Imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy....

Meidän tyttö täytti viime viikon maanantaina vuoden, joten kuumeiltukin on jo melkein vuoden. On se kyllä kiva huomata, että sitä ei ole ihan outo kun on jo halunnut vauvaa vaikka on vauva jo... Nyt vaan toi "vauva" on kasvanut niin isoksi jo.
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet mukaan! Kivaa kun ketju laajenee ja pysyy voimissaan =)
Täällä on yösyötöt jääneet ihan vallan kokonaan pois kun tuo tyttö on päättänyt ruveta nukkumaan jo 8-10 tuntia yössä heräämättä. Tällä viikolla aloiteltiin perunaakin ja täytyy sanoa että varsinainen perunamaakari onkin sillä hyvällä halulla menee kymmenisen lusikallista yhdellä syötöllä. Kaksi kertaa päivässä olen antanut kun tuntuu niin tykkäävän. Ihan ihmeissäni olen kun olen kuullut vaan muilta kuinka vaikeaa kiinteiden aloitus on kun syljetään ulos ja yökitään... mutta ei meillä! No siis, tässä valossa olis toivoa ehkä menkkojen alkamisellekin mutta katsotaan nyt. Maltti on valttia, valitettavasti sitä vaan mulla ei ole koskaan niin kovasti ollut ;) Olen sentään jättänyt testien tekemisen, siihen en enää rupea ellen ole ihan varma että on jotain syytäkin. Kauniita viimeisiä kesäpäiviä toivottelevat Torey ja pikkuneiti (tänään 4kk)
 
Heipä hei kaikki! :wave: Meillä herra Ukkonen teki tempun terävän ja poisti meijän vanhan tietokoneen muonavahvuudesta :$ onneksi ei sentään koko taloa1

Uusille teretulemasta!

Meille ei uutta mitään muuta kuin pienet hampulaiset on tulleet... Ja nyt alettiin maistela porkkanasosetta.

Kyllä ne vaan on ne muut jotka tulee raskaaksi ilman menkkoja ja luulee ettei voi tulla kun imettää. Ei tää mamma ainakaan vaikka niin kovin jo toivoo kun on kaikenlaista järjestänytkin jo siinä uskossa että talven on jo raskaana :ashamed:

No nyt mies on ollu niin paljon ylitöissäkin että eipä tuota olis ehtinytkään harjotella. Ja tosiaan poika syö vielä niin paljon öisin että ei varmaan menkat alakaan ihan heti :/

Mutta päivitänpä tänne etusivulle porukkaa :saint:
 
Menkat alkoi perjantaina joten uuteen yritykseen siis vaan. Oikeestaan olin ihan helpottunut, et menkat alkoi niin ei kierto venynyt kauheen pitkäksi ja kun tiesin et raskaana en ollut niin nyt sit vaan paremmalla onnella uuteen kiertoon.
Meillä kone hajos perjantaina joten parin päivän nettipimennossa oon ollut ja on se vaan aikas vaikeeta ollut kun siihen niin tottunut. Palstoillakin tapahtunut niin paljon et täytyy ihan ajan kanssa lukee niin pääsee taas ajantasalle.
Meidän tytöllä on nyt oikeassa silmässä silmätulehdus ja tipat hain perjantaina. On selvästi jo alkanut helpottaan mut silmänympärys on aikas ärtynyt tipoista ja puhdistuksesta. Toivottavasti pian paranee.
Mut eipä muuta, moiii!
 
No nyt alan täällä taas kuvitella kaikkea. Huono olo ollut muutamana päivänä, mutta olisikohan syynä nyt kuitenkin veneen keikutus ynnä tolkuton makean ahmiminen :ashamed:

Ihan totta kyllikki että ne on ne jotkut muut, jotka ilman menkkoja raskautuu. Ja sitä vielä sillon esikoisen syntymän jälkeen mietti, että pitäisikö ehkäistä, pari kuukautta söinkin pillereitä. Ihan turhaa. Imetys ehkäisi ja menkat pysyy edelleen poissa.

Nenna80, toivottavasti pikkusen silmä paranee. Se on aina ikävä kattoa kun vauva on kipeenä.
 
Terve!

Kuulin juuri vanhasta tutustani kuulumisia ja hänellä on kuulemma kolme lasta joista vanhin on tällä hetkellä 3v ja 3kk. Eikä siis kyse ole kaksosista. On kuulemma kovasti onnellinen ja kaikki on sujunut hyvin noin pienistä ikäeroista huolimatta.Että siinä meille kuumeilijoille vähän positiivista kannustetta, ettei nyt ihan masennuksen alhoon vajottaisi odotellessamme suurta ihmettä tapahtuvaksi ;)
Täällä ei kuumeilusaralla mitään uutta, esikoisesta iloiten päivä kerrallaan!
 
kiva kuulla että joillain menee hyvin pienillä ikäeroilla!

mä jotenkin vaan oon alkanu pistään vähän jäitä hattuun... Kun ois tärkeintä että haluis sitä lasta ihan vaan sen lapsen ittensä takia eikä leikkikaveriks esikoiselle ja ympäristön painostuksesta...

Mutta tsemppiä kaikille ja kirpeetä syssyä!
 
kun oltiin taas tiputtu. Tänne ei kummempaa. Viime kierto tais venyä 38 päivään ja nyt siis kp14. Eilen illalla olin tuntevani oikealla alavatsalla muutaman kerran sellaista vihlomista, onkohan se nyt ovulaation aika. En ole ikinä aikaisemmin ovulaatiota tuntenut, mut nyt selkeesti tuntui sellaista vihlomista. Nyt mies vähän kipeenä, et saa nähdä kuinka pystytään hyödyntämään mahdollinen ovis. Alkuviikko olikin aikas vilkas kamarin puolella.

Aino voi hyvin ja ilmeisesti kohta tulee lisää hampaita. Muskari aloitettiin ja tuntui Aino viihtyvän. Aino ryömii jo melko kovaa vauhtia eteenpäin, joten silmä tarkkana saa olla kun neiti on lattialla.

Mitäs teille muille kuuluu?
 
heippa,

meillä on kanssa aloitettu muskari...oon kaikkea muuta kuin musikaalinen joten tää on aika maata järisyttävä kokemus :whistle:

Mulla on maanantaina aika väestöliitton klinikalle jolloin katsotaan voidaanko nyt lähipäivinä tehdä siirtoa eli pas:a. Mua jännittää ihan mielettömästi...en ees muista että oisin viimeeksi jännittänyt olleskaan.
Nyt oon jotenkin niin täpinöissäni :D

Meillä poitsu ei vielä konttaa eikä ryömi...kovasti menee pienellä säteellä paikasta toiseen sillai pyörimällä. Nyt on noussut siihen konttaus-asentoon, mutta toivotaan ettei nyt pitäis kiirettä sen konttaamisen kanssa...sitten saa olla niin silmät selässä kokoajan. Ja mikäli tähän nyt sattui tulemaan toinen pienokainen niin sittenhän sitä ei sais olla yhtenä silmänä ja kätenä kokoajan :LOL:

mutta näin...me ollaan lähdössä syömään joten tarvii ruveta pueskelemaan hieman sopivampaa vaatetta päälle.

viikonloppuja kaikille !!
 
ahaa tää on tämmönenkin ketju!!! mäkin voin kaiketi yhtyä tänne....!! täällä "toisaalta ja toisaalta" -ajatuksia, haluaa hetimmiten kolmosen jos meinaa sen tehdä.. ja kyllä meinataan. esikkohan on pian 5 ja vauveli 6kk..! ainoa mikä pistää miettiin on oma jaksaminen.. että miten sitten jos ikäero on esim 1,5v, niin jaksaa pikkuvauvan ja noin pienenkanssa kotosalla... meil eka oli helppo vauva ja helppo raskaus, ei ongelmia ja nukkuikin kuin tukki tuolta 1kk iästä tohon 4v saakka, ja edelleen hyvin, väliin vaan heräilee, tää toka on ollut aika vaikea raskaus ja vauva muuten helppo mutta aikapaljon mussa "kiinni".. ja yöllä ollaan heräilty paljon ja oon melko puhki!!!!!!!!!!!!!! kiinteitä syöty siitä 4kk iästä ja nyt menee 2 ateriaa ja 2puuroa pvässä ja korviketta olen juuri alkanut enemmän antaan kun oma maito taitaa olla vähentynyt reippaasti. imettelen silti vielä muutaman kerran pvässä(/yössä..). kuukautiset alkoi olikohan se 2kk synnytyksenjälk vaikka täysimetin tohon 4kk.. ja cerazette pillerit alottelin siinä kans ja lopettelinkin tos vko sitten kun alko ottaan aivoon ne. vuotoja niin jatkuvasti ja mielialakin vaihteli vaikka tietysti muutenkin hormonitoiminta viä sekasin kun imetystä mut kumminkin... tarkotus oli et kk/pari kk käytettäs viä kumia kuitenkin, mut sekin unohtui jo tossa hetken huumassa ja saa nähdä sitten.. alamahakipua täs vähän ois, alkaako menkat taaaas vai tapahtuuko siä jotain muuta.. iik. mut tarttis papassa käydä ens vkolla kun synnytyksestä se puol vuotta ja en oo muutamaan vuoteen käynyt! mietinkin et uskaltaako siihen mennä jos oliskin just tullut raskaaksi!? olipas stoori,huh. =)
 
Nostelen ettei kadota kartalta! Sadepäivän ratoksi ajattelin kirjoitella.
Tänne ei oikeastaan mitään uutta taaskaan, tilanne jatkuu samanlaisena ja olenkin jo aika varma että minulla ne kuukautiset alkavat vasta sitten kun lopetan imetyksen. Sitä kun nyt en kuitenkaan aio tehdä vielä puoleen vuoteen, joten haaveilun puolelle tämä kuumeilu todellakin jää. Mitäpä teille muille kuuluu? Menen huomenna katsomaan kaveriani joka on viimesimmillään raskaana, joten ei toivoakaan että pääsisi nämä omat kuumeet tässä unohtumaan :/ Toisaalta onhan se niinkin että luonto on tässäkin asiassa aika viisas kun ei niin helposti mahdollista uudelleen raskaaksi tuloa kovin pian edellisen perään.Kyllähän se niinkin on että tuolla esikoisella on nyt se aika, jolloin hän saa olla se ihana pieni huomion keskipiste. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Täälläkin taas eloa. Taidan pyöriä väärässä ketjussa, kun imetyksen lopetuksesta jo puoltoista kk. Menkkoja ei vaan edelleenkään näy eikä kuulu. Testasinkin tuossa jokunen viikko sitten kun oli muka oireita. Negahan sieltä tietenkin tuli.

Kauankohan sitä pitäisi rauhassa odotella menkkoja ennen kun lääkäriin soittelee?
 
Täällä ollaan ja eipä mitään uutta täälläkään suunnalla. Kp 25 nyt menossa ja eilen ja tänään aamulla oli menkkakipuja mut nyt jo hellittäneet ja ei siis menkat alkaneet. Pientä toivoo elättelen ettei alkaisikaan vaan noi menkkakivut ois sit merkki raskaudesta niin kuin viimeksi oli. Muita oireita ei kyl ole ja toisaalta viime kierto oli melkein 40 päivää joten voipi olla et vasta puoltaväliä mennään, toivottavasti ei. Jotenkin sitä tietää, että ei ole raskaana mutta pientä toivoa sitä yrittää pitää yllä kaikista pienimmistäkin nippailusta sun muista. No, kyl te tiedätte mitä tää on...

Imetän nyt edelleen sen kolmisen kertaa päivässä vaikka eipä taida enää kauheesti maitoa tulla. Aino ryömii ja joskus konttausasentoon nousee, joten hurja vauhti on päällä. Hampaita edelleen se kaksi kappaletta. Eilen oli puolivuotispäivä Ainolla.

Mut nyt syömään ja kirjotellaahan niin ei ihan unholaan jäädä!
 
Moi meille ei kummempaa, ei menkkoja mutta ei oikeestaan oo varmuuttakaan siitä haluanko toisen... Mä oon ihan loppu kun 7kk valvoskellut. tai sellain että herää pisin yötä. plus tietty raskausaika, en nukkunut silloinkaan kovin hyvin... ja sitten tietty on vähän auki koulutussuunnitelmat ja työhommat. imetän vielä. Ja mitäs se haittaa vaikkei enää imettäiskään, saahan tänne kirjottaa silti! tuskinpa nyt meistä kukaan ikuisesti imettää, vai? :LOL:

Jotenkin vaan tuntuu ettei jaksa toista. itsekäs olen varmaan :ashamed:

Mutta rattoisaa syksyä kaikille!
 
Heippa.

Mulla nyt ensimmäinen yrityskierto takana ja nyt siis kp7/29. Olin tossa jo aivan varma, että oon raskaana. Tissit oli aivan älyttömän kipeet ja niin oli sillon alkuraskaudessaki. No kävi niin, että tissit on vieläki kipeet ja menkat silti tuli. Eli luulisin kivun liittyvän tohon imetykseen. Imetän neljä kertaa päivässä. Vähensin siis imetyskertoja soseiden mukana yhdeksästä kerrasta tuohon neljään kahdessa kuukaudessa. Onko muilla ollut rinnat kipeet ku vähentäny imetystä?

Mites teillä Nenna80? Miten vauva on suhtautunu imetyksen vähenemiseen?
Meillä tyttö ottaa todella kovia raivareita ja kieltäytyy syömästä soseita. Tyttö vaan huutaa ja yrittää rinnalle.
 
Voi hitsi, äsken kirjotin pitkän litanian ja sit se ei tallentunutkaan. Toivottavasti ei nyt tuu kahteen kertaan.

Emilija: Meillä toi imetys vähentyi aikas tavalla itsestään ja luonnostaan. Tuntuu nyt jälkeenpäin, et tyttö itse vähensi halua olla tissillä joten siksi ei meillä huutoja sen suhteen ole tullut. Rinnat ei myöskään ole olleet mitenkään erityisen kipeet, muutakuin silloin kun oli se kemiallinen raskaus, mut se kait kuulu asiaankin.

Niin, mähän testasin viime viikolla kaksi selvää plussaa mammaksin herkillä testeillä ja sit la negan B-sure merkkisellä. Oon taas hieman ihmeissäni ja toivonkin kovasti, et ei olis taas kemiallinen raskaus, vaikka eipä ole menkatkaan alkaneet, eikä ole tuntemuksiaan siihen suuntaan. Täytyypä vaan toivoa, et negatesti ei ollut niin herkkä ja siksi nega. Kaikkee sitä ihminen toivoo ja kehittelee teorioita, et lopputulos olis haluttu.

Mut nyt nukkuun...
 
No apua, jos mies näkis minne pinoon mä täs nyt olen kirjottamas :LOL:

Koska vauva meillä on, 3kk vanha.
Kuukautiset tuli mulla heti seuraavas kuussa, vaikka imetin ja nyt en ole enää imettänyt, vähän lannistuneena tuosta kuukautisten alkamisesta...
Nyt kuukautisia ei ole kuulunut, joten testin paikka tänään... saadaanko taas pikkuisia lisää ?
 
Tervetuloa joukkoon Heleemi81!
Minullakin kävi noin että 5 vkoa synnytyksen jälkeen alkoi "kuukautiset", jotka eivät sitten ilmeisesti kuukautiset olleetkaan vaan jälkivuotoa uudelleen, sillä sen jälkeen kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut ja kohta puoli vuotta synnytyksestä. Ja siis raskaana en ole. On kai aika tavallista että näin käy, monet ovat puhuneet samaa. En siis halua latistaa toiveitasi missään nimessä, toivotaan niin että sinulla on mukavammat syyt "kuivalle kaudelle" kun minulla. Ilmeisesti kuitenkin uusi raskaus olisi toivottu kun kerran tänne kirjoittelet ;) Tulehan kertomaan kun olet testin tehnyt!
 
Paljon onnea Heleemi81 ja tarrasukkia matkaan pikkuiselle! Taidat olla meidän ketjun ensimmäinen "oikea" plussaaja vai muistanko oikein?

Mulla takana yksi kemiallinen raskaus kun esikoinen oli 4kk ja nythän sellainen erikoinen tilanne, että viime viikolla muka plussasin, mut nyt sit taas negoja olleet testit mitä oon tehnyt. En ymmärrä yhtään. Jos olis taas kemiallinen raskaus, niin luulis, et menkat ois jo alkaneet. Kiroan taas itteni, kun menin testaamaan ja nyt sit taas kävi näin. Nyt yritän oikeesti olla liikaa miettimättä tätä raskautumista ja uskoo, et tärppi tulee sit kun sen aika on. Eihän meillä täs mitään kiirettä ole.
 
miten toi on mahdollista?
Mä tein täs aiemmin 4 negaa testii, mut tänään siis plus. Entä jos noi negat sulla ei pidä paikkaansa?
No annetaan ajan kulua...
Tärppejä kaikille kuumeilijoille! Toivon itse tämän olevan totta.
 
:flower: Onneksi olkoon Heleemi81!!
Todella ihana kuulla että olin väärässä ja pikkuista pukkaa teille =) Nenna80 kannattaisikohan sun käydä ihan verikokeessa selvittämässä tuo asia, jospa sittenkin raskaana olisit? Sieltä ainakin saisit varman tuloksen niin ei tarttisi miettiä mikä on totta ja mikä ei. Tsemppiä kaikille muillekin ja viikonloppuja!
 
:flower: :heart:

ihanaa!

Mä olen tosiaan nyt testannut viimeisen kerran negan ja nyt ei enää ole mahistakaan olla raskaana koska ollaan ehkäisty (sen yhden kerran joka on harrasteltu viimesen kuukauden aikana...) mä haen kouluun ja yritys alkaa sitten vasta ensi keväällä JOS alkaa. ja mikäli en ääse kouluun niin alkaa sitten joulukuussa.

Ei mulla ole menkkojakaan. Oireita kyllä on; mua on etonut ja oksettanut jo vaikka kuinka kauan, pelottaakin että ei kai mulla ole mikään sairaus? Tosin olen kuullut että monia oksettaa kun imetys jatkuu pitempään. Mä imetän vielä päivisin noin 3 kertaa (aterioitten päälle aina) ja yöllä varmaan sata kertaa |O *tiredmama*

Mä olen ajatellut että ois pakko joku unikouluhomma tehä tai vierottaa yötissistä, mä nimittäin menen pariks kk töihin ja mies jää kotia ja silloin en kyllä JAK-SA herätä koko ajan. Poika kun ei huoli mitään muuta kuin tissiä vaan huutaa ja huutaa ja huutaa ja ja.... Ja kun mä olen kodossa niin toki sit aina myönnyn lopuks kun en jaksa kuunnella enkä raski.

Nenna toivottavasti sul alkais menkat tai sit paljastuis uus raskaus :hug:
 

Yhteistyössä