Imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy....

Täällä olis kans yks imettävä kuumeilija :wave:
Mahtuuko mukaan?
Meillä viikkoo vaille 7kk poika ja imetän edelleen aika runsaasti. Menkkoja ei näy ja ei oo ees sellanen olo et olis tulossa :/ Poika toisaan tuli ihan helposti tjot- meiningillä ja muutenkin oli helppo raskaus ja vauva-aika ollu helppoo joten kovasti uudesta haaveilen. Varsinkin kun kaveripiirissä on nyt syntynyt pari vauvaa niin meinaa kyllä kuume nousta.. Oli kiva lukea teidän kirjoituksia koska mulla on paljon samanlaisia ajatuksia. Toisaalta mietityttää se uus vauva ja miten kahden kans pärjää. Mut eipä tolle kuumelle mitään voi :D
 
juu tervetuloa taataa! Ihanaa kun joukko kasvaa! Mä taidan laittaa tonne ekasivulle meistä ihan listan... Mä näin jo sellasta unta että menkat alkoi mutta ei ne vielä... poika täyttää tällä viikkoa 5kk, kyllä se aika vaan menee nopeesti! :/

Ja ainahan on näitä jotka plussan saa ilman että menkkoja tuleekaan, joukossamme jo yksi kannustava esimerkki! Nenna jos joskus viitsit niin tule kertomaan kuulumisia! :)
 
Taisin iloita vähän liian aikaisin. Se mun raskaus oli kemiallinen raskaus eli munasolu vain hipaissut kohdunseinämää ja siitä oireet ja plussa. Menkat alkoi sitten la su välisenä yönä ja tosi runsaasti. Eilen suretti aikas paljon mutta tänään jo vähän parempi. Jollen olis testejä tehnyt niin olisin vaan luullut että menkat alkaa, mutta kun oireet olivat niin selvät. No, ainoa hyvä puoli on että nyt menkat alkoi ja ehkä sitä sit tulee taas uudestaan raskaaksi ja paremmalla onnella loppuun asti.
Elikkäs jatkan taas täällä teidän parissa.
 
aidanpa laittaa sen listan tähän... Jokainen voi sitten lisätä itsensä kun tulee mukaan :)

kyllikki / poika 02/07 /toista toivotaan
jeps1 / poika 01/07 / toinen toiveissa
mammukka81 / tyttö 01/07 / toinen toiveissa
pripel / kolmas toiveissa
kirsikka 83/ tyttö 03/07 / toinen haaveissa
Nenna80/ tyttö 03/07 / toinen toiveena
taataa / poika 12/06 / toinen toiveissa

voi nenna :'( mä just laitoin sut plussanneisiin, nyt muutin tätä. Mutta siis jokainen muuttakoon omalla kohdallaan jos tiedot muuttuu tai on väärin. Paljon II meille!!!



 
kyllikki / poika 02/07 /toista toivotaan
jeps1 / poika 01/07 / kolmas toiveissa (esikko on jo 10vee)
mammukka81 / tyttö 01/07 / toinen toiveissa
pripel / kolmas toiveissa
kirsikka 83/ tyttö 03/07 / toinen haaveissa
Nenna80/ tyttö 03/07 / toinen toiveena
taataa / poika 12/06 / toinen toiveissa


Nenna80: niin... :hug: kun menkat tulla tupsahtivatkin ja samaan syssyyn onnittelut että ne menkat tulivat...eipä tarvitse niitä miettiä ja odotella...eli kroppa toimii ;)
 
Mammukka81
:hug: Nennalle, varmasti on mieli matalana ja suuri harmitus varsinkin kun ehdit jo plussatakin. Höh.

Ja kiitokset kyllikille listasta :flower: . Mulla tosin näyttää vahvasti siltä, että imetys vetelee viimeisiään...yhtäaikaa haikeeta ja myös jotenkin vapauttavaa. Meillä loppui jokin aika sitten yösyömiset ja niin se maidon tulo vaan väheni tosi paljon. Tuleekos nyt sitten potku persuksille :LOL: täältä jos/kun imetys loppuu kokonaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammukka81:
:hug: Nennalle, varmasti on mieli matalana ja suuri harmitus varsinkin kun ehdit jo plussatakin. Höh.

Ja kiitokset kyllikille listasta :flower: . Mulla tosin näyttää vahvasti siltä, että imetys vetelee viimeisiään...yhtäaikaa haikeeta ja myös jotenkin vapauttavaa. Meillä loppui jokin aika sitten yösyömiset ja niin se maidon tulo vaan väheni tosi paljon. Tuleekos nyt sitten potku persuksille :LOL: täältä jos/kun imetys loppuu kokonaan?

niinpä...en ollutkaan ajatellut tuota ollenkaan että mitäs sitten kun lopettaa imetyksen ??? Meillä nimittäin poitsu teki noin viikko sitten lakon tän rintamaidon suhteen eli ei kelpaa tissi ei sitten millään...tosi kiva tunne kun rinnat on kuin tiiliskivet :eek:
Mutta tällä erää täytyy palstan otsikosta vain tuo menkkojen näkymättömyys...

 
Meillä esikoinen nyt 3 kk. Eli aikas aikaisin ollaan jo liikkeellä uuden vauvan suhteen, mutta kuume se vaan nousee kumminkin =) Mulla oli luultavasti yhdet menkat kun synnytyksestä oli 6 viikkoa. Varmasti en tiedä sillä saattoihan tuo olla niinkin että oli vielä jälkivuotoa uudemman kerran. Sen jälkeen ei nimittäin ole mitään näkynyt tai kuulunut. En ole kyllä vielä testiäkään tehnyt, en oikein jaksa uskoa että vielä raskaana olisin. Meillä kun neiti syö tiuhaan tahtiin ja täysimetyksellä ollaan. Kiva kuulla että on muitakin jotka näin jo toisesta vauvasta haaveilevat!
 
Heissan!

Lueskelin tossa teidän juttuja ja pisti silmään et oonks mä ainoo joka käyttää vielä ehkäisyä? Mulle tosiaan laitettiin kuparikierukka jälkitarkastuksessa kun silloin vielä oli toisenlaiset suunnitelmat vauvan suhteen... :D Muutenki aattelin et tälläkertaa haluan et kierto normalisoituu ennenku aletaan tosissaan yrittää. Tietäis ainaki et la pitää paikkansa.
 
kyllikki / poika 02/07 /toista toivotaan
jeps1 / poika 01/07 / kolmas toiveissa (esikko on jo 10vee)
mammukka81 / tyttö 01/07 / toinen toiveissa
pripel / kolmas toiveissa
kirsikka 83/ tyttö 03/07 / toinen haaveissa
Nenna80/ tyttö 03/07 / toinen toiveena
taataa / poika 12/06 / toinen toiveissa
torey/ eka 04/07 / toinen toiveena

tervetuloa torey :wave:
ja taataa mä en ainakaan ottanut ehkäisyä kun selvää oli alusta asti että jossain vaiheessa uuden vauvan haluaa...
 
Heippa!

Mulla on nyt eilen ja tänään tullut vähän verestävää tuhruvuotoa, ei kuitenkaan voi kuukautisiksi laskea... Oli kerran aikaisemminkin, muttei sit kuitenkaan alkanut kuukautiset. Mutta alkaiskohan nyt? Muuten ei mitään uutta, mukavasti on mennyt tytön kanssa. Edelleen ristiriitaisia ajatuksia, mutta niin kai sitä aina vähän on.
 
Hei vaan kaikille kuumeilijoille =) Minä taidan kans liittyä tänne mukaan. Eli tyttö on nyt 1,5-vuotias ja vielä imetän päivisin. Vauvakuume on kova ja melko tuore, eli aloteltiin yritteleen tuos reilu viikko sitten :D Menkat mulla alko jo pari kuukautta synnytyksestä, et sen puoleen ei hätää, mietityttää vain tuo imetys miten vaikuttaa. Tilasin tuolta halpa-testi.fi:stä ovulaatio- ja raskaustestejä et vois kokeilla, noista ovulaatiotikuista mulla ei oo mitään kokemusta :ashamed:niin jos joku viittis valaista miten ne käytännössä toimii? :) Mut kiva ku on tällänen porukka täällä =) :flower:
 
teretulloo hipsuli! noista ovistesteistä niin ne täytynee päivittäin samoin aikoin testata. niissä on kyllä hyvät ohjeet :)

ja kirsikalle menkkaonnea! mäkin luulin että no nyt kun tuli hiukan sellasta värilimaa ja maha tuntuu oudolta mut ei :kieh: ja raskaana en siis ole, testasin sillon tuossa. kärsimätön? :snotty:
 
Juu, eipä ne kuukautiset vielä alkaneetkaan... Mitä lie värilimaa täälläkin :kieh: Ja tänään jo hetken aikaa oli kuvottava olo, heti mietin, että pitäiskö lähteä testiä ostamaan :D Ja samaan aikaan pelkään, et mitä jos olisinkin jo raskaana...
 
Hei!

täällä ois yks imettävä kuumeilija lisää. tyttö on kohta 4 kk ja mulla vauvakuume nostaa päätään :ashamed:
Oon tätä jo aikani miettinyt ja olin yllättynyt kuinka moni muukin näin ajattelee. En voi usko tätä että vauvakuumetta on vaikka kotona on vauva!! ja ihana vauva onkin :heart: mutta haikeana on mieli kun vauva oppii uusia juttuja, tietysti toisaalta taas iloinen kun neiti kasvaa. sit synnärillä olo aikaa olen miettinyt paljon ja olen ihmeissäni miten sinne voi olla ikävä!! :eek: :/

Miehelle olen kans jo kuumeiluni tunnustanut mutta hänen mielestään saa olla lapsilla useamman vuoden ikäero joten ihan samoilla linjoilla ei olla :|

Ensimmäinen tärppäs todella nopeaa, toukokussa pillerit pois ja kesäkuussa olin jo raskaana. nytkään ei mitään ehkäisyä olla käytetty joten eihän sitä koskaan tiedä josko vaikka ei kuukautisia tulisi ollenkaan :) olen kyllä samaa mieltä monien teidän kanssa et tunteet on todella ristiriitaisia...jaksanko kahden pienen kanssa...miten raskausaika vauvan kanssa jos yhtä paha pahoinvointi kun viimeksi...toisaalta olisi siis kiva odotella vielä mutta kyllä kuume on kova ;)

No ei kai tässä auta kun jatkaa arkea ja nauttia vauvasta...josko tuo mieskin muuttaisi mieltään...tai no ei kai se kovin vastaan voi olla kun ei kuitenkaan ehkäisyä olla käytetty. mie olen parikin kertaa kysynyt et jos alottaisin minipillerit mut mies aina sanoo et ei halua et alotan niitä. ja pojan nimiä aina välillä kyselee et tykkäänkö siitä ja siitä nimestä. en ala paljoa pikkukakkosesta vielä puhumaan koska ensinnäkään eihän mulla ole menkatkaan vielä alkanut.
 
Juu ristiriitaisia nämä tuntemukset kyllä on täälläkin päin. Siinä olet kyllä Mommy 82 oikeassa kuinka outoa tällainen kuumeilu on varsinkin kun tuo esikkokin on vielä niin pieni. Olisihan se varmasti rankkaa kahden niin pienen kanssa. Meillä mies on ihan kympillä mukana, vaikka minä vielä välillä epäröinkin. Niinkin kärsimätön olen sitten kuitenkin että tein eilen testin joka oli negatiivinen. Järki sanoi että hyvä niin, mutta siltihän se vähän harmitti. Eli oli se mun vuotoni silloin aiemmin ilmeisesti vaan vielä jälkivuotoa, kun ei uusia kuukautisiakaan ole sitten tullut sen jälkeen. Eli nyt pistän sitten jäitä hattuun ja tulee tosiaan sitten JOS on tullakseen... =)
 
kyllä, tunteet ovat hyvinkin ristiriitaiset. Mutta olishan siinä aikaa sitten totutella, kasvaahan se vauva kumminkin samalla kun odottaa...

Välillä toivoo että vitsi kun plussais nyt heti välittömästi ja välillä taas että kun ei koskaan enää :ashamed:

No kaipa ne asiat järjestyy niinkuin on tapana :D ja tervetuloa mommy82!
 
Toi tunteiden ristiriitaisuus on kyllä niin voimakas fiilis meilläkin...isäntä on sitä mieltä että lisää lapsia samantien ja niin olen minäkin, mutta sitten tulee se tunne että kuinka kivaa olisi nautiskella nyt tästä poitsusta ja sitten vasta saada seuraava/kolmas. Esikonhan olen saanut jo 10 vuotta sitten joten hänestä olen nauttinut kasvua seuraten nämä vuodet ja nyt tämä uusi tulokas on vasta näinkin pieni ja pohdin sitä että jääkö meille tarpeeksi aikaa tällä nykyiselle vauvalle kun olisi myös pieni vauva talossa...ja sitten kuitenkin se vain olisi niin íhanaa kun lapsilla olisi toisistaan sitten vanhempana seuraa jne.
Vakaasti kuitenkin uskon, että asiat menevät omalla painollaan ja suoriudumme kaikesta hienosti.
Nyt vain niitä kuukautisia odotellessa saan pääni vielä enemmän sekaisin...ja kuume kasvaa :LOL: ja kasvaa entisestään kun kavereille on syntynyt nyt kesällä suloisia vauveleita jotka tuhisevat vaunuissaan.
 
oltiinpa pudottu kauas...

Tänne ei mitään uutta... menkkoja ei ole vielä vaikka olen jo nähnyt niistä untakin ja jopa raskaudesta näin unta. Tunsin kohdun jotenkin selvästi siinä mahan läpi :| se oli melko ällöä.

Mutta mitäs muille, onko mitään uutisia mihinkään suuntaan?
 
Eipä muuta uutta mulle, ku et menkkojen viimenen päivä käsillä ja kohta pääsee tikuttaan ja yrittään taas kovasti =) Meinaa vaan tuntuu pitkiltä nää päivät vaik muuten aika tuntuuki juoksevan kovalla vauhilla syksyä kohti.. :/
 
Täälläkin odotellaan yhä..oli jo sellanen olo et menkat vois alkaa mutta innostuin vähän liian aikasin :/

Käytiin tossa keskiviikkona ostamassa pojalle turvaistuin ja siellä kaupassa oli toinenkin mamma...sillä oli 9kk ikäinen poika..ja se oli viimesillään raskaana! :eek:
Mulla loksahti suu auki ku näin sen. En voi ymmärtää miten niin aikasin tärppää!?!
 
No huh! Siellä olikin sitten ruvettu aikaisin hommiin :eek: Lueskelin tällaisia samantapaisia ketjuja muilla sivustoilla ja muutamassa oltiin kovasti sitä mieltä että hormoonit saavat meidät juuri synnyttäneet haluamaan jo heti pian uutta raskautta ja vauvaa. Muutama äiti kirjoitti että sitten kun kuitenkaan ei ollut vuoden sisään tärpännyt, niin alkoi tuo vauvakuume mennä jo ohi. En millään enää muista millä sivuilla tätä keskustelua käytiin, pistäisin muuten linkin niin saisitte itsekin lukea. Voihan tuokin olla ihan mahdollista, vai mitä olette mieltä?
Mulla täällä ei menkkoja näy eikä kuulu, olen jo luopunut toivosta :| Sisarellani on kolme lasta ja hänelläkin menkat on aina alkaneet vasta imetystä lopetellessa. Meillä on tyttö ruvennut nukkumaan öisin 6-8 tuntia joten tuo imetysten väli-ehto ei enää täyty. Siinä mielessä oisi toivoa sitten ehkä kuitenkin. Kuume kun ei ole mihinkään kadonnut! Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä