Hei.
Piikkikammosi kuulostaa tosi pahalta. Sinun täytyy käsitellä pelkoasi. Ilman sitä se ei edes lievene. Sinulla täytyy olla hyvä motivaatio työstää piikkikammosi ja se motivaatio voi olla juuri biologisen kellosi tikitys, halu saada oma lapsi! Mikä loistava syy! Sinusta tulee vielä äiti! Saat ihanalta tuoksuvan pikkuisen lämpimän vauveliinin syliisi, sinun ja miehesi ikioman. Haluathan antaa miehellesikin lahjan saada olla isä...
Sinulla on monia vaihtoehtoja työstää piikkikammoasi. Sinun täytyy vain löytää oikea tapa ja kokeilla niin montaa, että löytyy se, joka puree. Kyllä terveydenhuollon kautta löytyy väyliä tuohon, jo ennen kuin olet raskaana. Minä olen löytänyt apua vaihtoehtoisista hoidoista. Esimerkiksi Reiki-hoidosta ja kokonaisvaltaisesta vyöhyketerapiasta, jossa otetaan tunteet mukaan.
Tästäkin on hyötyä, että haluat puhua asiasta täällä keskustelupalstalla. Minun kokemukseni piikkikammosta on tällainen: Sairastin lapsena paljon virtsatieinfektioita ja mm.vatsanpeitteiden läpi otettiin kokeita. Olin leikkauksissa jne. Minulla kesti pitkään käsitellä mm. hylätyksitulemisen pelkoa, joka oli ilmeisesti aiheutunut näistä sairaalajaksoista, kun äiti ei voinut olla siellä jatkuvasti luonani ja olin ihan pieni. Verikokeissa olen pystynyt tarvittaessa käymään, jos en katso pistämistä ja saan levätä kokeen jälkeen siinä paikallaan vähän aikaa. Tiedäthän sinä, että se verikokeen ottaminen ei satu? Ei tunnu juuri miltään... Olen todella lapsirakas ja olen synnyttänyt peräti neljä kertaa! Olen saanut kivunlievitykseksi vain ilokaasua ja tullut ihan hyvin toimeen. Sillä epiduraalia en haluaisi ottaa. Tietysti jos lapsen terveys jotenkin vaarantuisi, esim. olisin joutunut vaikka sektioon, niin olisin pystynyt siihenkin. Minulla on sellainen tunne, että olen päässyt kammostani eroon ja tilalle on jäänyt vain arkuutta pistoksia kohtaan. Toivon, että sinäkin saat käsiteltyä asian. Päätä, että pelkäämisen sijaan sinulle on tärkeämpää saada lapsi. Voimia siihen!
