Inseminaatio 2012

Hitto mikä lääkäri teillä Waninka! Kyllä mä ymmärrän ettei haluta liikoja toivoja asiakkaassa herätellä, mutta olisi mun mielestä inhimillistä että toivottaisi edes onnea vaikka olosuhteet ei sitä ihan optimia täytäkään! Mä oon ymmärtänyt että jopa sitä limakalvon paksuutta enemmän merkkaa sen rakenne. Mullakin yleensä ovulaation / inssin aikoihin limakalvo on ollut sellasta 6-8mm luokkaa ja lääkärin mielestä se on ihan riittävä. Ja tosiaan sehän paksuuntuu tuosta vielä viikon verran ennen kiinnittymistä! Mua ihan kiukuttaa sun puolesta :kieh:

Mitenkäs teillä rouvat ja neidit on muuten noi erilaiset hormonilääkitykset vaikuttaneet mielialaan? Mulla ei aiemmin mitenkään mutta nyt sitten 5.:llä Menopur -avusteisella kierrolla täytyy myöntää että viimeinen viikko on ollut melkoista tunteiden vuoristorataa. Kaikki tv-ohjelmat liikuttaa mua niin että oon ihan tippa linssissä ja välillä saan taas kauheita nauruhepuleita. Itkin mm. keskiviikkona lohduttomasti kun siinä Jutta ja superdietit ohjelmassa ne istui torikahvilassa syömässä jätskiä ja mansikoita ja siellä oli ihana kesä. Vihaan tätä talvea ja lunta ja tuli hirveä kesän kaipuu. Eilen sitten itkin seksin jälkeen kun oli vaan niin hyvä olla. Mies-parka on ihan hätää kärsimässä mun kanssa :D
 
Mulla ei ole nyt enään vaikuttanut mielialaan oikein mitenkään. Ja mulla siis Gonal-F ja Pregnyl ollut käytössä. Iho vaan kukkii ihan saakelisti, mutta se voi johtua siitäkin ettei oo enää tietenkään Diane Nova käytössä.
 
Täällä olisi kuulumisia folliultrasta. Hyviä ja huonoja uutisia. Hyvää on se että folleja on useampi kuin yksi (kuten toivoinkin). Niitä on neljä :O Ja kaikki oikealla puolella. Tämä voi olla myös huono juttu, mutta lääkäri oli ainaskin iloinen tästä. Sitten vähän heikompi juttu oli se että oon nyt jo pistänyt 10pv mutta nämä kaikki follit oli kooltaan 10-12mm. Eli kasvu on aika hidasta. Nyt sitten nostettiin annosta ja uusi ultra torstaina. Mä olisin enemmän kuin iloinen jos näistä nyt 1-2 tekis jonku kasvuspurtin!
 
Heipä hei täältäkin suunnalta! Tunafish-78: kyllähän noi kuulumiset vaikuttaa ihan hyviltä - ja aika samanlaisilta kun mulla viime viikolla. Mullakin ekaks neljä hitaaaaaasti kasvavaa follia oikealla, mut yhtäkkiä yks niistä otti megaspurtin loppuviikosta ja jäi ainokaiseks inssiin. Ja siis tänään mulla nyt oli se inssi ja tavanomaiseen tapaan hain kaupungin toiselta laidalta luovuttajan simpat, ajoin taksilla koeputki rintsikoissa lämpimässä sairaalaan, jossa oma lääkäri valvoi inssiä. Antoivat sitten tälläkin kertaa tumpelon harjoittelijan suorittaa itse toimenpiteen, mutta välineiden kanssa sählättyään hetken kaikki meni tosi hyvin ja nyt sitten haudutusta kotona :)

Ja täkäläisestä meiningistä sen verran tiedoksi, että käytäntö vaihtelee sairaalasta toiseen, mutta julkisella ollaan, ja meidän tapauksessa inssihoidot on ilmaisia ja lääkkeet maksaa pari euroa, eli siksikin mulle sopii yrittää muutama ylimääräinenkin kerta. Ellei näillä sit tärppää, joudutaan varmaan IVF-hoito tekemään yksityisellä tai puoliyksityisellä, jolloin hintaa tulee vähintään 3000-6000 euroa per yritys. Ollaan tosin jonossa julkiseen IVF:ään, mutta jono oli siihen vuosi sitten liittyessämme 4 vuotta (nyt varmaan pitempi), joten ei taideta keretä ilmaisiin hoitoihin, ennenkuin mut otetaan pois listalta 40-v synttäreiden kunniaks (täytän tänä vuonna 38).
 
Mohair ootko tehny testiä vielä?

Tunafish-78 Mulla ei oikeastaan oo nuo lääkkeet niinkään vaikuttanu mielialaan. Ehkä Terolutit vaikutti silloin kun niitä popsin, mutta näiden toisten lääkkeiden kanssa ainoastaan puregonista tuli vaikutusta mielialaan viime kierrossa. Mulla ainaki mies tuntui hyväksyvän kiukunpuuskat kun selitin että johtuvat lääkkeistä ;) Ja ihan hyviä kuulumisiahan sulla :) Toivotaan nyt että siellä olis se 1-2 seuraavassa ultrassa ja pääsisit inssiin :)

Solsolet kuulostaa kyllä jännältä tuo teidän tilanne, 4 vuoden jono!! Mutta jos se on ilmaista niin toisaalta ei ihmekään.. Toivottavasti teillä tärppää!:)

Minä heräsin eilen yöllä yhtäkkiä tosi kovaan vatsakipuun. Yleensä siitä seuraa mahavaivoja ja vessassa ramppaamista, mutta nyt ei :eek: Kesti muutaman minuutin ja loppui.. Mitään oireita ei ole, ei edes tissit arista. Nyt siis pp10, ei kai se enää olisi kiinnittymiskipua?
 
Peikko: Testasin jo su iltana ja niin selvä nega kuin vain voi olla. Tein ma aamulla uuden testin ja sama juttu. Selvä nega. Mutta tiesin sen jo. Turta olo. Ei edes itketä enää. Luget loppui tasan sunnuntaihin. Mitäpä niitä enää käyttää, ja nyt on vähän sellai tunne, että olisi hiivatulehdus. Ainakin oireet viittaa vahvasti siihen. Eihän tässä ole ollutkaan yhtään epämiellyttävä olo kiitos Luge-kuurin. Tää hiiva vain kruunaa tämän epäonnistuneen kierron. :headwall:

Toivottavasti noi sun tuntemukset ovat kiinnittymiskipua!:)

Tunafish: Mullakin tunteet menee kierron aikana vuoristorataa. En tiedä johtuuko lääkkeistä vai vaikeasta luonteesta:D Pregnylistä tuli tällä kertaa allergiaoireet; pistoskohta punoitteli, kutisi ja pistoskohdasa tuntui sellainen kova kohta. Hävisi parin päivän päästä. Ihokin oireilee, tosin nyt Luge-kuurin ajan ehkä iho ollut aavistuksen parempi, mutta ilman mitään lääkitystä esim. kesällä ja syksyllä iho kukki tosi pahasti. Tässä kierron lopussa pinna on ainakin kireellä. Töissä en jaksaisi yhtään. Ihan oon räjähtämispisteessä tiettyihin ihmisiin. Mut sitten ku menkat alkaa ni olokin helpottuu.

Onko kellään tuota Anastrozolia käytössä folli(e)n kasvattamiseen? Mua ahdistaa käyttää sitä lääkettä, kun mieleen jäi vain lääkärin sanoma, että sitä käytettään rintasyöpälääkkeenä.:eek: Siitä kuitenkin ollut mulle hyvä vaste, mutta mietityttää vain mitä se aiheuttaa keholle. Pco:n takia en saanut esim. Clomeja, kun on vaara, että muodostuisi liikaa folleja, mutta joillekin pco-laisille sitä on määrätty ja tosi moni pco-lainen on raskautunut.

Eli tässä nyt sitten odotellaan menkkoja. Vähän on suunnitelmissa, että josko päästäisiin julkiselle puolelle IVF jonoon. 6kk on hoitotakuu eli silloin viimeistään pitäisi päästä ko. hoitoon, mutta jos on jokin lapsettomuusdiagnoosi, tietääkö joku pääseekö hoitoihin aiemmin? En tiedä uskaltaako ivf:n toteuttaa yksityisellä, kun maksaa aika paljon. Eihän raha tässä asiassa saisi ratkaista.. Mutta ku jotenki tuntuu, että ne oikein tähtää ivf:ään. Ei multa otettu muita verikokeita kuin prolaktiini ja yksi kilppariarvo (muut kokeet kuulemma turhaa rahastusta, sanoi lääkäri ihan itse), mutta itellä on vain sellainen tunne, että muitakin olisi voitu ottaa, esim. se arvo ovuloiko vai ei. Kun yksi mun kaveri on julkisella ja siellä ne on tutkittu tyyliin päästä varpaisiin, kaikki mahd. verikokeet otettu. Vähän turhauttaa, jos sitten jollain yksinkertaisella verikokeella saisi tietää mahdollisesti missä vika. Niin sen takia ite olen ainakin miettinyt, että turhaan tässä rahoja laittaa yksityiselle, kun ei tunnu edes inssi auttavan. Pah. Ehkä tämä turhautuminen muuttuu ketutukseksi.

Taisi tulla vähän pitkä vuodatus.
 
Je
Tunafish: mulla clomit vaikuttaa mielialaan todella paljon. Koko ajan on vuoristorataa, itkettää ja naurattaa vuorotellen ja kiukunpuuskat voi tulla mistä vaan :) on tää miehillekin raskasta.

Mohair: tuosta työssä jaksamisesta mulla on samanlainen fiilis. Olen ollu jo vaihtamassa työtäkin, mut aattelin et tässä hormonimyrskyssä ei kannata tehdä kauheen radikaaleja päätöksiä.

Mulla oli eilen ultra ja siel oli molemmilla puolilla yks folli. Toinen 18 mm ja toinen 20 vaiks oli vasta kp12.
Tänä aamuna pistin pregnylin ja huomen aamulla on inssi. Toivottavasti menee kaikki hyvin. Mainitsin lääkärille, et meidän toisessa inssissä kohtu supisteli niin paljon, että lääkäri sanoi et kaikki "tavara" tulee ulos mitä sisään laitetaan. Nyt lääkäri ehdotti nitrosuihketta, sen pitäis auttaa asiaa... onko kellekään kokeiltu?
 
Heippa kaikille vanhoille ja uusille tuttavuuksille :) olen pitäny vähän hiljaiseloa itse, vaikka olen käynyt miltei jokapäivä lukemassa teijän kirjotuksia ;) (muuten tulis vieroitusoireita :D ) Täällähän alkaa piinapäivät olemaan ihan käsillä vaikka kenellä, onnenpotkuja ja tarrasukkia kaikille mukaan!!

Itse kävin tänään ultrassa ja nyt on hieman alakuloinen olo. Clomien määrää mulla tosin pienennettiin, 3-5 päivä ja 8 menopur. Vasemmalla puolella ei ollut sitten tapahtunut mitään, kahessa aiemmassa on molemmilla puolilla ollut rakkulat :( Oikealla puolella oli sitten 16mm ja 27 :O mm rakkulat. Tuosta suurimmasta epäili, että olisi edelleen se kysta, mutta limakalvo oli jo 9mm, paksumpi kuin ikinä, niin epäili josko se kuitenkin olisi johtorakkula.. Noh, huomenna sitten ukko spermanluovutukseen ja 14.45 sitte inssi.. ja nyt kp10 vasta.. että eipä kyllä ole kovin raposat tunnelmat, joka kerta tuntuu olevan joku vielä huonommin ku edellisellä. Ja inssi on vielä eri lääkärillä ku edellinen tai sitä edellinen :( Oma lääkäri kuitenki meinasi, että vielä yks inssi tehtäis tämän jälkeen yhen välikierron jälkeen. Se lievitti vähän armotonta ketutusta
 
mohair Sen ovuloimattomuuden näkee ultrallakin. Mulla on otettu prolaktiini,kilpparit ja testosteroni arvot, mutta noita hormoni juttuja ei kaikilta oteta jos ei ole esim. pco tyyppiset sarjat. En nyt muista oliko sulla? Ihmettelen minäkin miten muka voi olla 4 vuoden jono julkisella? Mulle sanottiin nyt viime käynnillä Taysista että jono IVF:n olis suunnittelukäynnille noin 5 kk ja sen jälkeen etenee nopeammin, samoin kuin inssinkin kanssa. Mun käsittääkseni hoitotakuu pätee myös lapsettomuushoitoihin.
 
Mun on nyt pakko kirjoittaa tästä tilanteesta tänne, mulla nyt sitten aamulla näytti testi plussaa ja meillähän oli tämä taukokierto nyt koska folleja oli sen neljä ultrassa. nyt sitten on käynyt sen ehkäisyn kanssa niin että se ei ole pitänyt ja nyt aamulla oli plussa tuloksena. Nyt sitten on jonkinmoinen pelotus päällä että kuinka monta siellä on. Oireita ei ole kummosia, rinnat on hieman arat ja vessassa ramppaan, väsyttää hieman mutta ei muuta. Soitan huomenna polille että miten jatketaan ja että pääsisin mahdollisimman nopeesti ultraan. Mietin tässä vain että miten voi olla tälläinen tuuri ihmisellä että 2v yritystä takana, turhaan. Kaksi inssiä takana jossa ollut yhtä ja kahta follia irtoamassa ja sinne laitettu 30milj. nuijapäätä tekemään työtänsä mutta mitään ei ole tapahtunut. Alan kohta uskomaan että tää lapsettomuus meidän kohdalla oli psyykkistä ja just kun oli tilanne että voi heittää hanskat narikkaan kuukaudeks niin sitten käy näin...
 
Nopeasti kuulumisia!Palailen paremmalla ajalla kommentoimaan teidän kuulumisia.:)

Toinen hormoni avitteinen inssi takana,joka tehtiin siis tänään.Limakalvo 12mm,folli 21mm
ja 5miljoonaa pestyä simppaa lähti matkaan.Jos tästä ei raskautta,niin IVF on sitten huhti/toukokuussa
lyhyellä kaavalla.
 
Mohair pahoittelut negasta :( Mulla ainakin ollut käytössä clomit, vaikka aluksi pco todettiin, nyttemmin kyllä hävinnyt melkein kokonaan..

Onnea inssiin Je! Ja myös sinulle Toiveissa86, muista että mahdollisuus raskautumiseen kuitenkin on olemassa :)

Waninka, tuo 4 vuoden jono on siis Solsoletilla, joka asuu Espanjassa :)

Jade84 ensinnäkin lämpimät onnittelut plussasta :heart: Tekstistäsi saa kyllä vähän alakuloisen kuvan :eek: Kyllä minä uskoisin, ettei kaikki neljä ole kelkassa pysynyt.. Ja vaikka olisi esim 2 hedelmöittynyt, niin monesti se toinen vielä tippuu pois, tällaisen käsityksen minä olen saanut.. Tämä on ehkä vähän karskisti sanottu, mutta sun kannattaa nyt vain olla onnellinen siitä plussasta ja murehtia mahdollista neljää asukkia mahassa vasta kun tiedät paremmin. :)

Hyvältä kuulostaa Susan78, tsemppiä piinailuun :)

Itselläni alkaa olla levoton olo nyt kun testipäivä lähenee, nyt ei pysty enää olemaan rauhallisin mielin... Alamahassa menkkakivun tuntuista jomotusta, yhyy :'(
 
hei kaikille!

olemme aloittaneet lapsettomuushoidot viime vuonna yksityisellä. kesällä kaksi ovulaation induktiota ja syksyllä inseminaatio. lääkäri suositteli ICSI:ä ja päädyimme jonoon kunnalliselle. nyt hoidossa siis Taysissa, ja toinen inseminaationi on tehty viime torstaina.

syy meillä selittämätön lapsettomuus, mutta minulla monirakkulaiset, PCO-tyyppiset munasarjat ja miehellä heikentynyt liikkuvuus siittiöissä. onko muilla vastaavantyyppistä tilannetta, että "suurempi vika" olisi miehessä, ja millaisia kokemuksia teillä inseminaatiosta?

itselläni eka inseminaatio oli varsin mukava, ei mitään tuntemuksia toimenpiteen aikana/jälkeen, tosin negatiivinen tulos. tämä toinen sen sijaan kivulias, yksi follikkeli (20mm) ja vain viitisen miljoonaa siittiötä laitettiin suorittamaan tehtävää.

testauspäivä 29.2. minkäänlaisia raskausoireita ei ole. olen raskautunut kerran luomusti, km vkolla 8+2. silloinkin oireina lähinnä "outo" tunne, hieman aristavat rinnat ja plussa, jonka jälkeen vasta todelliset oireet alkoivatkin.

tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa mukaan ANNA 83 Me piinaillaan sitten yhtäaikaa,kun testailu osoittaa täällä myös 29.2. Meillä syy on selittämätön,mulla myös pco tyyppistä munasarjaa toisella puolella ja nyt myös miehellä vähän heikot siitiöt,mikä paljastunut vähän aikaa sitten. Meillä toinen inssi oli 15.2 joka oli hormoni avusteinen sujui mielestäni paremmin kuin ekalla kerralla,oireita ei vielä tähän asti ainakaan,eikä tiputtelua niiinkuin ensimmäisellä kerralla. Meille tehdään vielä yksi inseminaatio ja sen jälkeen IVF jos ei insseillä saada tulosta. :)
 
waninka: Juu, mulla on pco. Lääkäri sanoi ettei niillä testosteroniarvoilla ole niinkään merkitystä jos ovat koholla, joten ei lähtenyt niitä testauttamaan. Noh, ei kai sitten ole.: /

Peikko: Ei kyl oikeasti ollu mikään yllätys. Alkais vain ne menkat nyt niin pääsis orientoitumaan uuteen kiertoon.

Noi vikat päivät ennen testailua on kyllä pahat. En mäkään saanut ajatuksia minnekään muualle. Toivottavasti natsaisi:)

Tervetuloa anna_83. Miten teidän prosessi eteni yksityiseltä julkiselle puolelle?

Kaikille piinailijoille tsemppiä!:)
 
Je
Kolmas inseminaatio tehty tänään ja jännitys alkaa! :) Luget aloitan lauantai-iltana ja sit pari viikkoo pitäis jännätä et tietää tuloksen.
Lääkäri oli tosi kiva ja juteltiin jo mahdollisesta IVF:n siirtymisestä. Meille varattiin jo hoidon suunnitteluaikakin huhtikuun alkuun. Ja jos tää nyt ei onnistu niin maaliskuussa ehditään tekemään vielä yks inssi.
Mä olin todella tyytyväinen et kuinka nopeasti se aika saatiin, pelkäsin jo jotain puolen vuoden odotusaikaa :)

Nyt vain kaikille piinailijoille tsemppiä ja koitetaan ajatella jotain muutakin välillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Heissan, joo nyt on ultra aika tilattu joka on vasta 19.3!!! :O Apua! Reilu kolme viikkoo tätä piinaa... joo en tiiä mitä mahtaa tarkoittaa kun testiviiva on niin haalea kumminkii, menkat siis nyt 4pv myöhässä. Tai kai se voi olla normaalia mutta kaikkee sitä tuleekin panikoitua. Aattelin nyt kumminki soittaa neuvolaan ja kysyä verikoetta, jospa ne siitä sais selville hormonipitoisuuden. Ja eikä mulla ollu tarkoitus olla alakuloisen oloinen edellisessä viestissä, ehkä olin onnellisuuden ja paniikin sekaisessa tilassa kun eiks tää aika erikoinen tilanne ole... :D Mä niin toivon että kaikki muutkin osaisivat heittää hanskat tiskiin hoitojen keskellä ja muillekkin sattuisi yllätyksiä!!!
 
Onnea Jade ja toivotaan että siellä masussa on kaikki tosi hienosti :heart:

Tervetuloa anna :wave:

Tsemppiä piinailuun Je! Tosi sujuvalta kuulostaa teillä hoitojen eteneminen! Missäs noin hyvää palvelua saa?

(.) Täällä vaan on piikitelty ja huomenna pitäis mennä tsekkaamaan taas tuloksia folliultraan. Kovasti peukutan että jo perjantaina kuitenkin päästäis inssiin eikä menis ens viikolle!

Kovasti tsemppiä myös muille piinailijoille! Ihania luomuplussia tänne ropisee, mutta missäs ne inssiplussat on? :heart:
 
Hei taasen ja ihan ekaksi mahtionnittelut Jade84:lle plussasta: plussa se on haaleakin sellainen ja nyt vaan nauttimaan odotuksesta :) Ja ihan kuin Tunafish-78:kin totesi niin on tämä kumma lista, kun viimeiset 3-4 plussaa on tullut ylläreinä välikiertolaisille, joten eiköhän vähitellen ois ihan oikeen inssiplussan paikka? Kelläs on testipäivä käsillä? Täällä vasta piinaillaan toista päivää, eikä usko plussaan ole kovin korkealla...

Tervetuloa myös uudelle Anna_83:lle ja kivaa saada taas Susan-78:sta ja Je:stä jännäilykaverit tämän alkuviikon inssiläisinä. Tsemppiä siis meille kaikille!
 
Heippa vanhoille ja uusille!!Luin kaikkien kuulumiset,mutta kun ei jää millään nimet muistiin.kele.

Kiva,että on muitakin piinailijoita.:) Je,Solsonet ja Toiveissa86..oliko muitakin,joille on tehty inssi ihan lähipäivinä?

Waninka,Kyllä oli kurja tuo sun lääkärikäynti.:( Ihan pisti vihaksi tuollainen lääkäri.Murr.:(

Täällä oli puhetta mielialanvaihteluista?Juu,on ollut..puregonista johtuvaa varmaan.kilahtelen nykyään töissäkin.:( Työkaverit varmasti ihmeissään,eivät siis tiedä hoidoista,enkä aio kertoakaan.Ja sitten on itkuherkkyyttä myös.

Onko kellään tullut pregnylistä selkeitä oireita?Mulla pamahti tissit kipeäksi viime inssissä heti,mutta nyt ei mitään..kummallista.Ja päänsärkyä oli joitakin päiviä.

Joku oli plussannutkin,Onnea hirmuisesti!!!! <3
 
Heipat kaikille ja onnea plussasta Jade84

Mulla olis ollu testipäivä huomenna, mutta eilen illalla (3 pv etuajassa) alkoi tiputtelu ja tänään tein testin, en kylläkään aamupissasta, ja negaahan se näytti :( Sinänsä ei mikään yllätys, kun olin asennoitunu siihen ettei se plussa kummiskaan oo. Meillä vasta eka inssi takana..
Meinasin silti vielä parin päivän päästä tehä testin ihan varmuuden vuoksi, ennenku alotan pistokset kp 5.

Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Tervetuloa anna_83 ja sinullekin voimia piinailuun :) Mulla oli samoin ,että eka inssi ei sattunut, mutta tämä toinen sattui ja tuli vertakin..

Je, kiva että hyviä kuulumisia siellä :) Milloin teidät laitettiin ivf-jonoon?

Jade84, joo, onhan tuo erikoinen tilanne, tsemppiä ja koita rauhoittaa mielesi :) Minä en ainakaan ihan täysin ole pystynyt ns. "luovuttamaan" tuon yrittämisen suhteen, vaikka luulenkin että se auttaisi, mutta ei ole helppoa, ainakaan vielä. :(

Tunafish-78 peukkuja ultraan! Samaa kysyn minä, missä on ne inssiplussat!?

Lilla-Myy73, pahoittelut negasta. Mulla testipäivä perjantaina, mutta teen testin varmaan jo huomenna.. Olen myös pelännyt tuota tiputusvuotoa, mutta ainakin vielä on luget tehny tehtävänsä.

Mulla nyt ollu pari päivää menkkajuilimista, joten pahaa pelkään että ne sieltä alkaa..:( Tiputtelua siis ei ole ollut onneksi vielä..
 
terveisiä inssistä.. Eilinen 27mm rakkula, jota epäiltiin kystaksi oli tänään puhjennu, eli oikea rakkulahan se mahto olla :( Lääkäri ei ollut kovin positiivinen, tuumasi vain että toivotaan, että rakkula on puhjennut jälkeen klo 16 eilisiltana, eikä sitä aiemmin. Jos siis on puhjennu aiemmin niin inssi ei tule tuottamaan tulosta. Että jess vain.. eilen ja tänään tein ovistestejä ja molemmat oli negatiivisia, eli huippu on tod.näk. ollu maanantaina. Onneksi pupuiltiin miehen kanssa maanantaina, jospa niistä olis jääny joitaki uimaan.. katotaan kerkeääkö 18milj. siittiötä tätä tehtävää suorittamaan..
 
Kolmanteen inssiin. ollaan toukokuussa sitten menossa ivf;ään. toivottavasti alkukuusta sillä 20 päivä on lähtö turkkiin pariks viikoks ja lomaa en peru. Tässä on niin paljon jo epäonnistumisia takana että kaikkea ei voi lopetta normielämästäkään.

Tänään viimenen puregon-piikki ja huomenna ultraan.

tuntuu vaan turhalta tehdä inssiä noilla miljoonalla siittiöllä. varsinkin kun täällä ihhmiset puhuu noista oikein isoista määristä ja silti epäonnistuu :/
 

Yhteistyössä