Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"huoh"
Siis miksi se pitää tuoda esille joka käänteessä? En jaksa edes lukea tuota, ennustan mitä siellä lukee. :D
Meillä alettiin jo 2vko vauvan kanssa osittain käyttämään korviketta ja ei mulle kolahda lainkaan nuo korvike on saatanasta -mammat.
Kyllä mä tiedän että se on KORVIKE joka siis tehty korvaamaan äidinmaitoa joka olisi paras maito lapselle, niin? Mitään uutta? :LOL:
 
vrs
Mun mielestä sun kannattaisi keksiä elämääsi vähän muutakin sisältöä kuin tää ainainen tissi- ja imetysaihe.
Jos katoit aikaa, milloin ton postauksen tonne laitoin, voit varmaan arvata, etten siihen suurtakaan palaa elämästäni uhrannu. Tällä palstalla taas on hyvin vähän keskusteluita, joihin mulla olis mitään mielenkiintoa osallistua. Perhepeti, imetys ja jotku kasvatuksen liittyvät saatan jaksaa kahlata läpi kahvikuppia tyhjentäessäni. Muuten mulla on sitte parempaaki tekemistä, vaikka "vaan" kotona olenkin.
 
No huoh.
Kai sen nyt nimikin sanoo että korvike on korvike eikä vastike.
Jokseenkin kummastuttaa miksi sua niin mahdottomasti kiinnostaa miten muut lapsensa ruokkivat. Ja kirjoitus on tehty siihen sävyyn että tuskin motivoi ketään imettämään, ennemminkin ärsyttää.
Mä oon viisi lasta imettänyt, tätä kuudetta en imetä enkä todellakaan jaksa tuntea huonoa omaatuntoa vaikka se kai tuollaisten propagandatekstien tarkoitus olisi?
 
"juupajuu"
Oookkei mutta miksi ihmeessä kokisit tarvetta korvikeonpaskaa -kommenteille jos joku äiti on "epäonnistunut" imetyksessä syystä tai toisesta? helpottaako se sinua jotenkin, että saat laukoa totuuksia äidille joka muutenkin herkässä tilassa.
Muistan kuinka minua itketti moiset kommentit kun imetys meni kuralle, se kolahti pahasti koska olisin halunnut imettää ja se oli yhtä helvettiä. Tiesin kyllä ettei korvike ole yhtä hyvä kuin äidinmaito, mutta mitä hyötyä sellaisesta kommentista on siinä tilassa vellovalle äidille? Korvike ei ole paskaa, mutta toki huonompaa kuin äidinmaito, en ole kuullut kenenkään muuta väittävänkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpe
No tottakai se ehta tavara on parasta! Mutta en mä siitä huolimatta koe minkäänlaista huonoa omaatuntoa kenekään puolesta vaikka esikoinen sai myös korviketta :) Silloisessa tilanteessa isossa mittakaavassa se oli paras ratkaisu ja se siitä :)

Ja oikeastaan kun asiaa tarkemmin miettii, mä olen tyytyväinen ratkaisuun tarjota korviketta tietyn aikaa imetyksen rinnalla :) Olen suorastaan ylpeä päätöksestäni, joka taatusti oli täysin oikea silloisessa tilanteessa :)
 
"huh huh"
Jospa keskittyisit vain siihen omaan imetykseesi, minä sensijaan yrität motivoida äitejä imettämään. :) En mollaa tai syyllistä tai varsinkaan kerro kärjistettyjä totuuksia vain siksi että saisi jonkun äidin tuntemaan itsensä lapsen myrkyttäjäksi jonku korvikkeen vuoksi. :D

Kasva aikuiseksi.
 
vrs
[QUOTE="huh huh";26916806]Jospa keskittyisit vain siihen omaan imetykseesi, minä sensijaan yrität motivoida äitejä imettämään. :) En mollaa tai syyllistä tai varsinkaan kerro kärjistettyjä totuuksia vain siksi että saisi jonkun äidin tuntemaan itsensä lapsen myrkyttäjäksi jonku korvikkeen vuoksi. :D

Kasva aikuiseksi.[/QUOTE]

Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
 
"jep jep"
Imatyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa korvikkeesta? Itse olen lähinnä törmännyt siihen että imetyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa imetyksestä. Keskustelussa tulee vaan yleisesti hekumoida sitä, kuinka imetys on helppoa ja ihanaa. Ei tarvitse lämmitellä pulloja, ei tarvitse miettiä määriä, ei tarvitse kuin laittaa tissi suuhun ja voi sitä ihanuutta ja autuutta.

Itse olen toistaiseksi imettänyt 19 kuukautta elämästäni ja voin sanoa että se on kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista. Milloin tulee liikaa, milloin liian vähän, milloin on rinnat verillä, milloin tulehtuneet, milloin ei kelpaa toinen rinta, milloin lakkoillaan molemmille rinnoille, milloin ei syödä kun on liikaa meteliä ja häiriötekijöitä, milloin mitäkin. Miksi imetyskeskusteluissa ei saa rehellisesti myöntää etä imetys on työlästä ja toisinaan vaikeaakin? Itse en ainakaan tätä tiennyt esikoista odottaessani, aina vaan hehkutettiin siitä luonnollisuudesta ja ihanuudesta.

Ja joo, samaa mieltä olen että korvike on KORVIKE ja äidinmaito lapselle parempaa. Toivoisin kuitenkin että imetyskeskustelut tulisivat hieman lähemmäs arkea ja maan pintaa.
 
ööööh
Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
Hyvänä vaihtoehtona ehkä, kun ravintoa on pakko saada jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu, en ole kuullut kenenkään väittävän että se olisi parempaa kuin äidinmaito, siksi en nyt ymmärrä mistä kenkä puristaa.
 
Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
Niin, että parempi olis jättää se vauva ruokkimatta. :headwall:
 
vrs
[QUOTE="jep jep";26916848]Imatyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa korvikkeesta? Itse olen lähinnä törmännyt siihen että imetyskeskusteluissa ei saa sanoa pahaa sanaa imetyksestä. Keskustelussa tulee vaan yleisesti hekumoida sitä, kuinka imetys on helppoa ja ihanaa. Ei tarvitse lämmitellä pulloja, ei tarvitse miettiä määriä, ei tarvitse kuin laittaa tissi suuhun ja voi sitä ihanuutta ja autuutta.

Itse olen toistaiseksi imettänyt 19 kuukautta elämästäni ja voin sanoa että se on kaikkea muuta kuin ruusuilla tanssimista. Milloin tulee liikaa, milloin liian vähän, milloin on rinnat verillä, milloin tulehtuneet, milloin ei kelpaa toinen rinta, milloin lakkoillaan molemmille rinnoille, milloin ei syödä kun on liikaa meteliä ja häiriötekijöitä, milloin mitäkin. Miksi imetyskeskusteluissa ei saa rehellisesti myöntää etä imetys on työlästä ja toisinaan vaikeaakin? Itse en ainakaan tätä tiennyt esikoista odottaessani, aina vaan hehkutettiin siitä luonnollisuudesta ja ihanuudesta.

Ja joo, samaa mieltä olen että korvike on KORVIKE ja äidinmaito lapselle parempaa. Toivoisin kuitenkin että imetyskeskustelut tulisivat hieman lähemmäs arkea ja maan pintaa.[/QUOTE]

Hmmm, musta ne keskustelut on just tota. Siis että voi avoimesti tuulettaa sitä vitutustaan, ku hampaita tekevä kiljuu tissiä kymmenesti tunnissa tai kuinka sammas on rikkonut nännit ja veri lentää. Kai me ollaan oltu eri pinoissa.
 
"vieras"
Jos katoit aikaa, milloin ton postauksen tonne laitoin, voit varmaan arvata, etten siihen suurtakaan palaa elämästäni uhrannu. Tällä palstalla taas on hyvin vähän keskusteluita, joihin mulla olis mitään mielenkiintoa osallistua. Perhepeti, imetys ja jotku kasvatuksen liittyvät saatan jaksaa kahlata läpi kahvikuppia tyhjentäessäni. Muuten mulla on sitte parempaaki tekemistä, vaikka "vaan" kotona olenkin.
Mutta yhteensä se aika, mitä sullakin on mennyt tähän fanatismiin on kyllä jotain ihan muuta kuin perusihmisellä... Kannattaisko vaikka aloittaa joku harrastus? Joka ei liity tissiin?
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka. ja Pumpe
"vieras"
Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
Kertoo mikrobiologi ja elintarvikeasiantuntija vrs... eiku ainiin, työtön kotiäiti... hankala päättää, ketä tässä nyt kuuntelis... :LOL:
 
Tuota noin, varmaan aika moinen läjä lapsia olisi kupsahtanut jos korvikkeet olisivat "sekundaa" tai "skeidaa"... Miten ihmeessä teidän ei-imettäneiden lapset onkaan hengissä?? Kyllä teistä pitäisi 4D-dokkari tehdä, sekundaravintoa vauvalle ja...NE jotkut elivät jopa aikuisikään? :O

Ei huh huh...Huono provo tai hieman...yksinäinen elämä ap:lla. :kiss: :hug:
 

Yhteistyössä