Inseminaatio 2012

Väestöliitolta ihmetteli lääkäri, että jo on kumma kun ei raskaus ala. Katso tietojani ja tuumasi, että molemmissa inseminaatioissa puitteet olleet todella hyvät.. nii-i, empä tiiä miksei mulla raskaus ala :( sanoi, että edellisessä ollut 24mm folli olis mahdollisesti ollu kysta. Edellisen inssin lääkäri, oli siis eri ku oma, oli kirjottanut, että lääkitystä pienennettäis?!? No nyt siis clomeja 3-5 pvä, 8 menopur pistos ja sitte ens tiistaina ultra. 3.Inssi mahollisesti sitte ens viikolla.. Ihmettelen kyllä ite miksi ihmeessä lääkitystä tartti pienentää kun vaste hyvä tällä lääkityksellä, noh jospa kolmas kerta toteuttais silti sen suurimman toiveen omasta tuhisijasta oli lääkitys määrältään mikä tahansa..

ens tiistain ultrassa sitte poristaan jatkosta.. monta inssiä meikäläisille tämän 3. jälkeen sitte enää tehdään jos tehdään

Just lunttasin tuolta paperista että luget on määrätty laitettavaks vielä 16.2, eli torstaina. Sama päivä on merkattu testipäiväksikin. Eikä tee yhtään aiemmin mieli tehdäkään (jos tarviikaa siis tehdä), sillä jotenkin pelottaa koko testi. Sit olis miun laskujen mukaan pp16, mutta ilmeisesti lekurin laskujen mukaan dpo15. Koska tuol Felicitaksel on aina se testi merkattu 15 pv inssistä. Toki toivon että onnais... :heart:

Onko kellekkään käynyt niin,että viiden päivän tikuttelusta huolimatta ja lääkärin ohjeen ei ole ovista tullut viidentenä päivänä? Mulla oli tänään ylimääränen ultra ja folli näkyi 19mm. Silti eikä siitä huolimatta plussaa tikkuun tullut. Ohjeeks sain siitä huolimatta tänään Pregnylin pistettäväksi ja ke on inssi. Olen aivan ihmeissäni,toivottavasti joku edes vastaisi?? :(

-KarKKI-, ensinnäkää en ymmärrä miksi pitää tikutella ovista jos kerta pergnyl kuitenkin pistetään? Outoa... pergnyl jokatapauksessa kasvattaa follia entisestään ja sitten ovulaatio tapahtuu sen lääkkeen avulla. Miulle ei kertaakaan ole annettu ohjeeks tikutella ovista koska sanottiin heti kättelyssä ettei millään oman kierron jutuilla ole juurikaan tekemistä siinä vaiheessa kun folli kasvatetaan lääkkeellä ja irroitetaan lääkkeellä. Joten älä siitä välitä. Siullahan vaikuttaa olevan tooooosi hyvä tilanne siellä päällä niin älä murehdi turhia :)

En mäkään ymmärrä täysin, mutta ainakin selviää että follin kasvu on ollu tällä kertaa hidasta ja mitenköhän Puregon on asiaan vaikuttanu.Toivottavasti ei ollu menny vanhaks,kun toisinaan taas tuntuu siltä että oma kiertoa pukkaa päälle ja kierto pidentyy. Nyt siis kp14 menossa ja ois jo ovisenkin pitäny tapahtua. Mulla on on toinen munasarja ollut nyt kaks kiertoa lepotilassa,en tiedä johtuuko noista hormoneista vai onko lakannu kokonaan toimimasta.ja sattuu olemaan pco puoleinen:( Kauheeta tuli komplikaatioita toisen perään,toivottavasti ei enää mitään muuta tule.

KarKKI Juu ei tarvitse ovulaatiota tapahtua luonnollisesti jos Pregnyl pistetään. Se lääke itsessään aiheuttaa ovulaation. Eli ei haittaa vaikka et ovisplussaa testiin saanutkaan! Tsemppiä kovasti inssiin!

Ja hui kuinka jännää on Lurun tilanne! Enää pari päivää niin pääset testaamaan! Täällä pidetään peukkuja ja varpaitakin pystyssä :heart:

Samoissa aikatauluissa mennään toiveissa86! Meillä kans inssi ens viikolla! Meillä myös harkinnassa vielä tuo IVF mutta luulen että kyllä me jostain ne rahat sinne raavitaan. Voi olla että säästellään rahaa sinne hetken aikaa. Mulla ei kans hirveesti luottoa näihin insseihin ole : / Meillä kans ei mitään selittävää vikaa ole löytynyt ja olosuhteet insseissä sekä lääkkein tuetuissa kierroissa tätä ennen ovat olleet ihanteelliset.

Heipä hei taasen!
Joo, onpa Luru-73:lla jännät paikat - taitaa koko lista varpaillaan odotella sun testiä, olisit kyllä ehdottomasti jo ansainnut plussan :hug:!!! Ja tällä kertaa taidan ehtiä inssiin just ennen viime kierroksen inssikavereita Tunafish-78:a ja toiveissa86:a, koska veikkaan edelleen inssin osuvan tän viikon perjantaihin tai lauantaihin.

Tänään KP9 ultrassa 13,5 ja 10 mm follit oikealla, eli ihan sama juttu kun viime kierrossa KP8. Vasemman puolen kysta on paikoillaan, ja epäilen ton pienemmän follin putoavan pois ennen ovista, mutta keskiviikkona taas ultraillaan ja katsotaan. Sain jopa uuden inssituttavuuden tänään jonotellessani taas kerran toista tuntia lääkärin vastaanotolle - mukava marokkolaisrouva rupesi juttelemaan, ja heillä oli melko sama tilanne kun itsellä. Tosin ensimmäinen lapsi oli syntynyt ekasta inssistä ja nyt oli toinen tekeillä ja toinen inssikierros käynnissä. Täytyy sanoa, että oli kiva päästä samastumaan ja juttelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa luulisi, ettei ole mitään yhteistä, ja yhtäkkiä sitä ymmärtääkin toista ihan täydellisesti. Ja tosiaan harvemmin sitä saa tilaisuuden jutella tästä piinasta tuntemattoman ihmisen kanssa ihan vapautuneesti ilman typeriä kysymyksiä tai kommentteja...

Tsemppiä kans piinailijoille ja kiertoa alottaville ja paljon plussia meille kaikille!

LURU toivon sulle kovasti plussaa,jos pms oireiden pois jääminen oisi oire,ja oireethan on yksilöllisiä.

TUNAFISH ja TOIVEISSA86. Meilläkin samaa tilannetta,jos ei insseillä tärpää. Mainitsin IVF asiasta Väestöliitossä,kun on kalliita ja sanoin,että on kallista,lääkkeet mukaan lukien. Ja olivat myönteisiä ja antoi suuntaa lupaavaa osa eristä. Kannattaisko teidänkin kysyä,vai oletteko jo kysyneet.

Peukut on täälläkin pystyssä piinailijoille :)

Meidän kuulumisia sen verran että perjantaina nyt sitten tehdään se inssi. Tänään oli follit siinä 15 mm ja niitä oli sen kaksi, eri puolilla. Vasemmalla oli myös yksi pienempi sitten. Pistän vielä tän ja huomisen päivän Gonalia ja pregnyl tais olla sitten keskiviikko iltana. Tiputtelu jatkuu edelleen niukkana, mutta ultrassa limakalvo oli siisti ja kolmikerroksinen, joten lääkäri antoi luvan inssiin. Itsellä ei kauheesti odotuksia ole tähän kiertoon, oon vaan onnelllinen että kohta tää on taas pariks viikkoo ohi.

LURU toivon sulle kovasti plussaa,jos pms oireiden pois jääminen oisi oire,ja oireethan on yksilöllisiä.

TUNAFISH ja TOIVEISSA86. Meilläkin samaa tilannetta,jos ei insseillä tärpää. Mainitsin IVF asiasta Väestöliitossä,kun on kalliita ja sanoin,että on kallista,lääkkeet mukaan lukien. Ja olivat myönteisiä ja antoi suuntaa lupaavaa osa eristä. Kannattaisko teidänkin kysyä,vai oletteko jo kysyneet.
Eikö teillä ole mahdollisuutta mennä julkiselle puolelle hoitoihin?

Me ollaan toistaseks oltu tyytyväisiä västöliittoon,koska siellä on noi maksu asiat sovittavissa. maksettiin eka inssi myös parissa erässä. On myös edelleen sovittavissa,noi maksu asiat. Minkäköhän hintasta se olis sitten kunnallisella puolella.?

Tarantellah :hug: Sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi. Voin vaan kuvitella mitkä fiilikset on jos sulla jo 2 vuotta takana kun itsellä tämän reilun vuoden yrittämisen jälkeen ei meinaa välillä pysyä pää kasassa. Kovasti voimia ja uskoa tulevaan :hug:

Waninka Mulla tulee kohta 34v. täyteen ja alkaa olla kriittiset hetket ennen kuin mahikset raskautua pienenevät oleellisesti. Ei siis hirveästi innosta jonotella tuonne julkiselle kun sillä aikaa pystyy tekemään hoitoja yksityisellä. On toki mielessä käynyt että jos inssit ei auta niin pitäiskö lähteä IVF-jonoon julkiselle. Mietitään sitä sitten kun on ajankohtaista.

KarKKI Onhan se siellä julkisella aika paljon edullisempaa. Jokaisesta käynnistä maksetaan vaan poliklinikkamaksu (vajaat 30€). Lääkkeet tietysti maksetaan kuten ennenkin.
Mutta toisaalta yksityisellä mä pystyn tosi hyvin valkkaamaan aikoja eikä tartte selitellä töissä ja lääkäri ja hoitajat on aina samat. Ja homma on tosi sujuvaa ja hoitoja tehdään joka kiertoon (mitä itse ainakin kovasti arvostan kun tuo 35v. rajapyykki lähestyy uhkaavasti).

waninka onneksi oli kuitenkin nyt kasvua tapahtunu ja inssi päästään tekemään. Ei sitten kuitenkaan ihan haaskuun piikitykset ja rahat mene, jos mahdollisuus raskautumiseen on olemassa.

Toiveissa86 meillä myös lääkäri kummastelee, kun ei ole tärpännyt, siksi laittoikin jo ivf-jonoon. olen ajatellut, että yhden ivf-hoidon ainakin koittaan, siihen luulisin meillä olevan varaa, sen jälkeen en sitten tiedä, säästetäänkö vai mitä.. Toivotaan nyt että inssi onnistuis :)

Luru-73 mulla tulee myös aina sama fiilis testipäivän lähestyessä, ei uskallakaan tehdä testiä, kun pelottaa minkä tuloksen saa. Sitten on ikään kuin kaikki toivo heitetty, jos tekee negan, on jotenkin kivempi ajatella että saattais olla positiivinenkin..:saint:

Solsolet mahtavaa että pääsit purkamaan tuntojasi kohtalotoverin kanssa. Harmi vain ettei kovin moni ala lapsettomuusasioista noin vain juttelemaan :( Kun olimme perjantaina inssissä, vastaanotolta tuli joku pariskunta jolla oli hedelmöityshoidoista kertova vihko kädessä, tuli jotenkin heti sellainen olo, että haluaisi ruveta juttelemaan, mutta enpä tietenkään viitsinyt..

tarantellah kovasti jaksamista ja pahoittelut negasta..

Itse tässä mietin, että kun mulla on noita lugeja ensi viikon perjantaihin, joka on siis testipäivä, niin jos testaan vasta perjantaina ja tulisikin positiivinen testi, niin en saisi mistään enää viikonlopuksi lisää noita lugeja. Eli olen ajatellut testata jo torstaina, että ehdin viedä reseptin uusittavaksi, jotta voin jatkaa lugeja mahdollisen plussan tullessa. Vai vienkö vain uusittavaksi jo nyt ja haen sitten lääkkeet silloin perjantaina jos tarvii? :) Vaikeaa :p

Mulla oli julkiselle jonotusaika alle puoli vuotta. Toki sekin pitkä mutta sitten kun sen ekan käynnin saa niin ne hommat kyllä etenee ihan mukavasti. Taysissa ei ainakaan kovin pitkiä oo ollut noi jonot kun joskus vuosia sitten puhuttiin että jonossa saa olla parikin vuotta. Hoitoon oon myös muutenkin ollut tyytyväinen. Yksityisessä on kyllä se plussa että se viikonloppunakin auki.

Ja mulla kyllä myös on hoitoja tehty joka kiertoon.

Viimeksi muokattu:
Mulla oli kans tosi lyhyt jonotus ja heti oman kierron osuttua kohdille pääsi hoitoon. Kun lähete laitettiin niin siitä 2 kk:n päästä oli ensimmäinen käynti. Ivf-jonolla ilmeisesti on noin puoli vuotta ja Taysiin menen silloin, sinne vain on aika pitkä matka.. Mutta kuulemma vain kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä pitää käydä, muut jutut tehdään omassa sairaalassa. Ja tekevät kyllä myös hoitoja joka kiertoon, lähinnä siis meidän ehdoilla mennään. Olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen, ehkä ensimmäistä kertaa julkisen puolen palvelut pelaa. :)

Taysiin ei oo niin pitkä jono enää ivf:ään. mulle sanottiin viimeksi että huhti toukokuussa pääsisi eli toivon että edelleen olis tohon aikaan kun sinne seuraavaks soittaa. sitä mä en tiedä mitä teen väliaikana tai mitä tehdään. kun inssit ei toimi kuitenkaan niin ei viittis jorpakkoon heittää enää rahaakaan tohon kokeilumuotoon.

Hei kaikki,

Liittyisin mielelläni mukaan porukkaan vaihtamaan ajatuksia ja tuntemuksia. Olen lueskellut näitä palstoja jo pidemmän aikaa, mutta nyt tuntuu siltä, on oikea hetki itsekin liittyä keskusteluun mukaan.

Meillä on lasta toivottu pian puolentoistavuoden ajan. Haastetta matkaan tuo minun ovulaatio ongelmat. Olemme olleet sen vuoksi hoidossa viime kesästä saakka yksityisellä puolella. Miehellä kaikki kunnossa. Alussa minulla oli käytössä clomifenit, jonka jälkeen syksyllä tuli mukaan kuvioihin pistoshoidot (puregon+pregnyl). Näillä hormoneilla saatiin ovulaatio aikaiseksi, mutta ei sitä kuitenkaan sitä toivottua tulosta. Tässä kierrossa minulle tehtiin tänään elämäni ensimmäinen inseminaatio.

Tällä hetkellä minulla on sellainen olo, että kaipaan vertaistukea. Huomaan, että pyörittelen asioita liikaa omassa päässäni, jolloin ne saavat järjettömät mittasuhteet. Pelkään, suren ja ahdistun. En halua, että tämä lapsettomuus asia alkaa hallita elämääni ja minua. Minulla on elämässäni paljon ihania ja rakastettavia asioita, mutta pelkään, etten pian enää näe niitä. Uskon, että pelkojen ja ahdistusten uloskirjoittaminen auttaa hallitsemaan tilanteen ja samalla näkemään asiat positiivisessa valossa. Uskon, että täällä on mahdollisuus saada ja antaa vertaistukea, vaihtaa iloja ja suruja.

Tutustun pikkuhiljaa teidän kaikkien taustoihin ja tarinoihin. Olen helpottunut, että vihdoin uskalsin tänne kirjoittaa. Tsemppiä kaikille!

Heippa kaikille!:)

Lurulla onkin jännät päivät!!!:D Mekin ollaan Felicitaksen potilaita (julkista kautta)ja
mulle lääkäri sanoi,että inssi päivä on dpo0 ja dpo15 testipäivä.Pidän hurjasti peukkuja
sulle!!!!

Täällä oli puhetta ovulaation testaamisesta hormonipistoshoidon aikana.Mut Felicitaksen
lääkäri ripitti siitä,etten ollut testannut ENNEN pregnyliä(pregnylin jälkeen on aivan
turha testata).Mutta koska mulla on normaalikierrossa tosi myöhäinen ovis kierron pituuteen
nähden,niin eipä tullut mieleenikään,että inssi kierrossa voisin ovuloida esim.alkukierron aikana.
Uskon tuntevani kroppani kuitenkin aika hyvin.Mutta pakko kai se on tässä kierrossa sitten testailla
sitäkin,ettei lääkäri riemastu.

Tunafish78,Minäkin täytän ihan kohta 34v ja päässä kummittelee tuo "35 ikävuoden jälkeen,naisen
hedelmällisyys alenee huomattavasti":( ei paljon mieltä ylennä.:(

toiveissa86,Toivottavsti teidän hoidot eivät lopu tähän.Ainakin lääkärinne kuulostaa todella toiveikkaalta,
kun kerran on noin sanonut.

Tarantelleh,Voi..mä niin tiedän sun fiilikset.Meillä vuosia yritystä takana ja tämän ekan inssin jälkeen tipuin
todella kovaa maan pinnalle.En olisi uskonut miten pahalta se nega siinä kohtaa tuntui.Nyt vaan uuteen yritykseen,vaikka vaikeaa on..Halauksia.<3

Omaa napaa..Kävin eilen lääkärissä.Eilen oli kp5 ja aloitin puregonin ultratarkastuksen jälkeen.Nyt sitten
piikittelen viikon 50iu:ta.Viime kierrossa piikitin 75:ttä,ja tuli kaksi munista.Nyt sitten Felicitaksen lääkäri
pienensi annosta.Ensi maanantaina UÄ ja inssi ajoittuu ensi viikolle,JOS kaikki menee hyvin.

Pikaisesti tuun kirjoittaa.... Ensinnäkin tervetuloa joukkoon Amele ja kiitos kaikille minua tsempanneille. Tänään meinaan ehkä testata jo.

Mut se tärkein, eli Oikein Hyvää Ystävänpäivää :heart: Vaikkei tunneta toisiamme muuta kuin tarinoidemme kautta, niin tärkeitä ootte kaikki olleet tällä hoitotaipaleella. Kävi miten kävi niin kiitos Teille :)

• Tykkää
Reactions: waninka
Luru Toivon kovasti että sulla,että olis nyt negatiivinen. Kerro sitten miten kävi. :)

Mun puolesta myös TERVETULOA kaikille uusille ja hyvää YSTÄVÄNPÄIVÄÄ kaikille. Toivon ainakin,että näistä seraavista kierroista tulisi meille kaikille +++++++++++

eilen illalla sitten pistin PREGNYLIN 5000iu ja huomenna toinen inssi kiertoon.

Tasan viikko ekasta inssistä ja enkä oo mielestäni tuntenu mitään ihmeellisiä tuntemuksia sen jälkeen. Tänään ehkä kuvitteellista pahaa oloa :)
Vielä reilu viikko, että saa tehdä testin, mutta olen kyllä jo asennoitunu siihen, että heti seuraavalla kierrolla alkaa pistokset uudelleen.
Mukavaa ystävänpäivää kaikille teille :heart:

Tarantellah kiitos tiedosta!:) Luulen kuitenkin, ettemme ennen syksyä pääse ja onhan tässä vielä kaksi inssiä tekemättä jos tämä ei onnistu.. Ihan hyvä sitten pitää taukoa kesän yli jos niikseen on..

Amele tervetuloa joukkoon ja ihanaa, että rohkaistuit kirjoittelemaan, itseäni ainakin on helpottanut valtavasti kun voi samassa tilanteessa olevien kanssa keskustella. Mulla on myös ollut vaikeuksia elää tämän asian kanssa, mutta tuon ekan inssin epäonnistumisen (ja romahduksen) myötä mieheni sai minut tajuamaan, että vaikka sitä lasta kuinka haluaa, se tulee jos tulee ja päättää itse ajankohdan. Sitä odotellessa täytyy elää muuta elämää eikä vain odottaa ja odottaa sitä positiivista testiä. Tämän siis opin kantapään kautta ja tässä inssikierrossa olenkin ollut rauhallinen ja keskittynyt muuhun elämään, se ei ole helppoa mutta kunhan sen ajatuksen saa omaan päähän, elämä helpottuu huomattavasti. Kuinka vanha sinä olet? Meillä takana saman verran yrittämistä eli pian 1,5 v.

Voi luru-73, sun tilanne on kyllä niin kutkuttava :) Täällä kaikilla nyt peukut pystyyn, että plussa pärähtää niin Lurulle kuin muillekin :) Tule sitte kertomaan tuloksia :p

Inssiin meneville onnea matkaan! Ja minunkin puolestani hurjan hyvää ystävänpäivää kaikille!:heart:

Yhteistyössä