Inseminaatio 2012

Hei
Meillä oli tänään eka inssi,jännitin ihan sikana,mutta ei tuntunut missään,nopeesti oli ohi.
Nyt vaan odotellaan 6.3 asti.silloin hoitaja soittaa mulle kysyy olenko raskaana jos en ole mies joutuu antaa
uuden sperma näytteen analyysiin,ei ollut kuulema ollut kovinkaan montaa siittiötä mitä olis voinut siirtää.
Aikaisempi analyysi on vuoden takaa joka tehtiin yksityisellä..Nyt ollaan kunnallisella,saa nähdä miten käy kun ens vkolla muutetaan pois hesasta, että voidaanko vielä kuitenkin käydä hesassa hoidoissa.
Välimatkaa kun ei ole kuin n.reilu 80km.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. :)

Peikko89 Olen itsekin päättänyt, ettei tässä voi alkaa elämään "sit ku" elämää. Kun ei koskaan tiedä, miten asiat etenee, joten parempi nauttia tästä hetkestä. Aika hyvin olen tämän asian vielä sulattanut ja ollut kaikinpuolin reipas ja toiveikas. Tietysti välillä tulee sellaisia hetkiä, että surettaa ja pelottaa. Hieno juttu, että sinä olet pystynyt tässä kierrossa keskittymään muuhunkin elämään, sillä silloin aikakin menee nopeammin ja fiilis pysyy positiivisena! Ollaan siis kohtalontovereita tämän 1,5 vuoden yrittämisen osalta. :) Olen 26-vuotias.

durasel1 Meillä tehtiin eka inssi eilen, joten aika samoissa mennään. Minulle lääkäri määräsi viralliseksi testipäiväksi 29.2. (karkauspäivä). En ole kyllä vielä koskaan malttanut odottaa tuohon lääkärin määräämään päivään, vaan olen aina testaillut aikaisemmin. Maltti ei riitä. :) Kiva kuulla, että teillä inssi oli toimenpiteenä kivuton.

Onko teillä muilla muuten ollut inssit kivuliaita? Mulla on joku mutka kohdunkaulassa, jonka vuoksi jouduttiin käyttämään pihtejä apuna. Muutenkin kohdunkaula kuulemma jotenkin tosi ahdas, jonka vuoksi lääkäri käytti erikoiskatetria ja jotain levitintä. Toimenpidettä ei meinattu saada millään onnistumaan ja se teki kipeetä. Onneks kuitenkin lopulta onnistui. :) Samoja haasteita oli aukiolotutkimuksen kanssa aikaisemmin.
 
Amele toki mullakin niitä hetkiä tulee, mutta kun ne hetket ei valtaa elämää, niin olen tyytyväinen :) Mulla oli eka inssi kivuton, mutta tää toinen sattu.. ja tuli muuten vähä vertaki parina päivänä :eek:

durasel1 tervetuloa, kylläpä paljo taas uusia, ei enää pysy kärryillä :p Aika oudolta kuulostaa toi 6.3., siis soittaako hoitaja tuolloin? onko testipäivä sulla sitten koska?
 
Se olis sit "jäähyväisten" aika. Eli hyvinkin puhdas nega pärähti ruutuun tänään. Olo on pettynyt. Ei ymmärretä missä on vika? :( Jospa ne sit paremmin perehtyis kaikkeen problematiikkaan kun mennään ivf:ään.

Nyt alkaa tauko, loma, breikki ja oikeesti yritän unohtaa sen että oon kohta 39 ja aika rientää, että sillä lapsen saamisella olis niiku kiire. Stressihän voi olla pahin tekijä siinä ettei onnistu.

Teille kaikille hirmuisesti tsemppiä ja onnea, kyllä teistä varmasti joku plussaa lähiaikoina :) Tulen kyllä vielä lukemaan tarinoitanne ja jännään teidän mukana. Ja ehkä joitain tapaan jollain toisella palstalla sitten myöhemmin... :hug:
 
Heippa,

en ole tälle palstalle aikaisemmin kirjoitellut, mutta mulle tehtiin ensimmäinen inssi 1/2012, josta plussasin. Itse en tuntenut mitään kierron aikana, ainoastaan rintojen arkuus ja lämmön koholla oleminen kertoivat ovulaation tapahtuneen. Tein itse ensimmäisen positiivisen testin dpo 11, digillä sain 1-2 viikkoa ja muutaman halpiksen tein sitten eri dpo:lla sekä digin vielä dpo 16 joka näytti 2-3 viikkoa. Tuolloin dpo 11 oli vain vahva tunne, että olen raskaana. Tämän inssin olisi pitänyt olla jo toinen, mutta ekalla kerralla mun kroppa ei toiminut puregonilla, vaikka siitä kierrosta sitten tulin raskaaksi, se vaan meni kesken, eikä edennyt ollenkaan, sitten oli 1 välikierto ja nyt tästä inssistä se plussa. Mulla oli inssipäivänä tilanne seuraava: folli 16mm ja limis 10mm, siittiöitä 36milj/ml. ei pistetty pregnyliä koska oli niin pieni folli ja käskettiin kotona tehdä LH-testiä ja pupuilla joka ilta :) 2 päivää inssistä oli LH-testi positiivinen, joten voi olla että ihan kotona tehdyt talletukset ovat aikaansaaneet pienen papusen. Viime perjantaina kävimme varhaisultrassa ja siellä papunen oli juuri oikean kokoinen ja sydän sykki, lisäksi mulla oli oikealla munasarjassa hyvin aktiivinen 4 x 6 cm iso keltarauhanen. Joka nytkin oireilee :/.

taustalla mulla pco-tyyppiset munasarjat ja 4 kertaa operoitu agressiivinen endometrioosi.

TSEMPPIÄ KAIKILLE INSSEIHIN JA HOITOIHIN!!
 
  • Tykkää
Reactions: waninka
Kiitos tsemppikertomuksesta Ladyblue! Hienoa kuulla että se inssiplussa on mahdollinen vaikka välillä alkaa epäillä muuta. Onnea kovasti plussasta ja oikein ihanaa masunkasvatusaikaa sinulle :heart:

Syvimmät pahoittelut Luru :hug: Kyllä tämä maailma on sitten epäreilu :'( Siellä IVF:ssä varmasti selviää syyt näihin negoihin ja voidaan alusta asti valkata sinne hyvä yksilö kiinnittymään. Koita nauttia keväästä ja ihan muista asioista sitä IVF:ää odotellessa (helpommin varmaan sanottu kuin tehty).

Pahoittelut myös nalle-maijalle :hug: Parempaa onnea seuraavaan yritykseen!

Tsemppiä inssin jälkeiseen piinailuun duracell ja Amele! Mulla kans toi kohdunkaula on käyrä ja aukkari oli TODELLA tuskainen juurikin noiden suoristuspihtien takia. Onko se levitin sellanen kohdunkaulaan ruuvattava juttu? Mulla käytettiin sitä myös inssissä mutta ei se sattunut lainkaan. Inssi oli täysin kivuton. Lääkäri sanoi että käyttää minun kohdallani erilaista, jotenkin taipuisampaa katetria ja siitä varmaan johtui tuo että inssi ei aiheuttanut kipua lainkaan.

(.) Huomenna folliultraan tsekkaamaan tilanne ja samalla selvinnee ensi viikolle tarkempi inssipäivä.
 
Luru-73 Voi ei, tooosii kurjaa. Pahoittelut. Kovasti toivottelen tsemppiä jatkoon! Joskus se pieni loma ja tauko voi tehdä omalle fiilikselle ihmeitä, vaikkei näistä ajatuksista varmasti ole helppo päästä irti.

nalle-maija Höh, kurjaa. Olis kiva lukea muiden onnistumisista ja elää niissä mukana. Voimia. Kenties jo ensi kierto voi olla se oikea.

LadyBlue Ompa tosiaan kiva kuulla hyviäkin uutisia, joku on siis todistettavasti raskautunut inssien voimalla, jee! Välillä tulee niin toivoton olo, kun näitä epäonnistumisia lukee ja kuulee monelta taholta. Kiitos, että kirjoittelit positiivisia fiiliksiä ja onnellista odutusta! :)

Tunafish-78 Kiitos tsempityksistä. Onneksi tässä on pari viikkoa tosi kiireistä töissä, joten eipä ehdi liikaa ihmetellä ja stressata tätä piinailuaikaa. Se "kohdunkaulanlevitin systeemi" oli sellainen tosi ohut instrumetti (lääkäri sanoi, että hiukan kuin lyijykynän kärki), jolla jotenkin hitaasti aukaistiin sitä reittiä, jotta saatiin katetri sisälle. Mulla ei ole nämä termit kovinkaan hallussa, niin toivottavasti meni suunnilleen jotenkin noin. :)
 
Hei
Onko kellään ollut inssin jälkeen vasemmalla vihlontaa? Mulla on ollut tän päivän aikana vihlontaa
vasemmalla,heti jos jotain touhuun vähäsen alkaa pieni vihlonta,ukko ihmetteli kun tuli
töistä että,miten mun maha on niin pallona,söin kyllä iltapäivällä pizzaa mutta ei sekään ole yleensä samalla tavalla turvottanut niin ja tietysti voi myös johtua siitä kun söin 1 fazerin suklaa levyn.

Taidan nyt vaan tarkkailla itseäni tarkemmin kun niin haluisin tulla raskaaksi ja että se onnistuis,mulla on takana 3 varhaista km.eka piti kaapia kun ei suostunut tulemaan itse..
 
Hei taasen ja ihan ensiksi pahoittelut negan testanneille ja varsinkin Luru-73:lle, joka on jaksanut listalla pitkään... Ei muuta kun voimia keräämään seuraavaan etappiin! Itse kävin eilen ultrassa ja follit oli samoissa lukemissa kun maanantaina, eli huomenna taas uus ultra ja aikaisintaan sunnuntaina inssi. Siis huomiseen!
 
Lilla_myy73 Lueskelin tuolta, että sinulla nyt reilu viikko inssistä, onko mitään tuntemuksia tullut? Mitkä ovat fiilikset?

Tunafish-78 Mitenkäs meni folliultrassa? Selvisikö tarkempi inssipäivä?

durasel1 Minulla ainakin on ollut vatsa turvoksissa ja hieman arka nyt inssin jälkeen, ihan jo noista hormoonipistoksistakin johtuen. Nepä voivat aiheuttaa kaikenmoisia tuntemuksia.

Solsoset Tsempitykset follien kasvatukseen! :) Missä muuten olet hoidossa, kun viikonloppuisin tehdään inssejä?

Täällä kaikki ihan tavallisesti. Inssistä kolme päivää ja mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan (normaalia vatsan turvotusta/arkuutta lukuunottamatta, mikä on ollut aina näiden pistosten kanssa). Verenvuotoa oli ma, ti ja ke. Tänään ei enää ole ollut. Oletteko muuten miten avoimesti puhuneet lapsettomuudesta ja hoidoista lähipiirillenne? Minä olen kertonut muutamille ystäville, mutta esimerkiksi omat vanhempani eivät tiedä ja töissä en myöskään ole asiasta mitään puhunut. Välillä on sellainen olo, että haluaisi kertoa asiasta koko lähipiirille, mutta luulen, että varjopuolena tulisi ihmisten jatkuva utelu, odottaminen ja mahdollinen sääli. En myöskään halua, että esimerkiksi äitini surisi/stressaisi tätä asiaa. Toisaalta hiljalleen alkaa tuntua siltä, että asiasta olisi mukava keskustella muiden kanssa, jotta saisi samalla purkaa omia tuntemuksiaan.

Tsemppiä kaikille!
 
Peikko, anteeksi vastauksen viipyminen. Niin kiire ollut, ettei koneella ole ehtinyt käydä. Kyllä mulla normisti rinnat oireilee kierron mukaan, mutta nyt jotenki olleet todella kipeät, esim. halaaminen sattuu ja ei voi nukkua mahallaan. Laitan Lugen piikkiin.

En jaksa muuten odottaa, että se kuuri on ohitse. Seuraavan kerran pyydän kyllä Luget suun kautta. (Oon jo vähän valmistautunut negaan.) Niin monesti menny hermo tohon lääkkeen valumiseen. Yök. Niin, siis nyt menossa kp 25. Rinnat o ihan räjähtämispisteessä, muuten ei oikein mtn tuntemuksia. Ajoittain alavatsaa on juilinut ja vas. puol. tuikkinut ajoittain lujaakin. Tässä pari tuntia sitten alkoi vähän kovempi alavatsan juiliminen. Kovasti varmaan menkat tekevät tuloaan, tosin tiputtelua ei ole ollut yhtään, mutta Luge on siinä tehnyt tehtävänsä. Luget olis ma asti, sitten ehkä ti voisi testailla tai sitten ei. Toisaalta tekis mieli, mutta ei jaksaisi nähdä sitä negaa tikussa.

Yritän vähän paremmalla ajalla kommentoida enemmän. Tuli vähän omaa napaa.
 
Odottava tunnelma on täällä monella, joten tsemppiä kovasti piinapäiviin ja viikkoihin!

Amele Mulla tosiaan eilen oli folliultra mutta tarkempi inssipäivä ei vielä selvinnyt. Oikealla oli kaksi n. 10mm follia ja yksi n. 8mm folli. Vasemmalla vain pieniä. Kohdun limakalvo n.7mm. Jatkan Menopurin pistämistä ja maanantaina uusi ultra. Keskiviikkoon vissiin yritetään tähdätä sitä inssiä.
Meillä mun kaikki lähimmät ystävät tietää meidän hoidoista. Samoin oma äiti. Yhdelle työkaverille oon kans maininnut asiasta. Oon aika avoimesti puhunut tästä, koska mua vähän ärsyttää että tämä asia on sellainen tabu.
 
  • Tykkää
Reactions: Solsolet
Amele Reilu viikko on inssistä ja ei sen kummempia tuntemuksia ole, kuin että aamupäivisin ja jopa päivälläkin on lievää pahan olon tunnetta (onkohan lie kuviteltua :)). Lisäksi ehkä ihan pikkasen mahassa tuntuu jotain kuukautiskipuun verrattavissa olevaa nipistelyä/kipua. Vielä olis 5 piinaavan pitkää päivää testiin.. Jos testi on nega, niin sitten kp 5 alkaa taas uudet pistokset. Meillä mennään nopealla aikataululla mun iän takia ja olisin kyllä heti toisen inssin jälkeen valmis ivf:ään, mutta sinnehän saa sitten jonotella ilmeisesti sen puol vuotta.

Osaisko joku vastata mulle näihin:
Olenko ymmärtäny oikein, että klinikat on kiinni kesällä? Eli silloin ei oo mahiksia päästä hoitoihin?
Entäs sitten jos tällä hetkellä käy julkisella puolella (lukuunottamatta inssiä ja ivf:ää, jotka täällä käydään yksityisellä) ja haluaakin mennä ivf:ään suoraan yksityiselle, niin kuinka nopeasti sinne pääsee ja voiko sen jälkeen käydä kontrollissa julkisella puolella?
 
Heipä hei taasen ja Amele:lle tiedoksi niin asutaan ja insseillään Espanjassa, joten täällä on monin tavoin aika eri meininki kuin Suomessa :) Just palasin ultrasta, jossa taas sain uuden tuttavuuden, kun entisen kotikaupunginosani apteekissa työskentelevä tyttö tunnisti mut inssijonossa. Juteltiin ihan samoja asioita kun tässä listalla: kelle on kerrottu, ketkä tajuaa ja ketkä ei, ja miten rankkaa on viettää aikaa ns. onnellisten odottajien keskuudessa... varsinkin jos kyseessä on sukulaiset tai lapsettomuutta ymmärtämättömät ystävät. Siinä sujahti 1,5 h jutellessa tosi nopeasti, ja taas tuli todettua, että näistä asioista tekee hyvää jutella, niin kuin Tunafish-78:kin mainitsi, mutta yksilöllistähän tää on kaikki. Ja siis meillä ei edes appivanhemmat tiedä nykyisistä hoidoista, mut on varmaan arvanneet, kun tietää lapsettomuustaustan ja mun tiheistä klinikkakäynneistä...

Täällä nyt menossa KP 13 ja johtofolli olikin jo 18 mm ja muut kadonneet, joten päättivät antaa estopiikin tälle illalle, sit irrotuspiikki huomenna ja inssi meneekin maanantaihin KP16. Olin jo varautunut tekemään inssin päivystyksessä sunnuntaina, mutta toivotaan, että estolääke pitää oviksen loitolla maanantaihin asti, vaikka moinen touhu vähän epäilyttää...

Mites piinailijat? Kenelläs on seuraava testipäivä? Toivottavasti joku kohta testaa tänne toivoa valavan plussan :) Hyvää viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin nyt ensimmäinen inseminaatio takana. Limakalvo oli vain 6mm, folleja kaksi ja molemmat n.20mm. Lääkäri sanoi jo suoraan että onnistumisen mahdollisuudet tavallistakin huonommat, joten odottelen nyt vaan menkkoja alkavaksi sen pari viikkoa. Suunniteltiin siinä samalla jo seuraava kierto jossa sitten tuleekin klomifeeni+gonal yhdistelmä käyttöön. Suoraan sanottuna aika paska fiilis jäi.
 
Sulla hurjan nopea follin kasvu Solsolet! Ihan kateeksi käy kun itse olen kovin hidas "munimaan" :D Miten siellä Espanjassa tuo kuvio muuten toimii? Oletko siellä yksityisellä vai julkiselle puolella hoidoissa? Käytetäänkö siellä samoja lääkkeitä? Kiva että olet löytänyt sieltä vertaistukea ja juttuseuraa!

Waninka :hug: Miksi ihmeessä lääkärin mielestä ne mahdollisuudet on huonot? Sullahan oli jopa kaksi optimikokoista follia! Tuon limakalvon takiako? :O Sehän ehtii vielä viikon tuosta paksuuntua ennen kuin kiinnittyminen on ajankohtaista. Millä lääkityksellä olet nyt mennyt inssiin?

Lilla-Myy Klinikoilla yleensä heinäkuu on lomakuu ja klinikka kiinni. Näin ymmärtääkseni sekä julkisella että yksityisellä. Käytännössä tämä sitten vaikuttaa aloitettaviin hoitoihin niin, että ne vaan aloitetaan mitkä pystytään viemään loppuun ennen lomaa. Kai ne IVF:t pystyy aloittamaan nopeastikin kun teillä varmaan kaikki perustutkimukset on tehty jo ennen inssejä. Tuohon yksityiseen IVF:ään julkisia hoitoja odotellessa en osaa kommentoida, mutta olisin kovasti kiinnostunut myös vastauksista! Oon kuullut että voi ainakin vaikuttaa julkisella tehtäviin IVF:ien määrään jos julkisen hoitava lääkäri saa tietää. Kannattaa huhuilla tästä tuonne IVF-keskustelujen puolelle vielä! Siellä varmasti löytyy asiantuntijoita!
 
  • Tykkää
Reactions: Lilla_Myy73
LURU pahoittelut täältä myös. Se IVF vois olla parempi ja ja jotenkin uskon,että sillä ois paremmat onnet tärppiin,kuin inssillä. En tarkaoita loukata yms. ja rankempaa se on kun tämä kevyemi hoito. Meilläkään ei ole enää kun yks yritys inssiin a sen jälkeen IVf.:( ISOT halaukset sulle.

AMELE Mulla on samana päivänä testin teko kuin sulla/teillä jotka ootte insissä ollut. Mun mielestä tämä toinen inssi meni paremmin kuin ensimmäinen,koska ensimmäisellä kertaa vuosin vähän verta toimenpiteen jälkeen.jotenkin tuntu myös että ensimmäinen kerta oli hutiloimista toimenpiteessä koska kesti allw 10min. Tästä toisesta toimenpiteestä ei ole tullut mitään ja toimenpide kesti kauemmin.
 
Mohair Minä en myöskään pidä lugeista lainkaan, inhottaa se valuminen! Pidentävät myös kiertoa, joka mulla on muutenkin ihan super-pitkä.

Lilla_myy73 Yksityinen klinikka, jossa minä käyn on ainakin kesätauolla heinäkuussa (ainakin oli viime vuonna) ja tämä vissiin Suomessa yleinenkin käytäntö. Ahaa Solsolet tuo teidän Espanjassa asuminen selittääkin viikonloppu insseilyn. Mielenkiintoista olis kuulla, miten muuten siellä nämä kuviot on hoidettu, niin kuin Tunafish78 myös kyseli. Tuohon sun pohdintaan yksityisen ja julkisen ”välillä” seilaamisesta en osaa sanoa mitään. Me ollaan tällä hetkellä hoidossa tosiaan yksityisellä, jossa hoito kaikin puolin sujuvaa, eikä jonoja ole. Tietysti miinuspuolena hinta. Vielä nämä inssit (kaksi jäljellä) on päätetty jatkaa yksityisellä puolella, mutta katsotaan sitten tilannetta uudelleen, jos pitää rankempiin (eli kalliinpiin) hoitoihin siirtyä. Pidän peukkuja, että saisitte hyviä uutisia, eikä uutta hoitokierrosta tarvitsisi enää aloittaa.

Waninka minäkin ihmettelen, miksi lääkärisi suhtautui niin negatiivisesti. Minulla oli ainoastaan yksi folli, eikä limakalvokaan niin kovin paljoa paksumpi kuin sinulla ja positiivisilla fiiliksillä lääkäri oli. Yksi lääkäri tosin, jolla kävin follien seurantaultrassa tässä kierrossa suhtautui inssiin ylipäätänsä kyllä selkeästi epäilevin fiiliksin. Hän korosti sen pientä onnistumisprosenttia. Vähän tuli sellainen olo, että miksi ihmeessä tätä edes kokeillaan, jos lääkäritkin niin epäileväisiä hoidon onnistumisen suhteen. Lääkäreiden suhtautumisessa ja tulkinnoissa on kyllä paljon eroja.

Tuohon muille ihmisille lapsettomuudesta kertomiseen haluan vielä kommentoida hiukan. Tunafish78 minäkään en pidä siitä, että tämä asia on yhteiskunnassamme sellainen tabu, niin kuin mainitsit. Minä olen kertonut asiasta oikeastaan kolmelle ystävälle, joista yhdellä on lapsi ja kaksi on lapsetonta. Olen kuitenkin ehkä antanut heidän ymmärtää, että tämä asia ei juuri minua stressaa eikä sureta, vaikka todellisuudessa pohdinkin asiaa aika paljon. Olen aina ollut sellainen ihminen, etten kovin helposti paljasta todellisia tunteitani muille. Olen sellainen iloinen ja reipas ulospäin lähes aina. Onneksi miehelleni pystyn näyttämään todelliset tunteeni.

KarKKI Jännitetään yhdessä ja toivotaan onnellista tulosta meille molemmille, niin kuin kaikille muillekin! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei kaikille taas pitkästä aikaa! :) Minä olen lomaillut näistä asioista, kun viimeksi inssin peruuntui... Kovasti tänne oltiinkin taas kirjoiteltu ja tovi meni niitä lueskellessa.

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! :flower:
Ja halaukset negan testanneille! :hug:
Sekä tsemppiä piinailijoille! ;)

Sitten omaa napaa... Minä täällä nyt sitten odottelen menkkoja alkavaksi, että voisi aloittaa uuden inssikierroksen. Niiden olisi jo itse asiassa pitänyt alkaa, eikä mitään oireita siihen suuntaan kyllä ole että olisivat edes tulossa... Varmaan meni kierto nyt ihan sekaisin, että saa vielä pitkään odotella! Ärsyttää! :kieh: Normisti mulla melko säännölliset menkat eikä niitä tarvii odotella... Mitenhän se on, jos ovista ei oo tapahtunut ollenkaan... Hyppääkö menkat yli?

Tuosta lapsettomuuden kertomisesta muille... Minä olen hyville ystävilleni kertonut ja toiset ymmärtää toisia paremmin. Joillekin kertonut silloin kun utelut lapsista ovat alkaneet ärsyttämään. Esim kun oltiin ottamassa toista koiraa, eräs ystävä totesi että eikö teidän pitäisi niitä lapsia ruveta tekemään eikä ottaa vaan lisää koiria...:( Siihen oli sitten pakko laukaista, että onhan tässä jo 2 vuotta yritettykin! Meni kyllä hiljaiseksi... Lisäksi mun sisko on tiennyt jo aika alusta asti, omille vanhemmille kerroin kun aloitettiin hoidot. Miehen äiti ei tiedä, se oli miehen toive...

Kyllä se on vaan hyvä, että lähipiiri tietää asiasta, niin voi olla rennosti eikä kukaan turhia kysele lapsista. Varsinkin, kun tätä lapsettomuutta on nyt jatkunut kohta sen 3 vuotta. Niin ei vaan enää jaksa uteluita lapsista!
 
Juu siis lääkäri sanoi että onnistumisprosentti on niin kovin pieni inssissä muutenkin ja kun se limakalvo on niin ohkonen ei mulla ole sitäkään vähää mahdollisuutta. Lääkäri teki sen inssin mutta koko ajan puhui siitä mitä sitten seuraavassa kierrossa tehdään. Toki tiesin jo valmiiksi etteivät mahdollisuudet ole suuren suuret, mutta jotenkin jäi semmonen olo että eikö kumminkin se tarkoitus ole ettei se seuraava kierto ala? Teki mieli minunkin kysyä että miksi helvetissä tätä sitten tehdään jos lääkärikin on sitä mieltä ettei se onnistu. Ei se edes onnee toivottanut, eikä mistään testipäivistäkään mitään puhuttu. Se puhu koko ajan niin että on ihan selviö että ne menkat alkaa sieltä kyllä :/ No onneks sitä tiputtelua ei oo nyt kumminkaan enään ollut.

Tänään aamulla sen inssin jälkeen oli kyllä manasarjat ja kohtukin jotenkin oudosti arat, ei menkkamaisella tavalla, mutta jotenkin kumminkin epämiellyttävä tunne. Onko muilla ollut tällaista? Muutenkin kiinnostais kuulla teidän inssipäivän fyysisiä tuntemuksia.
 
waninka: Mulla ainakin oli paikat hellenä marraskuisen inssin jälkeen! Tosin mulla kävi koko inssi tosi kipeesti! :( Ei meinannut millään saada katetria menemään eikä ensin edes meinannut löytää koko kohdunkaulaa... Siinä oli joku pykälä kuulemma. Kaikenmaailman apuvälineitä piti käyttää ja kesti aika kauan toimenpide. Vuotelin myös verta sen jälkeen... :| Sen illan oli sitten maha kipee aika paljon ja kyllä se tuntui vielä seuraavana päivänäkin...
 
luru-73lle pahoittelut myös täältä, toivottavasti pieni tauko tekee tehtävänsä ja jaksat paremmin jatkaa sitten hoitoja. Pahoittelut myös nalle-maijalle ja muille huonoja uutisia saaneille..

Inssiin menijöille ja piinailijoille myös onnea matkaan! waninka, kurjalta kuulostaa ettei lääkäri ollut ollenkaan positiivisella kannalla.. Mutta aina on mahdollisuus onnistua oli se sitten pienempi tai isompi, mahdollisuus yhtä kaikki :)

Amele, meillä tietää minun kaksi ystävääni sekä molempien vanhemmat ja sisarukset. Tuntui aika huojentavalta kertoa, mutta toisaalta nyt on monta ihmistä joille sitten pitää selittää näitä asioita, se vähän ärsyttää. Ja joo, eri ihmiset suhtautuu erilailla. Minunkin on vaikea näyttää tai kertoa läheisille todellisia tunteita lapsettomuudesta, eihän he edes ymmärtäisi. Hyvä esimerkki oli, kun molempien meidän vanhemmat sanoivat heti kun asiasta kerroimme, että kyllähän sen lapsen voi vaikka adoptoida tai olla sijaisvanhempi, MUR! Teki niin mieli ärjäistä että mutta kun minä haluan sen oman lapsen, ei se ole sama asia adoptoida tms., vaikka se sitten lopuksi omalta tuntuisikin..

ON. Minulla nyt pp8, eikä juuri mitään tuntemuksia. Pp6 ja pp7 olin todella kiukkuinen ja etenkin eilen oli jotain tuntemuksia, mutta ne oli tosi alhaalla, kohdussako? kipua se ei varsinaisesti ollut, ehkä enemmän menkkaoireita. Ja pää oli eilen kipeä, ei ole pitkään aikaan ollut.. Enpä tiedä mitä ajatella, mutta enemmän menkkojen puolelle käännyn kuitenkin, se on todennäköisempää. Luget ei oo mua haitannu, kun normaalistikin valkovuotoa saattaa olla runsaasti. Lähinnä mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako ne kiertoon millään lailla. Aikakin on mennyt tosi nopeasti nyt, kun on uudessa työpaikassa, stressiäkään ei ole ollut, ihme! Vielä muutama päivä hölläillään ennen testiä ;)
 
waninka: Mulla inssi ei sattunut, lähinnä sen spekulan laitto tuntui, mutta muuten tosi kivuton operaatio. En muista, että olisin kipuillut mitenkään operaation jälkeen. Sellaista tuikkimista kyllä oli munasarjoissa, mutta olisko johtunut Pregnylista, en tiedä.

Onpa ikävästi käyttäytyvä lääkäri. Ehkä seuraavalla kerralla kannattaa antaa palautetta, sillä ei musta tarvi tollaista kestää ettei edes onnea toivota.

Mulle taikka meille se lääkäri aina kertoo kuinka hyvältä kaikki näyttää. Inssissäkin se sanoi, että onpa sulla hyvät limat täällä kohdunkaulalla:D Vähänkö repeiltiin kotona:D Kuitenkaan yhtään + ei ole tullut vaikka aina kaikki näyttää hyvältä ja olosuhteet on superit.:headwall:

Mä olen kertonut kahdelle ystävälle hoidoista, mutta en muille. Mies ei ole kertonut kenellekään, kun olen asiaa kysynyt. Ollaan sovittu, ettei puhuta perheille mitään, sillä jotenki ollaan haluttu pitää tieto itellämme. En usko, että tukea saisi niin paljoa, vaan lähinnä kuittailua, joten en jaksa vastaanottaa mitään shittiä taikka sääliä just nyt. Muutenki arka ja kipeä asia.

Yksi kaveri, joka on kans hoidoissa, kertoi, että voisi testailla sinä päivänä kun menkat kuuluisi alkaa. Eli ton mukaan mulla testipäivä olisi huomenna. Rintakipu on laantunut eikä olo tunnu yhtään raskautuneelta. Nega kun tulee, Luget loppuu saman tien siihen.
 

Yhteistyössä