Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

DjaP Heippa! :wave: Mulla oli neljän kierron ajan clomit käytössä ennen inssejä ja ovuloin kyllä niilläkin, mutta insseissä mulla on ollut pistokset käytössä. Mulle tehtiin ekassa inssikierrossa ultra kp 11 ja ilman lääkkeitä ei ollut tapahtunut oikein mitään (liian pieniä folleja), joten aloitettiin heti samana päivänä pistokset ja niillä samoilla on jatkettu kaikissa insseissä. Pistoksilla on kasvatettu 2-3 follia, että ois vähän paremmat mahdollisuudet...Ei oo kyllä tulosta tullut siltikään, 3 inssiä + yksi pistoskierto ajoitetulla yhdynnällä jo kokeiltu. Musta tuntuu että tässä meidän pinossa on lähes kaikilla ollut pistokset käytössä, mutta kai se on lääkäristä kiinni :confused:

Unelma81 Voi ei :( Onnea inssikiertoon kuitenkin!
 
Kiitos vastauksestasi dani :)
Mulla on tullut Clomeilla 0-1 sopivan kokoista follia, joten olin just ajatellut, että vahvemmilla lääkkeillä saatais enempi ja varmemmin niitä folleja, jolloin mahikset edes vähän kasvais.
Odottelen nyt varmaan kiltisti sinne Naikkarille pääsyä, että kerkee vähän painoakin pudottaa :)

Zemppiä teille kaikille!! :heart:
 
DjaP Heippa! :wave: Mulla oli neljän kierron ajan clomit käytössä ennen inssejä ja ovuloin kyllä niilläkin, mutta insseissä mulla on ollut pistokset käytössä. Mulle tehtiin ekassa inssikierrossa ultra kp 11 ja ilman lääkkeitä ei ollut tapahtunut oikein mitään (liian pieniä folleja), joten aloitettiin heti samana päivänä pistokset ja niillä samoilla on jatkettu kaikissa insseissä. Pistoksilla on kasvatettu 2-3 follia, että ois vähän paremmat mahdollisuudet...Ei oo kyllä tulosta tullut siltikään, 3 inssiä + yksi pistoskierto ajoitetulla yhdynnällä jo kokeiltu. Musta tuntuu että tässä meidän pinossa on lähes kaikilla ollut pistokset käytössä, mutta kai se on lääkäristä kiinni :confused:

Unelma81 Voi ei :( Onnea inssikiertoon kuitenkin!
Dani - tuo oli uutta tietoa, että lääkäri voi määrätä pelkän pistohoidon ilman inssiä!?
Eli siis Puregonit ja irrotuspiikki ja kotona simpat uimaan? Sehän olisi hienoa ja tulisi halvemmaksikin. :) Täytyypä tiedustella tuota lääkäriltä ehkä seuraavan inssin jälkeen, jos ei vielä tuota tulosta. :popcorn:
Eilen aloitin pistämään Puregonia ja maanantaina ultrassa seuranta ja mahdollisesti lisää hormooooneja. :cool:

Toivottavasti nyt heinäkuun lomien jälkeen tänne tulee enemmänkin päivityksiä kun heinäkuu on ollut niin hiljaista. Voimme taas jakaa kokemuksia ja jännittää yhdessä! :heart:


Lisäksi kiinnostaa, onko teillä tullut jotain sivuvaikutuksia hormonilääkityksestä, esim. Puregonista?
En tiedä kuvittelenko tai liittyykö edes asiaan, mutta on ollut tosi hyvä ja tasapainonen olo henkisesti. Ei v*tuta, kiristä eikä purista.
Jos siitä hormonista tulee henkisesti parempi olo, voikohan sitä ainetta ottaa vaikka jonkin nieltävän lääkkeen muodossa jatkossakin ihan vain hyvän fiiliksen vuoksi? :D ....kuulostikohan tämä nyt yhtään ymmärrettävältä tai edes järkevältä...no, tyhmiä kysymyksiähän ei kuulemma ole. heh. :D

ONNEA KAIKILLE TULEVIIN INSSEIHIN!!! :kiss:
 
Lapseton 81 Joo meillä kesäkuun kierto meni pistoksilla + ajoitetulla yhdynnällä, kun ovulaatio osui juhannukselle ja ei päästy inssiin. Meillä oli siis Menopur + Pregnyl ja yritystä kotona lääkärin määräyksestä :) Kyllähän noita pistoshoitoja ilman inssiä mun käsittääkseni voidaan tehdä, jos spermassa ei ole mitään vikaa. Kannattaa kysyä mitä lääkäri on mieltä :)
 
Kiitos Dani84!

Lapseton 81 mulla on ihan sama fiilis kun piikitän ei mitää kiukuttelua eikä hermojen kiristystä vaan on nii rento ja kiva olla :)

Perjantaina olis aamulla seuranta ultra katotaan onko folleja ja minkä kokoisia sitte todennäköisesti ehkä seuraavalla viikolla mein toinen inssi jollei osu viikonloppuun
 
Hei!

Me ollaan yritetty neljä vuotta ja aiemmin hoidoissa kesällä 2009 clomit ei antaneet toivottua vastinetta. Sitten hoitoihin tuli tauko ja nyt palattiin tänä kesänä hoitoihin ja aloitettiin heti Puregon-pistoksilla ja ajoitetulla, ilman inssiä. Inssi kuuluu suunnitelmiin sitten, jos näillä ei onnistu. Miehessä ei mitään vikaa ja munkin vika on vähä epäselvä, kun kaikki lääkärit sanoo vähä eri syitä tai ei syytä ollenkaan.

Oon kyllä ollut kans tyytyväinen tuohon Puregoniin, kun clomit sai mut ihan sekaisin..

Seurailen teidän keskustelua aina silloin tällöin ja jännitän hengessä mukana :)
 
Haluan laittaa tänne oman kokemukseni jos se antaa toivoa joillekin. Meillä takana yritystä 2 vuotta. Yksityisellä todettiin selittämättömiksi ja suositeltiin ensi alkuun inseminaatiota. Siihen lähdettiin ilman melkeinpä mitään toiveita, sillä onnistumisen todennäköisyydeksi annettiin se noin 10 %. Otin Clomifenit joilla sain yhden ainokaisen munasolun. Ja sitten Ovitrelle irroituspiikin. Hetkellä kun inssi tehtiin se ainokainen munasolu oli jo irronnut. Alle parin viikon päästä alkoi kuukautisia edeltävä rusehtava vuoto ja aloin valmistautua henkisesti seuraavaan inssiyritykseen asenteella että tässä menee vielä monta vuotta ja ajatellen mitä hoitoja on edessä. Tein testin sinä päivänä kun pitikin, ja suureksi yllätyksen ja onnen ja ties minkä ihme tunteen sekoituksesi, se näytti kahta viivaa. Ei sitä tunnetta voi oikein selittää, kun OMA raskaustesti näyttää plussaa kahden vuoden toivomisen jälkeen. Tiputteluvuoto loppui sitten vähitellen. Syke nähtiin muutaman viikon jälkeen ja nyt ollaan jo pitkällä.
Eli inssillä voi onnistua myös ekalla kerralla! Ainakin omasta kokemuksesta voin yhtyä niihin jotka sanovat että lapsettomuus jättää arvet (vaikka meillä olikin lyhyt hoito). Niitä tuntemuksia mitä on ollut ei unohda KOSKAAN. Jaksamista kaikille!
 
Moikka,

Minulle tehtiin tänään nyt toinen inseminaatio.
Puitteet olivat taas erittäin hyvät ja matkaan laitettiiin 28 milj. siittiötä :D jeeeee...
Sitten taas piinaavaa odotusta pari viikkoa. huhhhh.

Viime kerran luomukierrosta tuli kemiallinen raskaus.
Nyt sain lääkkeen, joka avittaa kiinnittymistä. Jospa nyt tärppäisi niin olisin iloinen. hih.

Mikäs tilanne muilla inssiläisillä?

Kiva kuulla tarinoita, että inssi on oikeasti toiminut, kun paljon olen lukenut vain epäonnistumisista jopa 4 inssin jälkeen. =)

Lippu korkealle ja onnea matkaan! :wave:
 
Moikka!
Mulla olsi teille kysymys?
Ensin vähän omia taustatietoja :) Ollaan vauvaa yritetty nyt vähän reilu vuosi. Vuoden yrityksen jälkeen saatiin lähete ensin miehen simppatestiin ja siitä sitten naistenpolille hoitoihin, Miehen simpat olivat ainakin siinä näytteessä tosi huonoja. Vain 2% normaaleja ja tosi hitaasti liikkuvia melkein kaikki.. Poli meni kesäksi kiinni joten soveimme lääkärin kanssa, että kesä mennään clomeilla ja sitten elokuun lopussa kun on uusi aika niin jos siihen mennessä ei ole tärpännyt niin alotettaisiin inseminaatiot. Ne olisi siis aloitettu jo heti, mutta kun poli meni kesäksi kiinni..

Niin kysymys olis, että mitä tollanen yks inssikerta tulisi suurinpiirtein maksamaan. Inssi nyt varmaan menee ihan polimaksulla, mut ne lääkkeet?? kuinka monta piikkiä sitä yleensä laitetaan ja mitä ne maksaa. Katselin, että joku isrrotuspiikki oli ainakin TOSI kallis.
Olis ihan kiva tietää ees jotain suuntaa tolle hinnalle, että tietäis onko meillä nyt siihen varaa vai ei..

Kiitos jos joku jaksais vastata :)
 
Tervetuloa uusille :)

Dana- Mulla yksi inssikierto julkisella on tullut maksamaan noin 350€ (lääkkeet + polimaksut). Mulla on ollut käytössä Menopur 600iu, joka maksaa Kelan korvausten jälkeen n. 137€. Yhteen kiertoon oon ostanut 1-2 pakettia. Yleensä mulla on mennyt sitä suurinpiirtein 1½ pakettia, joten toisesta paketista on jäänyt puolet seuraavaan kiertoon. Irrotuspiikki on itseasiassa tosi halpa, Pregnyl maksaa korvausten jälkeen n. 5€. Toinen vaihtoehto on Ovitrelle, joka on kyllä kallis, se maksaa n. 50€ eikä siitä saa Kela-korvauksia. Loppukiertoon monille määrätään Lugesteron, siitä ei saa korvauksia. Niihin mulla on mennyt n. 70€/kierto, mutta mulla niissä on tosin ollut tosi iso annostus, joten niistä voi selvitä pienemmälläkin summalla. Polimaksuihin mulla on yhdessä inssikierrossa mennyt yleensä 82,50€ (3 käyntiä), yhdessä kierrossa jouduin käymään neljä kertaa. Neljännessä pistoskierrossa menikin Kelan lääkkeiden maksukatto rikki ja enää maksan lääkkeistä vaan 1,50€/lääke :)

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/dokumentit/22690/Lapsettomuushoidon kustannukset suomi.pdf Täältä löytyy hoidoissa käytettävien lääkkeiden hinnat (ennen korvausta) ja korvattavuus. Yliopiston apteekin sivuilta näet lääkkeiden hinnat korvauksen jälkeen :) Insseissä käytetään usein myös Puregonia ja Gonal-F:ää.
 
Dana - mulla ollut käytössä Puregon, jota ostin kaksi satsia á n.95€. Yhdestä paketista saa noin 8 annosta. Minä olen joutunut ostamaan niitä kaksi per kierto, mutta lääkettä on jäänyt jäljelle mahdollista (toivottavasti ei ;)) seuraavaa kertaa varten.
Lisäksi irrotuspiikki Ovitrelle n.50€ tai Pregnyl n.5€ mitä Dani tuossa jo mainitsikin.
Nyt toiseen inssiin sain lisäksi lääkkeen auttamaan kiinnitystä. Nimeä en muista mutta hinta n. 10€.

Olemme hoidossa yksityisellä puolella.
Inseminaatio maksaa 175€ + sperman pesu 35€.
Ultrakäynti ennen inssiä n.100€.
 
dani ja lapseton Kiitti vastauksista.. Kyllä on kallista! Mä en ole ollenkaan varma, että onko meillä tollasiin varaa :( Olishan tää nyt ihan epäreilua jos homma kaatuu tähän kaikkien näiden odotusten jälkeen.. Nyt täytyy vaan toivoa, että saan ite pian töitä, kun sopimus loppuu ensviikolla..

Onko muuten noi kaikki lääkkeet aina "pakollisia" kun inssejä tehdään.. Siis että esim. pelkät clomit ei riitä?
 
Dana - meidän klinikalla saa maksaa hoidot osissa/ hoitojen päätyttyä, mikä on hyvä asia kun tosiaan on hintavaa. :)

Myös Kelan lääkekatto on hyvä juttu. Minullakin esimerkiksi on muutakin lääkitystä niin juuri tuli katto täyteen eli loppuvuoden lääkkeet "puoli-ilmaisesksi".

Muista inssi-malleista ei ole tietoa kuin meidän pistolääkityksestä.
Meillä on yritystä takana niin monta vuotta että laitettiin heti kovat peliin. ;)
 
Dana- Joo kyllä noihin pistoslääkkeisiin uppoaa rahaa...Ja jos syksyllä aloittaa hoidot, ei se maksukattokaan juuri hyödytä, kun sen kertyminen alkaa taas ihan alusta vuoden vaihtuessa : / Tehdään inssejä kyllä clomienkin kanssa ja luonnolliseenkin kiertoon, jos ovulaatiossa ei ole mitään ongelmaa. Jos sulla clomit toimii, niin voithan sä lääkäriltä varmaan kysyä, jos saatte ensin kokeilla inssiä pelkillä clomeilla. Oliko sulla todettu ovuloinnissa jotain ongelmaa vai onko teillä ongelmana lähinnä noi miehen simpat? Jos ongelma on miehessä, voihan se olla ettei sulla heti mitään vahvempia lääkkeitä tarvitakaan :)
 
dani Meissä on molemmissa vikaa :/ Miehellä siis simpat huonot(tosin yks näyte vaan annettu) ja mulla pcos. Mä en ovuloi ilman clomeja ja nyt tässä toisessa clomikierrossa en oo varma ovuloinko ollenkaan kun kierto vaan venyy ja testitkin negoja.. Annostusta voidaan toki nostaa kahteen päivässä, mut en tiiä auttaako.. Eli ei se varmaan kyllä ilman niitä pistoksia meillä toimiskaan..
Voi hitto! No pitää kysellä lääkäriltä noista vaihtoehdoista ja hinnoista ennen kun aletaan mitään hoitoja tekemään..
 
Heippa kaikki!


Nyt lähti sitte 54milj simppaa uimaa ja toivo on taas korkealla. Pe olin ultrassa toinen folli oli pieni ja toinen oli 16mm sitä kasvatettiin puregonilla vielä kaksi päivää ja su otin pregnylin ja tosiaa tänää äsken tehtiin toinen inseminaatio. Pelkään vaa toivovani taas liikaa ja olevani liian innoissani ja sitte pettymys tulee kovempana ja isompana kuin ennen...on nii vaikee taas yrittää saada pidettyä jalat maassa etenkin kun lääkäri sillo pe kehui kovasti et kohdun limakalvot on oikeen kokoset ja folli on kaunis ja hyvän muotoinen ja tänää lääkäri kehui et simpat on hyvänlaatusia ja kestää pesua todella hyvin sekä et onnistuu hyvin et kun mä ovuloin ja piikitys tehoaa. Edellytykset kuulemma oikee hyvät mut en oikee tiedä miten suhtautua mitä pitäis ajatella. Pelottaa nii pahuksesti ja se ehkä eniten et jos ei onnistu nytkään niin kuinka suuri on pettymys kun viimeks vei kaks viikkoo aikaa ennen kun sain pääkopan kuntoo.... Toivotaan parasta ja pelätään pahinta toivottavasti osaan nyt suhtautua hiukka paremmi ku viimeks ku tietää kumminkin mitä odottaa

Plussatuulia kaikille!
 
Unelma81 Nyt vaan tsemppiä jännäilyyn ja toivotaan parasta! :) Se on muuten jännä miten aina inssin jälkeen on toiveet tosi korkealla, kun tietää että ajoitukset ja kaikki muu on kohdallaan. Mutta mulla taas ne odotukset kyllä hiipuu itsestään alas jo muutamassa päivässä ja loppukierrossa oon aina jo aivan varma että nega sieltä kuitenkin taas tulee...Mä oon kai jo niin asennoitunut siihen, että meillä se ivf on vielä edessä. Mulle lääkäri jo ekassa inssissä sanoi, ettei inssit meidän mahdollisuuksia luomuyritykseen verrattuna paljoakaan paranna niin en uskalla kovin suuria odotuksia insseille asettaa : /

Dana- Kannattaa lääkärin kanssa jutella ja katsoa millasia lääkkeitä se on sulle suunnitellut :)

Täällä taukokierto meneillään ja mun laskujen mukaan ois kai nyt kp 16. Ovulaatiosta ei oo mitään selkeitä merkkejä, mutta en ole kyllä testaillutkaan. Ois mulla ovistestejä kaapissa, mutta en viitsi niitä tässä kierrossa käyttää. Pidän tän nyt ihan kunnolla taukokiertona enkä mieti mitään ajoituksia ym. :)
 
Kirjoittelen nyt tänne ketjuun ensimmäistä kertaa, kun lääkäri sai tänään sekoitettua mun pään ensikäynnillä. Liittyisin mielelläni mukaan ainakin taustailemaan. :)

Tarinamme on se, että pillerit jäi 8/2011. Sen jälkeen paria poikkeusta lukuunottamatta menkat on tullut vain primojen avustuksella. Mulla on todettu pco, mutta miehen simpat on priimaa. Tänään ensikäynnillä odotin saavani clomit ja pääseväni jatkamaan yritystä ihan kotona. Tämän sijaan lääkäri totesikin, että pco tapauksilla raskautuminen ilman hoitoja on harvinaista, seurantaultrista + clomeista ilman inssiä on kauheesti vaivaa ja suositteli meidän menevän suoraan inssiin! Kuinka yleistä tällainen menettely on? Onko teidän muiden (pcolaisten) annettu ensin yrittää ilman inssiä pelkkien clomien avustuksella?
 
En ole täällä enää juuri kirjotellut kun ollaan suuntaamassa jo kohti ivf:ää, kolmen tuloksettoman inssin jälkeen... Kuitenkin silmään pisti tuolla noista hinnoista kun joku kirjotti että on Puregonia jäänyt jäljelle ja on sitten seuraavassa kierrossa käyttänyt? Ohjeessa kuitenkin lukee että se sylinteriampulli säilyy vaan 28 päivää sen jälkeen ku on neulalla lävistetty. Ja näin mullekin neuvottiin... Mene tiedä, itse ainakaan en sitten sitä ylijäänyttä(noin puolen ampullista, arggh:kieh:) uskaltanu käyttää.

Lykkyä pyttyyn plikat!:wave:
 
Hydrangea Meillä oli ensikäynti lapsettomuuspolilla ihan kesän alussa. Mulla todettiin kans pco ja miehen simpat oli tosi huonoja.. Lääkäri olis alottanu meillä kanssa samantien pistoshoidot ja inssit, mutta kun kesä oli just alkamassa niin poli meni kiinni, niin hoitoja ei voitu aloittaa. Sain sitten kesäksi clomit käyttöön. Ekalla kierrolla ne toimi ja tokalla ei. Nyt menossa kolmas clomikierto johon tuplasin annoksen(lääkärin luvalla). Huomenna on toinen käynti polille ja toivottavasti siellä nyt ainakin ultrataan ja nähdään että onko clomit tuottanu tulosta. Todennäkösesti meillä alkaa inssit sitten seuraavaks.. Eli vastaus sun kysymykseen on, et ainakin meidän kohdalla inssit olis alotettu heti, ellei olis tullu kesätaukoa.
 
Dana-, kiitos kun jaoit oman kokemuksesi. :) Yön asiaa pohdittuani ja asiasta vielä lueskeltuani, alan tulla siihen tulokseen, että ehkä se suoraan inssiin meno olisi meillekin paras vaihtoehto, vaikka miehen simppatestitulokset olivat reippaasti viitearvoja parempia. Olisi kiva kuulla vielä, mitä sulle tänään polilla sanottiin.
 
Moikka kaikki!
Täällä on kärvistelyä ja odottelua... Edellis tiistaina oltii inssissä ja nyt jännitellää jotai jänniä tuntemuksia on tullu et viimeviikolla oli huono olo välillä ja vatsassa tuntui kova paine ja nipistelyä ja vihlontaa aina sillon tällön. Nyt on rinnat ollu paripäivää järjettömän arat ja kipeet. Joka kerta kun käyn vessas pelkän et menkat alkaa muutamana päivänä oli just sellanen olo et nyt ne alkaa mut ei ole vielä alkanu tiistaina tulee sitte 2vk inssistä aikaa ja sais tehdä testin mut en oikee tiedä uskallanko....olen miettiny et jos en uskalla tehdä testiä ni sitte viimeistää 9päivä teen jos ei siihen mennes ole alkanut pelottaa vaa niin paljon ajatus et sielt tulee taas kuitenkin se nega vaikka kuinka olen koittanu psyykata itteeni siihen et nää oireet johtuu vaa siit pregnylistä ja sen sisältämästä hormoonista.... Kaipa tää tästä sitten päivä kerrallaan

Liputan teidän toisten puolesta kumpa sieltä nyt sit tulis paljon plussia!
 
Täälläkin uus piinailija ilmoittautuu joukkoon. :) Jonkun aikaa olen seurannut keskustelua taustalla. Ihanaa huomata että ei ole yksin!

Päätin osallistua keskusteluun kun siippa on jo kyllästymiseen asti kuunnellut pohdiskelujani eikä lähipiirissä ole oikein ketään kenen kanssa voisin/haluaisin asiasta keskustella.

Taustaa sen verran että kolmenkympin hujakoilla ollaan, yritystä takana reilu kaksi vuotta ja selittämättömiä ollaan. Kunnallisella ollaan hoidossa. Vuosi sitten käytiin tutkimuksissa ja nyt on aloitettu hoidot..vauhdilla. Puregon pistokset aloitin viime viikolla. Ultra oli tiistaina (kp9) ja seuraavana päivänä sitten olikin jo inssi!

Kaiken lisäksi sairaalassa oli meneillään tutkimus, jossa seurataan irrotuspiikin vaikutusta. Tutkimukseen osallistuminen oli vapaaehtoista ja arpaonni "suosi" minua eli mulle pistettiin Ovitrelle-irroituspiikki inseminaation yhteydessä, ei edellisenä päivänä kuten yleensä. Saas nähdä...

Olen yrittänyt asennoitua niin että tämä on harjoituskierros. Tuli niin nopeaan tuo inssi että eipä tainnut kroppa olla ihan valmis.

Aika eri käytännöt tuntuu olevan hoitopaikasta riippuen. Itse epäilen sairastavani endoa, mutta sitä ei vielä tutkita tarkemmin..lekuri sanoi ettei se muuta heidän hoitokäytäntöään.

Munasarjojen aukio-olotutkimustakaan ei ole vielä tehty. Ihmetyttää...eikös se ole aika perushuttua? Pitää kyllä seuraavan kerran varmistaa miksi ei. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä