Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"minttu"
Te - joilta sitä maitoa heruu vuosi kausia - ohjaisitteko sen energian mitä käytätte korvikeen käyttöä vastaan suuntautuneen propagandan kirjoittaamiseen siihen että pumppaatte maitoa niille onnettomille lapsirukille joiden äiti on estynyt imettämään?

Teette paljon suurempaa hyvää yhteiskunnalle niin - kuin sillä että aiheutetta äideille joilla on imetypettymyksiä takana, sairaus tms. lisää vaan pahaa mieltä.

Vai onko se pahanmielen aiheuttaminen teille kenties elinehto josta elätte?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Jaa-a, uskallan olla eri mieltä..esikoisen kanssa imetys sujui loistavasti aina 1 v 8 kk ikään, ihan ilman tietoja ja taitoja onnistui.Kuopus kun syntyi, olin ihan varma, että imetys käy yhtä helposti nytkin, mutta vauvapa ei ollut samaa mieltä.

Rintaraivareita keskellä yötä, imetyksen jälkeen vauva oli edelleen nälkäinen, maitoa tuli aina vaan vähemmän, kun aloin stressaamaan sitä, että saako vauva tarpeeksi maitoa vai ei.Koin huonoa omaatuntoa siitä, että piti vaihtaa rinta tuttipulloon, mutta eipähän ainakaan lapsi ole nälkäinen ja nukkuu yötkin hyvin.

Aloitin tekstin sanalla "Ehkä" koska halusin vain esittää pari vaihtoehtoa, en sitä ainoaa totuutta. Eihän meistä kukaan tiedä mitä silloin on tapahtunut.
 
[QUOTE="minttu";26917545]Te - joilta sitä maitoa heruu vuosi kausia - ohjaisitteko sen energian mitä käytätte korvikeen käyttöä vastaan suuntautuneen propagandan kirjoittaamiseen siihen että pumppaatte maitoa niille onnettomille lapsirukille joiden äiti on estynyt imettämään?

Teette paljon suurempaa hyvää yhteiskunnalle niin - kuin sillä että aiheutetta äideille joilla on imetypettymyksiä takana, sairaus tms. lisää vaan pahaa mieltä.

Vai onko se pahanmielen aiheuttaminen teille kenties elinehto josta elätte?[/QUOTE]

Luovutettua maitoa tarvitaan todella paljon sairaaloihin keskosille. Mutta kaipa se on mukavampaa aukoa päätään ku oikiasti tehdä asialle jotaki.
 
Mä vaan yritän saada sinua ymmärtämään, että on turha syyllistyä tai kuvitella tekstistä liikoja. Kiroaminen tai kettuilun yrittäminen ei paranna asiaa, niin, voisiko olla, että asiat riitelisivät ei ihmiset?
Sä taas et mitenkää tajua kuinka ap:n tyyli nimenomaan on syyllistävä ja ilkeä. Ap ei mitenkään puhu imettämisen puolesta tuolla tyylillä. Ja mikä ihme sut saa puolustamaan ap:ta???
 
"vieras"
Mä vaan yritän saada sinua ymmärtämään, että on turha syyllistyä tai kuvitella tekstistä liikoja. Kiroaminen tai kettuilun yrittäminen ei paranna asiaa, niin, voisiko olla, että asiat riitelisivät ei ihmiset?
Edelleenkin kohdistat nämä tekstit pikkaisen väärälle ihmiselle. Jos aloitus on täynnä huutomerkkejä ja vittua, niin eikö saisi vastata samalla tavalla? Ja miksi ei?
 
joi joi
Minä olen antanut molemmille lapsilleni alussa korviketta, kun heillä ei paino noussut alussa tarpeeksi (esikoinen alkoi laihtua kotona, vaikka omasta mielestäni imetys sujui hyvin... vaaka kertoi onneksi totuuden!). Kamalat omantunnontuskat siitä korvikkeesta tuli, vaikka sehän vain pelasti lapseni suuremmalta pahalta eli kuivumiselta/nälkiintymiseltä.
 
kysymys
Voisiko ajatella, että AP puolustaa edelleen omaa imetystään ja oikeutta(/velvollisuutta) imettää?

Itseäni ainakin on rasittanut, että sitä imetystä pitää monille puolustaa jatkuvasti. Oonko ihan fanaattinen kun en halua antaa korviketta?! Miksei anna korviketta, se on ihan yhtä hyvää kuin äidinmaito?

Ehkeivät ne ärsyttävät korvikkeettuuppaajat ja imetyksen lopetuksen kannustajat ole täällä palstalla tai netissä ylipäätään, mutta ihan hyvä se on järkeistää miksi imettää. Ettei oma mielipide jää näiden muiden alle.
No en kyllä valitettavasti osaa lukea tuota kirjoitusta niin, että siinä olisi kyse puolustautumisesta. En mitenkään päin. Edelleenkään monen lukukerran jälkeen ei avaudu edes se, kenelle kirjoitus oli suunnattu? Missä asialliset ohjeet imetyksen onnistumiseen (JOS se nyt kerran oli se pointti, sekään ei avaudu edelleenkään) jos tämä on suunnattu odottaville uusille äideille? Koko kirjoituksen voi tiivistää yhteen lauseeseen: Korvike on paskaa. Mitä annettavaa tällä katkeralla, alatyylisellä ja agressiivisella mielipiteellä on yhtään kenellekään?
 
Sä taas et mitenkää tajua kuinka ap:n tyyli nimenomaan on syyllistävä ja ilkeä. Ap ei mitenkään puhu imettämisen puolesta tuolla tyylillä. Ja mikä ihme sut saa puolustamaan ap:ta???
"Tätä harva mielensäpahottaja-korvikkeenantajaäiti enää lukee, mutta jatkan kuitenkin. Olen itse joutunut ruokkimaan esikoiseni osittain korvikkeella. Siihen oli syynsä ja niitä sen kummemmin nyt avaamatta pysyn silti kannassani. En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."

Lainaus blogitekstistä. Onko tuo ilkeää ja syyllistävää?

Onko korvikkeettomuus syy syyttää fanaatikoksi?
 
"minttu"
Luovutettua maitoa tarvitaan todella paljon sairaaloihin keskosille. Mutta kaipa se on mukavampaa aukoa päätään ku oikiasti tehdä asialle jotaki.
Näin se on ja minun molemmat keskosvauvat ovat tuota maitoa saanneet ja olen äärimmäisen kiitollinen luovuttajille. Esikolla maidon tulo vain tyrhetyi tyrehtymistään vaikka kuinka koitin pumpata. Jokainen järjellä ajatteleva taatusti ymmärtää että tuollainen alle kilon painoinen rääpäle ei kykene imemään. Kotiin tullessakin painoi vasta 2kg. Imu oli niin heikko että ne vähätkin tipat varmasti jäivät tisseihin. Ja se tuskainen kierre...kun ei tule maitoa ja pitäs kuitenkin olla rento jajaja.

Toisella keskosellamme taas imetys jäi minun lääkitysen vuoksi. Olin kuolla raskausmyrytyksen jälkitiloihn (hengitysteiden lamautuminen ja perään keuhkoveritulpat).

Mutta joillekin on vaikea kai ymmärtää että YKSI TEKO markitsee enemmän kuin TUHAT SANAA.

Ja kieltämättä - otan näistä aina pahaa mieltä. Miksi? NO siksi että iskee epätoivo. MITEN tyhmiä ihmisiä ja ajettelemattomia maailmassa onkaan. Kun oma napa on paras napa ja toisia saa loukata mennen tullen. Ja sitä vielä pidetään hienonekin "kun lauotaan totuuksi"
 
[QUOTE="vieras";26917570]Edelleenkin kohdistat nämä tekstit pikkaisen väärälle ihmiselle. Jos aloitus on täynnä huutomerkkejä ja vittua, niin eikö saisi vastata samalla tavalla? Ja miksi ei?[/QUOTE]

Mä en löytänyt aloituksesta huutomerkkejä tai vittuja. Ainoastaa tulikivenkatkuisen puolustuspuheen imetyksen eduista verrattuna korvikkeeseen tilanteessa jossa voi valita.
 
viiiiiiiiiiersa
Scarlett on kyllä malliesimerkki vähäisen äo:n ihmisestä, kuka ei ymmärrä lukemaansa ja osaa puolustautua vaan vittuilulla ja huutamalla. Näkee kyllä kuka ei ole sinut oman imetyksensä kanssa..

T. korvikevauvojen äiti :xmas:

Ap on oikeassa siitä, että imetykseen ei panosteta tarpeeksi, ja että korviketta luullaan yleisesti paremmaksi ravinnoksi kuin mitä se on.
Minun imetykseni katkesi vauvojen keskosuuteen, eivät jaksaneet imeä ja oppivat jo teholla pulloruokintaan.
Minä tiedän ettei syy johtunut minusta, tai mukavuudenhalustani, vaan vauvojen terveydentilasta. Joten en koe tarvetta räyhätä ja huutaa täällä korvikemammojen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: vrs
"Tätä harva mielensäpahottaja-korvikkeenantajaäiti enää lukee, mutta jatkan kuitenkin. Olen itse joutunut ruokkimaan esikoiseni osittain korvikkeella. Siihen oli syynsä ja niitä sen kummemmin nyt avaamatta pysyn silti kannassani. En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."

Lainaus blogitekstistä. Onko tuo ilkeää ja syyllistävää?

Onko korvikkeettomuus syy syyttää fanaatikoksi?
Koita ny aivan oikiasti ajatuksella keskittyä tähän alootukseen. Oliko tämä alootus ja myöhemmin tulleet viestit ap:lta muka jotenkin asiallisia? No ei todellakaa. Tämä alootus on ap:lta selvää riidan haastamista ja aika puusilmä pitää ihmisen olla jos ei tuota näe.

Ja todella lapsellista sanoa ruokaa paskaksi.
 
[QUOTE="vieras";26917591]Eikö sillä ollut seksi/polyamoriasuhde aloittajan kanssa? :D[/QUOTE]

Ja Scarlett, tämän henkilön alatyylisiä vihjailuja sinä pidät hyvänä keskusteluna?

Varsinkin kun hän väittää minun olevan joku ihan muu.
 
viiiiiiiiiiersa
"En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."


Vielä tästä haluaisin että scarlett näyttäisi ne vitut ja hyökkäävyyden, ja korvikeäitien syyllistämisen. Vai onko sittenkin se kaikki omassa päässäsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Scarlett on kyllä malliesimerkki vähäisen äo:n ihmisestä, kuka ei ymmärrä lukemaansa ja osaa puolustautua vaan vittuilulla ja huutamalla. Näkee kyllä kuka ei ole sinut oman imetyksensä kanssa..

T. korvikevauvojen äiti :xmas:

Ap on oikeassa siitä, että imetykseen ei panosteta tarpeeksi, ja että korviketta luullaan yleisesti paremmaksi ravinnoksi kuin mitä se on.
Minun imetykseni katkesi vauvojen keskosuuteen, eivät jaksaneet imeä ja oppivat jo teholla pulloruokintaan.
Minä tiedän ettei syy johtunut minusta, tai mukavuudenhalustani, vaan vauvojen terveydentilasta. Joten en koe tarvetta räyhätä ja huutaa täällä korvikemammojen kanssa.
Lässyn lässyn. Tällä ei oo mitään tekemistä mun imetyksen kans vaan mä en vain voi sietää fanaatikkoja. Mun älys ei oo mitään vikaa, mutta se on sun päänsärkys jos niin luulet. Tempperamenttinen luonne ei vaikuta älyyn...

Jos ap on sinut imetyksensä kans, niin miksi hän näkee noin suurta vaivaa irviä muille asiasta? Voidaanhan se kattos kääntää näinki päin...
 
Ja Scarlett, tämän henkilön alatyylisiä vihjailuja sinä pidät hyvänä keskusteluna?

Varsinkin kun hän väittää minun olevan joku ihan muu.
Siis mitä sä mun kimppuun hyökit jonku harmaan kommentin takia? :O Ei tuolla typerällä kommentilla oo mitää tekemistä mun kans enkä edes tiä mistä tuo vieras tuollaasen keksi.
 
viiiiiiiiiiersa
vrs:
Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,
montakin pahaa sanaa.

Variksen Vuosi: Korvike vaan ON sekundaa.

Palstalle kirjoittaessani en jaksa mielipiteitäni perustella, koska se on yleensä täysin turhaa, ne ymmärretään tahalleen väärin ja ratakiskot loppuisivat kesken. Blogiin yritin nyt sitten raapustaa lyhykäisyydessään perustelut sille, miksi pidän äidinmaidonkorvikkeita surkeana ravintona.

vai

scarlett:

Oletko sä vähän yksinkertaanen. Luuleks tosiaan, että kaikilla on niin ettei viittitä tarpeeksi yrittää???? Siis voi jumalauta, että mä suorastaan vihaan tuollaasia imetysfanaatikkoja!!!!!!!!!!!!!!!!!! Te ette kyllä mitenkään aja asiaanne eteenpäin vaan saatte vain ihmiset ärsyyntymään. Imetyksen puolesta puhuminen on aivan eri asia ku tuollaanen saatanan ittensä korottaminen muiden yläpuolelle ja muiden halveksuminen. Pitääsit vain turpas kii ku et selvästikää mitää tajua. Tuollaaset ittiään täynnä olevat kusipäät luulee tietävänsä kaiken mitä muut ovat tehneet vaikka eivät tiä hevonvittuakaa.

Jos sua oikiasti kiinnostaasi muiden lasten ruokkimiset, niin sä et tekisi tälläästä riidanhaastamisalootusta ja suoltaasi kaikkia paskaa koko ajan näppikseltä. Anna muiden tehdä kuten haluaa ja pidä huoli vain oman mukulas ruokkimisesta.

Kyllä imetys on parasta, mutta ei mua ainakaa kiinnosta vittujakaa imettääkö muut vai ei. Mulla on kattos oma elämä ja oma lapsi johon keskittyä.

:attn:
 
Koita ny aivan oikiasti ajatuksella keskittyä tähän alootukseen. Oliko tämä alootus ja myöhemmin tulleet viestit ap:lta muka jotenkin asiallisia? No ei todellakaa. Tämä alootus on ap:lta selvää riidan haastamista ja aika puusilmä pitää ihmisen olla jos ei tuota näe.

Ja todella lapsellista sanoa ruokaa paskaksi.

Oliko tuo lainaus syyllistävää?

Noh, itse provosoiduit keskustelemaan aiheesta ja itse myös. Job done.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sinun ei kannata puuttua toisten puhe-/kirjoitustyyliin. Kaikki eivät puhu sinunkaan kanssa samoilla ilmaisuilla, eikä ymmärrä samoja ilmaisuja sinun kanssa samalla tavalla.
 
"jeps"
"Tätä harva mielensäpahottaja-korvikkeenantajaäiti enää lukee, mutta jatkan kuitenkin. Olen itse joutunut ruokkimaan esikoiseni osittain korvikkeella. Siihen oli syynsä ja niitä sen kummemmin nyt avaamatta pysyn silti kannassani. En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."

Lainaus blogitekstistä. Onko tuo ilkeää ja syyllistävää?

Onko korvikkeettomuus syy syyttää fanaatikoksi?
Hyvää ravintoa korvike ei ole.

Mistä pointti tuolle? saa kuulostamaan korvikeen siltä kuin tunkisi tupakan vastasyntyneen huulille.Korvike on hyvää ravintoa silloin kun muu ei ole mahdollista.

Tai ehkä kouluttamattomilla kotiäideillä on tapana todeta urheilijoistakin: Kultamitallisti on hyvä. Kaikki muut paskoja. Ei taida mahtua kaaliin että kakkosija ei tarkoita auttamattomasti että se urheilija olisi huono. Vaan se voittanut on aavistuksen parempi.
 

Yhteistyössä