Esikko, ikävä juttu tuo yrityskielto.
Mullakin kehitty yhdessä kierrossa viisi follia ja samat ikävät uutiset sain. Miehen kanssa mietittiin, että olisko uskaltanut uhmata lääkäriä ja riskeerata, mutta vastuutonta se olis ollut.
1) Mulla OI-hoidot aloitettiin suoraan seuraavalla vaiheella Anazoleilla (aromataasi-inhibiitti, kuten esim. Femar ja Letrozol), joten Clomeja en ole koskaan käyttänyt.
- Ekassa inssissä taisi olla kp 3-10 Anazol ja kp 11 alkaen 12 päivää Menopur --> inssi meni hyvin, mutta ei tulosta.
- Tokassa inssiyrityksessä oli taas eka kp 3-10 Anazol ja sitten kp 11 alkaen Puregon --> 5 follia, yritys/inssikielto.
- Kolmannessa yrityksessä kp 3-10 Anazol ja kp 11 alkaen Menopur --> ovis ehti livahtaan etukäteen, ei inssiä.
- Neljäs yritys kp 3 alkaen Gonal-F --> kp 12 inssi, meni täydellisesti, ei tulosta.
- Tässä kierrossa viides ja viimeinen yritys, kp 3 alkaen Gonal-F --> kp 12 inssi, folli 19-20 mm, piinailut vielä kesken. Joten 5 kertaa ollaan yritetty päästä inssiin, mutta vain kolmesti sinne asti ollaan lopulta päästy.
2) 3-4 inssiä tekevät kai julkisella. Meillä eka inssi tehtiin yksityisellä ja nyt kaksi viimeistä julkisella. Seuraavaksi ei enää inssejä, vaan IVF.
3) Lääkekustannukset riippuu paljon käytetystä lääkkeestä ja siitä kauan joutuu pistään. Mulla pistosannokset on ollut yleensä hyvin pieniä (aloitus 37,5 iu), mutta olen joskus joutunut pistään jopa lähes kaksi viikkoa. Pistokset kiertoa kohden ollut noin 100-300 e. Lisäksi muut lääkkeet, kuten mulla esim. irrotukseen Pregnyl 5000iu (alle 5 euroa) ja Lugesteron loppukiertoon. Yliopiston apteekin nettisivuilta pystyy kätevästi katsomaan lääkkeiden hintoja. Hakuun vaan lääkkeen nimi ja sitten kun hakutuloksista painaa sitä %-merkkiä, niin näkee hinnan kelakorvauksen jälkeen.
4) Riippuu täysin hoitopaikasta. Meillä tämä viimeinen inssi tehtiin, kun oltiin jo jonossa IVF:ään.
Kiitos kaikille tsempeistä! Ehkä tämä tilanne ei ihan mahdottoman surkea ole. Kotona myös vielä varmisteltiin, joten eiköhän siellä tarpeeksi simppoja ollut paikalla h-hetkellä. Joten tuskin tämä siitä jää kiinni.