Inseminaatio 2013

Oi, kiitos nopeasta vastauksesta. Jotenkin pelko ja huoli on koko ajan läsnä näissä hoidoissa.

Mietin just äsken, että eihän tässä voi olla mitenkään varmuutta milloin ovulaatio on oikeasti ollut, voihan se olla tullut jo aikaisemminkin, esimerkiksi pe-la. Kai ovulaatio on saattanut tulla ilman irroituspiikkiäkin? Vuoto tosiaan loppui samantien kun alkoikin, eli kertasatsi. Nyt illanmittaan alavatsaan juilii edelleen silloin tällöin..
 
Mullakin tuli pari päivää yhden inssin jälkeen tuhrua eli hieman verta. Voi olla että kyseessä oli kiinnittymisvuoto, koska testasin haalean plussan pari päivää sen jälkeen.

Miten se on että mulla unelmointi vauvasta vähenee kerta kerran jälkeen. Eli mitä kauemmin raskautumisessa menee ja mitä enemmän inssejä on takana niin jotenkin on tullut yhä lannistuneempi olo. Vaikkei edes kaikkia keinoja ole vielä käytetty. Ehkä sitä vaan ei uskalla enää yhtä paljon unelmoida, koska pelkää taas pettyvänsä. Tämä jatkuva juoksu ultrissa ja sellaisissa alkaa jo väsyttämään.

No niin, eli testauspäivä on puolentoista viikon päästä eli 6.4.
 
Viimeksi muokattu:
Jennimur, älä murehdi liikoja. Jos vaikka soitat heti huomenna klinikalle ja kysyt kaikki, mitä mieleesi tulee. Jos sulla on ollut esim. jotain hormonilääkitystä, ehkä sekin voi aiheuttaa välivuotoja? Välitiputtelua voi tulla joskus muutenkin. Tai sit vaan joku koittaa kiinnittyä, niinkuin joku jo ehdotti.

Tämä on nyt ihan eri asia ja tarina, mutta tuli tuosta mieleen. Mulla kerran joskus vuosia sitten kun oli jätetty ehkäisy pois (ja vielä luulin, että saatan raskaaksikin joskus tulla...) kävi niin, että jossain kp20:n tietämillä alkoi muljahdella alamahassa aivan todella kummallisesti. En osaa kuvata sitä muulla tavoin kuin että tuntui, kun kala olisi moljahdellut kohdussa. Kierto oli yleensä noin 32 päivää, muttta tuossa kierrossa tuhruvuoto alkoi jo kp22:n tienoilla. En vieläkään tiedä, mistä oli kysymys, mutta kummallista se oli. Olen jälkeenpäin päättänyt ajatella, että meinasin silloin tulla raskaaksi, mutta ei onnannutkaan. Tuo onkin sitten ainoa mahdollinen kuvitelma raskaudesta meikäläisen kohdalla ;) HUOM: tällä nyt en tarkoita, että liittyisi mitenkään suhun tai sun tilanteeseen. Tarkoitan vaan, että ihan rauhassa vaan, kaikki selviää.

vauvayritys, aika samoja kelaillaan. Kerta kerralta uskon vähemmän tähän touhuun. Välillä niin vähän, että jo odotan aikaa, kun voin keskittyä muihin elämän osa-alueisiin täysillä ja nauttia niistä. Niin ja siis testipäiväkin on meillä sama, 6.4. (mulla dpo 16, sulla ilmeisesti dpo 14).
 
Viimeksi muokattu:
Voikohan alkuraskauden oireet tulla jo näin nopeasti? Kun inssistä on kuitenkin vasta viisi päivää. Nyt on tänään ollut vatsa kipeä ja sekaisin, alaselkä kipeä, oksettaa ja tajuttoman kylmä koko ajan. Ellen sitten olis tulossa muutoin kipeäksi, näinkin voi tietysti olla mun tuurilla. Mietin myös että jos johtuis Lugesteronista, mutta toisaalta en viime kerralla saanut siitä mitään oireita.
 
Herkimmille alkuraskauden oireet voi ilmaantua heti kiinnittymisen jälkeen, väittävät. Yleensä kiinnittyminen siis dpo 6-12. Vaikuttaakohan inseminaatio mitenkään? Voisiko jotenkin nopeuttaa prosessia, en tiedä. Toivon sulle tärppiä, vauvayritys!
 
vauvayritys, vieläkö on oireita? Kiinnostaisi kuulla. :) Mulla ei, mitä nyt aamulla pahoinvointia, jonka syy on korvien välissä, ei senttiäkään alempana... On tää v-mäistä ja niin turhaa odottamista. Oon omalla kohdalla vakuuttunut siitä, et jos oisin raskaana, se tuntuis jo jossain (dpo 8). Tän kierron jälkeen taukoillaan, eli huhti-toukokuun taustailen.
 
Itse asiassa oireita ei enää ole. Taisi olla vain syynä syömäni vanhentunut ruoka, valitettavasti. Meilläkin tulossa tauko huhtikuussa, osaksi siksi että olemme väsähtäneet hoitoihin ja osaksi siksi että säästöt ovat huvenneet aika hyvällä vauhdilla.
 
No niin, nyt alkoivat sitten jo kuukautiskivut. Tosin kuukautisten pitäisi vasta viikon päästä, mutta näköjään alkoivat kivut jo näin aikaisin. Harmittaa tietysti, mutta minkäs tälle voi. Nyt sitten annan kehon ja mielen sekä lomapakon levätä kuukauden verran ja katsotaan sitten mitä tehdään.

Toivon kovasti onnea teille kaikille muille!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vauvayritys, halaus :hug:

Olen huomannut tässä lähipäivinä olevani ihan prkleen pahalla päällä tasaisin väliajoin. :kieh: Ja ei, en ajattele sen johtuvan siitä, että olen raskaana vaan siitä, että v...ttaa tämä turha yrittäminen. :headwall: Niinhän se taitaa olla, että vahvat vihan ja kiukun tunteet voivat olla myös yksi osa lapsettomuuden käsittelyä ainaisen turhan toivomisen ja suremisen ja "meillähän on kaikki muu ihan hyvin, koita ajatella positiivisesti"-hymistelyn lisäksi......

Juu ja ei, mitään oireita ei ole. Dpo 10. Olen välttänyt alkoholia koko pääsiäisen, mutta saattaa olla, että tänään vetäisen ruuan kanssa lasin tai puoli punkkua. Se nyt ilmeisesti ei haitanne, varsinkaan kun ei ole raskaanakaan...:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Fia:hug:

Sattuisko joku tietämään Väestöliiton kesän aukiolosta? Yritin googlettaa, mutta en vielä löytänyt. Tarkoitan siis sitä että jos Väestöliitolla on kesätauko esim. heinäkuussa. Väestöliiton sivuille varmasti on tulossa tieto siitä, mutta vielä ei näkynyt. Jos tämän kesän tietoa ei vielä ole tiedossa niin muistaisiko joku viime kesän aukioloa?
 
Olen nyt ryhtynyt oikein kunnolla laihduttamaan, jotta olisi paremmat mahdollisuudet raskautua. Tähän mennessä (noin kuukauden aikana) olen syönyt makeaa vain yhtenä päivänä viikossa ja se on yllätyksekseni onnistunut. Tosin samanaikaisesti olen harrastanut liikuntaa enemmän kuin normaalisti. Taitaa kyllä olla epätoivoista tämä mun toimintani. Kun ei mikään muu auta niin yritetään nyt edes ylipainoa saada pois. En tosin raskautunut silloinkaan kun olin lähempänä normaalipainoa, joten ei välttämättä johdu tämä lapsettomuus painosta. Pitäis vaan saada nyt hurja tsemppi päälle tän kuukauden aikana ja ryhtyä sit taas uuteen taisteluun viimeistään syksyllä. Ehkä tää on vaan väliaikaista väsähtämistä.

Meillä ei adoptio ja sijaisvanhemmuus ole mahdollisia vaihtoehtoja, joten siksi lapsen saaminen on mahdollista ainoastaan lapsettomuushoidoilla. Siksi hoitojen onnistuminen olisi niin tärkeätä.
 
vauvayritys ja Fiia, jaksamista ja voimia. :hug:

Onko Fiia jo testaillut? :)

Mulla oli eilen folliultra viiden 37,5 iu Menopur pistoksen jälkeen. Limakalvo oli surkean ohut ja yksi kuppanen 11 mm folli löytyi. Pistoksia jatketaan torstai iltaan asti hieman isommalla annoksella (50 iu) ja perjantaina katsotaan tilanne uudestaan. Voi olla, että ovis (jos on tullakseen) osuu viikonlopulle, niin pelkona on että inssi menee ohi.
 
vauvayritys, hyvää tuulta laihduttamiseen! Vaikka se ei raskaaksi tuloa suoraan edistäisikään, se on hyväksi sun terveydelle ja elämänlaadulle. Ja: painonpudotuksesta on hyötyä myös raskauden alkaessa ja sen aikana. Toivotaan, että näin tulee kohdallasi käymään!

Hydrangea, kiitos tsempityksestä. :) Olen härkäpäisesti pitänyt kiinni päätöksestäni olla testaamatta ennen annettua testipäivää (la 6.4.). Järkeilyni kulkee seuraavasti: jos olen raskaana, olen raskaana, vaikka testaisin sen vasta testipäivänä. Asiantila ei aikaisesta testaamisesta muutu miksikään. :) Jos taas en ole raskaana, menkat ilmoittavat asian tässä lähipäivinä, ja säästyn yhdeltä tikkuun kuseskelun mielipahalta ja eurojen menetykseltä. Odotan tätiä saapuvaksi huomenna.

Mulla on ollut etenkin iltaisin lähipäivinä "pallon" tunnetta vasemmassa munasarjassa (ovis tapahtui vasemmalta). En kuitenkaan ole päätellyt tästä mitään erityistä - oletettavasti johtuu clomeista tai keltarauhashormonista. Eli elelen niin matalalla profiililla kuin mahdollista, koska todennäköisyydet ovat mitä ovat. Kun ei toivo liikaa, ei putoa niin korkealta. :)

Pidän peukkuja hydrangea, että piikit tepsivät ja ajoitus onnistuu!!
 
Viimeksi muokattu:
Fiia, pidän peukkuja, että menkat ei tulisikaan, vaan pääsisit testiostoksille. :) Ihailtavaa tuollainen päättäväisyys. Mä oon kyllä niin kauhea hätähousu, että yleensä ekan kerran testailen jo siinä dpo 8-10 tienoilla, vaikka tiedän sen olevan aikaista. :D
 
Kiitti Hydrangea!:hug:
Tänään on mun todellinen piinapäivä. Yleensä menkat alkaa viimeistään tässä vaiheessa. Viime kierrossa merkit ilmenivät jo dpo 13 illalla, nyt on dpo 14 aamu, eikä vielä mitään. Päivä on kuitenkin vielä nuori... Olen huomannut hikoilevani öisin aika tavalla, johtuisiko clomin vaikutuksesta loppukiertoon?

Satutteko tietämään, voiko clomifen pidentää myös luteaalivaihetta? Koska se on nyt ekaa kertaa kokeilussa tässä kierrossa voipi olla, että sekin jotenkin taustalla vaikuttaa, eikä menkkojen viivästymisestä kannata (tässäkään) kierrossa liikoja innostua. Keltarauhashormonihan voi tehdä samaa, ja ehkä niiden yhteisvaikutuskin jotenkin lykkää kuukautisten alkua.

Kamalaa piinaa, mutta se helpottaa viimeistään ylihuomenna - mutta todennäköisesti jo tänä iltana. :|
 
Heippa!
Voimia ja jaksamista teille kaikille! Samassa veneessä ollaan :hug:
Itse odotan innolla ensi viikkoa, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa ja jotenkin hyvä fiilis, kun ensimmäinen inssi on vihdoin lähellä. Tiedän, että helppoa ei tuu olemaan, mutta odotukset on tosi korkealla. Ihan peruspessimisti kuitenkin olen, jotta ei niin kamalan korkealta sitten maan pinnalle putoaisi.
Olen miettinyt tuota painoasiaa paljon tämän prosessin aikana ja mieleen on tullut sellaisiakin ajatuksia, että voinko antaa ikinä itselleni anteeksi, jos mun paino on syy lapsettomuuteemme? Edelleen painonpudotus jatkuu, ei kylläkään niin pakonomaisesti, mutta nyt todella pidän huolta itsestäni ja olo on hyvä. Mutta jos vahinko on jo tapahtunut? Ja ei, ei ole mitään itsetuhoisia ajatuksia tai muuta, mutta pistää se miettimään.
Tsemppiä vauvayritys! Älä ota painosta stressiä! Huomasin itse, että se ei toimi.
 
Hei kaikille,
Minäkin taidan tänne joukkoineen valitettavasti tunkea itseni.
Viittä vajaa kolmekymppinen olen, Puoliso pari vuotta vanhempi. Aktiivista yritystä takana meillä yhdessä 10/10 alkaen, Hoidoissa 07/12 alkaen. Mulla lisäksi edellisen puolison kanssa yritystä iäisyys,eli yhdeksäs vuosi olisi menossa, Huh!

Hoidoissa on käyty tähän saakka Rovaniemellä,mutta ensimmäinen inssi tulossa touko/kesäkuulle,jolloin joudutaan siirtymään Ouluun. Selittämättömiä ollaan, clomeilla on menty nyt 5 täyttä kiertoa loistavalla vasteella ja kellontarkalla oviksella,lisänä tietysti suunnilleen täydellinen limis ja mitään ei saatu aikaseksi. Aavistuksen turhauttaa... :) tämä kierto menee meiltä huti kun ollaan eri paikoissa oviksen aikaan joten ensi viikolla saadaan lähete Ouluun,johon ei onneksi ei tarvi jonottaa.Ennen kesätaukoa pitäisi ehtiä pari kokeilla.

Tulipas tarinaa näin aluksi -taidan alkaa lukemaan pinon läpi.

Mukavaa iltaa kaikille, Toivotaan että vaihtuvuus tässä pinossa on suurta!
 
Hei Kaikille!

Palstaa jonkun aikaa seuranneena, alkaa kyllä jännittämään muidenkin puolesta! Toivottavasti mm Fiialleon tullut hyviä uutisia!!

Ajattelin yt itsekin virallisesti liittyyä keskusteluun muutenkin kuin seuraamalla- vertaistuki todellakin on parasta tukea! Eli itsellä ensi viikolla ensimmäinen käynti klinikalle ja inseminaation toivottavasti jo ensi kuussa päästään! Olisi mukava kuulla onko jollain kokemusta hoidoista/raskautumisesta miehen vasektomian purun jälkeen?? Se on siis meidän tilanteemme täällä!

Aurinkoista perjantaita kaikille :)
 
Tervetuloa mukaan uudet insseilijät ja vanhat taustailijat!
Kiitos hyvän toivomisesta Kasenja ja Mari. :)

Valitettavasti kuukautiset alkoivat aamuyöllä. Kiitän teitä kaikkia mahtavasta tuesta, siirryn nyt hetkeksi taustailemaan. Lueskelen kyllä kuulumisianne, vaikka en aktiivisesti kirjoittelisikaan. Toivon teille positiivisia plussatuulia, itselläni positiivisuus ja kaikki plus-merkkinen on tällä hetkellä niin hakusessa, että tauko on enemmän kuin paikallaan.

Koitan nauttia keväästä ja kesän tulosta, koittakaa tekin jookos, kaikesta yrittämisestä huolimatta!!! :flower:
 
Cassis ja Mari, tervetuloa mukaan. :)

Fiia, pahoittelut. :hug:


ON: Tänään sain lähtee folliultrasta jo hieman paremmin mielin. :) Folli oli kasvanut noin 14 milliseksi ja limiskin oli paksuuntunut, oli hieman reilu 7 mm. Lääkäri pohti jatkoa pitkään ja antoi mulle jo pistosohjeet pienemmällä annoksella, mutta haki mut sitten vielä käytävästä takaisin, kun olin jo lähdössä ja päätti nostaa annoksen sinne kokonaiseen ampulliin eli 75 iu. Näitä pistoksia sitten taas seuraavat kolme iltaa ja maanantaina sitten onkin tän kierron neljäs folliultra. Toivottavasti sitten siellä olisi jo todellinen kuningatar kasvamassa. Onneks nyt voi lähteä jo hieman paremmin fiiliksin viikonlopun viettoon. :)
 

Yhteistyössä