Mohair Minä en myöskään pidä lugeista lainkaan, inhottaa se valuminen! Pidentävät myös kiertoa, joka mulla on muutenkin ihan super-pitkä.
Lilla_myy73 Yksityinen klinikka, jossa minä käyn on ainakin kesätauolla heinäkuussa (ainakin oli viime vuonna) ja tämä vissiin Suomessa yleinenkin käytäntö. Ahaa
Solsolet tuo teidän Espanjassa asuminen selittääkin viikonloppu insseilyn. Mielenkiintoista olis kuulla, miten muuten siellä nämä kuviot on hoidettu, niin kuin
Tunafish78 myös kyseli. Tuohon sun pohdintaan yksityisen ja julkisen välillä seilaamisesta en osaa sanoa mitään. Me ollaan tällä hetkellä hoidossa tosiaan yksityisellä, jossa hoito kaikin puolin sujuvaa, eikä jonoja ole. Tietysti miinuspuolena hinta. Vielä nämä inssit (kaksi jäljellä) on päätetty jatkaa yksityisellä puolella, mutta katsotaan sitten tilannetta uudelleen, jos pitää rankempiin (eli kalliinpiin) hoitoihin siirtyä. Pidän peukkuja, että saisitte hyviä uutisia, eikä uutta hoitokierrosta tarvitsisi enää aloittaa.
Waninka minäkin ihmettelen, miksi lääkärisi suhtautui niin negatiivisesti. Minulla oli ainoastaan yksi folli, eikä limakalvokaan niin kovin paljoa paksumpi kuin sinulla ja positiivisilla fiiliksillä lääkäri oli. Yksi lääkäri tosin, jolla kävin follien seurantaultrassa tässä kierrossa suhtautui inssiin ylipäätänsä kyllä selkeästi epäilevin fiiliksin. Hän korosti sen pientä onnistumisprosenttia. Vähän tuli sellainen olo, että miksi ihmeessä tätä edes kokeillaan, jos lääkäritkin niin epäileväisiä hoidon onnistumisen suhteen. Lääkäreiden suhtautumisessa ja tulkinnoissa on kyllä paljon eroja.
Tuohon muille ihmisille lapsettomuudesta kertomiseen haluan vielä kommentoida hiukan.
Tunafish78 minäkään en pidä siitä, että tämä asia on yhteiskunnassamme sellainen tabu, niin kuin mainitsit. Minä olen kertonut asiasta oikeastaan kolmelle ystävälle, joista yhdellä on lapsi ja kaksi on lapsetonta. Olen kuitenkin ehkä antanut heidän ymmärtää, että tämä asia ei juuri minua stressaa eikä sureta, vaikka todellisuudessa pohdinkin asiaa aika paljon. Olen aina ollut sellainen ihminen, etten kovin helposti paljasta todellisia tunteitani muille. Olen sellainen iloinen ja reipas ulospäin lähes aina. Onneksi miehelleni pystyn näyttämään todelliset tunteeni.
KarKKI Jännitetään yhdessä ja toivotaan onnellista tulosta meille molemmille, niin kuin kaikille muillekin!
Mukavaa viikonloppua kaikille!