K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sanoikos B siinä tuoreessa haastattelussa minkä paasilinnan se nyt just oli lukenut?

En muuten ihan ymmärrä miksi se paasilinna on niin suosittu sloveniassa. Kerroinkin kesällä täällä, että peräti kahdessa ihan eri tilanteessa mulle kesäkuun ljubljanan matkalla ylistettiin sitä, kun sanoin olevani suomesta.

vierailija
Sanoikos B siinä tuoreessa haastattelussa minkä paasilinnan se nyt just oli lukenut?

En muuten ihan ymmärrä miksi se paasilinna on niin suosittu sloveniassa. Kerroinkin kesällä täällä, että peräti kahdessa ihan eri tilanteessa mulle kesäkuun ljubljanan matkalla ylistettiin sitä, kun sanoin olevani suomesta.
Sanoi ilmeisesti, mutta ainakaan minä en ole löytänyt tietoa, mikä se oli.

vierailija
Eikä mun mielestä ole mikään ihme, jos kolmekymppinen, kirjallisuutta tuskin harrastava suomalaismies ei tiedä ketään Paasilinnoista. Ei se tarkoita, että olisi jotenkin tyhmä.
Mä oon kirjoja lukeva, yliopiston käynyt, yliopistossa jopa kulttuuria opiskellut enkä olisi osannut nimetä yhtäkään Paasilinnan teosta. 😅 Jäniksen vuoden ja Hurmaavan joukkoitsemurhan tiesin nimeltä, mutta en tiennyt niiden olevan Paasilinnan teoksia.

vierailija

Mikäs haastattelu tää on? Löytyiskö ihan linkkiä joltain? Nyt tulee uusia haastatteluja ja muuta promoa ihan liukuhihnalta ni en pysy yhtään perässä enää.

vierailija
Mikäs haastattelu tää on? Löytyiskö ihan linkkiä joltain? Nyt tulee uusia haastatteluja ja muuta promoa ihan liukuhihnalta ni en pysy yhtään perässä enää.
Minäkään en ole enää pysynyt yhtään perässä, en löytänyt sitäkään haastattelua missä nais- ja mieshaastattelija puhuivat Loreenista ja K:sta, josta JoSubseilla on vain lyhyt pätkä.

vierailija
Ihanasti Nace sanonu jossain haastattelussa Janista 🥰🥰🥰(tuo joku käännös linkki siinä myös mukana)

vierailija
Ihanasti Nace sanonu jossain haastattelussa Janista (tuo joku käännös linkki siinä myös mukana)
Ja näköjään linkki ei toimi kaikille niin suomennettuna sanonut, että Janin tyyli soittaa kitaraa on inspiroinut Nacea monesti. Näistä kahdesta sanottiin tuossa haastattelussa myös excellent guitar duo 🥰🥰

vierailija

Arto Paasilinna on suosittu monessa muussakin maassa. Käännöskielten määrän perusteella on siellä suomalaisten kirjailijoiden kärkiporukassa, käännetty yli 30 kielelle. Käännetyimmät Paasilinnat on Jäniksen vuosi, Ulvova mylläri ja Hurmaava joukkoitsemurha. Tove Jansson ja Mika Waltari olivat jossain vaiheessa kärjessä, en ole varma, miten nyt. Mulle noi Paasilinnan kirjat eivät ole jääneet mieleen suurina lukuelämyksinä, mutta siitä on paljon aikaa, kun oon joitakin lukenut. Pitäisiköhän ottaa joku uusiksi.

vierailija
Ja näköjään linkki ei toimi kaikille niin suomennettuna sanonut, että Janin tyyli soittaa kitaraa on inspiroinut Nacea monesti. Näistä kahdesta sanottiin tuossa haastattelussa myös excellent guitar duo
Tuossa linkki vielä haastatteluun. Toivottavasti Josubs kääntää tuon pian. Nacea siis haastateltu ja mikäli jotain ymmärsin otsikoista niin Janin lisäksi oli puhetta myös luonnollisesti uudesta albumista ja Pinosta

Yhteistyössä