Inseminaatio 2014

Moi kaikille!

Olen jo jonkin aikaa lukenut tätä palstaa kun meilläkin miehen kanssa lapsettomuushoidot menossa, tosin eka inssi vasta tammikuussa. Ihana lukea näitä, kun plussiakin tulee ja toivoa on! Jaksamista ja tsemppiä heille, joilla ei ole vielä tärpännyt!

Meillä yrittämistä takana 2,5 vuotta. Olen itse 25-v. ja mies on 30v. Vuonna 2011 kävin gynellä, koska minulla oli kuukautisten aikana niin hirveät krampit sekä mahassa että suoliston puolella ja minulla epäiltiin olevan endometrioosia. Mitään ei perustutkimuksessa löytynyt enkä halunnut laparopskopiaan. Siitä puoli vuotta myöhemmin jätimme ehkäisyn ja aloimme yrittämään lasta, sillä tiedossa oli ettei se välttämättä ole helppoa jos minulla on endometrioosia.

Keväällä lapsettomuustutkimukset aloitettiin ja minulla rakenteet todettiin olevan ok. Miehen sperman laatu ei ollut priimaa, vaan siitä löytyi "keskimääräistä enemmän poikkeavia yksilöitä", joten lääkärit päätyivät suosittelemaan inseminaatiota.

Viime keskiviikkona olin munanjohdinten aukiolotutkimuksessa ja torvet ovat auki. Kokemuksesta muuten sen verran, että koska olen heikkohermoinen ja en pystynyt aloittaessa olemaan täysin paikallani, lääkäri antoi minulle rauhoittavaa suoneen. Sen jälkeen tutkimus sujui hyvin ja kivuttomasti. Tutkimuksessa myös todettiin että minulta löytyi vähän endometrioomaa jostakin.. Osa keskusteluista jäi vähän hämärän peittoon lääkityksen takia :D

Kuitenkin, päätimme mennä ekaan inssiin vasta tammikuussa minimoidaksemme lääkärikulut, jotka lasketaan aina kalenterivuoden alusta. (omavastuu on sen 640e/vuosi). Ja tässä on joulu edessä niin meille on nyt parempi olla miettimättä näitä lapsettomuusasioita vähän aikaa, ei sitä tiedä jos vaikka aukiolotutkimuksen takia pamahtaisin raskaaksi nyt ennen inssiä. :) Nyt on ainakin sellainen positiivinen fiilis ja oon onnellinen siitä, ettei ole tullut sellaista lopullista tuomiota ettemmekö voisi saada lapsia. :)

Reseptissä lukee lääkkeinä Puregon ja Clomifen. Näihin en ole perehtynyt vielä kauheasti, mutta varmaan sitten lähempänä inssiä! Onneksi minulla on sairaanhoitaja lähipiirissä joka voi minulle sitten pistää tuota puregonia. Ei itsellä hermot kestä vaikka tyhmiä nämä pelot sinänsä on, mutta eipä reaktioilleen mitään voi... :/

Tsemppiä kaikille!! :)
 
INSSILÄISET 2014

Lauantai 25.10


NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Haaveilija19862.26.10.24.10.lzsiittiöt
Hedelmiina1.28.10.24.10.lzsiittiöt/ovl
HilleviHiiri831.marraskuu---
Helbi2.marraskuu-lz+mp+pr-
Yaelle1.Tammikuu--c+pu
Ruu842.Tammikuu-c+pu+prselitm.
Veerukka2.--g+prkilp +ovl.
FullMoon815.-20.10.c+mp+pr+lselitm.
Rulla852.----
Lara_2.--lz+mpselitm.
Tyy843.--lz-


Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT

NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Toiveikas813.-29.10.c+prselitm/hitaat siittiöt
KarjalanHeili2.16.10.31.10.g+o+lselitm.
Nuolisade1.16.10.1.11.lz+pr+lselitm.
Dominokeksi4.20.10.5.11.pri+lz+mp+o+prPCO+anovulaatio
Alys2.21.10.6.11.t+lz+pr-
haaveilija02.22.10.7.11.lz+pr+lovl+siittiöt
Marianna872.24.10.9.11.lz+mp+pr+lselitm.


PLUSSANNEET

NimimerkkiIUIPlussauspäiväLääkitysHaasteet
Metsätähti842.6.3.c+g+prselitm.
Stella1.17.3.c+pu+prendo + ovl
nanette2.28.3.fos+pr+lselitm.
Elisaveta2.10.4.lz+mp+pr+lanovul.
Ansku831.13.4.pri+sy+pu+pr+l+mPCO
Karminiluomu30.4.cselitm.
Moonsihn33.5.5.c+prselitm.
Maikki19851.25.5.cselitm.
Chiligail2.9.6.lz+mp+pr+lsiittiöt
Mari1980OI13.6.cselitm.
Lapseton871.3.10.-selitm.
Emppisluomu12.10.-selitm.
Illa Tuu2.21.10.c+ltselitm.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, vauvayritys, Sannui

Päivitys oli hieman hankalaa, joten ymmärrystä kaivataan virheiden osalta :)
Päivityspyynnöt korostettuna kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Useempi on tässä puhunut tuosta munajohtimien aukiolotutkimuksesta,tai on sinne menossa,joten pistän tähän väliin oman kokemukseni-en tiedä sitten johtuiko tutkimuksen tekijästä,vai mistä mutta,mulla se oli ihan kivuton.Söin tuntia ennen tutkimusta Burana 600mg,ja se sitten ilmeisesti riitti.
Kiusallinen tutkimus kyllä oli.Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu,ja munanjohtimetkin ilmeisesti samaa mallia kun se vesi lorisi sieltä aika haipakkaan ulos.Kuulemma kulki johtimissa hyvin etiäpäin.Ja kipua en tosiaan tuntenut,muutaman kerran sellaista pientä wc-hädän tunnetta kylläkin..
Jännitin kovin tota tutkimusta,ja siis melkein koko ajan sen aikana odotin että koska ne hirveät kivut alkaa.Että kyllä se voi helpostikkin mennä.Ja mä olen t o d e l l a kipuherkkä,enkä mikään"kärsimys kasvattaa luonnetta-"ihminen.:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina me ollaan yksityisellä hoidoissa ja siellä oli puhetta jo alussa että viikonloppu aikoja on saatava jos tilanne vaatii.

Mulla olikin Inssi tänään ku selvä plussa tuli aamulla ovis testiin. Mutta yllätys oli suuri kun ultras ennen niin folleja olikin 3 :O oikealla 22mm ja vasemmalla 2*17. Siinä sit mietittiin voiko inssii edes tehdä mutta päädyttiin siihen että tehdään janyt jännäillään kaksi viikkoa... mutta jännää että eilen julkisen puolen täti ei huomannut ku 2 follia et mistä se kolmas ilmestyi :)
 
Huomenta! Kiitos listan päivittäjälle. Letrot aloitettu eilen ja kroppa alkaa taas löytää taistelutahtoa. Täältä noustaan siis kohti uutta yritystä. Folli uä 31.10 ja inssi oletettavasti ma 3.11. Ja ps. En valitettavasti saa puhelimella korostettua mitään!
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Sunnuntai 26.10





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Hedelmiina1.28.10.24.10.lzsiittiöt/ovl
HilleviHiiri831.marraskuu---
Helbi2.marraskuu-lz+mp+pr-
Yaelle1.Tammikuu--c+pu
Ruu842.Tammikuu-c+pu+prselitm.
Veerukka2.--g+prkilp +ovl.
FullMoon815.-20.10.c+mp+pr+lselitm.
Rulla852.----
Lara_2.3.1131.10lz+mpselitm.
Tyy843.--lz-


Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Toiveikas813.-29.10.c+prselitm/hitaat siittiöt
KarjalanHeili2.16.10.31.10.g+o+lselitm.
Nuolisade1.16.10.1.11.lz+pr+lselitm.
Dominokeksi4.20.10.5.11.pri+lz+mp+o+prPCO+anov
Alys2.21.10.6.11.t+lz+pr-
haaveilija02.22.10.7.11.lz+pr+lovl+siittiöt
Marianna872.24.10.9.11.lz+mp+pr+lselitm.
Haaveilija19862.25.10.10.11.lzsiittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspäiväLääkitysHaasteet
Metsätähti842.6.3.c+g+prselitm.
Stella1.17.3.c+pu+prendo + ovl
nanette2.28.3.fos+pr+lselitm.
Elisaveta2.10.4.lz+mp+pr+lanovul.
Ansku831.13.4.pri+sy+pu+pr+l+mPCO
Karminiluomu30.4.cselitm.
Moonsihn33.5.5.c+prselitm.
Maikki19851.25.5.cselitm.
Chiligail2.9.6.lz+mp+pr+lsiittiöt
Mari1980OI13.6.cselitm.
Lapseton871.3.10.-selitm.
Emppisluomu12.10.-selitm.
Illa Tuu2.21.10.c+ltselitm.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, vauvayritys, Sannui

Päivitys oli hieman hankalaa, joten ymmärrystä kaivataan virheiden osalta :)

Päivityspyynnöt korostettuna kiitos!
 
Kiitos Dominokeksi listan päivityksestä =)

Yaelle, tervetuloa mukaan!

Mulla on nyt inssistä ja pregnyl pistoksesta aika tarkalleen kaksi vuorokautta, mutta ovulaatiota ei ole tullut :( oviskivut voisi just ja just vielä mennä yön aikana huomaamatta, mutta kun normaaleja ovulaation jälkeisiäkään oireita ei ole ilmaantunut niin en millään usko ovulaation tapahtuneen. Voiko tosiaan olla, että pregnyl ei ole irrotanut munasolua vai mitä ihmettä nyt oikein tapahtuu? Perjantaina kuitenkin oli se 19mm folli.. :'( Mitenhän noiden lugejan aloituksen kanssa tekisi, tänään kun pitäisi illalla aloittaa..
 
Tervetuloa Yaelle minunkin puolestani.

Ja Dominokeksille kiitos listan päivittämisestä :)

marianne87 Oletko ennen pregylin kanssa tuntenut oviksen?? En ole kuullut, että pregnyl ei "toimisi", mutta kaipa sekin voi olla mahdollista. Itse en ovista ole tuntenut pregnylin kanssa, mutta kuitenkin se on tapahtunut (muuten kyllä tunnen). Eli josko voisit luottaa siihen, että "oireiden puutteesta" huolimatta ovis olis tapahtunut.

ON: nyt menossa dpo4, mutta kun inssi ei "onnistunut," niin aika rauhassa olen ollut kroppani tulkitsemisen kanssa. Enemmän olen miettinyt, että jos/kun hoidot jatkuu, niin miten rentoudun ja kerään voimia ensi vuoden ekaan ICSI(IVF) -hoitoon. On ehkä hyvä, että tässä on aikaa asiaa "käsitellä" ilman että hoidot alkaa heti, tässä ja nyt. Vaikka tietenkin haluaisin sen plussan mahdollisimman pian, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Olen vlopun aikana sisustanut kotiamme syksyyn/talveen ja yrittänyt nauttia siitä, että sisustus voi vielä mennä esteettisyys edellä eikä turvallisuus... Noh, tämä ei tietenkään ole totta mutta pakko löytää positiivisia (tai edes siedettäviä) asioita tästä lapsettomuudesta. Mukavaa sunnuntaita.
 
marianna87 Minullakaan ei viimekierrossa ollut selviäovis oireita kun pistettiin toi pregnyl ja varmaksi toki en myöskään voi mennä sanomaan tapahtuiko mitään mut raskautta ei siitä aikaan saatu. Testitkään ei tuossa tilanteessa auta kun plussa pamahtaa aina! :/

Sitten taas vähän omaa napaa. Tosiaan niinku aikaisemmin kirjoitin sain samanvahvuset viivat testiin la aamuna no testasin toki myös la iltana ja tuli huomattavasti vahvempi viiva ja samaa näytti vielä tänäkin iltana mistä mie taas voisin tietää kävinkö inssissä liian aikaisin kun näyttää plussaa näin monta päivää :/ Tuntuu et meni hukkaan tämäkin kerta :'(

Toisaalta mietin että jos munasoluja oli 3 niin eihän ne välttämättä samaan aikaan irtoa. Nytten vasemmalla puolella on kivut loppuneet mutta oikealla pistelee joka ei aiemmin ole näin paljoo oireillut ja siellä oli se isoin folli.

On nää vaikeeta ajatuksia. Onkohan olemassa jotain testiä mistä näkis onko ovulaatiota tapahtunut?

Ja päivitykseen voi laittaa että käytössä myös Luget
 
Viimeksi muokattu:
Hui kauhea, minä inssilistan ykkösenä!!!!!

Voin sanoa, että tässä menee aika vain inssiä odotellessa, enkä pysty keskittymään mihinkään muuhun. Olen kiitollinen, että päästiin viikonlopun yli ilman ovulaatiotestin plussaa, eikä koko homma mene ohi väärän päivän takia.

Viime viikon kivuliaan aukkarin jälkeen utelin kätilöltä, onko inssi usein kivulias. Kuulemma käytetään selvästi pienempää katetria :). Minulla aukkarissa kivun aiheutti ilmeisestikin se ilmanpaine, jota inssissä ei käsittääkseni ole. Ehkä siis pääsen helpommalla. Pakko nyt kuitenkin varmistaa taas täältä, että oletteko ennen inssiä saanut ohjeita ottaa kipulääkettä? Minulle kun ei siitä mainittu mitään, kuten ei aukkarinkaan yhteydessä!
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina Inssi ei minullakaan ole tuntunut miltää ja on hetkessä ohi, joten älä turhaan murehdi sitä :)
Dominokeksi Ihanaa kun olet päivittänyt listaa, iso kiitos!! tuosta on ihana seurata missä vaiheessa kukanenkin on:) Minulle voisi päivittää että kolmas inssi, folliultra 5.11
 
Haaveilija: Minulle sanottiin, että vähän liian aikainen inssi ei vielä tarkoita, että peli olisi menetetty. Siittiöt kuitenkin elävät jopa 3-5 päivää, joten ne voi odotella siellä sisuksissa. Munasolujen kanssa olikin sitten eri juttu. Jos munarakkula on ehtinyt puhkeamaan, aika on todella vähissä, koska munasolu elää huomattavasti vähemmän aikaa (12-24h).

Onko muilla ennen ovulaatiota hirveä pallomaha? Myönnän, että tässä jännityksessä on tullut syötyä vähän miten sattuu, jotta maha voi pömpöttää siksikin, mutta nyt on kyllä semmoinen valeraskausolo - vatsa piukea pömppä ja varmaan jotkut jo katsovat, että olen raskaana ;). Ajattelin, että tekeekö esim. noi hormonit (Letrozol) nyt tuollaista, kun ihan tällaista oloa ei ole ennen ollut.

Miten tämä ekan inssin odotus voi ollakin näin jännittävää? En millään malttaisi olla ja ajatukset ihan vaan tässä yhdessä jutussa. Jo nämä on mulle piinailupäiviä :popcorn:
 
Voi suurkiitokset dominokeksille taulukosta!

Kipulääkkeistä & inssistä: Minähän olen yhden lapsen aiemmin synnyttänyt joten en tiedä miltä se synnyttämättömälle tuntuu, mutta mulla ei tunnu oikeastaan mitään. Nyt tokalla inssillä jäi vähän karvoja kiinni siihen... Spekulaan? Mikäköhän sen nimi on. Siis se metallinen jolla emätintä pidetään auki. Se nipisti! Muutoin ei tuntunut tämäkään kerta missään.

Ovulaatiosta: Voi jumankekka että letro/pregnyl-ovulaatio sattui. :| Jouduin ihan ottamaan kipulääkettä. Terolut-menkat olivat toki vielä pahemmat, silloinhan pääsi itku ja oli pyörtyminen ja oksentaminenkin lähellä.

Oma napa: Minulla oli keskenmeno muutamia vuosia sitten. Imetin silloin vielä ja ajattelin, että vahvat raskausoireet johtuivat siitä yhdistelmästä. Hedelmöityspäivästä laskettuna jo 3+0 päivänä tunsin selkeitä oireita ja tiesin olevani raskaana. Sen huomasi erityisesti imetyksen yhteydessä, mutta muutenkin. Mutta. Nyt en imetä ja minulla on taas rinnoissa tuntemuksia...! Hyvin pieniä. Aion kuitenkin nyt antaa itselleni luvan toivoa, että tämä onnistui. Nythän olisi fyysisesti ensimmäisiä mahdollisia päiviä mitään tuntea, 6 päivää inssistä. Rintoja kihelmöi ja kuumottaa ja ovat aavistuksen verran turvoksissa. Toisaalta tämä voisi vielä johtua pregnylistäkin kai? Inssin ajoitus oli loistava.

Yritän taas olla ajattelematta asiaa muutaman päivän... :)
 
Onko kellään Lugestroninsyöjällä samoja oireita kun mulla?Tissit on muuttunut aivan megaaroiksi,nivusia kivistää ja alavatsaa särkee,niinkuin menkat ois juuri tuloillaan?Kaikenkaikkiaan outo olo.Ja kuukautiset vaan ei suvaitse alkaa.Raskaana en ole,tein eilen ip. Apteq:n herkän testin,ei mitään.Aivan yhtä blanco kuin kaikki muut testit kolmen viime vuoden ajalta.

Lugeja pitäis käyttää vielä 1.11.asti.Turhauttavaa.Ja toi tissisärky on kamalaa.Hyvä et kärsii liivejä pitää.Ja,joo virallinen testipäivä oisi to,mutta kyllä sen pitäis kait normiraskaudessa jo j o t a i n näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
KarjalanHeili miun ymmärryksen mukaan menkat alkaa vasta paripäivää sen jälkeen kun viimeinen tabletti on laitettu. Näin siis ainakin itseymmärsin kun samoja määrättiin loppukiertoon 12 päivän ajan. Ja oon kuullut että aiheuttaa juurikin raskauden aikaisia oireita mutta toivotaan että sulla ois merkki ihan raskaudesta ;)

Ja omaa napaa. Hätäilin turhaan taas noitten ovistestien kanssa maanantaina näytti jo ihan negaa eli epäilen sen oviksen olevan siis sunnuntaina. Paitse se yksi munarakkula oli kuulemma jo sillon lauantaina juuri puhjennut toiveet taas korkeella mutta katsellaan! :)

Onkos Toiveikas81 jo testaillut ;)
 
Aukkarin takia tosiaan vähän jännitin, mutta tämä todella oli ohi ennen kuin tajusin sen edes alkaneen. En tuntenut katetria ym. lainkaan ja kuvittelin, että tarvikkeita otetaan vasta esille, kun minulle ilmoitettiin, että asia on hoidettu. Lopuksi vielä irrotuspiikki vatsapoimuihin ja Lugesteron (emättimen kautta) resepti käteen. Nyt alkoi 2 viikon piinailut eli minut voi viimeinkin vaihtaa toiselle listalle.

:attn: PÄIVITETTÄVÄÄ (kiitos vaan, kuka sitä asiaa hoitaakin!)
IUI: 1.
Inssipäivä: 29.10.
Testipäivä: 12.11.
Lääkitys: lz+pr+l
Syyt: siittiöt/ovl


Jännitin tätä inssiä tosi paljon, monestakin syystä. En halunnut kertoa esimiehelleni asiasta ja kaikki menikin täydellisesti - tosin nukuin viime yönä vain 4 tuntia, kun hermoilin inssin aikataulua ja miten välttää kertomasta asiasta töissä. Aikataulu oli lopulta täydellinen, ja vältin keskustelun. Jotenkin, kun tässä on jo ikääkin, en halua kertoa muille ennen kuin mahdollisesti olen tukevasti raskautunut.

Nyt koitan olla odottaa tyynen rauhallisesti seuraavat pari viikkoa :whistle::popcorn:
 
Karjalanheili: lugethan ne pitää menkat pois, alkavat yleensä parin päivän-viikon kuluttua niiden käytön lopetuksesta. Mutta eihän sullakaan ole vasta kun dpo12 vissiin? Teitkö testin aamuvirtsasta vai päivällä? Tsemppiä kumminkin :)

ON: mulla ei oo oireen oiretta! Eilen kävi mieli tosi maassa illansuussa, tuntui ettei usko riitä. Piti ihan itkastakin.. Nyt taas parempi mieli, mutta en ole kovin toiveikas. Yleensä mulla tosiaan vähintään rinnoissa on jotain pientä tunnetta viikko oviksesta ja loppuu pari päivää ennen kuukautisia. Nyt mulla ei ole mitään. Ei tissikipua, ei mahanippailuja juurikaan, ei kummempaa hormoniaknea (mulla loppukierrossa yleensä tosi pahana iho), ei niin mitään oiretta mihinkään päin. Jotenki en silti raskauteen usko, liian hyvä tuuri pitäs olla että ensimmäisestä inssistä tärppäis. Dpo10 toissapäivänä testit negaa, mutta sepä ei vielä mitään kerro, vaikka voisi periaatteessa jo kertoakin. Mä koitin vakaasti päättää etten testaa enää ennen lauantaiaamua, mutta saas nähdä kuin käy. Tosi ristiriitaiset fiilikset kyllä, en tiedä mitö odottaa. Mietin jo, että jos en ovuloinut ollenkaan, pregnylistä huolimatta! Ja siksi ei ois oireita. Kuinkakohan todennäköistä sekään.

Toiveikas81: minäkin mielenkiinnolla odottelen ootko testaillut.. :)

Hedelmiinalle tsempit piinailuun!!
 
Ei sitten tarvinnut testailla kun menkat alkoi tänään...Ei sitten onnistunut 3. inssi. Nyt on sen verran turta olo että päätimme mieheni kanssa pitää taukoa ainakin kuukausi jos toinenkin. Meille tehdään vielä 4. inssi mutta nyt on pakko ottaa taukoa tästä yrityksestä. Ollaan yritetty jo niin kauan että nyt taidan ottaa ihan omaa aikaa ja panostaa itseeni. Ehkäpä jos saa ajatukset muille urille niin voi yllätyskin itsestään tapahtua...Tosin en kyllä meidän tapauksessa siihen usko kun on tässä yllätystä jo 3 vuotta odoteteltu. Kaippa tässä pitää kohta alkaa suuntaamaan ajatukset rankempiin hoitoihin. Toivon vaan että niihin ei tarvisi mennä. Mutta täältä ei siis positiivia uutisia ja minut voi laittaa taustailemaan. Ilmoittelen sitten taas kun inssiin ollaan menossa. Tsemppiä teille piinailijoille ja toivon että muilla on parempi onni matkassa!
 
toiveikas81 Pahoittelut ja paljon jaksamisia!! Ehkä tauko on tosiaan hyvä juttu ja saa voimia jatkaa taas sitten neljänteen inssiin. Saanko kysyä oletteko yksityisellä vai julkisella puolella hoidossa? Me ollaan julkisella ja sanoivat että 3 inssiä tekevät, joten meilläkin parin viikon päästä on kolmas ja vika inssi.. sitten ivf hoitoihin.

Onnea piinailijoille, toivotaan paljon plussia!!!
 
Kiitos Tyy84 kannustuksesta / tsempistä :) Me ollaan yksityisellä puolella hoidoissa ja voitaisiin varmaan enemmänkin inssejä tehdä jos haluttaisiin mutta ajateltiin vielä yksi kokeilla. Kunnallisella puolella meillekin olisi tehty vain 3 inssiä ja sen jälkeen ivf hoidot mutta vaihdettiin eka inssin jälkeen yksityiselle mihin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Aina on sama lääkäri ja hoitaja ja ovat todella ihania!
 
Uusi ilmoittautuisi ketjuun...
Hei, nyt on koko ketju kahlattu läpi ja lukiessa olen jännittänyt, surrut ja iloinnut tapahtumia. On ollut todella opettavaista lukea ketjua: nyt ymmärrän (ehkä) perustermit ja mitä kaikkea on mahdollisesti edessä kun hedelmöityshoidot alkavat myös meidän kohdallamme. Tilanne on se, että viime viikolla olimme klinikan ensikäynnillä, parin viikon päästä on psykologin vastaanotto ja labrakontrollit ja toivottavasti joulukuun alussa on ensimmäinen inseminaatio. Meillä syy on miehen puuttuvat sukusolut ja koska asia on ollut tiedossa aina, niin varsinaista "yrittämistä" ei ole ollut. Jo heti suhteen alussa tuli selväksi, että haluamme lapsia ja että hedelmöityshoidot ovat edessä. Ensikäynnillä sovimme lääkärin kanssa, että aloitamme Clomifenilla.
Kiitos, että saan tulla mukaan jännittämään, toivottamaan plussia ja todennäköisesti kysymään tyhmiä :)
 

Yhteistyössä