Inha tunne, kun taas keuhkoputkessa kuuluu vain....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köh köh köh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köh köh köh

Vieras
kurinaa ja kun yskii kunnolla, niin välillä tulee limaa ja toisinaan taas ei, mutta kun tuo kurina ääni on niin ärsyttävä, sen yrittää saada pois kovalla yskimisellä. Paitsi kun oikein kunnolla ja kovaa yskii muutamaan otteeseen, niin alkaa hetken kestävä ikäväntuntuinen päänsärky.

Yskää on kestänyt jo noin 4 viikkoa, eikä ohi vain tunnu menevän - ei millään.

Lekurissa kävin 2 viikkoa sitten, sain vain avaavaa yskänlääkettä (salbumatol) mutta en muuta, kun kyse on virustaudista.

Enkä ole tuota yskänlääkettä sen jälkeen ottanut, kun toisella kerralla otin 8ml lääkettä ja sain inhan tunteen sen jälkeen, sydän hakkasi - hikoilutti jne.

Nyt on myös sekin inhaa toisinaan, kun alkaa kurkkua yks'kaks kutittamaan, eikä se tunne tahdo mennä ohi. Lopulta kun kutina yltyy sietämättömäksi, on pakko alkaa yskimään eikä yskästä loppua tule. Varsinkin aamuyöstä tuota esiintyy. Sillä se helpottaa, että ottaa vettä muutaman kulauksen ja kurkkukarkkeja suuhun ja on vain pakolla yskimättä.

Minulle ei taas antibiootteja lekuri edes määrännyt, kun CRP oli normaali, lekuri totesi kyseessä olevan virustulehduksen ylähengitysteissä ja että virustauteihin ei antibiootit tepsi.

Sama täällä...oli tosin alkavaa keuhkokuumettakin ja sain kuurin, yskä jäi.
Pitäis osata yskiä paljon kovempaa, mitä osaa, vaikka en mikään rinsessaköhijä olekaan...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23421465:
Minä kun yskin niin että pauke vain keuhkoissa kuuluu, niin tulee todella ikävä tunne ja särky päähän. En minä sisi voi keuhkojen täydeltä yskiä.

Mul oli sama juttu, kun oli tauti pahimmillaan. Kamala päänsärky joka yskäisystä.

Yhteistyössä