Imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy....

Onnea Heleemi81 munkin puolesta :flower: Ihanaa että joku plussaakin.

Miten Nenna80, aiotko mennä verikokeeseen, vai miten? Toivottavasti nyt saisit varmuuden edes johonkin suuntaan...

Itselläni alkoi nyt vihdoinkin menkat, 1v1,5kk synnytyksestä. Eli en tänne enää kuulu senkään puolesta, ehkäpä koitan etsiä jonkun sopivamman pinon. Olen kyllä helpottunut, kun vihdoin voi ihan oikeasti alkaa toivoa raskautumista, tuohon en oikein jaksanut uskoa, että ilman yksiäkään menkkoja plussaa saisin. Paitsi välillä. Tai ehkä useamminkin :ashamed:

On kyllä tosi outoa, kun viimeisistä kuukautisista on melkein kaksi vuotta. Ei meinaa muistaa sidettä vaihtaa :x Anteeksi yököttävä yksityiskohta.
 
Tosta verikokeesta. En kyllä ole yhtään ajatellut meneväni. Ajattelin vielä seurailla tilannetta ja voihan olla, että menkat sit alkaakin. Tänään on kp 39 ja huomenna pitäis viime kierron mukaan alkaa menkat. Ei edelleenkään merkkejä alkamisesta. Ei kyl yhtään raskausoireitakaan ole, et ota nyt sit selvää. Jollei menkat ens viikon aikana ala niin enköhän sit tee vielä testin, vaikka en usko plussaan, ja sit täytyy varmaan harkita jotain muuta.
Tiinuri Onnea menkoista, nyt voi varmaan niin sanoa. Toivotaan, että nyt tärppi sit käy helpommin. Varmaan onkin outoa, kun ei oo noin pitkään aikaan menkkoja ollut. Rättisulkeiset ei todellakaan aina nappaa.

Jees, mut ilmoittelen taas kuulumisia kun niitä on.

Öitä!
 
Nenna jos ei ala kuukautisia kuulumaan, niin eiköhän se sit ole selvää :)
Tule tänne kertomaan.
Mä arvelen, että itsellä on menossa nyt rv7, varmaksi en tietenkään ihan osaa sanoa...
Menis vaan viikot nyt nopeeta ja pääsis ultraan.
Mulla ei vielä muita raskausoireita ole, kun että hajut vaan käy voimakkaammin nenään, vielähän tässä kerkee oksetukset tulla... toivottavasti ei niin pahat kun aiemmin.
 
Tänään alkoi menkat. Aikas puun takaa kun ei mitään tyypillisiä oireita ollut. EIlen kyllä oli sellainen jännä tunne alavatsalla ja jotenkin sit asennoiduin siihen et hanat aukeaa. Nyt siis kp 1 ja tosiaan kierto venyi huimaan 43 päivään joten turhan pitkä on. Kauheesti ei nyt harmita, kun tiesi, että menkat tulee kuitenkin jossain vaiheessa. Enemmän harmittaa nyt se, että toi kierto näyttää vaan pitenevän joka kerta.
Mut nyt taas rättisulkeisia ja sit kohti uutta piiiitkääää kiertoa. Jospa tällä kertaa pystyisin olemaan vähän rennommin ja siitä sit mieluinen palkinto. Ainaskin laihdutuskuuri nyt siis jatkuu...
 
Ihan huvikseen tein tuossa kk sitten ovistestejä(kun olivat cittarissa alessa :LOL: )ja heti ekalla testauksella sain ovisplussan!!!Mitään ehkäisemättömiä juttuja ei oo ollut joten raskaana en ole mutta vaikka oli ovis ei menkkoja kuulu!!Ja tuosta ovisplussasta on tosiaan jo kk aikaa)Eli ovis voi tulla vaikkei olis kk alkaneet.
Vauva nyt runsas 6kk ja tosiaan menkat ei oo alkaneet.Vauvakuume alkaa olla korvia huumaava.Mies väläytteli että joulukuussa saattais olla aika jättää ehkäisy ;) Pitkällisen uuvutustaistelun tuloksena :flower:
Onnea heelmille!!!!!!(menikö nimim.oikeen,sorry)Ihanaa odotusta!!!
 
Vai niin siinä Nenna sitten kävi, höh :/ No mutta kuten itsekin sanoit niin kohti uutta kiertoa. Kyllä se oikea plussakin vielä meille kaikille aikanaan napsahtaa. Itsellä ollut nyt jo yli kaksi viikkoa alavatsakipuja, ihan niinkuin menkat alkais, mutta pisaraakaan ei ole tullut. Testinkin tietenkin taas tein ;) mutta negatiivinenhan se oli. Ihmettelen vaan kovasti mikä masussa mättää koska se sellainen menkkamainen jomotus on päällä lähes koko ajan ja mielestäni jopa voimistuu kun imetän... Olen yrittänyt ajatella kaikkea muuta ja jättää asian omaan arvoonsa mutta eipä ole auttanut. Niinpä sitten varasin gynekologilta ajan niin saa kattoa että onko siellä kohdussa jotain. Siskollani on nimittäin ollut joskus kysta, joka kuulemma aiheutti vastaavanlaista kipuilua. Onko kellään muulla ollut tällaisia oireita? Sain ajan lauantaille joten sitten sitä on ehkä viisaampi...
 
Nyt kyllä ketuttaa nää menkat ihan olan takaa. Sattuu niiiin hirveesti vatsaan ja selkään, että taju melkein menee. Hitsi, miten turhia nää menkkakivut onkaan. Otin juuri Panadolin ja sen voimalla nyt mennnään. Onneksi sain tytön juuri päikkäreille, että saa hetken levähtää. Nyt taidankin ihan tosissaan stressata ens kierrossa, ettei tarvi näistä kivuista enää kärsiä. Synnytyskivut vielä kestää kun siitä saa niin ihanan palkinnon.

Torey: Toivotaan, että syy kipuiluun löytyy. Varmasti mietityttää mistä tollaset oireet johtuu.
 
No niin...mieskin sanoi tässä yksi päivä että on valmis yrittämään toista lasta :) niin se mieli muuttui hänelläkin....aluksi kun puhui 4 vuoden ikäerosta ja sit parin vuoden...tyttä meillä siis on nyt reilu 6 kk.

nyt siis odotellaan menkkoja...
 
heippa kaikille,

niin on vaan aikaa kulunut etten oo tänne mukamas ehtinyt tulla rustailee :ashamed:
No meillä siis imetys on loppunut aikaa sitten mutta vauvakuume ei oo kadonnut mihkään ja kuukautisetkin on olleet jo parin kierron verran.
Nyt huomenna eli maanantaina mulla on edessä pas eli pakastetun alkion siirto...kakkonen sai alkunsa siten ja niin saa kaiketi tämä kolmonenkin. Toivottavasti tää nyt onnistuis !!

Mutta tsemppiä kaikille jotka painivat samassa tilanteessa eli odottavat että pääsisivät odottamaan uutta tulokasta :D
Ja onnea niille jotka jo ovat tässä onnellisessa odottamisen vaiheessa... :flower:
 
jeps1 tuu kertoon sitten kuinka kävi!! Peukut pystyssä ollaan :D

Itellä ollaan kyllä käytetty kumia joten mä kaiketi en kuulu enää tähän muuta kuin siltä osin että menkkoja ei oo ja imetän vielä. Aion imettää vuoden ikään tai siihen kun alkaa poika saada tavanmaitoa. Ja tosiaan vauvakuumetta ei ole enää. ollenkaan. Pelottaa ajatuskin siitä että taas joutuis käymään läpi saman; synnytyksen ja vauvan ekat 7kk. Nyt kun poika on 8kk niin alkaa elo näyttää jo vähän aurinkoisemmalta. Mutta pelottaa niin pirusti se sama käydä uudestaan läpi :| Noh kaiketi se on edessä sitten kuitenkin en halua pojalle sellaista eloa antaa ettei olisi sisaruksia mutta ei kyllä houkuta tällä hetkellä yhtään. Ei kyllä houkuta sekään että sitten viiden vuoden päästä sama rumba...

Mutta katsellaan, poika on kumminkin niin pieni vielä että mikäs kiire tässä on :)
 
heippa

siirto tehtiinkin sitten tiistaina ja nyt sitten vain piinaillaan.
:whistle:
Nyt on oma olo jotenkin niin ylirauhallinen ja mies on taas ihan tulisilla hiilillä...jännittää kait munkin puolesta. En tiedä mistä tää oma rauhallisuus johtuu.
Ehkä mulla on sama ajatus kuin Kyllikillä...eli ei tässä nyt mikään kiire oo. Paitsi että sanoin mä meidän äidille etten mä tästä enää nuorene joten putkeen vaan....
 
Heippa kaikille!
Onpas jännää että jollekin sentään tapahtuu jotakin jeps1! Peukut on pystyssä täälläkin, toivottavasti tärppää! Itsellä ollut tässä nyt hyvin seesteinen vaihe tän kuumeilun kanssa. En silloin viime kirjoituksen jälkeen mennytkään sinne gynelle vaan päätin unohtaa koko asian ja keskityin muihin juttuihin. Ja kappas! Oireet hävisivät kuin taikaiskusta :LOL: Eli olenkohan hieman liian pakkomielteinen tämän asian suhteen...? Nyt siis en ole mietiskellyt oviksia enkä kuukautisia enkä uusia vauvoja ja voin kyllä sanoa että on tehnyt ihan hyvää. Nyt voinkin sitten taas aloittaa kaiken pakkomielteilyn uudelleen ;)
Ei vaan... Mut mukavaa et muilla sentään tapahtuu, olen hengessä mukana ja elän tätä kuumettani teidän kauttanne toistaiseksi. Mut eihän sitä koskaan tiedä jos täälläkin kuitenkin... ;)
 
Jaahans...mä saan siis kohta ruveta keräämään keuhkojen täydeltä näitä mahdollisia vauvantuoksuisia puhalluksia...ja sitten te ootte kaikki niin vauvakuumeessa ettei mitään rajaa :LOL:

No ei....katsellaan nyt ensin miten tässä käy, toivottavasti hyvin :heart:
 
Oli painunut jo tämä ketju aika kauas... mutta,mutta...
Sellasta oli et täällä on plussattu ja toista lasta siis odotellaan syntyväksi Heinäkuun alussa :)
Mulla tyttö oli varmaan eka joka tiesi asiasta koska "hylkäsi" yhtäkkiä rinnan ja rupes korviketta juomaan. Ei mennyt montaa päivää kun sit plussasin :)
Imetys sit loppuikin maidon vähyyteen...

Oikein kovasti plussa tuulia kaikille niitä toivoville :whistle:

Kojo
 
Suuren suuret onnittelut Kojolle!! :flower: :flower:

Katselin tuossa ketjua taaksepäin ja sinulla on about samanikäinen lapsi kun minullakin. Meillä tyttö on kolmen päivän päästä 7 kk. Ehtikö sulla tulla menkkoja lainkaan? Itsellä ei ole vieläkään alkanut, enkä oikein usko että alkaakaan ennenkuin imetys kokonaan jää. Mutta mistäs tuota koskaan tietää varsinkin nyt kun näin kannustavia uutisia kuulee =) Onneksi olkoon vielä kerran ja ihanaa raskausaikaa sinulle!
 
Heipsun!
Voisin kirjoitella tännekin... Kun siis imetän ja uusi vauva teon alla. Joten tännehän kuulun =) Ehkäisy (kumit siis) jätettiin kohta 2 viikkoa sitten pois. Tuntuu kyllä et olis pidempi aika siitä! No, kuitenkin. Tyttö on nyt 5,5kk vanha ja kiinteitä vetelee ihan innoissaan :heart:
Mitäs olennaista vielä täs aluksi kertoisin? Katellaan mitä muut on kirjoittaneet... Ja tuun sit takas =)
 
Torey: Mulla tosiaan menkat alko siinö vaiheessa kun tyttö jätti yösyönnin pois. Muutaman kerran kerkes tulla menkat ja kierto oli hurhjat 47 pv, mut silti se raskautuminen onnistui. Nyt vaan kovasti pelottaa et meneekö kaikki hyvin.
Imetys meillä sit loppu viikossa tän mun raskautumisen myötä. Maidon tulo väheni ja tyttö alkoi hylkimään rintaa niin ei siitä sit mitään tullu. Joillakinhan se onnistuu imettää esikoista samalla kun odottaa toista mut ei meillä :/ Hieman on ollu mulla haikeat fiilikset, mut täytyy sitä läheisyyttä sitten muuten tankata.

Oikein kovasti onnea kaikille yrittäville :flower: :flower:

Kojo
 
Sellasta piti tässä tulla vielä kysymään, et antoiko kroppanne jotain merkkejä ennen kuukautisten alkamista? Kun itellä ei ole paikat enää moneen viikkoon ollet kuivana. Hommiin ei tarvii enää mitään lisäliukasteita =) Et voisikohan se merkata jotain? Ja öisin imetän kerran, tytön yöunet 20-08. Jossain neljän tienoilla. En tiedä kannattaisiko tuota yösyöntiä rueta korvaamaan tuttelilla... Hmm.. Mut kaikista nopein kuitenkin on istahtaa tuoliin ilman keittiössä käyntiä =)
 
Heippa, en olekaan tänne moneen kuukauteen enää kirjoitellut, jotenkin on jäänyt. Nyt aloin miettiä tätä ketjua, ja ajattelin päivittää kuulumisia pitkästä aikaa :)

Mulla alkoi ensimmäiset kuukautiset pari päivää sitten, tyttö on nyt 8½ kk ja imetän edelleen usean kerran päivässä ja yölläkin 2-4 kertaa. Imetykset on kuitenkin vähentyneet nyt kun kiinteitä menee jo ihan hyvin.

Mulla oli viikon ajan ennen kuukautisten alkua lievää jomottelua alavatsalla aina iltaisin, joten tiesin vähän aavistellakin. Ja tyttö hieman lakkoili imemisen kanssa, kuulemma se on aika yleistä kuukautisten aikana/lähestyessä.

Nyt mun ristiriitaiset ajatukset ja paniikki vasta yltyykin, kun mahdollisuudet raskautumiseen on olemassa! Eka raskaus oli niin rankka, että jos toisesta tulisi samanlainen, en saisi hoidettua tyttöä ilman apua :( Miehen mielestä tämä kamalan raskausajan riski ei saisi vaikuttaa, hän kovasti toivoo jo toista vauvaa, mutta mua kyllä oikeasti hirvittää. Vauvan voisin hyvin ottaa, mutta en sitä raskausaikaa! Mutta ehkä tässä on kuitenkin otettava riski, ja katsottava kuinka käy...
 
Ensiksi onnea kaikille plussan saaneille! Mä lopetin imettämisen tossa noin kuukausi sitten, kun tyttöä ei enää juuri tissi kiinnostanut. Hyvin meni lopetuksen kanssa, ei ole tyttö rinnalle enää halunnut.
Ensimmäisistä menkoista synnytyksen jälkeen oli puhetta. Mulla alkoi menkat heinäkuussa eli kun tyttö oli 4kk mutta ei ollut mitään menkkaoireita ennen vaan raskausoireita, kun mulla oli silloin se kemiallinen raskaus. Sen jälkeen on ollut vielä yksi kemiallinen raskaus. Ilmeisesti ei keho ole vielä valmis uuteen raskauteen, vaikka sitä niin kovasti toivotaankin. Nyt on meneillään sit ensimmäinen kierto ilman imetystä, että saa nähdä onko sillä vaikutusta. Kierrot olleet aikas pitkänlaisia, mutta nyt viimesin "vaan" 33 päivää joten ilmeisesti alkaa pian tasoittumaan.

Periaatteessa en tähän ketjuun enää kuulu mutta käynpä siltikin aina lukemassa ja näin joskus kuulumisia kertoilemassa.
Mitäs jeps1 kuuluu? Kävikö teillä tärppi vai miten kävi?
 
Mitäpäs kuuluu pitkästä aikaa?

Aikas kauas oltiin taas pudottu, olis ihan kiva kuulla kulumisia, onko joku edistynyt vauvahaaveissaan? Täällä on vauvakuumeilut olleet syrjässä jonkin aikaa ja täytyy sanoa että hyvin hiljaista on ollut tuon kropan toiminnankin suhteen. Ei niin minkäännäköisiä merkkejä kuukautiskierron heräilemisestä vaikka synnytyksestä on kohta jo 8kk. Tosin imetän vieläkin aika paljon. Saa nähdä mitä sitten tapahtuu helmikuussa kun olen töihin palaamassa ja imetän enää vain aamuisin ja iltaisin. Meillä tuo likka on aikamoinen tissimaakari että ei tietty ihme ettei mitään tapahdu. Onneksi hälle kuitenkin tuo Tuttelikin kelpaa ihan hyvin että sinänsä imetyksen vähentäminen ei varmaan tuota suuria ongelmia. Meidän tytön molemmat kummitädit saa ensi vuonna vauvan. Esikoiset heilläkin tulossa, toinen maaliskuussa ja toinen elokuussa. Ja kuume taas nostaa kummasti päätään täälläkin kun tuon jälkimmäisen vauvauutisen kuuli ;) Iloista joulunodotusta kaikille ja plussia niitä toivoville!
 
Heips. Tämän ketjun löysin ja ajattelin kommentoida tänne :) Minä kuumeilen itse tuolla toisessa ketjussa ja voisin käydä täälläkin kuumeilemassa kyllä :snotty: Eli mulla alkoi kk:t joskus niihin aikoihin kun tyttö oli 3kk, vaikka oli täysimetyksellä melkein puoli vuotiaaksi! Edelleen syö ahkerasti tissiä. Mutta sitten yhdistin kun joku puhui että kuukautiset voisi alkaa kun yösyötöt jää pois... Niin meillä kyllä alkoi noihin samoihin aikoihin vedellä 8:n tunnin yöunia että liekkö sitten ollut osuutta asiaan.kasikkea sitä oppii täälläkin palstoilla! En ollut aiemmin edes ajatellut että nämä asiat voisivat liittyä toisiinsa. Kiinnostaisi kuulla että onko muillakin käynyt näin? Siis että kk:t alkaneet kun jäänyt yösyötöt pois.

Tsemppiä kaikille ja paljon ovis-/plussatuulia!
 

Yhteistyössä