"vieras"
Korvikkeen antaminen on pieni synti verrattuna siihen, että mielenterveysongelmista kärsivä tekee lapsia huonoon parisuhteeseen.
Palstamuisti on ikuunen eli et sä unholaan jää.Siis käsitätkö yhtään, miten "pieni" blogi on kyseessä...? Ei tuota kukaan lue! Nyt on kävijöitä, mutta kun tämä ketju rauhoittuu, katoaa koko blogi ja sen sisältö unholaan. Siis toihan on vaan mun julkinen päiväkirja, ei mikään valistuspiste tai tietolähde. Yleensä en postaile ku epätarkkoja leivontaohjeita.
Teksti oli tarkoitettu vain perusteluksi aijemmin esittämälleni väitteelle, ei varsinaisesti millekkään ryhmälle. Jos tarkoituksenani olisi ollut edistää imetystä tai antaa imetystukea, olisin tehnyt sen hyvin eri tavoin.
No voi hitto, kun tää ketju on jo näin pitkä niin en jaksa lähteä kaivamaan, mutta etkö sä jossain vaiheessa kirjoittanut, että tekstin tarkoitus oli imetyksen edistäminen..?Jos tarkoituksenani olisi ollut edistää imetystä tai antaa imetystukea, olisin tehnyt sen hyvin eri tavoin.
Joo, mut palsta ei oo normaali paikka, eikä täällä oo normaaleja ihmisiäkään. Normaalit ei koskis tähän mestaan tikullakaan. Jossain muovipussissa on jokanen meistä täällä roikkuvista pienennä ollu ja ihan liikaa.Palstamuisti on ikuunen eli et sä unholaan jää.
En.No voi hitto, kun tää ketju on jo näin pitkä niin en jaksa lähteä kaivamaan, mutta etkö sä jossain vaiheessa kirjoittanut, että tekstin tarkoitus oli imetyksen edistäminen..?
Kaivoin alun ja etpä sanonutkaan. Totesit jotain, että kaikilla ei taidot riitä, mutta et oikeastaan ollut siitäkään millänsäkään siis että et ota asioiksesi ketään neuvoa, juu.
Siis kun pointti oli se, että noin sadasti oon osallistunu johonki imetykseen liittyvään keskusteluun, mutta ku mun palstailu on niin sivusilmällä tapahtuvaa ajantappoa, en oo koskaan jaksanu perustella mielipiteitäni. Nyt tein edellisessä blogipostauksessa saman virheen ja tuli taas kysyntää perusteluille. Tää korvikepostaus oli siis ne pyydetyt perustelut, ei muuta. Ajattelin myös, että jos on joskus tarve taas jotain vängätä, voin kätevästi luntata omasta blogista. En arvannu, että tää sais näin suuren haloon aikaseks. Vaikka onhan tää hyvää viihdettä, en kiellä. :xmas:Kaivoin alun ja etpä sanonutkaan. Totesit jotain, että kaikilla ei taidot riitä, mutta et oikeastaan ollut siitäkään millänsäkään siis että et ota asioiksesi ketään neuvoa, juu.
Jos puhuu äidinmaidon hyvistä puolista ja korvikkeen pahoista, niin eikö se kuitenkin ole imetyksen edistämiseen tähtäävää? Vai miksi kehua äidinmaitoa, jos ei kuitenkaan halua edistää imetystä yleensä?
Jaa vaan voihan sen äidinmaidonkin tietty lypsää pulloon ja antaa siitä
Ai et vai :saint:En arvannu, että tää sais näin suuren haloon aikaseks.
Paino sanalla NÄIN suuren. Veikkasin kuutta tai seittemää sivua, kymmentä max. opcorn:Ai et vai :saint:
Käsittänet, että voit tarkoittaa tehdä tekstilläsi yhtä ja todellisuudessa tehdä jotain ihan muuta? Näin tässä on käynyt.Siis käsitätkö yhtään, miten "pieni" blogi on kyseessä...? Ei tuota kukaan lue! Nyt on kävijöitä, mutta kun tämä ketju rauhoittuu, katoaa koko blogi ja sen sisältö unholaan. Siis toihan on vaan mun julkinen päiväkirja, ei mikään valistuspiste tai tietolähde. Yleensä en postaile ku epätarkkoja leivontaohjeita.
Teksti oli tarkoitettu vain perusteluksi aijemmin esittämälleni väitteelle, ei varsinaisesti millekkään ryhmälle. Jos tarkoituksenani olisi ollut edistää imetystä tai antaa imetystukea, olisin tehnyt sen hyvin eri tavoin.
Pakko minunkin puuttua, vaikka aiheen vierestä meneekin.. Luin blogiesittelystä, että olet lukihäiriöinen. Hitto multa menee oikeesti koko ilta tätä ketjua kahlatessa ja mulla ihan mittareilla mitattuna selkeesti keskimäärästä parempi lukunopeus ja muistan lukemani&ymmärrän lukemani kertarysäyksellä.mun palstailu on niin sivusilmällä tapahtuvaa ajantappoa, en oo koskaan jaksanu perustella mielipiteitäni.
:OPakko minunkin puuttua, vaikka aiheen vierestä meneekin.. Luin blogiesittelystä, että olet lukihäiriöinen. Hitto multa menee oikeesti koko ilta tätä ketjua kahlatessa ja mulla ihan ihan mittareilla mitattuna selkeesti keskimäärästä parempi lukunopeus ja muistan lukemani&ymmärrän lukemani ihan kertarysäyksellä.
Sivusilmällä tapahtuvaksi ajantapoksi ehdit kyllä perskuleen hyvin vastailemaan :flower: Mä en duunin, sekä kodin-ja lastenhoidon ohella ehtis millään! Totta puhuen joskus kyllä mietin, että tolla voimalla ja varmuudella mikä sulla asioihin on, voisit itseäs positiivisemmin ilmaisemalla oikeasti kyetä asioihin vaikuttamaan!
Tämän ketjun perusteella vietät kuitenkin netissä aika paljon enemmän aikaa kuin normaali kuolevainen, että ihan turhaan vänkäät siitä että joskus puolellasilmällä täällä käyt vilkuileen. Eikähän se mitään haittaa, mutta ihmeesti sitä pitää siitäkin alkaa valehdella. Onko se sitten se adhd vai mikä, ettet osaa pysyä totuudessa? Mene, tiedä, mulla kun sellaista diagnoosia ei ole.:O
Kiitos. Kai?
Irl oon mukana kantoliina- ja imetystukitoiminnassa, kunnallispolitiikassa, vapaaehtostyössä vanhainkodissa (ok, nyt on ollu vähän taukoa metsätöiden takia) ja valmistan eri tahoille pehmoleluja, jotka menee vähävarasille lapsille.
Kotona ollessa (siis silloin, kun oon ihan vaan lasten kanssa, enkä tee töitä), on kone päällä ja puran tänne aikuiskontaktitarvettani. Niin kauan ku saan tehdä asiat omassa tahdissani, oon melekimpä tehokas.
Mulla on muuten myös adhd, mikä selittänee sen, että mulla välillä tuntuu olevan "enemmän tunteja vuorokaudessa". Yhden asian tekeminen kerrallaan, on kauheen puuduttavaa.
Juu, edelliskerran jälkeen kun johonkin sun ketjuun kommentoin, jäin oikeasti miettimään sinua =) Silloin ajattelin, et pitäisi sulle sanoa, että ei ne sun (positiivisetkaan!) juttus mene ohi, etkä tuuleen huuda, vaikka ihmiset ei aina sitä ääneen sanokaan.:O
Kiitos. Kai?
Irl oon mukana kantoliina- ja imetystukitoiminnassa, kunnallispolitiikassa, vapaaehtostyössä vanhainkodissa (ok, nyt on ollu vähän taukoa metsätöiden takia) ja valmistan eri tahoille pehmoleluja, jotka menee vähävarasille lapsille.
Kotona ollessa (siis silloin, kun oon ihan vaan lasten kanssa, enkä tee töitä), on kone päällä ja puran tänne aikuiskontaktitarvettani. Niin kauan ku saan tehdä asiat omassa tahdissani, oon melekimpä tehokas.
Mulla on muuten myös adhd, mikä selittänee sen, että mulla välillä tuntuu olevan "enemmän tunteja vuorokaudessa". Yhden asian tekeminen kerrallaan, on kauheen puuduttavaa.
Täällä on joskus ehdotettu, että korvikkeet pitäisi saada apteekkiin ja isot määrät (päivittäinen käyttö) reseptin taakse. Korviketta saisi siis ostaa apteekista vain pieniä määriä kerrallaan. Mahtaisikohan tuokaan oikeasti olla toteutettavissa. Siinä olisi se eettinen ongelma, ettei ketään oikein voi pakottaa imettämään vaikka se olisi kuinka suotavaa. Eihän raskaana röökiä vetävääkään voi laittaa pakkohoitoon tai kieltää häntä ostamasta tupakkaa.Niin, nappasit taas yhden pointin täysin irti kontekstista, onnea hienosta suorituksesta. :flower:
Kerroin tuossa (mistä tuon poimit), että siinä utopistisessa haavemaailmassa, missä kaikki olisi niinkuin minä haluaisin, olisi asia noin, jos se sielläkään mitenkään olisi toteutettavissa. Muttei ole, koska korvikkeellekin voi tulla äkillistä tarvetta, eikä silloin auta jonotella lääkäriaikoja. Se oli ajatusleikki, jos tajuat...?
Hassu sattuma, että just aikasemmin tänään puheltiin ystävän kanssa netti- ja irl-persoonallisuuksien eroista. Irl (jostain mulle käsittämättömästä syystä) vedän ihmisiä puoleeni, kaikki kertoo mulle huolensa ja murheensa ja jotenki mystisesti ajaudun jopa niitä auttamaan. Ei nettikäyttäytymisestä varmanakaan uskois.Juu, edelliskerran jälkeen kun johonkin sun ketjuun kommentoin, jäin oikeasti miettimään sinua =) Silloin ajattelin, et pitäisi sulle sanoa, että ei ne sun (positiivisetkaan!) juttus mene ohi, etkä tuuleen huuda, vaikka ihmiset ei aina sitä ääneen sanokaan.
Yllättävän moni ihan täyspäinenkin tätä palstaa seuraa, joten edelleenkin kannustan myös täällä olemaan kiltti ihmisille. Ja epävarmat&hullut (ne muovipussissa olleet vaimitensenytmeni) vielä enemmän tarviis kilttejä ja kannustavia kommentteja.
Nojuuei Mutta parempi tokikin olla pidetty tosielämässä!!Hassu sattuma, että just aikasemmin tänään puheltiin ystävän kanssa netti- ja irl-persoonallisuuksien eroista. Irl (jostain mulle käsittämättömästä syystä) vedän ihmisiä puoleeni, kaikki kertoo mulle huolensa ja murheensa ja jotenki mystisesti ajaudun jopa niitä auttamaan. Ei nettikäyttäytymisestä varmanakaan uskois.
Voi sen ajatella noinkin. Mä meinaan vaan ahdistua, ku en saa olla rauhassa. :xmas:Nojuuei Mutta parempi tokikin olla pidetty tosielämässä!!