---
Anteeksi muttei tuokaan houkuttele minua yhtään jatkamaan, se mikä sinusta on ihanaa ei ole kaikista, ei imettäminen bikineissä, ei mikään. Eikä ihanaksi muutu vaikka kuika jankkaisit propagandaa rintamaidon eduista Korvikemaidollakin kasvaa, sitä ei vaan saa mainostaa mutta kyllä se ihan juotavaa on Kun ei omani ole yhtään allergiaoireita saaneet sen enempää eikä vähempää kuin kenenään muunkaan tuttavan lapset. Onneksi nykyään nainen voi valita suomessakin kuinka toimii, moni ei halua kärsiä 2 kuukautta jos ei ole pakko, senkin ajan voi käyttää mm. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta toipumiseen eikä vetää itseään syvemmälle masennukseen. Minä kun olen siitä hyvästä valmis maksamaan ne korvikkeet ja pesemään pullot ja lämmittämäänkin. Imetyksen aikana hormonitaso oli niin epänormaali, että sen vuoksi olin maassa kuten myös hormonikierukan aikaan. Että näin meillä. Terveisin nykyään onnellinen äiti myös.Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:No, et ole kokenut vielä tarpeeksi. Kaksi viikkoa oli minullakin todella tuskaista touhua molempien lasteni kanssa. Esikoisen kanssa kaksi kuukautta, itseasiassa. Silti en mistään ole niin kiitollinen kuin siitä, että jaksoin yrittää. Imetin molempia yli vuoden. Se vaiva todella palkitsee: Kiva oli havaita kesällä rannalla muiden äitien kanssa, miten oli helppoa vetää vaan bikiniliivi sivuun ja tissi suuhun. Säilyy maito tuoreena, on sopivan lämpöistä ja erittäin paljon terveellisempää ja ravitsevampaa lapselle kuin korvikemaito. Siinä rauhassa puun alla istuskellen ja imettäen seurasin, kun kaksi kaveria hösäsivät pullojaan, miettivät missä maidon voisi lämmittää, onko pullo puhdas, missä tutit ja muut värkit ja kauanko avattu maito säilyy. Ja vielä maksaa siitä! Vapaaehtoisesti. Hymyilytti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä muita jotka ovat todenneet ettei imettäminen olekkaan ihanaa? Olen imettänyt nyt 2 viikkoa ja taidan vaihtaa korvikkeeseen, koska minusta vain tuntuu, ettei tämä imettäminen ole minun juttu. En osaa sanoa mikä siinä tökkii, mutta joku.
Juuri luin kaksi 2000-luvun väitöstä liittyen äidinmaidon edullisiin ominaisuuksiin vauvan ravintona korvikkeeseen verrattuna. Lehmänmaitoproteiinin erittäin haitallinen vaikutus vastasyntyneen (alle 3kk) suolistonukan kehittymiselle, diabetesriskin moninkertaistumisesta on nyt tutkimustulosta, tiamiinia ei ole synteettisessä muodossa olemassakaan ja äidinmaito sisältää tätä lapsen aivojen ja muun keskushermoston kehittymiselle erittäin olennaista ainetta. Imetys vähentää rintasyöpäriskiä, voimistaa äidin ja lapsen varhaisen vuorovaikutuksen syntymistä ja vaikka mitä. Tässä vain ne asiat, jotka nyt hätäseen muistan ulkoa. Turha väittää, että tämä on propagandaa, koska tieteellistä näyttöä on ollut jo vuosia aiheesta.
Minulle nämä näytöt riittivät motivaation ylläpitämiseen. Miksi en tarjoaisi lapselleni parasta, jos se ei ole mahdotonta?