Imurisuosituksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Koopee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Koopee"

Vieras
Nyt meni hermo tuohon 50e halppikseen! Mitä imureita teillä on? Siis oikeasti tehokkaita? Dysoni ei kiinnosta eikä mielen cat&dog. Halppisimurin omistajat älkää vaivautuko vastaamaan ;)

Miele. Yksinkertaisesti edelleen paras.
jos jotain uudenlaistan muotoilua etsit, älä vaivaudu, mutta jos hyvää ja kestävää etsit niin miele on ehdoton.

Meillä on yläkerrassa joku yli 300 euron samsung, kolme vuotta vanha ja alakerrassa miele, jotain 10 vuotta vanha ja edelleen parempi. Ei silti, ei tossa samsungissa mitään vikaa ole, on hiljainen ja imuteho on kanssa hyvä. Mutta Mielen liikkuvuus ja toimintasäde on erittäin hyvä.

Mekin ostimme juuri Mielen, mutta joitain huonoja puolia siinäkin on.

Se on painava kantaa, ja kahva on hankalasti johdon alla, joten siitä on hankala ottaa kiinni.
Modernimmat imurit ovat kevyempiä ja kahva on päällä, joten ne ovat helppoja kantaa. MEillä imuria käyttelen yleensä minä, joten nämä ominaisuudet kyllä harmittavat. Nyt Mieleä vuoden käytettyäni valitsisin toisen imurin.

Pitkillä hiuksilla pölypussittomat imurit voivat olla hankalia, jos hiukset jäävät imurin sisälle kiinni.

Ostettin dyson viime syksynä ja en enää ikinäkoskaan vaihda siitä pois! On mielet, electroluxit ynnä muuta pas...at ollu käytössä, mutta tämä dyson on aivan yliveto jo imutehossa esim. Huoneistosta kadonnu se ilmassa leijaileva pöly kokonaan pois (mikä ei muilla imureilla lähteny).

Mulla on ollut noita 200-300e imureita jos vaikka kuinka monta, on ollut Philipsiä, Mieleä ja Electroluxia, kaikissa on imuteho huonontunut niin että vuoden-parin käytön jälkeen (kun takuu kätevästi mennyt umpeen) ei imuri ime kuin imuroijan hermot.
Nyt mulla on Dyson (tai itseasiassa kaksi Dysonia, molemmissa kerroksissa oma) enkä pois vaihtaisi.

Enpä tiedä minkä hintainen kapistus tuo on mutta merkki on Volta Bolido... on kyllä ollut aika monta vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Ei mikään rimpula-muovihärpäke-pilipali-heti-hajos-p*ska :)

Jämäkän oloinen, putken pituudensäätö (jämäkkä), kahva sopivan muotoinen, rullaa perässä hyvin, matto/lattia toiminnon vaihto jouhevaa, 3 pikkusuutinta: harjasuutin jota käytän esim. kaapin takusten imurointiin, lättänäpää jolla imuroin sohvan jne ja kapea suulake jota harvemmin tarvitsee... Portaaton imutehon säätö ja napakka kahva päällä hyvä kun kulkee kerrosten väliä.

Mulla on ollut noita 200-300e imureita jos vaikka kuinka monta, on ollut Philipsiä, Mieleä ja Electroluxia, kaikissa on imuteho huonontunut niin että vuoden-parin käytön jälkeen (kun takuu kätevästi mennyt umpeen) ei imuri ime kuin imuroijan hermot.
Nyt mulla on Dyson (tai itseasiassa kaksi Dysonia, molemmissa kerroksissa oma) enkä pois vaihtaisi.

Olethan vaihtanut imureihin suodattimet ajallaan? Muutoin imuteho tottakai laskee! Mielessä tulee mukana yksi vaihtosuodatin ja joissain pölypussilaatikoissa, niitä tulee myös mukana.

No meillä ei toi imuteho ole Mielessä huonontunut. Toimii hyvin, edelleen mutta toi samsung alkaa hajoo käsiin, vaikka hiljainen ja imuteho on ok. Mutta teleskooppivarsi ei ole jämäkkä vaan mattoa kun imuroi, varsi menee kasaan ja tällaista pientaä (muoks.)
Mä menin nyt kattoo Dyson imureita ja niitähän on monta mallia, mikä niistä on hyvä.
Dyson DC24 Pystymallinen imuri - Pölypussiton imuri - Ilmanhaltija.fi onko jollain tätä, mä nimittäin välillä kaipailisin tällaista pystymallia. Kun ei ergorapido jaksa koko kämppää imuroida!! ;)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Ami";23046616]Olethan vaihtanut imureihin suodattimet ajallaan? Muutoin imuteho tottakai laskee! Mielessä tulee mukana yksi vaihtosuodatin ja joissain pölypussilaatikoissa, niitä tulee myös mukana.[/QUOTE]

Olen kyllä. Ei se imuteho vaan säily.

Saatiin appivanhemmilta edelliseen asuntoon tuparilahjaksi imuri, taitaa olla nyt vanhuksella ikää 8 vuotta. Hinnasta en tiedä mut merkki on Electrolux ja hyvin on kahden koiruuden karvat ja remonttipölyt imenyt. Hintakaan ei varmaan kalleimasta päästä ollut, nyt oikeen pelottaa mistä sais yhtä hyvän tilalle kun tuo tulee matkansa päähän, vaikka taitaa noilla nykyajan laitteilla olla laskennallinen elinikäkin huomattavasti pienempi kuin näillä vanhoilla koneilla...

Meillä on Electroluxin UltraSilencer, tarkempaa mallinumeroa en muista, kun niitäkin on useampi.

Ja olen hyvin tyytyväinen. Huoletta pystyy imuroimaan silloinkin, kun lapset on nukkumassa.

Harmi ettei dyson kiinosta.Meillä on dyson ollut kuukauden päivät ja on mahtava imuri=)
On tehokas ja miun mielestä helppo imuroida.
En mitenkään rakasta imurointia,mutta nyt kun on tuo dyson,imuroin mielelläni. :D

Meillä on Electroluxin Ultra active. Se on pölypussiton. Vasta joulun aikaa otettu käyttöön joten tiedä miten kestää, mutta hintaa oli. Tosi tehokas ja imutehonsäätö helppoa varressa olevalla kaukosäätimellä. :)

Yhteistyössä