Imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy....

Heippa onko meitä muita? Tai ehkäpä en huomannut vaan pinoa tohkeissani :ashamed:

Meillä siis poika 4kk :heart: ja halu saada toinen perään kova mutta menkkoja ei vielä näy eikä kuulu... :/ :headwall:

Imetän ihan kuten ennenkin mutta soseita on alettu jo hieman maistella kun poika nukkuu niin huonosti ja on isokokoinen. Jos hän alkaisi nukkua hiukan pitempään niin ehkäpä sitten raskautuminenkin olisi mahdollista. :)

Mitenkäs te muut, oletteko käyttäneet esim ovulaatiotikkuja tms... Ja kiinnostaa myös kokemukset teiltä jotka jo olette imetyksen aikana raskautuneet että kuinkas sitten kävikään?


Listaa meistä haaveilijoista :heart:

kyllikki / poika 02/07 / toista toivotaan
jeps1 / poika 01/07 / kolmas toiveissa (esikko on jo 10vee)
mammukka81 / tyttö 01/07 / toinen toiveissa
pripel / kolmas toiveissa
kirsikka 83/ tyttö 03/07 / toinen haaveissa
Nenna80/ tyttö 03/07 / toinen toiveena
taataa / poika 12/06 / toinen toiveissa
torey/ eka 04/07 / toinen toiveena
hipsuli tyttö -06 / toista yritellen
mommy82 / ensimmäinen 03/07 / toinen toiveissa
chicco/ tyttö 11/06 / kolmas mielessä
emilija/ tyttö 02/07 /toista toivotaan
tiinuri /tyttö 08706 / toinen toiveissa
ikiliikku/ poika 04/07 / toinen toiveissa
Kojo/ tyttö 04/07 / toinen toiveissa
 
ilmoittaudutaan tähän pinoon :D
meillä poitsu on 5kk ikäinen ja imetän vielä osittain. Kuukautisia ei myöskään tuon imetyksen takia näy eikä kuulu.
Poitsu on saatu alkuunsa hedelmöityshoidolla, pas, ja nyt soittelinkin jo hoitopaikkaamme miten edetään seuraavan siirron suhteen..eli meille jäi vielä muutama pakkasukko talteen niin niitä voisi sitten käyttää jollei ihmettä tapahdu ja seuraava saisi alkunsa ihan luomusti.
Toki olen nyt tyytyväinen etten vielä ole uudestaan raskaana..tai en ainakaan vielä tiedä olevani :LOL: , mutta jos nyt nauttisin tästä pienestä pallerosta ja sitten puuhailtaisiin se seuraava tuossa talvipakkasten aikaan.
 
Täällä kans huhuilee yx vauvakuumeinen. Meidän tyttö nyt 3kk ja 2vkoa "vanha" ja täysimetyksellä mennään. Menkkoja ei oo vielä mulla ollut. Me päätettiin heti, että ei aloiteta mitään ehkäisyä vaan pikkukakkonen saa tulla sit kun/jos on tullakseen. Oon lukenut ja kuullut että ihan mahdollista on tulla raskaaksi vaikka imettää ja menkkoja ei ole tullut. Saa nähdä kuinka tehokas ehkäisy toi imetys sit meillä on. Meillä tyttö ei oo öisin syönyt enää pitkään aikaa ja silloin kun söi niin vain kerran aamuyöstä. Ilmeisesti yöimetys vahvistaa jotenkin ehkäisyä joillakin.
Eilen oli mulla kauheita menkkakipuja ja alaselkä oli ihan jumissa ja olin ihan varma, että nyt menkat alkaa mut eipä vaan alkaneetkaan. En kuitenkaan usko et vielä olis tärpännyt vaikka samanlaista oloa oli silloin kun tytöstä plussasin.
Toivottavasti saadaan tähän ketjuun paljon kirjoittelijoita ja mua myös kiinnostaa niiden kokemukset, jotka ovat raskautuneet imetyksen aikana. Niin ja noista ovistikuista. Niitä en käyttänyt kun yritettiin ensimmäistä enkä aio nytkään käyttää. Tjot-ajatuksella nyt ainaskin hyvän aikaa mennään.
 
Mammukka81
Täällä myös imettävä kuumeilija :wave: . Eli meidän tyttö on reilut 5kk, imetän edelleen, tosin nyt kun kiinteet on kuvioissa mukana niin lähinnä ilta- ja aamupainotteisesti. Meilläkin tämä esikko vaati hiukan avitusta (lähinnä tooooodella pitkien kiertojen takia) ennen kuin plussa tikkuun pärähti. Ja nyt tjot -meiningillä mennään. Uusi tilannearvio ja ehkä ovistikut käyttöön sit kun menkat taas joskus alkaa...en ois kuuna päivänä uskonut näin sanovani, mutta niitä odotellessa :LOL: .
 
Kivaa meitä on muitakin :)

Mä tosiaan tein jo ensimmäisen raskaustestin kun on ollut niin paha olo mutta negahan tuo oli :/ No ehkäpä sitä odottaa jo liian innoissaan... Meillä pojan kanssa alotettiin kiinteitä viikko sitten justiinsa ton takia kun hän nukkuu niin huonosti mutta ei ainakaan vielä ole vaikutusta...

Ja juuri tuo yöimetyshän tosiaan hedelmällisyyteen kaiketi vaikuttaa. Siksikin yritämme saada häntä vähän nukkumaan paremmin ja pidempiä aikoja (sen lisäksi että äidillä lähtee kohta järki kun ei ole nukkunut kuukausiin edes 3h yöunia putkeen.)

Mä tilasin noita ovistikkuja sitten kuitenkin ihan varmuudeksi jos toinen ei lähdekään helposti tulemaan... Ekan kanssa mentiin ihan tjot-meiningillä ja kuudennesta kierrosta tärppäsi. Ei tosiaan ollut yritystä, jätettiin vaan ehkäisy pois ja sitten yht'äkkiä tärppäskin ja mä en ollut ollenkaan valmistautunut... Mutta nyt kun se vauva tuossa on niin toista toivoisi mahd pian perään.

Mutta joo kertoilkaapa kuulumisianne!
 
nostelenpas jos muitakin vielä ilmaantuisi :)

Meillä on alettu nyt antaa pojalle velliä jos vaikka vähän pitenisi syöttövälit! Hän on raukka ollut vähän kipeä ja soseet ei ole maistuneet mutta onneksi velli menee =)

Mitens muilla? Mä aina kuvittelen kaikkia oireita vaikkei niitä varmaan olekaan :ashamed: tulihan tuo testikin kerran jo tehtyä.

Kertokaapa helteisiä kuulumisia! :D
 
Eipä tänne kans kummempaa ainaskaan uuden raskauden suhteen. Muuten kyllä on Aino kokenut taas uusia asioita viikonlopun aikana. Lauantaina Aino siis kävi ensimmäistä kertaa saunassa ja tuntu siitä pitävän, eiköhän siitä tule Ainolle joka viikkoinen tapa.
Noista oireista, mulla ei oo ollu mitään oireita siihen suuntaan, et ois taas tärpännyt. Ainoa oli toi viimeviikkoinen kun oli niin kauheet menkkakivut et sillon luulin, et oisko voinu olla raskaana mut olinpa tehnyt siinä paria päivää aikaisemmin neg. testin joten eipä se sitä ole. Nyt siis ei mitään tuntemuksia ole ollut tai kai niitä ois jos oikein alkais tutkiskeleen ja kehitteleen. Oonkin päättänyt, et en aio testata ennenkuin todella on jotain oireita. Saapa nähdä kuinka kauan lupaus pysyy, heh! On se vaan jännä taas tällä puolella vierailla kun vasta tyttö syntyi mut minkäs teet kun toista jo kovasti halutaan. Mut taitaapa olla niin, että kun sais tulla raskaaksi imetyksen aikana niin sitä ei tapahdu ja sit jos ois toistepäin niin johan tapahtuis. Niin ja edelleenkään ei siis menkkoja ole tullut ja täysimetyksellä ollaan. Ajattelin et aloitan soseita tossa muutaman viikon päästä eli kun Aino on 4kk. Ihan vaan saa maistella niin olis sit jo vähän tuttua hommaa kun varsinaisesti aloitellaan syömään soseita.
No, eipä muuta. Toivottavasti jaksellaan kirjoitella niin ei ihan unholaan jäädä!
 
olo on taas kuin lapsella karkkikaupassa tai jotain. Nyt tuntuu olevan niin sellainen olo, että voi kun sais jo sen pienen masun ja sitten muutaman kuukauden päästä mä taas voisinkin vaappua kuin norsu...jolloin sitten rupean toivomaan että voi kun tää jo syntyis...
No sitten se varmaan iskis se todellisuus vasten kasvoja...tämä nykyinen vauva ois jo reilun vuoden vanha ja siinä sitä sitten hoideltais tätä uutta vauvaa...univelkaa ois varmaan enemmän kuin tarpeeksi ja koti ois kuin pommin jäljiltä. No toisaaltaan niin se menis vielä parin vuodenkin päästä eli ihan sama mihin väliin tän toiveensa sais toteutumaan :D Tahtoo silti...ja varmaan vielä senkin jälkeen uudestaan :D Onkohan tää vauvakuume samanlainen tunne kuin se, että haluat aina vain uudestaan ja uudestaan johonkin linnanmäen kieputtimeen vaikka pahaolo on taattu... :whistle:
Eilen nähtiin sattumalta kaverit joiden vauvalla on ikää kaksi viikkoa ja voi sitä hymyn määrää...voiko olla mitään niin kaunista kuin pieni vauva joka nukkuu sitä tuhina-untaan (joo tiedän, että voi olla, nimittäin ne omat lapset ;) )
Mutta nyt ihan asiatason kirjoittamiseen. Jotenkin nyt vaan odotan, että tulisi nopeasti tuo joulukuu ja meidän reissu ois ohitse..siis toki odotan matkaa ja sitä perheen yhteistä touhuamista ja nuorimman poitsun ekaa matkaa tuonne Thaimaan lämpöön. Sen jälkeen sitten voidaan ruveta toteuttaa tätä haavetta uudesta perheenjäsenestä. Sitä ennen tulee jo ehkä vielä järkisyitä ja omaa itsekkyyttä vastaan tuota haavetta...haluan nimittäin nauttia tuosta lomamatkasta ilman, että tarvitsee pelätä keskenmenoa ja pahoinvointia.
Mutta siihen asti minä lueskelen innolla teidän muiden onnistumisia tuon raskautumisen suhteen...toki kirjoittelen tätä höpöhöpö-tekstiä tänne jotta pysytään kartalla eikä kadota tuonne kaukaisille sivuille.
 
Mulla kans välillä samanlaisia ajatuksia kun sulla jeps1, että haluanko taas raskaaksi kun on ikävä sitä ihanaa vauvamahaa. Osasit jeps1 hyvin kuvailla noita tuntemuksia ja tiedän mitä tarkoitat. Mulla kun oli vielä tosi helppo ja ihana raskausaika ja synnytys ja tyttö myös ollut ihanan helppohoitoinen ja hyväntuulinen niin sitä vielä herkemmin haluaa uutta raskautta ja vauvaa. Tiedän kyllä, että seuraava raskaus ja vauva voi olla taas ihan toista maata mut silti...
Muuten ei mitään uutta tällä rintamalla. Menkkoja ei kuulu ja luulenpa, että mulla ne sit tulee vasta kun imetys loppuu ellei sit tapahdu harvinainen ylläri ja tärppäis ilman menkkoja. Kauheesti tekis välillä mieli testailla vaikka mitään oireita ei olekaan. No, eipä tässä mitään kiirettä ole raskautua kun esikoinenkin vasta niin pieni, että nautin nyt vaan täysin siemauksin tästä ajasta. Silti sitä jotenkin aina eksyy näille kuumeilusivuille kuumeileen.

Hauskat viikonloput!
 
voi nyt kun on saanut nukuttua yön melko hyvin kun poika oli hoidossa niin on ihan mukavaa :)

kyllä sitä miettii että toisaalta haluis toisen heti ja toisaalta ei ollenkaan :ashamed: kun tän yhen kans on niin helppoa... ja jotenkin mä pelkään että miten jaksan ja saako kahta ikinä kelleen hoitoon jne... Mutta onhan ihmisillä kautta aikain ollu useampia lapsia mutta jaksanko MÄ?

Parempi ois kun tärppäis vaan niin ei kerkeis miettiä :D

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
hei, tulin vaan sen verran kommentoimaan (itse justiinsa lopetin imetyksen tytön ollessa 1v4kk) että mulle tuli plussa ennen kuin menkat alkoivat. meni kyllä pian kesken, mutta plussa kuitenkin. tyttö oli silloin 6kk, kiinteät aloiteltiin 6kk2vkon iässä ja menkat alkoi suht säännöllisinä 7,5kk synnytyksestä. vielä ei ole sellaista raskautta ollut että olisi alkua pidemmälle pysynyt matkassa.

plussatuulia teille kaikille :hug:
 
Kiitos äitipeikolle plussatuulista...mulle vois olla tällä hetkellä tarpeen semmoiset tuulet, että menkat alkais ja malttaisin siltikin odotella muutaman kuukauden. Ja sen jälkeen voisin kaivaa varastosta kaikki plussatuulet :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllikki:
Mitenkäs te muut, oletteko käyttäneet esim ovulaatiotikkuja tms... Ja kiinnostaa myös kokemukset teiltä jotka jo olette imetyksen aikana raskautuneet että kuinkas sitten kävikään?
Heippa! Täällä pikkukakkonen sai alkunsa kun vielä imetin - esikko oli 10 kk vanha ja tikutin ovista kolme kiertoa. Ekan kerran kun löysin oviksen, niin tuli sitten raskaustestiinkin vahva plussa. Menkkoja ehti olla parit vaan siinä välissä. Joten kyllä se voi onnistua!

Tsemppiä yritykseen,

jemma
:wave:
 
Mä vähän kurkin tälle puolelle, vaikken nyt ihan vauvakuumeessa vielä olekaan. Meillä tyttö nyt 4 kk, täysimetyksellä, ei ehkäisyä käytössä, ei kukautisia :) Eli toinen saa tulla jos on tullakseen. Mulla on kyllä tosi ristiriitainen olo, kun tavallaan pieni vauvakuume kurkkii vähän väliä, mut toisaalta taas pelkään raskausaikaa (tää eka oli niin kamala ettei tosikaan), sitä miten imetyksen käy jos tulen raskaaksi, miten selviäisin kahden pienen kanssa jne. Mut toisaalta sekä mies että minä haluttais lapset melko pienellä ikäerolla. Näinkin jo eilen unta, että mies synnytti vauvan (oon vitsaillut, että kun mun raskausaika oli niin vaikea, niin se vois vaikka kantaa sit seuraavan...). Haikara olis myös hyvä vaihtoehto, mut ei taida sekään onnistua :LOL: Mut joo, kyllä sitä tulee ihania masuja ihailtua, jos tulee vastaan...
 
Meillä nuorempi tyttö on reilu 7kk, ja miehellä kova vauvakuume! :p
Esikoinen on 3,5v.
Tuntuu kyllä vähän kummalliselta, kun eka ja toka meni mieheltä vain myötäillessä, minä kuumeilin ja mies vaan suostui kummemmin tuumailematta.
Nyt on sitten aivan toisenlainen tilanne! :D Minä en oo ollu ollenkaan varma haluanko yhtään enempää, kun tuntui että on epäreilua esikoista kohtaan kun aina on se pieni vauva viemässä kaiken huomion eikä päästä puuhaileen isojen lasten hommia oikein kunnolla ollenkaan! :/


Mie olen jo imetyksen lopettanu reilu kuukausi sitten, eikä menkat oo alkanu.
Ollaan käytetty kumia kun ei pillereitä oo pystyny alottaan ensin imetyksen takia ja sitte niitten menkkojen takia.. Pari kertaa oon testin paniikissa joutunu jo tekeen, kun on se kumi unohtunu keskimäärin kolmena tai neljänä kertana viidestä..! :ashamed: Mies on ollu pitämässä siitä ehkäisystä huolta, ja silleen se vauvakuume alkoi sen kohdalta mulle paljastua.. muka unohtui kumi kerta toisensa jälkeen, ja viimein oli pakko kysyä että tajuaako se että minä todellaki voin tulla raskaaksi!? :LOL: Vilkas vain hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa ja sano: " ai niinkö? enpäs arvannukkaan..." :D Pakko oli kysyä siinä paikassa että mikä on homman nimi... tuumasi että eikös se menis kolme siinä missä kaksi? :heart:

No nyt sitten edellisen kerran kun oli "pelko" siitä raskautumisesta ja oottelin että pääsen testin tekemään, koitin miettiä mitä sitten jos tosiaan oon raskaana?! Jaksanko minä? Entä miten nyt ko olin suunnitellu töihin lähtöä ja kaikkea kivaa mitä voidaan tehdä tyttöjen kanssa kun ne vähän tuosta kasvaa? Minun hyvä laihiski mennee mönkään... ja omat harrastukset? Piti niitäki alkaa taas olemaan mutta taitaa neki sitten taas jäädä... Yövalvomiset? Raha? |O |O |O
No sitten mietin että ei kai se sitten kuitenkaan huono ole vaikka nyt olisinki raskaana. :/

Testi kun näytti miinusta, niin en tiiä, olinko mie sitten pettyny vai mitä? Ko kerkes jo alkaa asennoitumaan että noni: ens keväänä taas vauva. Ja nyt kun en ollukkaan, oli ihan törttö olo! :attn:

Nyt alan pikkuhiljaa uskoa että kuumetta se vissin pukkaa... ;) :flower:
Hyvin se onnistu tuo ukko saamaan tahtonsa läpi :whistle:

En kuitenkaan haluais taas alkaa stressaamaan niistä kiertopäivistä ja ootteleen ovista, vaan ihan tjot-periaatteella. Vaan kuinkahan tuohon pystyy! :LOL: Sitä alkaa kuitenki kuulosteleen niitä oireita joka välissä, ja varsinki sitten ku menkat taas alkaa....

Mutta katsellaan nyt miten tässä käy ;)
Mielelläni vaihtaisin kuulumisia teidän kanssa täällä sillävälin! =)
 
Täällä ei uutta, sataa sataa ropisee... Velliä menee 2dl illalla, muuten imetän. Ei tuo poika taida oikein kamalasti yöllä syödä kun oli hoidossa yhden yön niin pumppasin illalla n.klo 20 ja seuraavana aamuna vasta klo 6.30 alko olla melko tukalaa ja seittemältä oli pakko nousta pumppailemaan... Mutta kyllä se aika monesti kumminkin herää :/

niin kyllähän näitä ristiriitaisia tunteita on nähtävästi muillakin... Mutta en mä usko että ne jättää mua ikinä rauhaan. Jos päätämme että ei enempää lapsia niin sitten myöhemmin kuitenkin tulee vauvakuume ja taas on aloitettava kaikki alusta... Sitäpaitsi kyllähän nuo kestovaipat velvoittavat hankkimaan toisenkin käyttäjän niille :saint:

Toisaalta toivois että alkais ne menkat jo ja toisaalta on vaan kiva kun pysyvät poissa...

Täällä on ollut sellaista väsymystä ilmassa että kauhulla ajattelen kuinka jaksaisin kahden kanssa kun ne ei varmaan ikuna nuku samaan aikaan :| No kuten sanottua, pitäs tärpätä vaan niin ei ehtisi miettiä :D Niin se meidän edellinenkin lähti, ihan tjot-hommeleista. En ole siis mitään kiertopäiviä ikinä laskenut ja toivon ettei tarvi alkaa laskemaankaan, luulen että stressaisi vaan.
 
Tänään oli mulla pahoinvointia aamupäivällä, et ihan melkein oksennus meinasi tulla ja mahan nippailuja myös ollut. Toiveet alkaa nousemaan uudesta raskaudesta mut enpä tiedä kuinka paljon mieli kehittelee oireita. En oikein tiedä pitäisikö/uskaltaisiko testata...
 
Testi tehty ja kyllä siinä hailakka viiva on. Tosin hailakampi kuin viimeksi kun plussasin ja siitä todella on vasta vuosi. Mieskin kyllä siinä viivan näki, joten aikas ihmeissään täällä nyt sit ollaan. Ajattelin kyllä vielä tehdä uuden testin, koska viiva on niin hailakka vaikka aamupissasta tehty. Tosiaan plussattiin tosta esikoisesta 6.7 viime vuonna, et jos sitä nyt sit ollaan raskaana niin kuinkahan lähelle esikoisen syntymäpäivää laskettu aika menee, aikas huimaa. Sit mietin kans tota imetystä, et kuinkahan iso riski on saada keskenmeno jos raskaana imettää?
No,jään tätä sulatteleen ja ilmottelen taas kun tiedän enemmän.
 
voi nenna onnea!! :flower: ihan tippa tulee linssiin liikutuksesta :) tuo kyllä kannustaa meitäkin nyt harrastelemaan ;)

imetys ei vaikuta raskauteen kuin ääritapauksissa, kannattaa käydä imetyksen tuen sivuilla. älkää ihmeessä lopettako imetystä jollei se tunnu ylettömän raskaalta. niinkun siis että varmuuden vuoks ei tarvi lopettaa!www.imetys.fi/itu/ tai www.imetystukilista.net

ihanata ihanata! lisää plussia vaan =)
 
Toisen testin tein ja vahvempi viiva tuli, joten kait sitä täytyy uskoa et raskaana taas ollaan. Täytyypä käydä lukemassa imetyksestä noilta sivuilta.
Plussatuulia vaan muillekin, on tää vaan aikas uskomatonta!
 
Voi että, huisisti onnea Nennalle! Mä painin edelleen ristiriitaisten tunteiden parissa, tosin ehkäisyä ei olla käytetty silloin kun tässä nyt joskus jaksaa/ehtii puuhastella. Itsekin oon tota testaamista miettinyt, että kai sitä olis välillä hyvä testata, mutta ehkäpä nyt jonkun aikaa kuitenkin vielä katsellaan, ennen kun rupean testaamaan. Ei mitään oireita ole ainakaan...
 

Yhteistyössä