Inseminaatio 2013

Kiitos onnitteluista! :heart:

Daysleeper, kiitos noista hormoniarvoista! Itse en tuollaista tajunnut edes etsiä. :) Näyttää tosiaan siltä, että aika yksilöllisesti se nousee. Teinpähän eilen taas huvikseni raskaustestin, niin kyllä se viiva on jo aika vahva. Hormonitaso ainakin nousee kovaa vauhtia! :)

haave31, pahoittelut menkkojen alkamisesta.. :(

Täällä kuumeisesti myös odotellaan joko Cassis on testaillut.. ?
 
Heissan!

Testasin torstaina negan ja eilen negan, joten eiköhän se ollut sitten siinä taas.
Sinänsä outoa, että vuoto ei ole kunnolla alkanut. Jotakin pientä on tullut viimeyönä, mutta tänään taas sitten ei mitn.
Varasin kuitenkin ajan hoidon suunnitteluun ja lähetteen tekemiseen.
Torstaina sitten lääkäri käy IVF prosessin läpi ja on Ouluun yhteydessä jatkosta.

Edellisen inssin yhteydessä sanottiin jonojen olevan n 6kk -- joten voisi olla toivoa että saataisiin suoraan lähete väestöliittoon. Katsotaan kuin käy. Toisaalta ei kyllä harmista jäädä jonottamaankaan - saa olla muutaman kuukauden ilman lääkkeitä ja kokeilla taas normaalia elämää ilman jatkuvaa kiertopäivien seuraamista.

Toivottavasti onnellista loppuviikkoa kaikille!
 
Cassis, pahoittelut. :hug: Toivottavasti saisitte lähetteen Väestöliittoon, että ei tarvitsisi jonotella noin kohtuuttoman kauan.

ON: Tänään kp 2. Vuoto alkoi eilen. Huomisesta lähtien pistän sitten taas 5 päivää 37,5 iu Gonal-F ja sitten kp 8 ultra.
 
Cassis pahoittelut negasta!
Hydrangea ei sullakaan oo pitkä aika ultraan! Toivotaan et nyt kypsyy hyvä follikkeli :)

Milläs muuten ootte testaillu ovista? Mulla käytössä nyt pregcheckit. Eipä oo vielä kontrolliviivaa vahvempaa viivaa tullu. Mullahan on aika vahva viiva sinä aina sen PCO:n takia. Noh, torstaina ultra, sit näkee onko mitään tapahtumassa. Outoa, et tällä kertaa Femareista ei tullu niin pahoja sivuoireita ku viime kierrossa vaikka annostus on isompi...
Nyt siis kp 10
 
Heippa kaikille!
En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, mutta jospa mukaan mahtuisi. Takana siis yli vuoden yritys luomusti ja ei haamun haamua. Selittämättömiä ollaan. Nyt takana ensimmäinen inssi (puregon + pregnyl), ja yksi folli kasvateltiin sekä limakalvot 9mm eli kaikki näytti ok:lta. Tästä on kehittynyt kuitenkin oudoin kierto ikinä.

Tavallisesti minulla alkaa tiputtelu jo viikko oviksen jälkeen, tiputtelee viikon ja sitten alkaa kunnon kuukautiset, jotka kestävät melkein viikon. Pelkkiä kuukautisia siis tämä elämä :). Nyt sitten vuotoa on ollut koko ajan inseminaatiosta lähtien paitsi pp4 ja tänään on pp 11. Eilen oli aamulla tosi kova kuukautiskipukohtaus ja luulin, että vuoto alkaa kunnolla, mutta niin vaan jatkuu tiputtelu. Välillä ihan kirkkaan punaista vähän ja sitten taas ruskeaa. Kaikenlaista vihlontaa ja jomotusta on ollut inssistä lähtien. Testiä en ole vielä tehnyt.. mutta ei hyvältä näytä :(
Onkohan kenelläkään muulla ollut tällaista jatkuvaa vuotoa ja mistä siinä oon ollut kysymys?
 
Daysleeper, mä vannon Pregcheckin ovistestien nimeen. Clearbluen digi on todistettavasti antanut mulle kolme kertaa PCO:n takia väärän hymynaaman, joten siihen on mennyt luotto. Nyt inssikerroilla en ole enää ehtinyt saamaan plussaa testiin ennen Pregnyliä.

Aiko, tervetuloa mukaan! Toi sun loppukierron tiputtelu kuulostaa ihan keltarauhasen vajaatoiminnalta tai liian aikasin rappeutuvalta limakalvolta. Mulla progesteroni on ollut aina ok verikokeissa, mutta silti luteaalivaihe on jäänyt lyhyeksi ja varsinaista vuotoa on edeltänyt tiputtelut. Mulla siis limakalvo varmaan hajoaa liian aikaisin. Sain sitten Lugesteronin tukemaan loppukiertoa ja ongelma on kadonnut. :)
 
Hydrangea, Kiitokset, kun vastailit! :) Osaatko sanoa mistä tuo limakalvon aikainen hajoaminen johtuu?
Täytyy täydentää tuota aikaisempaa sen verran, että kokeilin yhden kierron lugeja ja niillä tosiaan tuo viikon tiputtelu katosi, mutta käytöstä huolimatta kuukautiset sen jälkeen alkoivat.
Lääkäriltä kysyin nyt inseminaation yhteydessä lugeista niin oli sitä mieltä, että saan ne jos haluan, mutta ei niitä tarvi. (???) Eli, että parempi jos oma keho onnistuisi tarpeelliset aineet tuottamaan. No nyt on ainakin todisteita mistä kertoa, että eipä tuota :D
Puregonilla saatiin nopeasti kasvatettua munis ja inssi oli jo kp 10. Olisikohan tämä pannut kierron sekaisin ja vuodon alkamaan aikaisemmin. (Yleensä mulla ovis on siinä kp 14-19 riippuen mistä nyt tuota minun kiertoa laskee..)
Jopas tulee tekstiä. Ihanaa, kun on muitakin, joilla on sama tilanne vaikkei mukava tilanne olekaan..
 
Dpo 8 täällä menossa ja keltarauhaseni taas taitaa herätellä turhia toiveita tai umpisuoli tulehtua ( :| ?) Nimittäin sen verran ilkeesti tuikkii tonne alavatsaan välillä, huomenna testaan....

viimeksihän olin oireisiin perustuen aivan varma raskaudesta, mutta eipä niin vain käynytkään, tässä kierrossa olen päättänyt olla luottamatta oireisiin liikaa.
 
Aiko, ei ole tietoa mistä voisi johtua. Mulla on ehkä vaan jotenkin helpommin vuotava limakalvo, kun esim. munatorvien aukiolotutkimus käynnisti mulla uuden kierron ja kierto jäi sillon vain 13 päiväiseksi. Mulle on sanottu, että Lugeista ei ole haittaakaan, joten siksi mieluummin niitä käytän. Mulla pahimmillaan luteaalivaihe on ollut vain 6 päivää ilman niitä. Kuulemma kiinnittymistä ajatellen pitäisi olla vähintään 10 päivää. Mulla kierrot on yleensä lääkkeilläkin pitkiä ja ovikset tulee myöhään (kp 20-27). Viime kierto oli poikkeus, kun ovis oli jo kp 12.

hiulu, tsempit testailuihin.
 
Cassis, pahoittelut uudesta kierrosta!! Taitaa täälläkin olla uusi inssin parin viikon päästä. Tänään pp11 testasin negan eikä niin mitään oireita... eli ei ole tämän inssin suhteen kovin suuret odotukset. Toivon vain, että ne menkat alkais sitte kans perjantaina niin pääsis uuteen inssiin heti ensi kierrossa.

Daysleeper, itse käytän clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä ja kyllä se tuntuu minulla antavan oikeanlaisia tuloksia. Hymynaamasta alkaa kuukautiset aina tasan 14 päivän päästä. Ne on kalliita mutta olen tuhlannu niin paljon rahaa noihin halvempiin, joihin olen onnistunut saamaan plussan vain silloin tällöin. Pitää kuitenki ens kierrossa ostaa noita pregcheckin testejä, kun en ole niitä vielä testaillu ja näyttävät olevan edullisia.

Tervetuloa joukkoon Aiko!! Jos ei ole tuttavapiirissä kuin ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta raskautuvia niin sitä on kyllä välillä vertaistuen tarpeessa. Helpottaa tietää, ettei ole yksin tämän raskaan asian kanssa.
 
Tiltu jollei tätiä kuitenkaan kuulu, niin voi se plussa tulla myöhemminkin - kiinnittyminen voi olla ollut hieman myöhemmin tai hormonitaso nousta hitaammin, esikosta sain clearblue digiin 1-2vk, kun mun mielestä sen ois pitänyt näyttää 3+, vähintään 2-3vk. Ilmeisesti oli myöhemmin kiinnittynyt, koska ultrassa tipautettiin viikkoja.
 
Ei tullu tässä kierrossa plussaa. Vuoto alkoi aamulla. Vähän pettynyt olo mutta olin kyllä tähän jo henkisesti varautunut, kun ei ollut mitään oireita. Ja eipä se voi joka inssissä tärpätä. Jos jotain positiivista niin se, että pääsee tässäkin kierrossa inssiin, kun ei mene ovis viikonlopulle.
 
Niinpä oltiinkin Aiko :) Meinaatko yrittää uudelleen inssiä tässä kierrossa?

Vaikea pysyä kärryillä piinailijoista, kun täällä ei ole mitään listaa... Pitäisköhän alkaa tekemään jotain listaa vaikka vain piinailijoista niin voi sitten muidenkin puolesta jännäillä?

Se on hassua miten puolituttujen raskaaksi ensimmäisestä yrityskierrosta -uutiset saa olon kateelliseksi ja surulliseksi mutta täällä plussanneiden puolesta on niin onnellinen. Toisten pitkään yrittäneiden plussauutisista tulee itsellekin toiveikas olo ja tuntuu, että täällä olevat on sen plussan ansainneet ennemmin kuin ne ensimmäisestä yrityskierrosta hups vain raskautuneet (mikä on tietenkin ihan hullu ajatus. Eihän niiden plussat ole meiltä pois) :)
 
Tiltu ja aiko pahoittelut negasta!
hiulu Toivotaan, että plussa pärähtää testiin!

Nonii, ultrassa käyty kp 12 siis. ja sieltähän löytyi yksi 13,5mm rakkula! Jos kaikki menee hyvin niin maanantaina ois sitten inssi. Nyt vaan pitäis se lh-huippu saada pongattua ja Pregnyl pistettyä! Se voi olla näin neulakammoiselle hyvin vaikeeta...
Ultrassa näkyi myös kohtulihaksessa jokin pallero, lääkäri sanoi, et vois olla endo... onko muilla kokemuksia tällaisesta?
 
Tiltu Joo uutta yritystä heti perään. Aloitan sunnuntaina pistelemään. Tuo on ihan totta tuo tärppikateus muiden kuin täällä olijoiden kohdalla. Siitä tulee itelle vaan entistä huonompi mieli, kun pitää miettiä, että oonko minä näin pöljä ihminen, etten heidän puolestaan osaa iloita :D Täällä olijoiden onnistumisista tulee semmonen olo, että kyllä näillä hoidoilla jotku onnistuuki ja ehkä sitte minäki joskus :). Nämä on kai kuitenki sellasia luonnollisia reaktioita tämmösessä tilanteessa..

Daysleeper Minäki sitä Pregnylin pistämistä jännitin, mutta ei se ollu kyllä kummempi ku sillä kynällä pistely. Piikki ku piikki hyvän asian puolesta :D
 
Piinaa...taisi olla eilen kun livahdin leikkipuistossa puskan taakse tarkistamaan tilannetta, tuntui nimittäin siltä nyt se täti tuli housun - vaan eipä tullut, valkovuotoa vaan. Aamulla huomasin tissien turvottavan, mutta se on ollut ihan ominaista paria päivää ennen menkkoja ja niinhän tuo kalenterikin näyttää että viikonloppuna, viimeistään maanantaina voisi tätiä odotella. Pissattaa niin kauheesti kun jännittää ja jäljellä oleva yksi testi kuumottaa kaapissa. Dpo9 testasin tyyli puhtaan negan, mutta aikaistahan se oli. DPO 11 , kauanko kestää että sorrun testaamaan?
 
Hei!

Lääkärissä käyty taas vaihiteeksi. Saatiin lähete IVF jonoon ja käytiin hoitosuunnitelma läpi. Melko rankalta tuo kyllä kieltämättä kuulostaa... sumut 14+13 päivää, pistokset 13 päivää osin sumujen kanssa päällekäin, irrotuspiikki ja luget luteaalivaiheeseen.

Jono on n.5 kk ja tämä väli ollaan ilman lääkkitystä. Pyysin jotain kiertoa tasaamaan kun ilman mitään kierrot venyy miten sattuu - lääkäri tarjosi joko e-pillereitä tai teroja. E-pillerit kuulosti jotenkin koomiselta tilanteeseen nähden niin päädyttiin sitten teroihin.

Mullahan on tähänkin asti tullu kaikista lääkkeistä kaikki paketin mukaiset sivuoireet niin maltan tuskin odottaa mitä noista tapahtuu. Lääkäri varoitteli, että saattaa astiasto mennä vaihtoon.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille ja tsemppiä piinailijoille!

C
 
Minäkin roikun täällä kun en vielä uskalla kokonaan poistua ja on mukava seurata teidän muiden piinailua..

Cassis & Tiltu77, pahoittelut.. :(

hiulu, minä sain dpo 13 aikalailla samanlaisen viivan kuin sinä, joten aika varmasti on plussa. Parin päivän päästä viiva varmasti vahvistuu. :) Itse en koskaan aiemmin ollut saanut testiin mitään näkyviin mutta silti en meinannut uskoa sitä todeksi vaan testailin moneen otteeseen eri testeillä. Jos haluat vertailun vuoksi katsoa, niin kuva testeistäni löytyy edelliseltä sivulta.
 
Viimeksi muokattu:
Hiulu, aivan mahtavaa!!! Onnea kovasti!!! Selvä plussahan tuo on :D

Tähtisilmä, itsekin viime keväänä vielä raskaana ollessa kävin aina vilkuilemassa välillä mitä muille kuuluu.

Daysleeper, minulla oli viime tammikuussa ensimmäisessä inssin yrityksessä käytossa joku piikkihormoni (en muista nimeä, kun en niitä ole joutunut pistelemään sen jälkeen). Mies on vielä piikkikammoisempi kuin mie joten harjoittelin sen neulan pistämistä ensin ilman sitä lääkeainetta ja huomasin, ettei sitä neulaa edes tunne, kun sen pistää. Sen jälkeen se oli sitten helpompaa sen lääkeaineen kanssa se pistäminen. Siihenkin kuulemma tottuu.

Cassis, onko tuo 5 kk jono Oysiin? Tehän olitte jostaki pohjoisesta kotosin... Saatttaa tehdä ihan hyvääkin tuo 5 kk:n odottelu. Minua kyllä vähän hirvittää jos ei insseillä onnistututa ja joutuu jonoon, kun tulee tammikuussa 37 vuotta täyteen. Ei huvittais enää käyttää aikaa jonotteluun tässä iässä mutta pakko se on, kun ei ole varaa yksityisellekään...
 
hiulu Onnea plussasta!
Tiltu77 pitäis varmaan harjoitella ensin, et se pistäminen sitten onnistuis, jos tarve vaatii :)
Cassis äkkiä se 5 kk menee :) Ja on ainakin aikaa kesittyä kaikkeen muuhun :)
Hydrangea eikös sinulla se ultra oo tänään? Kerrohan mitä siellä näkyi!

Tein viikonloppuna ja vielä aamulla ovistestin niin negaa näyttivät...
Mutta sitten ultrassa äsken (kp 16 ultra) ja siellähän möllötteli 19*21*23 -kokoinen mollukka! Siellä pistettiin Pregnyl :)
Lääkäri suositteli, että ei tehdä inssiä tässä kierrossa vaan koitetaan kotikonstein :). Onneksi jää se inssimahdollisuus sitten vaikka seuraavaan kiertoon...
 

Yhteistyössä