Inseminaatio 2011

jsl oiken paljon onnea...olen todella onnillinen puolistasi ...meillähän oli saman aikaan mutta kun minulla oli siitä pitkä vuoto niin sekin sotki kaikin.. mutta hyvää kun voin uskoa taas kun sait plussaa...onnea onnea...:flower:
 
jsl!! Onnea!!

Kiva nähdä taas onnistumisia... Paha peikko on tuo tuulimuna ja keskeytyminen. Antaa inhottavan taustavärin iloisillekin asioille.

Meillä menossa välikierto ja päätin että EN TESTAA ovista... En testaa.. en.... (paitsi että jos nyt tänään vaan testaan) :D Oviksia olen jo vuoden käytännössä jokakierrossa aina bongaillut koska siitä tuli tapa. Yleensä se on aina siellä kp 18 paikkeilla, mutta tässä kierrossa taas yllätti aikaisuudellaan vaikka ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Nyt siis mun laskelmien mukaan joku kp 12 paikkeilla ja ovistesti oli jo todella tumma, joka yleensä tarkoittaa että huomenna on positiivinen.

Pidetään peukkuja että ensikiertoon saataisiin se toinen inssi tehtyä... ja sen jälkeen onkin kesätauko :(

Joku kysyi miten jouhevasti menee ykityiseltä julkiselle siirto... Parhaassa tapauksessa ihan jees, mutta meillä aiheutti ihan jäätävän rähinän. Meillä oli pari kk vajaa 2 vuotta yritystä alla ja yksityisellä pompittu siitä asti kun vuosi tuli täyteen. Olimme ilman löydettyä vikaa joten lääkäri sanoi meille ensimmäisellä tapaamisella että on "sääntö" jonka mukaan hoitoja ei aloiteta ennen kun kaksi vuotta tulee täyteen kun meillä ei ole syytä lapsettomuuteen.

kävimme siis marraskuussa ja lääkäri sanoi että olisimme vasta toukokuussa saaneet tulla ensikäynnille... (lähete julkiselle oli hankittu edellisen vuoden toukokuussa mutta se oli hukattu tyksin toimesta) Pienen hermostumisen jälkeen päästiin kuitenkin alkuun vähän aikaisemmin ja nyt siis eka inssi takana... Kun hoidonsuunnitteluun asti pääsee niin sitten lähtee tosi kovaa yleensä etenemään.
 
jsl, oikein paljon onnea!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Mä siirryn nyt kokonaan toiseen ketjuun, koska inseminaatiot meidän kohdalla on nyt loppu ja IVF hoito aloitettu. Uskon kuitenkin, et käyn lueskelemassa teidän juttuja ja onnistumisia jatkossakin. Tsemppiä oikein paljon kaikille. Ja hyvää kevättä ja kesän odotusta.
 
Onnea jsl ja ekotytto! Varmasti tuo uutinen lohduttaa monia, koska valilla tuntuu usko loppuvan, etta onko tama toimenpide tehokas ollenkaan! Aahh, mutta siis ihania uutisia.

Itse pitaa viela odottaa perjantaihin asti etta voi tehda raskaustestin. Edelleenkaan ei mitaan oireita, joten en usko etta plussaa tulee. Taytyy vaan jaksaa perjantaihin ja tehda se pirun testi ja sit alkaa ollakin meidan inssikokeilut tehty. Jos nega tulee, niin siirrymme IVF kokeiluun mieheni kanssa. Pankista saatiin lainaa, yhteen tai max kahteen kokeilukertaan.
 
Onnea jsl! Tuo pelko on niin tuttua, itsekin pelkään välillä joka vessassakäyntiä, ettei vaan olisi keskenmeno alkanut. Mulla on siis ollut sekä keskeytynyt että spontaani keskenmeno. Pelkään siis myös ultraa, koska raskaudenajan ultrista ei ole ollut koskaan hyviä kokemuksia. Jotenkin tähän vain turtuu ajattelemalla, että tätähän on jo koettu. Itse joutuu päättämään, että on rauhallisella mielellä, niin usein kuin se vaan onnistuu.
 
Masentavaa, kävin tänään ultrassa ja lääkäri ihmetteli miksei isommallakaan hormoniannoksella kasva kuin yksi munasolu :confused:

Sielläpä se yksi kasvoi,limakalvokin oli sopivan paksu, aivan kuten kaikissa muissakin kierroissa. Tänään illasta irrotuspiikki ja torstaina hakemaan siittiöt kyytiin. Olisin niin toivonut että siellä olisi ollut toinenkin munasolu, tuntuisi paremmalta mahdollisuudet. Kaikki 3 inssikertaa ovat olleet just niin otollisia raskauden alkamiselle kuin olla ja voi vaan ja silti ei mitään tulosta. En nyt usko että tästäkään yhtään mitään tulee :( Rahaa palaa taas se 550 euroa tähän hommaan kuitenkin eikä odotukset ole yhtään korkealla. Lääkärikin oli selvästi kahden vaiheilla kannattaako koko inssiä edes yrittää enää mulle. Meinasi että 1. IVF ehdittäisiin just ja just tehdä ennen kesätaukoa mutta ei kyllä mitenkään ehditä kun itse laskin viikot.
 
jag78, se on sama juttu mulla lääkäri sanoi että ei kannatta tähän kierros tehä mitään kun toi liimakalvo paksu ja lääkeet on tosi kallista..noh maksahan tuo käyntiinkin.. eli tähän kierros on jo kaksi kerta ja huomenna kolmas ja se on aina se 27,40 eli sata euroa tuohonkin meni:(..mutta nyt odotan vaan seuravan kierros ja toivon kyllä kovasti että silloin vois edes tehän yritystä:)

jsl mukava että kaikki suju sinulle hyvin...
 
Terve taas kaikille! Masensi se nega inssin jälkeen niin pahasti etten hetkeen pystynyt tätä palstaa lukemaan, mutta nyt on taas parempi fiilis. Pääsiäinen aiheutti meillekin välikierron, niin kuin monille muillekin näköjään. Eilen puoliksi piruuttani tein ovistestin (kp14) ja yllätyksekseni se oli vahvasti positiivinen! Eli luomuovis, uskomatonta kyllä. Mentiin sit miehen kanssa heti sänkypuuhiin, ja tänään olis tarkoitus vielä uudestaan puuhastella, ettei mene välikierto ihan kokonaan hukkaan :D

Jsl: Onnea plussasta! =)
Mirdav: Harmi ettet pääse tähän kiertoon, toivotaan että seuraavassa sitten!
jag78: Kyllä se yksikin munis riittää :D Pidän sulle peukkuja!

Hyvää mennyttä pääsiäistä ja tulevaa vappua kaikille!
 
Rödluvan toivotavasti onnistut luomuna se on parasta mitä voi olla :D..
Tänään olin ultrassa ja kaikki on kunnossa eivät löytänyt mitään erikoista.. maanantaina 2.5 aloitan primolut että kierto tule varmasti ajallaan että hoito vois aloitaa seuravan kierros..ja toivon että se nyt onnistuu kun on jo kolme kertaa peruntunut.. on niin surrullinen..mutta eikohan se vappu nyt juhlitaan..
halauksi kaikkille
 
Rödluvankiitos :)

17 miljoonaa siittiötä lähetettiin tällä kertaa matkaan. Kaikki oli juuri kuten pitikin, toistoa 3 aiemmalta kierrokselta. Siinä kun hetken odottelin käytiin IVF hoito jo läpi, ehdittäisiin vielä ennen kesätaukoa sekin rumba kokeilla. Mikäli tästä ei mitään tule. Nyt siis oli viimeinen inssi, ei tässä kauheasti uskalla toivoa mutta toisaalta sitä toivoo vaan niin valtavasti, anna mun tulla raskaaksi :ashamed:
 
Hei kaikille!
Meidan kolmas inssi ei tuottanut tulosta. Raskaustesti oli negatiivinen ja menkat alkoi sit heti tanaan... Voi itku...

Haluan kiittaa kaikkia keskustelijoita tuesta ja neuvoista jne. Ma siirryn nyt kokonaan IVF keskusteluketjuihin, koska Inseminaatiot on kokeiltu ja kello tikittaa, lokakuussa oon jo 37 vuotias ja pelottaa ettei koskaan saa kokea aitiyden ihmetta.

Tsemppia kaikille jatkoa ajatellen, toivon kovasti onnellisia uutisia meille kaikille jossain vaiheessa elamaa.
 
Dreamer74, halaukset.. kurja kun ei onnistunut tiedän tunne..sä olet nuorempi kun minä täytän ensi kuu 38 ja edes toinen inssi ei voinut tehä kun mulla vuotto ei lakkanut ja mulla on ollut paksukalvo toivon että seuravan kierros pääsen edes yrittä.. voimia sinulle..

jag78, toivotaan parasta...
 
Heissan tytsyt! Mä tulen taas jengiin takasin...

Ns. välikierto pääsiäisen takia tais jäädä sitten tosi lyhyeen. Ovulaatio oli ajoissa ja tiputtelu alkoi siitä jo kuuden päivän päästä ja jatkuu vaan.... Turha innostuu mistään kiinnittymisvuodosta kun näin on joskus ennenkin käynyt. Muistaakseni juurikin lugesteronien käytön jälkeen kun tuli eka kierto ilman niitä.

2v hääpäivä takana ja ehkäisy jätettiin pois muutamaa viikkoa ennen häitä joten nyt ollaan virallisesti sitten kolmannella yritysvuodella... (hyi helvetti)

Piikit odottaa kaapissa ja minä tietysti odotan innolla että pääsen reijittämään mahanahkaani. Se kun on niin helvatin lystiä ja mukavaa hommaa....
 
Hellou,

Tulin myös ilmottelemaan itsestäni. Meilläkään ei käynyt flaksi kolmannella inssillä joten nyt sitten viimeinen inssi lähtee käyntiin ja sitten varmaan seuraavaks sinne IVF hoitoon.
Katse on jo tuolla IVF:n puolella koska en usko että 4. inssikään sitä tulosta toisi mutta eihän sitä koskaan tiedä. Nyt siis kp 4 menossa ja huomenna saan viimenään apteekista menopurin jotta pääsen pistelemään. Aika tiukoille vetää tää alottaminen ku huomen tosiaan jo kp.5 Onks kukaan alottanu menopur piikityksiä näin myöhään. Mulla kuitenkin kierto sen 28-29 paikkeilla.

Kaikille Tsemppiä jatkoihin!
 
Heissan!

Itselläni alkoi sitten tänään vuoto:headwall: Ihan sekunnin ehdin jo toivoa... Seuraavaksi aloitetaan sitten Menopur-piikitys, ja vähän jännittää. En tiiä miksi. Katjuska: mä tosiaan aloitan piikitykset lauantaina, eli kp 5. En edes ajatellut että se olisi myöhään, sillä ei ole siitä lääkkeestä kokemusta. Miksi muuten jotkut käyttävät sitä eikä clomifenia? Mikä niissä on ero?
 
Pumpulienkeli onks sulla kans kierto tuon 28-29 ? Mä hätäpäissäni soitin jo klinikalle ja kyselin et onkohan liian myöhästä ku mä olen aina alotellu siinä kp.3-4 aikoihin. Hoitaja sanoi kyl et ei varmaankaan oo myöhästä, piikitän siis heti huomen ku saan lääkkeen. Muistelen et lääkäri kerran sanoi mulle et 3-4 päivinä on ihan hyvä alotella piikitykset. No maanantaina eka ultra joten sittenhän sitä tietää mikä on tilanne jos vaikka tarvii annostusta nostaa.

Sanokaa joku jos olen väärässä mutta mun mielestä noiden menopurin ja clomien ero on siinä että tämä menopur hoitaa samalla niitä munasoluja ja on vissiin tehokkaampi kun clomit.
Mä söin clomeja ennen näitä inssejä mutta lääkäri päätti vaihtaa menopuriin. En tykkää kyllä piikittämisestä mutta kaikkensa sitä näitten hoitojen eteen tekee=)

Öitä!
 
voi Pumpulienkeli :( :hug:

Tsemppiä Katjuska-81 ja 83yrittäjä. Mulla myös 4. ja viimeinen inssi, nyt pp5 eli olen tutustunut tässä IVF hoitoihin jo ... kyllähän sitä niin kovasti toivoo että nyt plussaisi vaikka järki sanoo että onhan nämä inssit jo nähty. Jaan myös 83yrittäjän kanssa tuon tunteen kun 3.vuosi pyörähti käyntiin, meillä se tapahtui vuoden vaihteessa. Meillähän piti (haaveissa siis) olla vauva jo vuonna 2009, mutta niin meni se vuosi, meni vuosi 2010 ja vielä vuoden 2011 lopussakaan ei vauvaa ole, tulen niin kovin surulliseksi kun ajattelen tuota.

Yritetään jaksaa ja toivotaan kaikille plussatuulia :)
 
Nyt kyllä romahti. Mulla on edelleen näköhäiriöitä, minkä takia lopetin clomit n. kk sitten. Näköhäiriöt ovat lieventyneet, mutta eivät poistuneet. La piti aloittaa Menopur-piikitys, ja äsken hoitaja soitti että hoidot keskeytetään. Laittoivat lähetteen silmälääkärille, ja seuraavat inssit menevät ainakin syksyyn. Tekis mieli mennä "salaa" yksityiselle, hermot ei kestä odottaa. Olen täällä töissä nyt parkunut silmänaluset mustiksi, kohta pitäisi mennä palaveriin. Sellainen fiilis, että ei voi olla totta!
 
Pumpulienkeli: Halaukset ja jaksamista. :hug:
jsl ja ekotyttö: Hirmuisesti onnea plussan johdosta!
Jag78: Peukkuja inssin onnistumiseen!
Dreamer74: Halaukset, toivotaan että IVF tuottaa toivotun tuloksen
83yrittäjä ja Katjuska-81: Tsemppiä insseihin!

Ja kaikille muillekin kovasti jaksamista jatkoon!

Täällä odotellaan (tai ei odotella) menkkojen alkua, pitäis alkaa oikein sopivasti äitienpäivän kunniaksi sitten sunnuntaina. Täällä tosiaan välikierto hoidoista ja clomit käytössä. Lugejen kanssa en viittiny alkaa tässä kuussa säätämään ollenkaan. Ovis osu sitten pääsiäisen jälkeiselle viikolle tiistaille, että inssi ois sitten kumminki onnistunukki ajotuksen puolesta jos se ois vaan tehty. Käytettiin välikierto kumminki hyväksi niin että on perse ruvella touhuttu äijän kanssa ennen ovista. Ovispäivänä ukko lähti viikon reissuun sitten. Jospa siellä ois se yks simppa jaksanu sinnitellä. Vappunpäivänä tuli pari kertaa ihan vaaleeta verta pyyhkiessä ja sitten tuhruttelu lopahti. Nyt täällä kovasti toivotaan että ois ollu kiinnittymisvuotoo, vaikka ei pitäs toivoo mitään ku sitten pettyy taas pahasti. Kaippa se voi johtua tuo tuhruttelu siitä ku ei oo luget käytössä. Yleesä vaan ilman lugeja tuhruttelu jatkuu sinne asti kun hanat sitten aukee.
 
Pumpulienkeli olin pahoilani:hug: se on kyllä arvamaton tämä meidän juttu. minulla kun en edes tiedä että seurava kierros onko yritys mahdolisuuta. nyt ollaan tasan 3V,.yritämistä eikä siitä tullut..olen myös jo kohta 38V. minun piti aloita siitä primolut maanantaista mutta eilin testasin ovolaation positiivinen joten soitin lääkäri ja piti lopetaa primolut ja yritä luomuna jos tärpäs :).. pitää odottaa nyt ainakin pari viikko että onnistuko miehenin kanssa.toivon kyllä kovasti..

kaikkille tsemppia...
 

Yhteistyössä