Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Mäkin olen taas mukana kesätauon jälkeen. Eli inssi tehtiin viime perjantain kp 18. Taas vaan kävi niin etta rakkula oli lähtenyt lipettiin pregnyl piikista huolimatta. Eli omat hormoonit olivat aloittaneet ovulaation ennen kun piti pistää pregnyl. Viime insissa oli sama tilanne, huonoin tuloksin. Joten mun toiveet aika matalalla. Muutenkaan en ole nyt saanut mitaan niita sivuoireita mita viimeksi tuli pregnlyista ja lugeista, eli aika tosi tavallinen olo. Katsellaan. Toisaalta sovittiin ettei pelata enää tämän jälkeen insseja ei enää tehdä vaan siirytään suoraan koeputkeen....
 
Täällä yksi uusi osanottaja ilmoittautuu :) oon seuraillut teidän keskustelua jo pitkään mutta nyt vasta rohkenen itse päivittää tilannettani.
Meillä tilanne siis se että mieheltä kiskastu "piuhat poikki" joitakin vuosia sitten, mutta nyt kuitenkin mieli muuttunut mun (uuden kumppanin) kanssa ja lapsi halutaan. Yksi satsi on ollut pakastettuna, ja sillä siis mennään.
Tästä kierrosta nyt eka yritys meneillään, aloitin pistämään Menopuria kp5, ultrattiin kp 9 ei ollut kun 8mm rakkuloita(mä en oo hyvä näissä termeissä?), jakettiin pistämistä, tänään ultrattiin taas (kp12) nyt oli 13mm. Ei hyvä vieläkään. Taas mars mars pistämään pari päivää eteenpäin ja keskiviikkona edessä jälleen ultra, silloin siis kp14. Pitäs kuulemma kasvaa vähintään 17mm:iin että voi inseminaatiota tehdä. Jossei keskiviikkoon mennessä kasva tohon, niin menee tää kierto ohi. Kiva, siinä meni sit monta sataa euroo ihan hukkaan ja omat fiilikset ihan nolliin.

Muilla tälläsiä kokemuksia ettei kasva??? Miten toi voi olla mahdollista? Meille ei ainakaan kerrottu edes että näin voi edes käydä. Mä tirautin tänään jo ekat kyyneleet pois ultrasta kävellessä.

Meissä ei siis kummassakaan mitään vikaa, muuta kun toi että mieheltä vedetty piuhat nips naps :D
 
Tervetuloa uusille! :)

Adela Mullakin on Menopur käytössä ja mulla on follien kasvu vaihdellut eri kierroissa. Joskus on jouduttu pistelemään vähän pidempään ja viimeisimmässä inssissä jouduttiin jo nostamaan annostusta, kun 75iu annos ei enää tehonnut kunnolla. Kertaakaan mulla ei ole kyllä kesken jouduttu jättämään, aina ne on sen verran saatu kasvamaan, että inssi on saatu tehtyä...Toisaalta se eka kierto voi olla vähän kokeilua ja nähdään miten kroppa reagoi lääkkeisiin ja tiedetään sopiva annostus jatkossa...Mutta harmittaa kyllä ihan varmasti jos ei inssiin asti pääse, kun ei nää lääkkeet mitään halpoja ole : /

Unelma81 Pahoittelut menkoista :( Kuinka monta inssiä teille tehdään, jääkö se kolmas viimeiseksi?

Mä taidan tänään hakea Menopurit valmiiksi odottamaan, saa vaan nähdä kuinka pitkäksi tämä kierto nyt luomuna venyy. Nyt taitaa olla kp 30 ja mä en ole varma oonko tässä kierrossa edes ovuloinut. Ovulaatiokipuja oli kyllä 1,5vkoa sitten, mutta normaalisti sen jälkeen mulla on aina tullut rinnat araksi ja nyt sitä ei ole tapahtunut. Se rintojen aristus on aina ollut varma merkki siitä, että ovulaatio on tapahtunut ja menkat alkaa kahden viikon päästä siitä...Toivottavasti tää kierto ei nyt kamalan pitkäksi venyisi, että sais jo sen viimeisen inssin pois alta ja pääsisi siirtymään ivf-jonoon.
 
dani84: kiitos kovasti vastauksestasi :) Se lohdutti huomattavasti! Ärsyttää kun ei tollasia asioita voitu kertoa etukäteen... Ja ilmeisesti meillä vaikuttaa asioihin se (esim-siihen jos ei kasva tarpeeks/ saada ajoitettua täydellisesti ovikseen) niin on juuri se että kun tosiaan on vaan se rajallinen määrä sitä tavaraa siellä pakkasessa eikä sitä lisää saa vaikka kuinka tahtois :D

Mutta kyllä ottaa päähän jossei päästä edes yrittämään tästä kierrosta. Tottakai olin jollain lailla varautunut pettymyksiin, en olettanut että plussaan heti ekasta yrittämästä mutta jotenkin tää mahdollisuus että ei päästä edes inssiin asti niin tuntuu kyllä ihan ylivoimaisen pahalta. Syytän näitä hormoneja näistä tunnekuohuista!
Mutta huomennahan se sitten selviää että miten meidän käy=/
 
Heips!

Täällä nyt sitten eka inseminaatio takana. Olipas nopea ja helppo toimenpide! En tuntenut mitään :)
Mä olin kuulemma täydellisen vastaanottavainen, upea iso rakkula ja juuri ovuloimassa.

Miehen tulokset ei sitten ollutkaan niin hyvät: sulattamisen jälkeen vaan 0,5miljoonaa siittiötä mikä kuulemma on aika surkea luku. Näin sitten näköjään voi pakastuksessa käydä. Lääkäri sano suoraan ettei kannata ihmeitä odotella.
Kokemuksia, onko joku raskautunut noin pienestä määrästä?

Tästä myös seurasi se, että jos (kun) tästä ei nyt raskauduta, niin meidät siirrettiin suoraan IVF:ään eli koeputkihedelmöityksillä sitten jatketaan ja enempää inssejä ei tehdä. Kurjaa, mielummin olisin näitä inssejä kokenut enemmän kuin tämän yhden.

Noh, piinaillaan nyt kuitenkin se 2vkoa jos vaikka ihme tapahtuisi!
 
Adela Nyt vaan tsemppiä jännäilyyn! :) Aika kovasti oli kyllä siittiöt sulatuksessa kärsineet, mutta eihän se onnistuminen silti mahdotonta ole. Mutta on se varmasti fiksumpi siirtyä ivf:ään, jos on vaan rajalliset määrät spermaa käytettävissä...Ivf:ssä on kuitenkin paremmat onnistumismahdollisuudet :)

Täällä kp 1 ja huomenna alkaa Menopurin pistelyt. Neljäs ja viimeinen inssikierto :)
 
Heippa!

Minäkin palailen tänne pienoisen tauon jälkeen.
Kiva että täällä on uusiakin inssiläisiä. :)

Täällä tilanne se, että kolmas inssi tekeillä.
Puregon piikitykset aloitettiin maanantaina.
Ensi viikolla olisi munarakkuloiden mittaus ultralla.

Miten teillä muilla, oletteko itse saaneet päättää kuinka monta inssiä teille tehdään, vai ehdottaako lääkäri/ määrää lopun jossain vaiheessa, ettei enää kannata, vaan pitäisi siirtyä järeämpiin hoitoihin?

Me ajateltiin että inssi tehtäisiin vaikka 4 kertaa, jos ei nyt tällä kertaa satu tärppäämään.
Kuitenkin niin hyvät mahikset raskautua inssillä kun lapsettomuuden vika löytynyt ja korjattu...


Taas tulee jännät paikat! :p
 
Lapseton81, itse käyn julkisella joten ei tässä itsellä kauheasti päätösvaltaa ole. Ensimmäinen inssi on takana, pp10 menossa, syytä lapsettomuuteen ei toistaiseksi ole löytynyt, joten lääkäri meinas että kolme inssiä tehtäis ja sen jälkeen järeämpiä hoitoja.

Hienoa että vika on löydetty ja korjattu. :) On aina vähemmän arpapeliä touhu. Saako kysyä missä vika oli? Itse olen uusi tällä palstalla.
 
piu_pau - Selvisi etten ole ovuloinut kunnolla.
Nyt olen pistellyt hormoneja (Puregon ja Pregnyl) ja siihen perään inssit.
Kaksi inssiä takana ja siinä välikierto. Kahtena kiertona on jotakin tapahtunut.
Ilmeisesti ollut kemialliset raskaudet kun testit näyttänyt hetken positiivista, mutta sitten muuttunut negaksi.
Toivottavasti "lapsonen" jaksaisi pysyä matkassa tällä kertaa. :heart:
 
Lapseton 81: Sanoiko lääkäri mitään syytä sille, miksei muru ole pysynyt kyydissä mukana? Oliko teillä puhetta esim. jostain tukilääkityksestä pistosten lisäksi, että kyytiläinen pysyisi mukana?

Sillä kyselen, kun epäilen, että itelläkin on ongelmaa siinä, ettei alkio kiinnity kunnolla tai ollenkaan.. Viimeksi ei kuitenkaan gyne kommentoinut sitä asiaa kauheasti ja nyt mietiskelen, että tuleekohan meillä seuraavaan pistoskiertoon lisää lääkkeitä tai korkeampi kerta-annos..
 
minnusca - Eniten siihen kiinnittymiseen kai vaikuttaa kohdun limakalvon paksuus/ vastaanottavaisuus...Minäkään en siihen mitään varsinaista syytä saanut lääkäriltä kun ultrassa kuitenkin näkynyt että kohdun limakalvon paksuus olisi ihan riittävä.
On vissiin ihan arpapeliä kiinnittyykö vai ei... :rolleyes:

Kun kyselin lääkäriltä voiko kiinnittymistä kuitenkin jotenkin itse edesauttaa, sain reseptin lääkkeeseen joka voisi toimia. Otin sitä viime inssin yhteydessä, muttei auttanut.
Nyt varmaan kokeillaan sitä uudelleen.
Puregon annostus ollaan pidetty koko ajan samana.
Jostain luin myös että Disperin voisi auttaa kiinnittymisestä. Myös ainakin greippi/ greippimehu toimii.

Toivottavasti sinullekin löytyy apua. :)
 
Mulle kans lääkäri mainitsi siitä, että kiinnittymiseen vaikuttaa kohdun limakalvon paksuus. En muista kyllä niitä lukemia tarkalleen, mut olisko se mulle sanonut jotain että jos on vaan esim. 5mm niin ei kauheasti toivoa että pysyis mukana vaikka muuten olosuhteet olisikin hyvät, mutta että sitten esim.9mm on jo todella hyvä ettei ainakaan jää siitä limakalvosta kiinni. Jotain tämän suuntaista taidettiin mulle sanoa.

Lapseton 81: Mä luulen kans että on aina tapauskohtaista kuinka monta inssiä tehdään ennen IVF/ICSIä. Mun yhdelle tuttavapariskunnalle ei tehty kun 2 inssiä, ja sen jälkeen heti IVF:ään (vikaa selkeästi miehen simpoissa) ja julkisella ovat. Sanoivat että turha tuhlata aikaa enempää insseihin.
Mutta sitten taas tällä palstallahan joillekin on tehty jotain huimat seitsemänkin inssiä ennen IVF:ää, kai niissä tapauksissa on katsottu jollain lailla mahdolliseksi edes raskautua sillä keinoin. Meillä taas tosiaan jää myös tähän yhteen inssin kuten aiemmin kerroin koska meillä on vaan yksi satsi käytettävissä miehen spermaa pakastettuna, joka on siis otettu talteen ennen vasektomiaa. Näin ollen meilläkin turha tuhlata enempää sitä insseihin (niihin sitä menee enemmän yhteen yritykseen) joten meidätkin siirrettiin nyt IVF:ään. Toki tässä piinailen vielä ;)

Terkuin Adela ja PP3
 
Lapseton 81: Ultrassa limakalvo on ollut mulla aina ihan ok. Pitää seuraavassa ultrassa yrittää kysyä lääkäriltä enemmän siihen liittyen. Kiitos kannustuksesta =)

Tsemppiä Adelalle piinapäiviin! ja jos joudutte ivf:ään, niin toivottavasti pääsette kohtuullisessa ajassa.

piu pau: Meidän kohdalla on kanssa puhuttu kolmesta inssistä jos sinne asti mennään. Nyt kuitenkin yritetään vielä kotikonstein, jospa vaikka lääkkeet tekisi tehtävänsä. Mitä tarkoitit sillä, ettei ole kauheasti päätösvaltaa? Sori, voi olla että vastaus löytyy aiemmista kirjoituksistasi, mutta jäin ihmettelemään kun meitä on kyllä julkisella kuunneltu ja on kysytty mielipidettä siihen, miten hoitosuunnitelma tehdään.
 
minnusca, no meillähän on hoidot vasta aluillaan (1. inssi takana) että voi olla vain semmonen tunne... :D Hoitajat ja lääkärit on olleet kyllä ihania tähän mennessä ja yllättävän nopeaan päästiin hoitoihinkin.

Mun asenne johtuu varmaan siitäkin että tuota mahdollista endoa ei tutkita. Sillehän ei julkisen lääkärit mitään mahda että heidän hoitokäytäntösä on mikä on.

Ja kaiken lisäksi menossa on pp12 ja helvetilliset alavatsa- ja selkäkivut enteilee menkkoja. Onko teillä hormonit ja hoidot vaikuttanut kiertoon ja menkkakipuihin?
 
Palaanpa minäkin toisella viestilläni tänne. Olin siis ekassa inssissä kesäkuussa ja tänään tehtiin toinen, eli 25.9. olisi testipäivä, jos sinne asti päästään. Yritystä 01-05/2009 -> tauko vatsaelinongelmien ja leikkauksen takia -> uusi yritys alkanut 06/2010 ja tässä ollaan. Menopurilla (75 IU KP 5 alkaen) ja Pregnylillä on insseihin valmistauduttu. Tälläkin kertaa yksi hyvä folli oli irtoamaisillaan inssin aikaan, joten pidetäänpä peukkuja! Jos tästä ei tärppäse, niin saan itse päättää kokeillaanko vielä inssejä vai siirrytäänkö IVF:ään. Enpä haluaisi moisia edes miettiä vielä, mutta pakkohan se on, jos se 10% ei tälläkään kertaa osu kohdalle.

Tsemppistä muillekin piinailijoille, taustailijoille ja muutenkin hoidoissa oleville! Palstan lukemisesta olen saanut hurjasti kullanarvoista vertaistukea <3
 
piu pau: On varmaan inhottava tunne kun tietää, että jotain voi olla vialla enemmänkin, mutta sitä ei tutkita. Taitaa hoitokäytännöt vähän vaihdella sairaaloittain, kun mut määrättiin lisäverikokeisiin kun vasemmasta munasarjasta löytyi ekalla ultrauskerralla pieni kysta. No se oli harmiton ja on nyt hävinnytki.

ON: Mulla on tänään kiertopäivä 1, joten eipä tärpännyt tässäkään kierrossa vaikka oli jopa kaksi isompaa follikkelia ultrassa. Nyt mennään ainakin tuo seuraava kierto vielä kotikonsteilla ja sen jälkeen on varmaan tiedossa inssi. Aion kyllä seuraavassa ultrassa oikeasti kysyä siitä kiinnittymisestä, jollei jotain muuta vikaa löydy..

Tsemppiä kaikille piinapäiviin!
 
Moa2012 Hurjan paljon onnea!! :heart: Ei Pregnyl enää tuossa vaiheessa näy, kyllä se oikea plussa on!

Me ollaan myös julkisella, eikä meillä ole juuri päätösvaltaa näissä hoitosuunnitelmissa ollut. Meidät ois alunperin pistetty jo viime talvena clomien jälkeen suoraan ivf:ään, koska lääkärin mielestä insseistä ei ole meille hyötyä, mutta Naistenklinikka ei ottanut meitä ivf-jonoon ennen kuin inssit on kokeiltu. Nyt siis käydään neljä inssiä läpi, että päästäis ivf-jonoon...
 
Moa2012 - Paljon onnea jos vaan ei Pregnyl enää vaikuttaisi tulokseen! :flower: (toivottavasti ei!)
Mulla näkyi Pregnylin vaikutus vielä n.11 päivänä pistämisestä. Oli tosin jo siinä vaiheessa ihan haalea haamu.
Minkälainen ja minkä merkkinen sun testi oli? Saisiko kuvaa? :)


Omasta tilanteesta: Mulla olisi pitänyt laskujen mukaan olla tänään inssi.
Piti tikutella ovista kotona ja tänään olisi pitänyt olla positiivinen, jotta inssi olisi tehty. Äsken tehty testi kuitenkin nega. :(
Aloitin testaamaan jo kp 11 ja tähän päivään asti (kp 16)
Testitulos on pysynyt melkein saman vahvuisena koko tämän ajan... :O

Tässä kuva. Päivät ylhäältä alas tähän päivään.
Kuva vähän vääristää tulosta kun siinä näyttäisi että viivat ovat saman vahvuisia. Luonnossa ei kuitenkaan ole. Melko vahvat viivat, muttei kuitenkaan niiin tummat että voisi tulkita positiiviseksi tulokseksi.



Ovis ilmeisesti yrittää tulla, muttei vaan ole tullakseen.
Puregonia olen pistellyt nyt 12 päivää.
Aiemmissa kierroissa ovistesti on ollut tosi selkeästi positiivinen ja tullut ajallaan, mutta nyt ei jostain ihmeen syystä... ?

Tänään nyt sitten ultraan tsekkaamaan follien ja kohdun limakalvon tilanne.
Perhana että harmittaa. :headwall:
Nyt vielä kaiken lisäksi viikonloppu edessä, että en tiedä onko maanantaina jo sitten liian myöhäistä tehdä inssiä. f*ck

Toisaalta voihan se raskaus onnistua kotonakin kun kuitenkin lääkitystä ollut jeesaamassa. :)
 
Lapseton 81 testi oli clearblue digital jossa ei tarvitse yrittaa lukea niita viivoja.... Naytti raskaana 1-2 viikkoa. Kavin eilen verikokeessa ja hcg arvo tuli takaisin alhaisena 11. Uusi verikoe tiistaina jolloin katsotaam lahteeko arvot nousemaan.

Eilen, samana paivana kun menkkojen olis pitanyt alkaa tuli ruskeeta tiputtelu, laakari sanoi etta voi olla normaalia.... Nyt pelottaa etta joku pielessa kun toi hcg luku niin alhainen plus tiputtelu jatkuu....

Onko kellaan muulla kokemusta tallaisesta tilanteesta? Olen googlannut ja joillain on mennyt naiden oireiden jalkeen kesken, joillain jatkunut normaali raskaus. Kauhee kun ensin yrittaa niin kovasti tulla raskaaksi, ja nyt kun on taa jannittaminen jatkuu.
 
Moa2012: Varovaiset onnittelut plussasta! Harmi että verikokeessa kävi noin, mutta älä vielä luovu toivosta? Mä oon ainakin jostain lukenut että saattaa tulla "menkat" tai menkkamaiset päivän/kahden vuodot vaikka olisikin raskaana. Ehkäpä se hcg:kin siitä nousee ja kaikki menee hyvin loppuun asti :) Pidän kovasti peukkuja!!

Terkuin Adela ja pp8
 
Mielenkiintoista...eka inssi takana ja nega tuli niin arvelinkin. Tänään alkaa valmistautuminen toiseen.

Soittelin klinikalle ja kyselin aukiolotutkimuksesta. Mullehan sitä ei ole tehty. Hoitaja sanoi että sitä ei automaattisesti kaikille tehdä. Jos taustalla on lantionpohjan tulehduksia, klamydiaa tms. niin sitten on syytä epäillä että jotain on tukossa.

Aika jännää. Ei ole tullut ketään muuta hoidoissa olevaa vastaan jolle sitä ei olisi tehty. Vai onko täällä samanlaisia tapauksia? Pitääköhän käydä yksityisellä mutka...
 

Yhteistyössä