelle.
 
Arizona Onnea! :flower:

Lapseton 81 Mä kysyin ekassa inssissä lääkärin mielipidettä onnistumisprosentista ja hän sanoi, että 15-20% luokkaa, kun on pistoshoitokin käytössä. En kyllä tiedä oliko se kovin yksilöllinen arvio, tais olla vaan yleinen arvio hormonitehosteisista insseistä...

Mulla on nyt kp 19 ja tänään on tullut pyyhkiessä vähän vuotoa. Ovulaatiosta on siis vasta 6-7 päivää, mä en nyt tiedä onko mun kroppa mennyt vaan ihan sekasin vai voisko tuo olla jotain kiinnittymisvuotoa :confused:
 
dani84 - Voisi hyvinkin olla kiinnitysvuotoa, en keksi mitä muutakaan...
En usko että kroppa menisi muuten vaan niin sekaisin. ;) Onko sulla ollut mitään kipuja? Tsemppiä! :wave:

Tää odottaminen on tosi rasittavaa, kun niin toivoo että vihdoin tärppäisi, ettei tarvitsisi mihinkään ivf-hoitoihin lähteä.

Mulla oli toissapäivänä illalla ovismaista alaselän ja alavatsan särkyä ja viime yönä heräsin kovaan alavatsakipuun, ei särkyyn vaan kipuun. En muista kuinka kauan kesti kun olin sen verran syvässä unessa, mutta kipu kuitenkin herätti.
Olisikohan voinut olla kiinnityskipua tai jotain muuta "lapsikipua"? hope so... :LOL:
Tissit edelleen kipeät.
 
Lapseton 81 Ei mulla oo ollut mitään normikierrosta poikkeavia kipuja...Toivotaan, että sulla noi kivut tarkottais jotain hyvää!! :)

Illalla tuo vuoto lisääntyi ihan samanlaiseksi kuin menkoissa, eli mistään kiinnittymisestä ei taida olla kyse...Ilmeisesti kroppa on vaan sekaisin, kun niitä folleja oli niin paljon?!? Kierto jäi siis 19 päiväiseksi :eek:
 
dani84 - niin en kyllä tiedä kuinka paljon sitä kiinnittymisvuotoa tulisi...

Nyt muistin, että tulihan minullakin viimeksi menkat viikkoa aiemmin ja sitä edelliset n.pari viikkoa myöhässä.

Näistä epäsäännöllisistä kierroista on sitten taas hankala bongata ovista.
Lisäksi hormonilääkityksen takia on vaikea tietää mitkä oireet voisi olla raskausoireita ja mitä taas olisivat lääkityksestä seuraavia oireita. perhana. :confused:
Ainakaan pregnyliä en ottanut tässä kierrossa, vain Puregonia 13 päivää + kiinnityslääke! :)

Eilen illalla tuli taas parin tunnin verran ovismaista/menkkamaista jomotusta alakropassa. Toivottavasti ei enteile menkkoja.
Jännä kun nämä kivut tulevat aina illalla/yöllä... :eek:
 

Yhteistyössä