Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."


Vielä tästä haluaisin että scarlett näyttäisi ne vitut ja hyökkäävyyden, ja korvikeäitien syyllistämisen. Vai onko sittenkin se kaikki omassa päässäsi?
Niin tämä ap:n alootus tänne palstalle ja myöhemmät viestit on ihan silkkaa ystävällisyyttä, iloisuutta ja muiden ymmärtämistä. :xmas: Siinä toinen puusilmä joka jostaki ihmeen syystä puolustaa ap:n typerää provoamista.
 
Oliko tuo lainaus syyllistävää?

Noh, itse provosoiduit keskustelemaan aiheesta ja itse myös. Job done.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sinun ei kannata puuttua toisten puhe-/kirjoitustyyliin. Kaikki eivät puhu sinunkaan kanssa samoilla ilmaisuilla, eikä ymmärrä samoja ilmaisuja sinun kanssa samalla tavalla.
Eli et tajua yhtää mitää.
 
viiiiiiiiiiersa
Lässyn lässyn. Tällä ei oo mitään tekemistä mun imetyksen kans vaan mä en vain voi sietää fanaatikkoja. Mun älys ei oo mitään vikaa, mutta se on sun päänsärkys jos niin luulet. Tempperamenttinen luonne ei vaikuta älyyn...

Jos ap on sinut imetyksensä kans, niin miksi hän näkee noin suurta vaivaa irviä muille asiasta? Voidaanhan se kattos kääntää näinki päin...

Sori vaan, mutta ainoa fanaattinen olet sinä teksteistä päätellen. Kaikki eivät vaan halua peittää sanomaansa vaaleanpunaisen hattarapilven alle, vaan kirjoittaa kärkevästi. Mitään syyllistämistä ap:n tekstistä ei löydy. Sinä taas peität sanomasi hirvittävään kiroiluun ja räyhäämiseen.
 
Sori vaan, mutta ainoa fanaattinen olet sinä teksteistä päätellen. Kaikki eivät vaan halua peittää sanomaansa vaaleanpunaisen hattarapilven alle, vaan kirjoittaa kärkevästi. Mitään syyllistämistä ap:n tekstistä ei löydy. Sinä taas peität sanomasi hirvittävään kiroiluun ja räyhäämiseen.
Joo mä oon tosi fanaatikko koska mua ei kiinnosta paskan vertaa imettääkö muut vai ei. Mutta puolustakaa toki noita fanaatikkoja jotka eivät aja mitenkään imetys-asiaa eteenpäin vaan saa ihmiset vain ärsyyntymään. Jos yhtää osaatte lukia tätä ketjua, niin en mä oo ainoa ärsyyntyny. Mutta käykää toki vain mun kimppuun koska mä vastaan ap:lle kaikista kovasanaisimmin. :hug:
 
"vieras"
vrs:
Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,
montakin pahaa sanaa.

Variksen Vuosi: Korvike vaan ON sekundaa.

Palstalle kirjoittaessani en jaksa mielipiteitäni perustella, koska se on yleensä täysin turhaa, ne ymmärretään tahalleen väärin ja ratakiskot loppuisivat kesken. Blogiin yritin nyt sitten raapustaa lyhykäisyydessään perustelut sille, miksi pidän äidinmaidonkorvikkeita surkeana ravintona.

vai

scarlett:

Oletko sä vähän yksinkertaanen. Luuleks tosiaan, että kaikilla on niin ettei viittitä tarpeeksi yrittää???? Siis voi jumalauta, että mä suorastaan vihaan tuollaasia imetysfanaatikkoja!!!!!!!!!!!!!!!!!! Te ette kyllä mitenkään aja asiaanne eteenpäin vaan saatte vain ihmiset ärsyyntymään. Imetyksen puolesta puhuminen on aivan eri asia ku tuollaanen saatanan ittensä korottaminen muiden yläpuolelle ja muiden halveksuminen. Pitääsit vain turpas kii ku et selvästikää mitää tajua. Tuollaaset ittiään täynnä olevat kusipäät luulee tietävänsä kaiken mitä muut ovat tehneet vaikka eivät tiä hevonvittuakaa.

Jos sua oikiasti kiinnostaasi muiden lasten ruokkimiset, niin sä et tekisi tälläästä riidanhaastamisalootusta ja suoltaasi kaikkia paskaa koko ajan näppikseltä. Anna muiden tehdä kuten haluaa ja pidä huoli vain oman mukulas ruokkimisesta.

Kyllä imetys on parasta, mutta ei mua ainakaa kiinnosta vittujakaa imettääkö muut vai ei. Mulla on kattos oma elämä ja oma lapsi johon keskittyä.

:attn:
Kaikki jotka on vähääkään lukeneet aloittajan tekstejä tietävät, että hyvin alatyylistä kieltä käyttää ja syyllistää kovin sanankääntein niitä, jotka eivät imetä. Ja jotka muuten vaan ovat hänen metodejaan vastaan. Ihan turha alkaa lässyttää ja viilata pilkkua pelkästään tämän aloituksen kanssa kun koko ihminen on täynnä alatyylisyyttä ja itsekin sanoo, että vittuilu nyt vaan on sen tyyli.
 
viiiiiiiiiiersa
Niin tämä ap:n alootus tänne palstalle ja myöhemmät viestit on ihan silkkaa ystävällisyyttä, iloisuutta ja muiden ymmärtämistä. :xmas: Siinä toinen puusilmä joka jostaki ihmeen syystä puolustaa ap:n typerää provoamista.
Ei kaikkien keskustelunaloitusten tarvitse olla ystävällisyyttä ja iloisuutta, vaan kärkevästi on jopa toivottavaa kirjoittaa. Toi sun vauhkoominen taas on oikeeta huonoa käytöstä. Löytyy täältä muiltakin kirjoittajilta temperamenttia, mutta muut eivät perustele sillä huonoa käytöstä ja räyhäämistä.
 
"vieras"
Sori vaan, mutta ainoa fanaattinen olet sinä teksteistä päätellen. Kaikki eivät vaan halua peittää sanomaansa vaaleanpunaisen hattarapilven alle, vaan kirjoittaa kärkevästi. Mitään syyllistämistä ap:n tekstistä ei löydy. Sinä taas peität sanomasi hirvittävään kiroiluun ja räyhäämiseen.
Tuliko vrs harmaana puolustamaan kantaansa? Kun muuta syytä tuon puolustamiseen en löydä.
 
Jaa mikä kommentti? Ja miten mä erotan kaikki eri harmaat vieraat toisistaan? Kerroppa se mulle. Jos kyse oli ninaTT:ksi luuleminen, niin voi kamala. Sä ny vain vaikutat siltä tyypiltä.
Niin, se oli NinaTT:ksi luulemista ihan kettuilun vuoksi. Ei mitään tekemistä asian kanssa vaan ihan vaan yritystä voittaa väittely kettuilemalla epäolennaisista asioista.
 
[QUOTE="vieras";26917823]Öö, tykkäsi kylläkin mun kommentista, enkä ollut tuo joka kirjoitti teidän seksisuhteesta. :)[/QUOTE]

Ei kattos ku kaikki vieras-nimimerkillä kirjootetut viestit on saman ihmisen viestejä. :D
 
Ei kaikkien keskustelunaloitusten tarvitse olla ystävällisyyttä ja iloisuutta, vaan kärkevästi on jopa toivottavaa kirjoittaa. Toi sun vauhkoominen taas on oikeeta huonoa käytöstä. Löytyy täältä muiltakin kirjoittajilta temperamenttia, mutta muut eivät perustele sillä huonoa käytöstä ja räyhäämistä.
Eli ny palstalogiikan mukaa mä en oo tempperamenttinen. :LOL: Huvittavaa. :D Jatkakaa te tätä typerää ketjua niin mä siirryn oikiaan elämään mun äidinmaidolla ja korvikkeella ruokitun lapseni seuraksi.
 
Minä tiedän ettei syy johtunut minusta, tai mukavuudenhalustani, vaan vauvojen terveydentilasta. Joten en koe tarvetta räyhätä ja huutaa täällä korvikemammojen kanssa.
Mutta entä jos kokee että se syy on minussa, että se on ihan puhtaasti minun syyni etten pystynyt antamaan vauvalleni sitä rintamaitoa? Kun sitä maitoa kyllä tuli jopa ylitse oman tarpeen, mutta kun ei vaan pystynyt tarjoamaan sitä maitoa lapselleen?
Lapsi syntyi täsyiaikaisena, kasvoi hyvin, mutta viallisena ihmisenä ei pystynyt antamaan lapselleen sitä parasta ravintoa.
Mä tunnen noin.
Ja silti tiedän toimineeni täysin oikein, mikään muu vaihtoehto ei olisi ollut mahdollinen. Tieto ei kuitenkaan muuta tunteita.
 
viiiiiiiiiiersa
[QUOTE="vieras";26917805]Kaikki jotka on vähääkään lukeneet aloittajan tekstejä tietävät, että hyvin alatyylistä kieltä käyttää ja syyllistää kovin sanankääntein niitä, jotka eivät imetä. Ja jotka muuten vaan ovat hänen metodejaan vastaan. Ihan turha alkaa lässyttää ja viilata pilkkua pelkästään tämän aloituksen kanssa kun koko ihminen on täynnä alatyylisyyttä ja itsekin sanoo, että vittuilu nyt vaan on sen tyyli.[/QUOTE]

En tajunnutkaan että täytyy lukea koko ap:n viestihistoria ja muodostaa mielipide hänestä ennenkun voi lukea hänen aloituksensa kontekstissaan. :xmas:
Ei voi vaan ottaa kantaa asiaan, täytyy ottaa kantaa henkilöön. :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
treve
Nyt oikeasti on ap asian ytimessä. IHMINEN EI OLE LEHMÄ.

Menikö ontakin tuntia tuon tajuamiseen ja hoksaamiseen ;) ?

Mä luulen että kätilöt/lääkärit/sairaanhoitajatkin - jotka tuolla "haukuit" osaamattomuudesta olisivat iloisia kun käviit heille kertomassa tuon totuuden että ihminen ei ole lehmä. He voisivat viimein muuttaa asennettaan imetyken suhteen?

Vai voisiko olla niin että kätilöt ym saatavatkin yrittää vaikuttaa sinne tuoreen äidin mielenalaan, positiivisesti, siten etteivät korosta aihetta liikaa. Osa imetyksistä kun tökkä stressiin aiheesta. Ja yksikään imetystukihenkilökään ei voi tuoreen äidin päästä stressiä poistaa. Konkreettisesti voi toki auttaa - mutta mielensyövereihin vaikutetaan vain positiivisellä asenteella. Nääh -liian vaikea varmaan ymmärtää. Menee liian syvälliseksi.
 
viiiiiiiiiiersa
[QUOTE="vieras";26917815]Tuliko vrs harmaana puolustamaan kantaansa? Kun muuta syytä tuon puolustamiseen en löydä.[/QUOTE]

Olet ehkä kuullut palstan säännöstä "vain yksi nimimerkki per keskustelu"? Etkö?

En puolusta aloittajaa, en edes tunne häntä tai pidä hänestä, mutta blogitekstissä oli paljon asiaa, kun ottaa ne "nymmäloukkaannun"-lasit pois silmiltä.
Ap on itsekkin korviketta käyttänyt, samoin minä olen, ja silti allekirjoitan hänen tekstinsä. Toisilla meistä kun ei ole mitään syyllisyyttä korvikkeen antamisesta. Ne keillä on, tuntevat itsensä loukatuiksi.
 
viiiiiiiiiiersa
Eli ny palstalogiikan mukaa mä en oo tempperamenttinen. :LOL: Huvittavaa. :D Jatkakaa te tätä typerää ketjua niin mä siirryn oikiaan elämään mun äidinmaidolla ja korvikkeella ruokitun lapseni seuraksi.
Väännetään rautalankaa.
Kirjoittajilla w, x ja y on temperamenttia, mutta myös käytöstapoja.
Kirjoittajalla scarlett on temperamenttia, mutta ei lainkaan käytöstapoja.
 

Yhteistyössä