Aattelit että lehmät taas luontaisesti pysyvät myrkyttöminä?Ai evoluutio onnistuu hävittämään ihmiskehon keräämät myrkyt? :xmas:
Tuota äidinmaidon myrkkypitoisuuksiakin on tutkittu.
Aattelit että lehmät taas luontaisesti pysyvät myrkyttöminä?Ai evoluutio onnistuu hävittämään ihmiskehon keräämät myrkyt? :xmas:
No minä miellän tuon vaan totuuden muunteluksi itseä suosivalla tavalla. Eli valehteluksi. Antaa sinusta tosi fiksun kuvan (ja tämä oli sitten sarkasmia, käy vaikka lukemassa sivistyssanakirjasta, mitä se tarkoittaa).Yritän kirjoittaa lyhyitä lauseita ja sanoja, ilman turhaa saivartelua, joten yksinkertaistan. Koska rehellisesti sanottuna yli kahdeksankirjaimiset sanat tuntuvat menevän liian monelta yli ymmärryksen ja jopa linkkien avaaminen tuottaa vaikeuksia. Jos aiheena olisi "imetys ja tupakointi", jaksaisin ehkä vääntää paremmin ratakiskoa. Joten kyllä, olet oikeassa, määrä ratkaisee. Tämä kuitenkin menee jo vähän ketjun aiheen vierestä, jos aletaan spekuloida missä se raja menee jne.
Monta kommenttiahann sulle on jo laitettu, joissa kyseenalaistetaan nämä sun kuolemattomat totuudet.Ja missähän niitä oli?
Mutta kaskun sinä kun kuitenkin olet niin näppärä, niin mikset tosiaan ajatellut tarpeeksi eli vielä enemmän tuossa tilanteessa. Olisit ajatellut jo nyyttiä odottaessasi ja yrittänyt tosissasi kaikkesi imetyksen kanssa, aivan kuten blogissakin huseeraat..että raskaanaolevia pitäisi jopa valistaa tästä asiasta. Ei silloin imetys "mene pieleen" (miten imetys ylipäätään voi epäonnistua, jos itsellään on tarpeeksi motivaatiota ja kestävyyttä eikä luovuteta heti?) ((imetystukiryhmistäkin saa apua halutessaan, jos aivan tosissaan kiinnostaisi))Siinä tilanteessa ei enää ollut vaihtoehtoja. En enää saanut pumpattua riittävästi.
Minusta huono valinta on parempi tehdä riskit tiedostaen, kuin ihan ummikkona. Silloin oli punnittava hyödyt ja haitat ja toimittava sen mukaan. Näinhän sanoin jo siellä blogissakin; hyvä että on jotain millä ruokkia lapsi silloin, kun ei imetys ole mahdollista, vaikei se äidinmaidonveroista olekaan.
Vain vrs:n maailmassa vastaanväittäjillä on velvollisuus kumota tieteellisin tutkimuksin hänen mielipiteensä (you know, Mielipide Wikipedia)Voithan vaikka systemaattisesti laittaa linkin kumoavaan tutkimukseen jokaista blogipostauksessani esittämääni väitettä kohden?
No vaikka nyt ensi alkuun se väite, että korvike on "täyttä paskaa". Sitähän tässä ovat useammat pyytäneet jo parinkymmenen sivun verran.jos sanot, mikä väite sinusta vielä vaatii lisää perusteluita, voin katsoa josko joku linkki osuisi tuolta sivuhistoriasta silmään.
Aivan, kun kukaan muu tässä maailmassa kuin sinä, ei toki ota selvää asioista. Tiesitkö että voi ottaa asioista selvää, ilman että on tarvetta avata siitä sitten suutaan. Mutta juuri alhaisesti koulutetut moukat tekevät noin, varsinkin näin nettiaikaan, kun googlesta voi ottaa selville vaikka ja mitä. Se tieto, se kaikki omassa päässä yhdistelty fakta fiktioillakin maustettuna, muuttuen henkilökohtaiseksi propagandaiseksi paskatulvaksi, on sitten päästettävä suustaan ulos astiOlisit ajatellut jo nyyttiä odottaessasi ja yrittänyt tosissasi kaikkesi imetyksen kanssa.
Kyllä, näin tein. Imettäminen oli kyllä ihan hyvin hallussa.
Ei silloin imetys "mene pieleen" (miten imetys ylipäätään voi epäonnistua, jos itsellään on tarpeeksi motivaatiota ja kestävyyttä eikä luovuteta heti?
9kk pärjäsimme ihan ja vain juuri sillä motivaatiolla. Imetys ei "mennyt pieleen", vaan lapsi oli sairas.
Sinua taitaa vaan riepoa se, että joku oikeasti ottaa edes pikkiriikkisen selvää asioista? Mitään muuta syytä tuolle vänkäämiselle en keksi.
Onnea insinöörille. Tilastomatematiikan kurssi tosin taitaa olla vielä läpäisemättäOnneksi selvensit blogiisi, että tarkoitat vain keskiarvoja näistä tilastoista koskien haittoja tahi hyötyjä. Ystäväni kertoi tästä aiheesta minulle, kun hän itse on yhden lapsen äiti ja perehtynyt tällaisiin asioihin. Itse olen lopettelemassa diplomi-insinööriopintoja, eikä minulla ole omia lapsia. Ystäväni kuitenkin heitti minulle eräänä iltana vitsin, että minun täytyy olla rintamaidolla kasvanut kun olen niin hoikka, viisas ja perusterve. Jouduin vastaamaan hänelle, että olen täysin äidinmaidonkorvikkeella kasvanut. Hän pyysi minun tulemaan kommentoimaan tännekin. En olekaan ennen saanut kerskua injenjöörikoulutuksellani Mutta täältä huutelen minä, hoikka, ihan tarpeeksi fiksu ja perusterve äidinmaidonkorvikkeella kasvatettu pieni ihminen. En siis ole ylipainoinen, keskivertoa tyhmempi tai sairasta minkäänlaisia sairauksia. Uskallan väittää, että en ole lapsena täysin paskaa ravinnokseni saanut tai sitten meidän suvussa on niin hyvät geenit, että olen kaikesta huolimatta pärjännyt elämässäni vallan hyvin. Mitä nyt olen tällainen nörttihihhuli ja löysin itseni kaksplus palstalta kehumassa itseäni. Ei minulla muuta Kiitos ja Anteeksi