Alkuperäinen kirjoittaja iitu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä nyt ajattelin näitä asioita vähän pidemmälle kun perustelemalla luonnollisuuteen ja alkukantaisuuteen. Meillä nykypäivän ihmisillä kun on sosiaalisiakin taitoja sen luonnollisuuden rinnalla. Ymmärrämme mikä on luonnollista mutta tiedämme myös mitä on toisten kunnioittaminen ja huomioon ottaminen. Valitettavasti olen huomannut, että usein toisille tulee lastensaannin jälkeen sellainen käytöksen muutos, jolloin ajatellaan että mahtavana äiti-ihmisenä on oikeus tehdä mitä vaan luonnollista yhtään enää piittaamatta mitä muut mahtaa ajatella. Tälle ajatukselle toki löytyy jonkinlainen kannatusjoukkokin.
Kohteliaisuudeksi riittänee se, että hoitaa imetyksen huomaamattomasti eikä ns läväytä tissiä tiskille...?
Kotona saatan kulkea ilman liivejä ja joskus ilman paitaakin. Vieraiden edessä olen pukeutunut ja imetys hoituu suht koht huomaamattomasti. Se on sitä kohteliaisuutta ja tilannetajua.
Aivan, minun mielestä on myös kohteliasta ensikertaa kylään tulevien ihmisten edessä ilmoittaa menevänsä sohvalle imettämään lasta
Ehkäpä nyt en taas ajattele, että ollaan siskojen ja parhaiden ystävien kanssa kahvipöydässä. Vaan edelleen niiden vieraiden ihmisten seurassa, joita ei kunnolla tunneta.
Minä esimerkiksi tiedän, että appiukkoni kiusaantuisi jos alkaisin imettämään edes harso rinnuksilla vauvaa. Olkoon se hänen oma ongelmansa, muttei tulisi mieleenkään häntä siihen tilanteeseen asettaa kun MINÄ olen kutsunut vieraaksi heidät meille kahville. Se vaan mun mielestäni ei mene ihan niin, että tehdään vain mikä hyvältä tuntuu.
Sensijaan minä kyllä imettäisin ihan varmasti kahvilan nurkassa julkisesti tai torinlaidalla jos vauva ruokaa haluaa. Että kyse kun ei tosiaan ole mistään häpeilystä edelleenkään vaan siitä, että ottaa toiset huomioon.