Imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy....

ihanaa kun löysin teidän ketjun :heart:
ensin vähä voisin kertoa mun tilanteesta. meidän esikoinen täytti tänään 7kk. nyt kovasti haluttais jo saada toinen alulle.
synnytyksen jälkeen aloitin minipillerit ja sillon tuli menkat. pillerit lopetin viime keskiviikkona ja nyt kovin odotellaan alkaisko menkat, kun pillereiden syönnin aikana alun jälkeen ei ole tullut menkkoja. poika ei enää hirveesti ime rintaa päivisin, mut valitettavasti yöt on aina ollu tosi vaikeita hänelle ja silloin on rintaa saatava nälkään,lohtuun ja nukahtamiseen.
pillerit aloitin siksi kun mies ei ehdottomasti halunnut enää lisää lapsia. minä olin murheissani, mut nyt ollaan puhuttu ja mieskin on onneksi ihan innolla taas mukana =)

en tiennytkään, että yösyötöt voivat häiritä menkkoja ja raskautumistakin vai? olen kyl ymmärtänyt et voi tulla raskaaksi vaikkei ehtisi tulla niitä menkkojakaan. siksi pillerit meille aluksi tulikin.
mut olis se tietysti helpompi jos ehtis yhet menkat tulemaan.

mä oon kyllä niin h-moilasena näitten asioiden kanssa että. mut nyt eletään ihan normaalisti ilman ehkäisiyä vaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.

kaikille oikein paljon plussauksia!!
 
Kiva kun tulee uutta väkeä, meillä tämä ketju aina välillä ummehtuu tuonne jonnekin kuutos-seiska sivulle, kunnes sen joku kuumeilupiikissään taas nostaa esiin. Muutama on plussannut ja osa on päättänyt jättää kuumeilut sittenkin vielä sikseen, joten kiva kun tulee uutta väkeä tuomaan eloa kuvioihin.
Juu näinhän se on että yösyöttöjen loppuminen usein saa menkatkin alkamaan (tosin ei mulla :/ ) koska imetykseen tulee monen tunnin tauko. Imetyksen ehkäisytehohan periaatteessa perustuu siihen että imetyshormoonia erittyy tasaisesti kun syöttövälit eivät ylitä 4-5 tuntia. Näin olen kuullut. Meidän tyttö jätti yösyönnit jo n.3 kk iässä mutta eipä ole hanat auenneet, pöh! :headwall:
 
Olen joskus tähän ketjuun jotain kirjoitellutkin, vaikka en varsinaisesti mukana. Kävin pari viikkoa sitten gynellä ,kun kiertoni olivat niin epäsäännöllisiä (27-50pv). Gyne sanoi ,että maitohormoonin erityksen vaikutus kuukautisiin , ovulaatioon ja ratkautumiseen on hyvin yksilöllistä. Toiset voivat täysimetyksen aikana ovuloida normaalisti ja tulla raskaaksi ja toisilla hyvin pienetkin hormoonimäärät saavat aikaan ovuloimattomuuden. Minun tyttö on 1v3kk ja edellee illalla imetän. Kun täytti vuoden lopetin päiväimetykset ja pian sen jälkeen aamuimetys jäi myös. Kuukautiset ovat olleet jo toukokuusta ,mutta nyt yk. 5 oli todennäköisesti ensimmäinen ovulaatio (ultrassa todettu ja kamalat kivut). Heti tähän ekaan normikiertoon tuli tärppi eli eilen plussasin.
Eli kaikki on mahdollista tai mahdotonta vaikka imettää.
 
Tästä onkin tullut tällainen yhden hengen ketju ;)
Kerrankin mullakin on jotain uutisia niin ajattelin tänne kirjoitella. Ehdinpä juuri manata että kun ei menkat ala ja niinhän sitten kävikin että viime yönä alkoivat. Huvitti vaan että olin tasan kaksi viikkoa sitten pikkujouluissa joiden takia imetykseen tuli n.24 tunnin tauko. Liekö sitten sillä vaikutusta asiaan... Tietääkö joku tästä kuukautiskierron toiminnasta imetyksen aikana? Vaikuttaako imetys nyt sit kuitenkin edelleen siten että aina ei joka kuukausi menkkoja tulekaan vai tuleeko ne nyt tästä eteenpäin aina ennemmin tai myöhemmin? Kiva olisi kuulla muidenkin tilanteista. Mukavaa joulunodotusta kaikille!
 
Kirjoittelenpa minäkin väliin niin ei tarvitse harrastaa yksinpuhelua Toreyn täällä :)

Heti alkuun omaa napaa:Mulla olis nyt menossa vissiin kp26(?)/~28. En muista merkkasinko kuukautiset kalenteriin jo tuhrusta, niin vähän on kiertopäivät hukassa :/ Jokatapauksessa niinkuin sanottua, en laita kovin suuria toiveita tähän ekaan yrityskiertoon... Mutta on se kumma että kun h-hetki lähestyy niin kuitenkin herää pieni toivo "jospa sittenkin"...
Nyt lähinnä jännitän että eivät alkaisi ennen lauantaita ettei tarttis jättää vauvauintia väliin.

Ponille vielä hirmu isot onnittelut ja nyt otat sitten rauhallisesti vaikka Joulu puskeekin päälle :xmas:

Muoks. Toreylle vielä nuista menkoista. En mitään faktaa osaa tuohon sanoa, mutta itsellä ainakin on tullut ensimmäisistä menkoista eteenpäin joka kuukausi säännöllisesti, ja kiertokin oli heti sen about 28 päivää niinkuin myös oli ennen raskautta. Ja mullakin on välillä kuitenkin tullut sellaisia useamman päivän kausia että joutunut yötä myöten imettämään, kun tyttö ollut sairas tai puskenut hampaita... ja ei ole vaikuttanut menkkoihin, en sitten tiedä olenko ovuloinut joka kierrossa :/ Toivotaan että kierto vakiintuisi heti sullakin :)
 
Nyt minä sitten harrastan tätä yksinpuhelua :whistle: Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia! Minä jännäilen nyt kun on kp28/28 ja ei vuoda... Hih, nyt jo leikittelen testaus ajatuksella, ajattelin odottaa ensi viikon lopulle jos ei ala ennen sitä :/
 
Kirjoittelen vähän tännekin=) Ekat menkat tulivat pari viikkoa sitten! Nyt kp 14 menossa ja olen tikuttanut ovista vähän aikaa. Eilen jäi välistä, johan oli tänään tummentunut viiva! Et jospa se ovis vaikka tulisikin ensi viikolla=)

Imetän edelleen, yösyöttöjä koitan jättää pois, nyt tosin tytön nuha sotkee kuvioita. Et pari kertaa oon antanut ettei reppana ihan kuivu yön aikana :snotty: Uuden vuoden päivänä ajattelin testata jos kaikki hyvin menee ja oviksen bongaan! :heart:

Plussaonnea! +++++ :heart:
 
Jännittävät paikat aply ja memmuli84!! Olen kovasti hengessä mukana. Mulla nyt tosiaan vsta kp 4 joten ei olla vielä päästy tositoimiin täällä mutta perästä tullaan. Tulkaapa kertomaan uutisia sitten!
 
ihmiset on kovin sanoneet et raskaaksi voi tulla vaikka menkkoja ei olisi vielä tullut?? onko näin ja miten se mahtaa sitten olla mahdollista.
hassua kun ensimmäistä kertaa elämässä nyt odottaa et menkat alkais :LOL:

meidän poika kyllä syö tissiä kuitenkin aika paljon et luulen ettei ne menkat kovin pian ala mulla. nannia kokeilin antaa ruokajuomana, mut sylki kaiken pois. et täytyy pojan kuitenki saada jotain maitoa et kasvaa. yritän ny totutella tohon korvikkeeseen jos sitte pystyis imetystä vähentää.
 
Hani silloinhan ei kerkeä tulla menkkoja ollenkaan jos hedelmöittyy ensimmäiseen ovulaatioon... eli ei vuodakaan sitten se hedelmöittymätön munasolu ja ne limakalvot pois :) Siksihän sitä pitäisi käyttää myös imetysaikana jotain ehkäisyä jos ei halua lisää lapsia heti, kun ei voi etukäteen varmaksi tietää milloin se hormonitoiminta herää, kuukautisethan kertovat sen vasta jälkikäteen B)

Torey sitten muistaa harjoitella ahkerasti lapsen tekoa nämä "hukkapäivät" :D

ON: kp 29/28(?) Mulla kyllä jo oikeesti vähän jänskättää...
 
ajattelin nostella tätä pinoa, kun on taas hiljaista.

täällä ei ole tapahtunut mitään muutosta minkään suhteen. poika ei oikein rintaa suostu enää syömään. öisin jonkin verran.
mä joudun kyllä pumppaan maitoa pois päivisin. pitääkö pumppaaminenkin menkat poissa???
 
Kyllä niin luulisin Hani, koska maidon eritykseen kroppa tuottaa mitälieolikaan-hormonia. Et vissiin sama kumpi ne maidot ottaa, vauva vai pumppu! Itellä alkoi tytön ollessa puolivuotias suunnilleen. Siinä vaiheessa tais enää kerran yössä syödä. Nyt ottaa silloin tällöin siinä 6 maissa, jatkuu yöunet täten molemmilla sinne 9 saakka=) Meilläkin on alkanut tuo syönti takkuilemaan, tuntuu et kiinteitä vaan aina pitäs olla! Oon Tuttelin tunkenut ruokien ja puurojen sekaan et sais tarpeeks menemään!

Toisilla vähäinenkin imetys pitää menkat poissa, ja joillain taas ei vaikuta. Meillä kun kiinteitä alkoi mennä enemmän niin se vissiin "auttoi" menkkojen alkamiseen. Syökös teidän poitsu illalla puuron? En nyt muista kui vanha on. Meillä kun ennen puuroa illat meni tissitellessä.

Niin ja juu, en oo vielä raskaana, kierto heitti miten sattuu, vaan 23 päivän kierto oli viimeks! Joten uutta yritystä putkeen! Kohta pitäs olla ovis-aika, ei tosin tikku viel mitään näyttänyt tänään... :|
 
Terve!

Kirjoittelenpa nyt minäkin tänne taas vaihteeksi. Joo kyllähän se Hani niin on et pumppaaminenkin saa imetyshormoonia erittymään, mut se hyvä puoli siinä on et pumppaamalla ei usein heru yhtä hyvin kuin imettämällä eli maidon määrä alkaa pikku hiljaa vähentyä. Tai hyvä ja hyvä, enhän tiedä haluatko jo lopetella imetystä vai vielä jatkaa osittain? Meillä on tämän tissitelyn kanssa vähän toisin päin, minä yritän epätoivoisesti vähentää kun sinne töihin pitäisi mun helmikuun puolivälistä mennä! Mutta tyttö senkun hamuaa vaan vaikka syökin kiinteitäkin tosi hyvin. Nyt olen saanut vähennettyä imetyskertoja 5/vrk entisen 7-9 sijaan. Tostakin pitäis sit pudottaa helmikuuhun mennessä muut paitsi aamu ja iltasyötöt pois. Haikeaa... :'(
Älä sure [/b]Hani, kyllä ne menkat voi hyvinkin sulla pian alkaa. Meidän tyttö oli nyt 8kk kun mulla ekat menkat joulukuussa tuli.
 
heippat

mulla on maidontulo vähän tasaantunut enkä hirveästi joudu enää pumppaamaan. poika syö vielä öisin rintaa. joskus 1-2 kertaa joskus viisikin kertaa.
mitään muutoksia ei ole tapahtunut vieläkään. sekstailtu ollaan, mut ei hirveästi kun mulla on sellanen olo ettei se vielä hyödytä mitään.täytyy kuitenkin aina välillä yrittää jos sattuis ovikset alkamaan ni tuurilla vois heti tärpätä.
poika on kuitenki kohta jo 9kk et aika kauan mulla on menkat jo olleet poissa. mahtaakohan ne enää koskaan palata :LOL:
 
c81
Miepäs nostelen vanhaa ketjua, ja kyselen kuulumisia. Tyttö on 3,5kk, ja pari päivää syöty soseita, kun vauvakuume on kova. Silti siis imetän myös edelleen, ja menkoista ei pienintäkään merkkiä..
En jaksanut ihan joka sivua tästä ketjust alukea, mutta onko kukaan raskautunut ilman että menkat ehti alkaa, ja jos - niin mistä epäili että on raskaana? (ei jaksaisi testejä ihan urakalla tehdä vähän väliä..)
 

Yhteistyössä